Strona 1 z 1

Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 14 września 2013, 23:45
przez majekmk1
Witam mam Seata Leona 1M TS wymieniłem ostatnio sworznie i niestety po wymianie sworznia prawego koło sie cofnęło o 2cm do tyłu załamałem sie wiec sprawdziłem wiele razy dlaczego tak jest i zawsze brakowało o te 2cm jedynie jak zamontowałem stary to lepsza poprawa wiec zdemontowałem ponownie wahacz i ukazało sie ze jest krzywy wie wymieniłem dzis wahacz z audi A3 quattro pasował idealnie wszystko złożyłem i niestety załamka nadal koło za bardzo w tyle przejrzałem kołyskę ale widzę ze jest ok proszę o pomoc czy po ustawieniu geometrii koło ustawi sie w dobrym położeniu o ok.2 cm do przodu??
i tylko w prawym kole to sie stało bo w lewym jest ok chciałem troszkę go obniżyć a teraz wygląda ze tego nie zrobię
prosze o wszelka pomoc bo niewiem co robic czy na przegladzie sprawdza czego to wina moze byc??

Re: po wymianie sworznia koło sie cofło leon 1M pomocy

PostNapisane: 15 września 2013, 07:53
przez Robal_26
majekmk1, skoro wahacz był skrzywiony to i może zwrotnica dostała , obejrzyj czy są widoczne jakieś ślady.ok

pozdro :-D

Re: po wymianie sworznia koło sie cofło leon 1M pomocy

PostNapisane: 15 września 2013, 08:17
przez ajni
Dziwne że po wymianie samego sworznia wahacza koło poszło do tyłu aż 2 cm, bo tam nie ma gdzie tyle pójść. Do przejrzenia jest całe zawieszenie, coś musi być ugięte. Może rozwalona jest tylna guma na wahaczu, tam się pojawia zawsze spory luz. Albo sanki ugięte. Zwrotnicę ciężko ugiąć, prędzej pęknie ale obejrzeć można.
Jak masz tak duże przesunięcie to w sumie nikt geometrii ci nie powinien zrobić, można ustawić pochylenie koła ale tylko minimalnie. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nieregulowane.

Ty kupiłeś auto i teraz coś robisz czy masz je od dłuższego czasu?

Re: po wymianie sworznia koło sie cofło leon 1M pomocy

PostNapisane: 15 września 2013, 11:27
przez kornat
Przy wymianie sworznia co najwyżej może się zmienić kąt pochylenia koła a nie przesunąć.

Re: Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 15 września 2013, 21:00
przez kriswoj2
A ja zakładam, że masz zły sworzeń. Prawy i lewy mają inne wyprzedzenie. Sprawdź stary i nowy czy są identyczne tj, rozmieszenie śrubek (otworów montażowych) względem sworznia.

Re: Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 16 września 2013, 09:51
przez marcin7x5
Może zamieniłes lewy z prawym-o ile jest to mozliwe? Zobacz jaki znak ma wybity od spodu.

Re: Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 16 września 2013, 23:16
przez majekmk1
witam po dzisiejszym oględzinach nie ma krzywej zwrotnicy wyglada na ok wymieniłem amor bo mowili ze tego wina moze byc nadal to samo tuleje sa ok na wahaczu jutro lub srode mam jechać na pomiar auta i powiedział ze będzie wiedział co jest przesunięte:)
kołyska wygląda tez na ok ale moze ona dostała tez po uderzeniu?
auto mam od pół roku i teraz dopiero zauważyłem może i nawet wcześniej było ale raczej stawiam ze nie bo sam kolega nawet mowi ze tego nie było,sworzeń ma wybity napis R czyli prawa strona ale musiałbym sprawdzić sworzeń bo ostatnio jak sprawdziłem ten wybity a nowy to ten nowy mniej sie odchylał jak w tym starym

Re: Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 16 września 2013, 23:28
przez Axee
A moze to sworzen z innego modelu auta? Albo kolo bylo juz krzywe wczesniej i ktos podciagnal to na sztuke niewlasciwym sworzniem inaczej wyprofilowanym... Jak chce Ci sie pobawic, to zamien wahacz lewy z prawym miejscami, oczywisnie sworznie zostaw na swoim miejscu. Wahacze lewy i prawy sa takie same.

Re: Cofnięte koło po wymianie sworznia

PostNapisane: 17 września 2013, 21:56
przez majekmk1
jutro jade na pomiar do jednego blacharza i myślę ze da rade sprawdzić co jest nie tak bo naprawdę nie chce wymieniać kolejnych nie właściwych części