Sprawa dotyczy silnika 1,8 turbo AUQ. Została w nim zamontowana instalacja lpg STAGE 300, na dwóch reduktorach bo silnik ma 180km.
Auto na lpg jak i na BP pracuje ok problem jednak jest ze spalaniem a dokładnie chodzi o spalanie PB oraz wskazanie komputera pokładowego.
Z tego co wiem komputer nie zależnie od pracy na lpg czy BP zawsze wskazuje spalanie BP do czego doliczamy ok 20% ok 2 litrów przy jeździe na lpg.
Problem jest tego typu ze wskazanie komputera wzrosło o ok 1-2 l po montażu instalacji, jeśli do tego wskazanie dolicze 2 litry lpg to wtedy mam już ok 3-4 l więcej.
Co więcej, zaraz po kupnie auta zaopatrzyłem sie we wskaźnik BOOST i po obserwacji zauważyłem że doładowanie również lekko wzrosło o ok 0,2 bara.
Tak jak wcześniej przy stałej prędkości 160 (autostrada, prosta droga) doładowanie było ok -0,02 a wskazanie spalania chwilowego ok 9- 9,5 to teraz doładowanie jest w okolicach 0 a spalanie 10,5 -11.
Będe wdzieczyny za wszelkie pomysły i wyjaśnienie co może być powodem.