Strona 1 z 1

Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 10:33
przez wit3k
Witam po dłuższej nie obecności :)
Mam malutki problem i jest to dość upierdliwe jak na zimę.
Mianowicie chodzi o nawiew climatronic,auto rozgrzane do 90C po przejechaniu ok 30km nawiew ustawiony na 29C a dmucha średnio ciepłym powietrzem.
Np porównując mojego leona a mercedesa sprintera to w mercedesie jak dam samą rękę na kratkę nawiewu elegancko grzeje gorącem,zaś u mnie w leonie wali takim średnio ciepłym powietrzem(czasem powiedziałbym że to żadne 29C ustawione z climatronic-a) i zanim środek się nagrzeje musi dość dość sporo minąć...
Czy to nagrzewnica?(oby nie bo w zimę nie będę brał się za to),czy też coś innego?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 10:54
przez Marcinxxx
Odpowietrzony dobrze układ chłodzenia?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 11:04
przez wit3k
Hmmm nie wiem... Nawet nie próbowałem nawet nie wiem jak to się robi ...

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 17:05
przez Tracer2
TDI się długo rozgrzewają.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 17:09
przez Helm
Zacznij od sprawdzenia czy nie ubyło Ci chłodziwa bądź odpowietrzenia ukl. :)

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 17:17
przez transit_master
Tracer2 napisał(a):TDI się długo rozgrzewają
ale nie 30km :mrgreen: . Poza tym
wit3k napisał(a):,auto rozgrzane do 90C
więc gdzieś ewidentnie leży problem.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 17:36
przez wit3k
Chłodziwa mam wystarczająco.
Ale nigdy nie bawiłem się w odpowietrzanie...

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 17:59
przez marcin7x5
Może nie otwiera sie w pełni klapka od "nawiewu" cieplego powietrza.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:07
przez wit3k
marcin7x5 napisał(a):Może nie otwiera sie w pełni klapka od "nawiewu" cieplego powietrza.

Gdzie by wtedy szukać winy? w którym że tak powiem miejscu?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:24
przez Tracer2
http://forum.vw-passat.pl/threads/24740 ... er-wg-Etki
Sprawdz VAGiem bo może silniczek klapy pada.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 20 stycznia 2012, 18:40
przez PaVLo
Miałem podobną sytuację rok temu, tylko, że u mnie waliło cały czas gorącym, o ile w zimie nie przeszkadzało mi to, to na wiosnę było nie do wytrzymania. Okazało się, że ukręciło się sprzęgiełko przez uszkodzony silniczek, który steruje klapką powietrza zimne/ciepłe. Jest to najgorsza diagnoza, bo jeśli nie trafisz na dobrego elektryka to będzie rwał całą deskę, mój dostał się do tego jakimś cudem i wymienił obie części :brawo:

U mnie to silniczek o oznaczeniu 1J1 907 511 C.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 17:57
przez wit3k
Dodam że dzisiaj zauważyłem że auto nie umie utrzymać 90C temp.roboczej.
Jadąc ok 30km autostradą i mając włączony nawiew 29C na jedną kreskę,prędkośc ok 130,temperatura zewnętrzna 1.5C i temperatura silnika skacze raz jest 90C równo raz mniej i tak w kółko...

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 19:15
przez PaVLo
Podpięcie VAG-a wszystko wyjaśni, ale jeśli chodzi o skoki temperatury to:

- jeśli to powolne spadki i wzrosty to termostat do wymiany
- jeśli wskazówka skacze szybko to zwarcie w instalacji (może być uszkodzony czujnik G2 lub G62)

Poza tym tak gorący nawiew i taka prędkość skutecznie odbiera ciepło z silnika, więc tutaj też należy szukać takich objawów.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 19:15
przez tomek1980
Witam, ja stawiam na termostat. Szukaj WAHLERa.
Pozdrawiam.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 19:27
przez wit3k
PaVLo napisał(a): jeśli to powolne spadki i wzrosty to termostat do wymiany

Tak powolne fakt faktem wskazówki nie obserwuję,ale jak zerknę co jakiś czas to albo jest przed albo równe 90C.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 23:42
przez tomek1980
Termostat do wymiany wit3k :wink:

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 21 stycznia 2012, 23:47
przez LoozaQ
tomek1980 napisał(a):Termostat do wymiany wit3k :wink:

wit3k, zanim zaczniesz ładować kasę na termostat, podepnij pod kompa, żeby rozwiać wszystkie wątpliwości...

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 30 stycznia 2012, 12:24
przez wit3k
Tak też zacznę panowie,podepnę do kompa i komp powie co i jak :)
Dzięki wszystkim za pomoc,jak się dowiem co komp wypluje napiszę tu ;)

-- 30 sty 2012, o 12:24 --

Panowie a tak dla pewności.
Czy "zabrudzony" filtr kabinowy może być przyczyną owego problemu? Czy nie ma on nic do rzeczy?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 4 lutego 2012, 18:28
przez siwca71
Panowie a tak dla pewności.
Czy "zabrudzony" filtr kabinowy może być przyczyną owego problemu? Czy nie ma on nic do rzeczy?


