Strona 1 z 1

Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 19:06
przez Kubol
Witam mam pytanie, czy da się jakoś skasować błąd, dokładnie check engine, bez użycia kabla diagnostycznego.
Dodam, że próbowałem odłączyć akumulator, odłączyłem cały, na godzinę i nic nie pomogło. Może zrobiłem coś źle?
Czy jest jakiś sposób?

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 19:17
przez Leonidas ARL
jaka była usterka?,czasem jest tak że po jakimś czasie sama zgaśnie.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 19:23
przez Kubol
Dzisiaj całą noc stał na dworze (-24 C u mnie), rano ledwo odpalił, tak jak by odpalił na 3 garki, ale po chwili doszedł do siebie, potem już żadnych problemów, ale zapaliło się EPC i check engine, EPC po chwili jazdy zgasło, check został i mnie drażni, auto chodzi bardzo dobrze więc nie sądzę żeby to był błąd który warto dawać do mechanika, myślę, że to jakiś błąd zapłonu przez mróz, dodam że jestem po wymianie cewki.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 19:40
przez Leonidas ARL
jak ledwo odpalil i pracował na trzy garki to zapewne coś go boli i trzeba to zweryfikować.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 21:11
przez heniek
Jezeli zapalil na 3 gary to pewnie od tego blad wywalil bo wykrylo ze blad na ktoryms cylindrze jest. Ja w ta zime w swoim leonie tez taka sytuacje mialem. Auto zaczelo po paru minutach pracowac normalnie, podlaczylem pod kabel i wywalilo blad cewki, skasowalem - problem nie powrocil.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 stycznia 2014, 22:44
przez kurex
Kubol napisał(a):Czy jest jakiś sposób?


Raczej na check-a nie ma prostszego sposobu niż kabel diagnostyczny.

Bynajmniej tym bardziej bym się w to nie bawił - nie wiedząc co mu dolega.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 24 stycznia 2014, 07:29
przez stm75
Błąd ładowania aku. Albo zabity na amen albo wyjęcie i reanimacja pod prostownikiem.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 24 stycznia 2014, 09:43
przez TeddyBB
Do samego kasowania błędów wystarczy ci interfejs ELM327 Bluetooth i aplikacja na androida - Torque.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 24 stycznia 2014, 13:12
przez marcin7x5
Kiedyś w aso skody praktykowali procedurę pozostawienia auta na właczonym zapłonie (silnik nie pracuje) przez 30 min.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 24 stycznia 2014, 13:25
przez Kubol
Udało się skasować błąd, to znaczy chyba sam zgasł, bo po odłączeniu akumulatora na ponad godzinę, jeszcze się świecił gdy odpalałem, ale pod wieczór poszedłem zobaczyć jeszcze raz, odpaliłem, a tu miła niespodzianka check enginu brak :-D
heniek napisał(a):Jezeli zapalil na 3 gary to pewnie od tego blad wywalil bo wykrylo ze blad na ktoryms cylindrze jest. Ja w ta zime w swoim leonie tez taka sytuacje mialem. Auto zaczelo po paru minutach pracowac normalnie, podlaczylem pod kabel i wywalilo blad cewki, skasowalem - problem nie powrocil.
sądze, że heniek, ma rację, to było właśnie to.
Dzisiaj jechałem do pracy, to auto jechało bez najmniejszego zarzutu.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 24 stycznia 2014, 16:19
przez PaVLo
Tak czy inaczej warto podłączyć się pod kompa i sprawdzić co powoduje ten błąd, aby potem nie wywalać więcej kasy na dodatkowe naprawy.

Bardzo zainteresował mnie ten interfejs pod BT i Androida, sprawie sobie taki bo to świetna sprawa.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 31 stycznia 2014, 20:28
przez RadarPL
najlepiej jak dla mnie to moduł bluetooth i aplikacja na telefonie. Ja tak robię i super się to sprawuje, do tego można jeszcze ciekawe rzeczy "wyjąć" z komputera

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 25 lutego 2014, 15:18
przez Mok
Czołem,

Mi jak zaczął chodzić na trzech garach, wywaliło check engine, sprawdzam cewkę zapłonową, zamieniam ją z innym garem i jak drugi nie chodzi a pierwszy chodzi to znaczy że cewka.

Wymieniasz cewkę, jak chodzi równo to git, gasisz, odpinasz klemę na 5 minut i tyle po check engine.

Pozdro.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 2 marca 2014, 21:42
przez Kubol
Witam, u mnie niestety okazało się że lambda się obraziła, a konkretnie grzałka.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 4 marca 2014, 10:39
przez Grafitowy
Ja bym skupił się na diagnozie problemu :-P Osobiście nie znam innej metody niż kabel do skasowania tego rodzaju błędu.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 4 marca 2014, 12:10
przez Cristobal
Mok napisał(a):i tyle po check engine.

Ale w pamięci ECU kod błędu chyba jednak zostanie...

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 21 maja 2014, 20:08
przez Waldi__
Witam

Pare dni po zakupie Cupry R pojawił sie check engine , komputer pokazał usterkę przepływomierza oraz zaworu turbosprężarki. Błędy zostały usunięte lecz na drugi dzień znowu pojawiły się , auto nie ma takiej mocy jaką powinno mieć w dodatku na 3 biegu przy gwałtownym dodaniu gazu jest mocne szarpniecie. Pozostaje tylko wymiana ?

Pozdro

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 21 maja 2014, 23:34
przez Pako162
Świeży zakup i juz się sypie? Cena pewnie byla okazyjna?? Najlepiej takie rzeczy wymienić jeśli diagnozę postawił odpowiedni człowiek (czyt. mechanik), a takie szarpniecia nie są korzystne dla silnika. Przy którymś kolejnym może strzelić pasek rozrządu, a wtedy koszta będą o wiele wyższe.

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 22 maja 2014, 12:14
przez Michałek91
Co do poprzedniego problemu ( po nocy ledwo odpalił i wywalilo EPC oraz check engine ) miałem ten sam motyw , problem leżał w słabym akumulatorze , poprostu podczas rozruchu był straszny spadek napięcia , pomogła wymiana aku .

Re: Kasowanie błędu bez kabla (check engine)

PostNapisane: 23 maja 2014, 11:55
przez Waldi__
Takie same były objawy jak u mnie ?