Strona 1 z 1

błąd 17588

PostNapisane: 3 listopada 2013, 15:25
przez pawel5555
Witam
Leon 1.6 16v BCB 03rok. 15 tysecy temu wymieniłem sonde bo padła . W ostatnim czasie wyskoczył mi błąd 17588 , P1180 czyli zwarcie plusa .
bład skasowałem i było ok z tydzien i znowu to samo ten sam bład skasowałem i jest narazie ok dziesie sie to zawsze rano na zimnym silniku jak mu przygazuje mocniej.
Sonda oczywiscie oryginalna.
Pawel

Re: błąd 17588

PostNapisane: 3 listopada 2013, 17:14
przez Ufo
gaz jest?

Re: błąd 17588

PostNapisane: 4 listopada 2013, 09:10
przez agrala
Gaz nie ma tu nic do tego.
Sterowanie grzalka sondy jest z ECU.
Sonda oryginal czy jakiś tani zamiennik?
Może być walnieta grzalka w sondzie bądź przerwa w obwodzie grzałki sondy.

Re: błąd 17588

PostNapisane: 4 listopada 2013, 20:21
przez pawel5555
Gazu nie ma , sonda oryginał(wymieniona 15tyś. km temu oczywiście na nową ) . Narazie jest ok ale rano ruszając boje sie docisnąć gaz żeby znowu sie nie pojawiło.
Pawel

Re: błąd 17588

PostNapisane: 5 listopada 2013, 09:04
przez bzyniu28
Kolego a nie wiesz jaka jest zasada? Błąd nie pojawia się po to żeby go usunąć i modlić się żeby się nie pojawił. Jeżeli się pojawia to coś go powoduje więc należy usterkę zlokalizować i usunąć. Usunąć to nie sztuka.

Re: błąd 17588

PostNapisane: 7 listopada 2013, 10:07
przez pawel5555
Ale odkryłeś Ameryke to chyba normalne . Nie pisze że usuwam błedy co dzień tylko błąd ten pojawia się sporadycznie wystąpił jak na razie dwa razy w pewnym odstepie czasu i narazie jest ok . Pisze po to tego posta aby ludzie którzy mają większą wiedze i praktyke podpowiedzieli gdzie tkwi problem a nie wymądrzali sie głupimi uwagami.
pozdrawiam edukacje
Pawel

Re: błąd 17588

PostNapisane: 7 listopada 2013, 10:41
przez bzyniu28
No niestety czytając Twoje poprzednie posty można wywnioskować że Twoim największym problemem nie jest to że coś jest nie tak tylko to że się błąd pojawia. Po za tym nikt się tu nie wymądrza, przytoczyłem tylko informację oczywistą. Uwierz mi, widziałem gościa który po tym jak mu zaświeciła kontrolka poduchy podpiął się skasował błąd, zadowolony że usunął usterkę wyjął kluczyk ze stacyjki, włożył ponownie i przekręcił w pozycje I, a tu kontrolka znów świeci. I głowił się biedak co się znowu zepsuło.
Nie dziw się więc że odpowiedziałem tak a nie inaczej, znam gości którzy są przekonani że im VAG samochód naprawi, niedługo zacznie koła zmieniać na zimowe.

-- 7 listopada 2013, 10:41 --

A odnośnie Twojego problemu to dwa pytanie, czy zauważyłeś żeby samochód więcej palił? I czy praca silnika jest prawidłowa czy zauważyłeś jakieś problemy?

Re: błąd 17588

PostNapisane: 7 listopada 2013, 20:51
przez pawel5555
Pracuje normalnie pali tyle samo. Wcześniej jak padła mi sonda i jeździłem z padnięta z dwa tygodnie (no bo oryginał troche mnie kosztował )
to też wiecej nie paił, pali mi srednio 9 litrów . Sonda w tych samochodach wytrzymuje około 150 tyś km.
Myślę że raczej sonda jest ok. może komunikacja sondy z ECU czyli przewody wtyk lub sam ECU coś mu odwala.
To są moje podejrzenia , ale moze ktoś miał podobne problemy.
Pawel

Re: błąd 17588

PostNapisane: 7 listopada 2013, 21:50
przez bzyniu28
W dobrym kierunku myślisz, w pierwszej kolejności sprawdź połączenie między ECU a sondą, jeśli tam będzie wszystko OK to pozostaje opcja uwalonego ECU, spotkałem się kilka razy z takim problemem w Polo i winne było ECU, chociaż w kilku przypadkach pomagał flesz ECU, podjedź ewentualnie do ASO jeśli masz możliwość. W tych silnikach ta wada była właśnie usuwana poprzez flesz ECU, chyba że masz kogoś kto by Ci to mógł ogarnąć. Dobrze było by mieć pewne ECU na podmianę żeby to sprawdzić.