Strona 1 z 1
Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 08:33
przez chlorek
Hej, czy ktoś się spotkał aby maglownica na nierównościach pukała?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 08:45
przez paul78
Ja tak miałem

w moim przypadku był luz na tej listwie (zębatej)

po prawej stronie.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 09:54
przez chlorek
właśnie dzwoniłem do warsztatu, koszt wymiany i regeneracji 1000zł, sporawo, chyba pojeżdżę z tym.
A jeszcze podpytam, czy maglownice do Leona są wszystkie takie same? bo mam okazję kupić nową oryginalną w dobrych pieniążkach
nr. 1J1422105
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 10:32
przez Tuchola_BDG
Za komplet(regeneracja+wymiana) mi jeszcze, aż tylko nie proponowali więc proponuje jeszcze poszukać, wiem bo też właśnie szukam co i jak.
Co do rodzajów maglownic to sam nie mogę dojść do ładu co i jak, często widzę tylko opisy że maglownica do leona/octavi/golfa/a3 ale bez szczegołów, jakby udało Ci się ustalić coś w sprawie rodzajów maglownic to się podziel info

Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 10:55
przez marcin7x5
Ważne jest aby były od tych samych wersji silnikowych tzn benzyna do benzyny a diesla do diesla. A czy to będzie Octavia czy Toledo 2 czy Golf 4 Czy Audi to będzie pasować.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 11:09
przez chlorek
marcin7x5, dzięki serdeczne, to chyba kupię ten oryginał nowy
No dobra a co powiecie o tym tekście?: "Szlifowanie wałka, to proces dość żmudny. Wiele warsztatów chcących "przyspieszyć" próbuje zastąpić szlifierkę tokarką z papierem ściernym. W ten sposób zniszczona listwa jest następnie polerowana i na oko nie różni się od tej szlifowanej na szlifierce do wałków. Po zmierzeniu mikrometrem okazuje się, że różnice w szlifie sięgają nawet"
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 11:24
przez marcin7x5
Znając polskie realia tak własnie moga robić. Nic nie zastapi szlifowania wałka na szlifierce do wałków. Wówczas masz jednakową srednice wałka na całej jego długości. Szlifując na tokarce w jednym miejscu możesz miec nieco cienszy wałek a w drugim np taki jaki wychodzil z fabryki. Potem nic dziwnego, że po regeneracji znów zaczyna cieknąć.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 11:55
przez chlorek
marcin7x5, dzięki rozwiałeś moje wątpliwości, jednak wezmę oryginał nowy bo dogadałem cenę na 800zł

a oryginał to oryginał
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
7 listopada 2013, 12:02
przez Tuchola_BDG
chlorek, gratuluje niezła cena

ja już prawie nie mam wątpliwości, ta którą ja chcę brać to:
http://skoda-sklep.pl/product_info.php? ... cts_id=787I z tego co mówicie to będzie pasować, więc pewnie ją zamówie

Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
26 kwietnia 2014, 14:13
przez Wegierek
Podepnę się pod temat i odgrzeję trochę kotleta
Również mam problem z pukaniem maglownicy na nierównościach. Szukam jakiegoś sprawdzonego warsztatu w Warszawie który zajmuje się regeneracją maglownic w przystępnych cenach. Polecicie coś?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
26 kwietnia 2014, 14:33
przez SpoON
Sprawdźcie Panowi dokładnie...
Miałem podobną sytuację że gdzieś z podwozia wydobywał się pojedynczy, głuchy "puk" przy nierównościach, skręcie kierownicą lub jak np. auto wisiało na podnośniku przy kręceniu kołem też stukało... Stawiano na maglownice a okazało się że tuleje na stabilizatorze były tak wywalone że one objawiały się takim stukaniem przy naprężaniu stabilizatora... Moja wersja to Leon 2001r. 4x4 więc gruby stabilizator jest fabrycznie. Jak w innych wersjach nie wiem ale warto sprawdzić ten trop bo koszta sporo niższe

Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
27 kwietnia 2014, 15:16
przez Marcadir
Mnie w zeszłym roku spotkał ten zaszczyt, luzy na maglownicy a później wyciek... O ile z wyciekiem to nie problem, bo uszczelniacze do wymiany, ale jak są luzy to koszta dość duże bo ok. 700 zł za naprawę maglownicy... w sklepie skody znalazłem nową kompletną maglownicę z drążkami i końcówkami za niecałe 1000 zł... różnica w cenie nie jest duża, a co nowe to nowe...
Przy okazji od sprzedawcy dowiedziałem się, że płyn wspomagania (mimo iż producent nie zaleca wymiany) dobrze wymieniać jest co 2 lata, ponieważ powoduje korozję listwy.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
27 kwietnia 2014, 15:18
przez chlorek
Moja sprawa się zakończyła tak że kupiłem używany magiel - też jakieś rozwiązanie.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
12 października 2014, 09:50
przez MISQ
Witam.
Mały odkop. Mam takie pytanko czy maglownica z seata 2.8 v6 4x4 jest taka sama jak w innych benzyniakach

? ktos cos moze potwierdzić ?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
12 października 2014, 10:08
przez SpoON
Taka sama.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
16 października 2014, 06:26
przez MISQ
Jestes pewny? ktos to moze potwierdzic?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
19 października 2014, 11:22
przez INsejn
Waszym zdaniem jakiej firmy najlepiej kupić maglownicę do TS 1.8T ?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
19 października 2014, 17:12
przez chlorek
Tylko oryginał, może być używka lub regeneracja.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
19 października 2014, 20:44
przez INsejn
Niestety używka albo regeneracja odpadają, musi być nowa. Z tego co się zorientowałem to ZF albo TRW robi maglownice dla VAGa. Ktoś coś wie więcej może na ten temat ?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
8 lutego 2015, 22:25
przez PaVLo
No niestety i mnie dopadła "pukająca" maglownica na nierównościach i przy ruszaniu kierownicą, dokładnie sprawdziliśmy to w warsztacie bo diagnosta na stacji stawiał na przeguby wewnętrzne lub końcówki stabilizatora.
Czy faktycznie regeneracja kosztuje aż 1000 zł?, szczerze to obecnie jestem na etapie wrzucania zderzaków or Cupry R (kompletowanie części, spawanie detali i malowanie) i chciałbym jeszcze pojeździć z miesiąc zanim bym się tym zajął, ale czy ze stukami można jeszcze jeździć, czy to już ostatni dzwonek przed kompletną awarią lub niszczeniem opon ?.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
9 lutego 2015, 00:07
przez piotrassenior
PaVLo, jak dopiero zaczęła pukać to powinna dać radę jeszcze pojeździć na spokojnie. Znam przypadek gdzie zaczęła pukać i przestała a nic nie było z Nią robione

Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
9 lutego 2015, 00:22
przez PaVLo
No właśnie dzisiaj jeździłem i jakoś tego stukanie zbytnio nie słyszałem, albo nie zwróciłem uwagi. Jutro mają jednak dzwonić z warsztatu i dowiem się o koszty i podejmę decyzję czy robić czy przełożyć naprawę.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
9 lutego 2015, 00:36
przez Dako
Podepnę się, bo szkoda zakładać nowy temat. Wyje mi pompa wspomagania - dolałem płynu, zielonego z uszczelniaczem (prestone), po dwóch tygodniach znów zaczęło - ubytek płynu dość duży - maglownica do wymiany (pomijam, że od kilku lat jeżdżę z luzami na środkowym krzyżaku - wyczuwalne jak się jeździ po bruku- kierownica delikatnie chodzi na lewo i prawo).
Podjechałem do znajomego mechanika - zaśpiewał 900 PLN wymiana z regeneracją (podobno same uszczelniacze to ..300 PLN).
Lepiej regenerować czy kupić używkę (znalazłem na tablicy nową, kompletną z drążkami ale ..z golfa IV, podejdzie? firmy auto rege, warte to cokolwiek?) Co dokładnie potrzebuję, by było zrobione na tip top?
Przekładnię + końcówki drążka+zbieżność, to wiem, ale o co chodzi z tymi uszczelniaczami, osłonkami i simmeringami - to są dodatkowe części czy też występują w komplecie z przekładnią? SIlnik BCB, 2003r.
Potrzebowałbym kompletnego schematu układu kierowniczego z listą części, szukajka nie pomogła:(
Może warto powierzyć taką czynność specjalistom - jeśli zdecyduję się ne regenerację - coś godnego polecenia w Trójmieście (i taniego).
Aha, wg.
http://seat-leon-naprawa.maglownica.eu/oferta.html :
Wymienić zielony płyn wspomagania (jeżeli taki jest zalany oryginalnie) na czerwony olej - czy to nie oznacza skrócenia żywotności pompy? Zawsze lałem zielony...
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
24 sierpnia 2015, 08:41
przez Listek
U mnie też zaczęły pojawiać się stuki przy skręcaniu kierownicą i mechanik stwierdził, że walnięta jest maglownica, i to ponoć mocno bo użył dosadnego słowa.
Pytanie - jak tam po Waszych wymianach? Tuchola - ostatecznie wziąłeś tą ze Skody ? Gdzie wymieniałeś i jaki był koszt wymiany u nas ?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
26 maja 2017, 18:03
przez kosik69
Odświeżam temat. Czy ktoś może polecić mi sprawdzoną regeneracje maglownic z okolic Siedlce Mińsk Warszawa. A może jakieś opinie o firmie Łoskot z Halinowa ?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
18 listopada 2018, 09:56
przez electric000
Witam
u mnie też puka cos na nierównościach. Przy wyłaczonym silniku podczas kręcenia kierownica lewo-prawo słychac tez pukanie więc pewnie to układ kierowniczy. Luz na krzyżaku juz wyeliminowałem ale zauważyłem ze mam luz poniżej krzyżaka, w czesci która wchodzi do maglownicy. Więc w tym przypadku winny bedzie magiel ? Dołączam foto

Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
18 listopada 2018, 11:16
przez marcin7x5
Skoro nie ma na krzyżaku to pewnie jest już na maglownicy. Można delikatnie skorygować go na śrubie z zewnątrz maglownicy.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
21 listopada 2018, 20:30
przez zumba
electric000 napisał(a): Luz na krzyżaku juz wyeliminowałem
Jak to zrobiłeś, opisz sprawę bo będę musiał u siebie sprawdzić a się zabieram od dawna.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
24 listopada 2018, 12:11
przez electric000
Zablokuj czyms tą cześc która wchodzi do maglownicy. Złap ręką za krzyżak i poruszaj kierownica lewo-prawo. Jesli jest luz to będziesz to czuł
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
18 grudnia 2018, 18:17
przez PIotrek425
Podepnę się do tematu, choć u mnie inne objawy...
Dziś odwozołem dzieciaki do przedszkola 1M FR FR żony i przez pierwsze 8km nic się nie działo. Później skręciłem na główną drogę i dalej OK. po ok 3 km jazdy trasą skręcając do przedszkola poczułem, że nie mam wspomagania. Pojechałem do domu i sprawdziłem zbiorniczek na płyn- pusto. Podjechałem do mojego mechanika, zalaliśmy płyn i przez chwilę wspomaganie wróciło. Przez chwilę, bo dosłownie po 10 ruchach kierownicą cały płyn wylądował na glebie.
W czwartek mechanik ma sie za to zabierać. Nic się z maglownicą nigdy nie działo, nie było żadnych stuków itd. Pod autem zawsze suchutko. Ewidentnie coś się zadziało na odcinku dosłownie 3km. Macie może podejrzenia co to może być? Maglownica do wymiany? Może wyleciało jakieś uszczelnienie/ pękł jakiś przewód doprowadzający płyn do magla..?
Będę wdzięczny za jakieś sugestie.
Jaki może być koszt takiej imprezy?
Pozdrawiam, Piotrek
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
18 grudnia 2018, 19:49
przez marcin7x5
Szukaj gdzie jest wyciek. Obejrzyj osłony na drążkach kierownicy albo przewody do i od pompy jak i przewód powrotny.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
19 grudnia 2018, 08:46
przez Vax
Te maglownice w vagach tak mają, śmigają aż do czasu, też swoją wymieniałem. Swoją drogą żona śmiga FRem i jeszcze z dzieckiem:)? Kiedyś jechałem z synem szwagierki siedział w foteliku obok mnie przyglądał się bacznie i w pewnej chwili mówi "wujek, aleeee trzęęęęsieee..."

