Strona 1 z 1

Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 21:29
przez zgaju
Witam, proszę o nie kasowanie tematu, przeglądałem forum i dowiedziałem się że jest takie coś jak regulacja linki zamka. Sprawa pilna bo o 6 rano musze mieć sprawne auto.
Opisze, po krótce:
auto odebrałem od lakiernika, w przednich drzwiach musiał zrzucić linkę, wg mnie za luźno ją założył ponieważ klamka chodzi bardzo luźno i linka od wewnątrz (tam gdzie jest zamocowana) też ma sporo luzu. Zamykałem, otwierałem drzwi ale w końcu. mi się zatrzasnęły. na szczęście po godzinie katorgi udało mi się je cudem otworzyć. Mam je w garażu otwarte, nie chce ich zamykać żeby się znowu nie zatrzasnęły. Ale tak jak wyżej pisałem muszę rano mieć auto i zamierzam jeszcze rano przed wyjazdem iść jakoś tą linkę wyregulować.
Czy ktoś może napisać od czego zacząć, gdzie jest ta regulacja i jak to dokładnie zrobić?
Liczę na waszą pomoc :)
Pozdrawiam!

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:03
przez Pako162
Jeśli masz otwarte drzwi to nad śrubami mocującymi w nich zamek jest czarna płaska plastikowa zaślepka, wyjmij ja najlepiej podważ nozykiem, pod nia w głębi jest sruba blukujaca wkładkę zamka. Przy użyciu klucza TORX rozmiaru nie pamietam 10 chyba, odkrecasz te srube (ma ona za zadanie poluzowanie wkładki) co jakiś czas sprawdzając czy wkładka nie jest natyle luźna aby można ją bylo wyjąć- najlepiej pociagając za klamke. Po wyjęciu wkładki zobaczysz linkę umieszczoną w klamce. wyjmij ją i przesun o kilka ząbków i linka powinna się naciągnąć.
P.S. Nawet przy luźnej lince zewnętrznej drzwi spokojnie otworzysz od wewnątrz (ta linka nie ma regulacji).

Tu jest temat o zamku http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/ . Po ang ale dasz rade. Zobaczysz co do czego. Ciebie interesuje tylko to co Ci opisałem

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:10
przez zgaju
Pako162, a linka od zewnętrznej klamki i wewnętrznej to ta sama linka?
Bo objaw był taki, na początku że drzwi dało się otworzyć od zewnątrz i za którymś szarpnięciem klamki od wewnątrz.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:12
przez dreadlook
zgaju napisał(a):a linka od zewnętrznej klamki i wewnętrznej to ta sama linka?

To dwie inne linki.

Linka od zewnątrz tak jak mówi Pako162, natomiast linka od wewnątrz musisz zdjąć boczek i prawdopodobnie wypięła się tuż przy klamce (powinna być zaczepiona przy klamce - na boczku).

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:14
przez zgaju
właśnie problem w tym że jest dobrze zaczepiona.. bo sprawdzałem, a mimo to klamka wewnętrzna nie działa tak jak powinna, jak sprawdzałem na sucho. przy otwartych drzwiach zamykałem zamek i otwierałem go klamką wewnętrzną to zamek nie dźwigał się do końca tylko tak do połowy.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:21
przez Pako162
Naciagnij linke zewnętrzną i wtedy zobacz co sie dzieje. jakby znów nie chciały sie otworzyc to dopchnij je i wtedy pociagnij za klamkę. moze cos z zamkiem jest nie halo.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:22
przez PaVLo
Jeśli problem jest z wewnętrzną klamką to zdejmij boczek drzwi i sprawdź czy dobrze jest zamocowana linka.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:26
przez zgaju
kurde dziwne, bo było wszystko ok, a lakiernik rozbierał drzwi i musiał coś źle pozakładać chyba. Umówiłem się z nim na jutro ale co to da, jak dalej nie będzie wiedział co źle założył, a najważniejsze że drzwi mam otwarte.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:35
przez dreadlook
zgaju napisał(a):ponieważ klamka chodzi bardzo luźno

jeżeli klamka środkowa chodzi bardzo luźno to na pewno jest wypięta linka z zatrzasku przed klamką (teraz chodzi Ci na samej sprężynie klamki), no chyba, że nie założył linki na zamku (ale chyba aż taki ciemny nie jest).