Witam, właśnie miałem napisać o kabinowym.. U mnie, co prawda w Ibizie, samochód nie grzał prawie w ogóle, po wymianie czarnego filtra nagle zrobiło się ciepło :))

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 12 lutego 2012, 17:25
przez piotrek1991 TDi
I jak zakończył się problem? co było przyczyną słabego ogrzewania? Mam ten sam problem, temp równo 90 stopni a nawiew tylko letni i nawet jadąc we dwie osoby szyby trzeba skrobać :-( Dodam że silnik 90 stopni łapie jadąc delikatnie po około 8 km przy -15 i tak trzyma.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 12 lutego 2012, 18:38
przez wit3k
Ja wymienilem termostat i temperture elegancko trzyma na 90c. Wymieniłem filtr kabinowy ale dalej wieje chłodnym ppowietrzem... Mechanik powiedzial ze jakas klapa spadla albo sie zawiesila,która odpowiada za zimne ciepłe powietrze, i mam niby z tym jechać do elektromechanika...
piotrek1991 TDi napisał(a):I jak zakończył się problem? co było przyczyną słabego ogrzewania? Mam ten sam problem, temp równo 90 stopni a nawiew tylko letni i nawet jadąc we dwie osoby szyby trzeba skrobać :-( Dodam że silnik 90 stopni łapie jadąc delikatnie po około 8 km przy -15 i tak trzyma.

A może masz padnięta nagrzewnice skoro musisz drapac szyby od srodka ?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 08:58
przez piotrek1991 TDi
Spróbuje dzisiaj ją przeczyścić i zobaczę co to da. Nie daje mi spokoju to że po odpaleniu silnika grzeje się silnik, przewody do nagrzewnicy i gruby przewód górny (który idzie do chłodnicy), wszystko ma ta samą temperature, tak jakby termostat puszczał na chłodnicę, czy to normalne nie wiem, w poprzednim tak nie było a przecież trzyma te 90c równiutko...

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 09:28
przez darq12
piotrek1991 TDi napisał(a):I jak zakończył się problem? co było przyczyną słabego ogrzewania? Mam ten sam problem, temp równo 90 stopni a nawiew tylko letni i nawet jadąc we dwie osoby szyby trzeba skrobać :-( Dodam że silnik 90 stopni łapie jadąc delikatnie po około 8 km przy -15 i tak trzyma.

Co do szyb to rok temu mi też marzły w zimę ale był inny problem mianowicie woda na pokładzie przez drzwi i popsuta klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego na klimatroniku miałem niby wyłączony obieg a tak naprawdę był włączony obieg wewnętrzny i wiadomo co dalej parowanie i marznięcie po postoju. Więc polecam też te tematy sprawdzić są na forum.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 12:06
przez piotrek1991 TDi
Witam. Wróciłem od mechanika (który rozłożył ręce), nagrzewnica ok, termostat ok, silniki od klapek (np przy ustawianiu na LO lub HI) ruszają się i razem z nimi cięgiełka i błędów nie pokazują przy użyciu kodów. Dzięki za pomoc, będę tak jeździł wmawiając sobie że ten typ tak ma a gdy znajdę jakiegoś bardziej obeznanego mechanika to niech on czaruje.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 12:12
przez Tracer2
A rury od nagrzewnicy w silniku macałeś ? Gorące są ?

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 12:24
przez ciagus
Na myśl przychodzi mi że może pompa wodna nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia aby gorący płyn dotarł do nagrzewnicy.Czytałem o podobnym przypadku tylko że dotyczył Audi.Termostat,czujnik temperatury,nagrzewnica oraz klapy były sprawne a do kabiny tylko letnie powietrze docierało. :shock:

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 13 lutego 2012, 14:48
przez piotrek1991 TDi
Rury od nagrzewnicy niby gorące, na zegarku 90c a za nie można trzymać ręką ile się chce i nie parzy. Pompa wody pod koniec miesiąca do wymiany razem z paskami więc zobaczę, tam po prostu coś jest przeklęte :evil:

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 18 lutego 2012, 11:45
przez tomek1980
Witam, piotrek1991 TDi, napisz czy coś pomogła zmiana pompy. Mam podobnie i już chciałem zdejmować deskę i oglądać, czy klapa ciepło zimno aby na pewno się domyka, ale poczekam na Ciebie. Też już mi się zbliża termin zmiany rozrządu i pompy, to wtedy zobaczę, jednak jak zrobisz u siebie to daj proszę znać?
Pozdrawiam.

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 3 kwietnia 2012, 23:01
przez 84John
PaVLo napisał(a):Miałem podobną sytuację rok temu, tylko, że u mnie waliło cały czas gorącym, o ile w zimie nie przeszkadzało mi to, to na wiosnę było nie do wytrzymania. Okazało się, że ukręciło się sprzęgiełko przez uszkodzony silniczek, który steruje klapką powietrza zimne/ciepłe. Jest to najgorsza diagnoza, bo jeśli nie trafisz na dobrego elektryka to będzie rwał całą deskę, mój dostał się do tego jakimś cudem i wymienił obie części :brawo:

U mnie to silniczek o oznaczeniu 1J1 907 511 C.


Witaj a moglbys opisac gdzie to sie znajduje? bo mam podobny problem, jak bys mogl jakies zdjecia wkleic. Mechanik mi mowil ze to moze byc zawor na nagrzewnicy jak mozesz napisz mi co myslisz i opisz gdzie to wszytko sie znajduje. Dzieki!!

Re: Nawiew letnie powietrze przy rozgrzanym silniku

PostNapisane: 6 kwietnia 2012, 18:33
przez PaVLo
Nie robiłem tego sam, wszystko robił mi "magik" elektromechanik, a wszystko bez zdejmowania całej deski na czym bardzo mi ależało. Z tego co z nim chwilę pogadałam, to dał rade przez zdemontowany schowek, ale nie było to łatwe :-| .