.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
19 grudnia 2018, 19:36
przez PIotrek425
Kiedyś to było moje auto, a teraz żona jeździ. U mnie w Leonie faktycznie jest twardo i trzęsie (mam eibacha). Może dlatego coraz częściej żona mnie "podsiada" i wozi dzieciaki drugim autem. Nie mam z tym problemu- od prawie 10 lat mam Leona i dalej go lubię.
Dzięki panowie za informacje. Będę szukał jakiejś ORI używki chyba.
Różnie piszą na necie- jest różnica między maglem z Golfa/ Toledo, a Leona?
Pozdrawiam
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
22 grudnia 2018, 13:50
przez electric000
Jeśli chcesz jeździć tym autem jeszcze dłuższy czas to lepiej zainwestować w coś takiego :
https://allegro.pl/oferta/przekladnia-k ... 5700115514
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
22 grudnia 2018, 16:36
przez marcin7x5
Mogę tylko potwierdzić wybór...
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
26 grudnia 2018, 08:40
przez PIotrek425
electric000,
Właśnie nie mam takich planów- auto jest w domu juz prawie 10 lat i max 1-2 lata żona będzie nim jeździć, dlatego zamiast wydawać tyle na nową wolałbym wstawić ORI używkę.
Poszukam po świętach- jak nie znajdę nic sensowego to rozważę zakup nowej, ale z robotą, płynem, zbieznością robi się już 1,5tys, a tyle wolałbym na tę naprawę nie przeznaczać:)
Dzięki Panowie za zaangażowanie w temacie!
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
26 grudnia 2018, 12:16
przez Krzyzak
Jeśli przekładnia nie stuka, nie ma luzów na boki i na samej listwie (w sensie, że się dobrze zazębia, co w ograniczonym zakresie można regulować) a winnym jest tylko wyciek, to można próbować to naprawić - zapewne masz dostępny zestaw naprawczy simmeringów wysokociśnieniowych oraz teflonowych tulejek, które likwidują luz promieniowy. Ten luz na pewno jest - inaczej by uszczelniacz nie puszczał.
Wiadomo, że da się to zrobić na aucie, ale skoro płynu i tak nie ma, to warto zdjąć sanki, odkręcić przekładnię i zrobić w imadle - jest o niebo wygodniej.
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
28 grudnia 2018, 19:14
przez PIotrek425
Dzięki Krzyzak,
Święta się skończyły więc zajrze pod auto i spróbuję namierzyć co się stało i skąd się leje (wstępnie wiem, że leje się .
Jak już będę wiedział co się stało to oddam do mechanika niech to ogarnie.
czytałem trochę fora i taki nagły wyciek całego płynu to często coś z wężami/ przewodami. Ew. coś z pompą. jak nie zapomnę to napiszę później co było u mnie.
Pozdrawiam
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
28 grudnia 2018, 22:18
przez wesol
Czy simmeringi do przekładni są dostępne w sklepach moto IC itp? Kupował ktoś?
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
29 grudnia 2018, 22:00
przez Krzyzak
https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-prz ... 69932.htmlprzykładowy zestaw - widać uszczelniacze wysokociśnieniowe (tez z białym środkiem) i tulejki teflonowe
zakładam, że to właśnie magiel bo wycieki z przewodów są niezmiernie rzadkie, pompa może być - jeśli oczywiście jest mechaniczna a nie elektryczna
Re: Puka Maglownica na nierównościach

Napisane:
15 stycznia 2019, 09:15
przez PIotrek425
Na szczęście u mnie okazało się, że to właśnie przewód:) zrobiła się mała dziurka i płyn pod ciśnieniem wywalało
Koszt zamiast 1000 wyniósł 65 zł za używany ORI przewód wspomagania (+ płyn, wymiana) więc jestem zadowolony.
Od razu wydawało mi się dziwne, że to maglownica, bo nigdy nic nawet nie kapało/ nie było luzów czy stuków.
Pozdrawiam