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:39
przez zgaju
jest na pewno na zatrzasku, wiem dobrze jak wygląda cały boczek od środka bo już: wymieniałem, podnośnik szyby, uszczelniałem drzwi, także na pewno jest linka na miejscu przy klamce. to mnie teraz dziwi to że jeżeli nie ma żadnej regulacji na lince wewnętrznej to podczas pociągania za klamke wew. nie jest ona w stanie otworzyć do końca zamka.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 6 lutego 2014, 23:58
przez dreadlook
Spróbuj psiknąć czymś w tą zapadkę tam i rozruszać. Jak nie pójdzie to wychodzi na to, że zamek do wymiany :)

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 7 lutego 2014, 05:31
przez Tracer2
Zamknij zamek przy otwartych drzwiach dużym srubowkretem i sobie próbuj.Wkładasz trzpien tam gdziw wchodzi częśc ta ze słupka,
a potem popychasz do zewnątrz auta tę czarną zapadkę.

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 7 lutego 2014, 09:06
przez zgaju
Wszystko się wyjaśniło, powodem była zbyt mocno naciągnięta linka zewnętrznej klamki, poluzowałem o 2 ząbki i wszystko działa jak należy ;)
Nawet nie chce myśleć co by było jakbym nie otworzył tych zatrzaśniętych drzwi...
Dzięki za rady !

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 8 lutego 2014, 15:55
przez Nanek77
Przepraszam że w tym temacie ale nie chcę zakładać nowego a mam podobny problem.
Bawiłem się w uszczelnianie i wygłuszenie drzwi oraz zmieniałem głośniki w drzwiach przednich prawych na helixy B62C, poskładałem wszystko do kupy i teraz mam problem bo ciągnąc za zewnętrzną klamkę nie mogę otworzyć drzwi, dodatkowo czasami klamka blokuje się w połowie, od środka wszystko działa ok.
Linkę założyłem tak jak była przed rozbiórką, nie wiem może to tylko kwestia jakiejś regulacji ??
Jesli tak to proszę podpowiedzieć jak to zrobić..... chyba że coś zdupczyłem :twisted:

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 8 lutego 2014, 19:17
przez lysaglaca
Jak zalozyles ta Linke na kłamcę zewnętrznej? Zaczepiles na poczatku ząbków czy na końcu czy moze w połowie?

Wysłane z mojego Nexus 7 za pomocą Tapatalk 4

Re: Regulacja zamka, pilna sprawa

PostNapisane: 22 lutego 2014, 11:34
przez Nanek77
Problemem w moim przypadku był urwany jeden z uchwytów zamka zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółkiem Obrazek
Musiałem go urwać przy demontażu całej tej blachy, poprostu robiłem to za szybko :boks:
Wstawiłem sróbę 8 długości jakiś centymetr i z drugiej strony złapałem nakrętką z podkładką sprężynującą i rozwiązanie to sprawdza się doskonale :-D
Poskładałem wszystko spowrotem wszystko jeszcze raz sprawdzając i po krótkiej przejażdzce wielkie zdziwko :shock: po zablokowaniu drzwi po przekroczeniu 20 km/h i skończonej jeździe nie mogłem otworzyć drzwi ani od środka ani z zewnątrz :evil: dopiero po lekkim puknięciu w miejsce gdzie wkładamy kluczyk do klamki drzwi się otwierały i wówczas można je było zamykać i otwierać do bólu aż do następnego zamknięcia drzwi z kluczyka lub po przekroczeniu 20 km/h.
Okazało się że za mocno naciągnąłem linke w klamce zewnętrznej i po poluzowaniu jej o 2-3 ząbki wszystko działa jak należy :-D

BTW celem całej tej zabawy było wygłuszenie drzwi, wymianę głośników z przodu na zestaw odseparowany helix B62C na impregnowanych dystansach MDF (pod samym radiem gra to zauważalnie lepiej a jeszcze nie zostały wygrzane) i uszczelnienie tej nieszczęsnej blachy pod którą uszczelka była już mocno zmęczona, poszła w jej miejsce nowa i w dodatku uszczelniłem to jeszcze silikonem uniwersalnym. Na dzień dzisiejszy na progach suchutko :-D