Strona 1 z 1

Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 9 maja 2015, 13:28
przez marmat
Witam,

po około 1000km po SWAPie z 280mm na 312mm zrobiłem zbieżność i jakoś od momentu wykonania tej zbieżności zacząłem słyszeć głośniejsze huczenie opon w przedziale prędkości 40-60 km/h. Dzisiaj spojrzałem na wykres z przed roku gdy ustawiałem na starych zwrotnicach 280mm i różnią się dwie pozycje Pochył.Sw.Zwr. oraz Zaw. (nie wiem czego dokładnie one dotyczą jednak po SWAPie nie mieści się w przedziale danych fabrycznych). Prosiłbym o podpowiedź co to znaczy bo powiem, że trochę się zdenerwowałem jak to zobaczyłem :cry:

Przed SWAPem rok temu http://s5.ifotos.pl/img/14jpg_wweaahh.jpg
Po SWAPie na 312 http://s3.ifotos.pl/img/15jpg_wweaahx.jpg

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 9 maja 2015, 13:57
przez [gypsymh]
Oznacza to, że zrobili sama zbieżność bez ustawiania swożnia w wahaczu. Niektórzy tak robią. Dodatkową opłata.

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 9 maja 2015, 16:13
przez marmat
Tyle to ja też wiem :) bo stałem koło niego. Mnie interesuje ten wynik. Szukam po googlach wyników zbieżności i widzę, że ludzie też mają w tym miejscu po 15 stopni więc może to nic takiego ? Tylko dlaczego na starej zwrotnicy miałem 0,06 i 0,70 :? . Te Dane fabryczne to chodzi o to aby wynik wynosił od 0 do 1 stopnia ? Czy aby różnica między lewym a prawym nie przekroczyła 1 stopnia ?

Dodam tylko, że robił korektę i zbieżnosć oraz zbieżność całkowita wszędzie są 0, ponieważ kierownica była skręcona delikatnie w prawo. Po korekcie jest prosto i auto nie ściąga. Jedynie opony zaczęły huczeć głośniej po ustawieniu zbieżności, czyżbym wyząbkował je robiąc te 1000 km bez ustawiania zbieżności ?

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 17 maja 2015, 15:50
przez Rafal85
A czemu poprostu nie zapytasz diagnosty który Ci to robił?

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 23 maja 2015, 23:39
przez Pomidor
Robiłeś w tej samej firmie?

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 26 maja 2015, 09:51
przez marmat
Tak w tej samej firmie, dodam jeszcze, że ustawiałem też tam w Passacie B6 i też pochylenie sworznia zwrotnicy wynosi w okolicach 15 stopni. Wiec może tak ma być ? Ciekawiło mnie jedynie dlaczego przed SWAPem było prawie 0 stopni.

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 26 maja 2015, 23:25
przez P600
Pochylenie sworznia to nie to samo co wyprzedzenie sworznia :-) Jedynie wyprzedzenie sworznia można ustawić niezależnie od pochylenia koła. Jeśli nie jesteś pewien czy to opony huczą to przejedź po nich palcem z włosem i pod włos - jeśli huczenie pochodzi z opon na pewno wyczujesz ząbki. Sprawdź zarówno wew. jak i zew. stronę bieżnika, ewentualnie porównaj jeszcze jego głębokość w różnych częściach opony (ile po środku, ile po obu bokach). Przy geometrii jednostkami są stopnie i minuty kątowe, 1 stopień to 60 minut, także twoje rozumienie tolerancji jest błędne. Dla rozjaśnienia sprawy jeszcze trochę lektury :arrow: http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
Jeśli ci się chce możesz przerzucić koła przód na tył lub inaczej wedle uznania jeśli nie są kierunkowe. Jak hałas podąży za przełożonym kołem to będziesz miał odpowiedź :wink:

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 28 maja 2015, 13:33
przez marmat
P600 no dobrze, tylko co możesz napisać odnośnie tych wyników a dokładnie różnicy wartości z pozycji pochylenia sworznia zwrotnicy przed i po SWAPie bo jedynie o to mi chodzi. Tak jak napisałem w Passacie B6 mam niemal identyczne wartości w tej pozycji, więc może tak ma być ? Screen z Passata http://s5.ifotos.pl/img/b6jpg_wshqrpx.jpg

Z oponami to robiłem niezłą gimnastykę. Zamontowałem w miejsce dwóch przednich, dwie zimówki i niemal cisza. Więc następnie przełożyłem te co miałem z przodu na tył a na przodzie zostawiłem zimówki i według mnie jest cisza. Następnie na przód zamontowałem te, które miałem na początku z tyłu i jest jeszcze głośniej jak przed tym manewrowaniem. Doszedłem więc do wniosku, że to chyba te tylne opony, pomierzyłem bieżnik i jedną tą, którą kiedyś używałem na przedniej osi z prawej strony od jej zewnętrznej strony starło bardziej i o dziwo jedna opona różni się od drugiej aż o 1mm bieżnika. Ta bardziej starta ma 3mm a ta druga 4mm (wydaje mi się, że huczy właśnie ta co ma 3mm). Kupiłem je nówki w 2009r. przejechałem na nich ponad 120 tys. km więc trzeba je wymienić.

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 29 maja 2015, 21:24
przez P600
Może to wynikać z różnicy w budowie zwrotnic - inny kąt mocowania amortyzatora, gniazdo sworznia pod delikatnie innym kątem i mogą być takie różnice. Nie masz się czym przejmować, nawet tego nie odczujesz, tym bardziej w samochodzie ze wspomaganiem, a dlaczego to może nie będę ci pisał, żebyś nie miał efektu placebo :mrgreen: Zrób porządek z oponami i ciesz się jazdą :wink:

Re: Wynik zbieżności po SWAPie na 312mm pytania

PostNapisane: 30 maja 2015, 07:53
przez marmat
Wielkie dzięki P600.