Strona 1 z 1
Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimatroni

Napisane:
23 listopada 2012, 23:20
przez PaVLo
Witam.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że w przy włączonym klimatroniku i w czasie gry sprężarka się załącza na jałowym biegu, przygasa mi oświetlenie wewnątrz kabiny (nie wiem jak zewnętrzne). Czy to normalne czy coś tutaj jest nie tak ?. Dodam, że mam akumulator Fiamm Titanium 71Ah 680A, rozrusznik regenerowany w zeszłym roku, nie ma problemu z odpalaniem. Przy odpalaniu również przygasa oświetlenie w kabinie a po odpaleniu normalnie świeci.
Re: Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimat

Napisane:
24 listopada 2012, 12:15
przez untaztood
normalne. tak samo jak przy próbie zamykania... zamkniętej szyby

Re: Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimat

Napisane:
25 listopada 2012, 23:33
przez QQmonzter
Tego się akurat chyba nie da pozbyć, po prostu załączenie sprężarki powoduje nagły spadek obrotów silnika i chwilowy spadek napięcia z alternatora. Tak samo jak kolega wyżej napisał to samo dzieje się przy zamykaniu zamkniętej szyby, przez moment silniki od podnoszenia idą praktycznie na zwarciu i to również powoduje spadek napięcia i przygasanie świateł.
Na biegu jałowym jest to najbardziej odczuwalne, przy większych prędkościach już raczej nie ma tego problemu.
Re: Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimat

Napisane:
26 listopada 2012, 12:11
przez PaVLo
Trochę to dziwne, że inżynierowie z VW nie pomyśleli o tak istotnej rzeczy. Z drugiej strony całe zasilanie oświetlenia idzie przez akumulator, i spadki spowodowane przez obciążenie alternatora nie powinny mieć miejsca. Co do domykania zamkniętych szyb to nie zaobserwowałem u siebie przygasania oświetlenia w kabinie.
Re: Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimat

Napisane:
26 listopada 2012, 12:29
przez stm75
Ja bym sprawdził regulator napięcia
Re: Przygasanie oświetlenia przy załączaniu sprężarki klimat

Napisane:
27 listopada 2012, 11:25
przez QQmonzter
PaVLo napisał(a):Trochę to dziwne, że inżynierowie z VW nie pomyśleli o tak istotnej rzeczy. Z drugiej strony całe zasilanie oświetlenia idzie przez akumulator, i spadki spowodowane przez obciążenie alternatora nie powinny mieć miejsca. Co do domykania zamkniętych szyb to nie zaobserwowałem u siebie przygasania oświetlenia w kabinie.
Popraw mnie jeśli się mylę ale akumulator sam z siebie daje napięcie około 13V, alternator przy dobrym wietrze 14,4V więc już nawet spadek do tych 13V będzie zauważalny przy zwykłej żarówce.