Strona 1 z 1

Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 5 czerwca 2015, 15:50
przez amcora
Witam serdecznie,
zaczęło się robić ciepło i pojawił się problem. Nie odpaliły wentylatory.
Zauważyłem że nie ma wtyczki na termowłączniku tylko ktoś zarobił końcówki wsówki i wpiął je bezpośrednio do włącznika.
Mam dwa pytania

1. Czy patrząc na rysunek poniżej przewody powinny mieć kolory:
górny pin - żółto czerwony
lewy dolny pin - biało czerwony
prawy dolny pin - czerwony
Obrazek

2. Czy to normalne że jak odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, bo chciałem odpowietrzyć układ, to woda w zbiorniku bulgotała i dopiero po chwili załączyły się wentylatory? oraz jak sprawdzić czy to chodzi drugi bieg czy pierwszy pracy wentylatorów?

Będę wdzięczny za pomoc.

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 6 czerwca 2015, 10:14
przez bartoszstce
Kolego nie ma zdjęcia.

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 6 czerwca 2015, 11:14
przez amcora
Na podglądzie sie wyświetlalo. Po poludniu postaram sie to naprawic. ehh te janusze mechaniki. Zawsze trzeba po nich poprawiac hehe

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 8 czerwca 2015, 20:07
przez webkolo
Podepnę się z pytankiem co do TDI. Po jakim czasie powinien się wentylator włączyć? Już gorąco się robi, a nic się nie kręci nawet po 2 godzinnej jeździe. Wiem, że w dieslach ciężej jest wywołać jego włączenie, ale no od pół roku nie mogę trafić by chodził :P Wiem, że mechanik mi go wymieniał przy zakupie, ale może coś nie tak podłączył. Nie wiem, dlatego chcę to w końcu sprawdzić zanim będzie +40 stopni.

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 10 czerwca 2015, 09:16
przez amcora
Dobra udało mi się wrzucić schemat jak to u mnie jest podpięte, pytanie czy tak powinno być?
Obrazek

Drugie pytanie, na rysunku powyżej są dwa schematy "działania" termowłącznika i dwa są do seata leona 1.8T 20v 180KM, Czy one czymś się różnią? Jeżeli tak to który zakupić?

Pytanie trzy, jak sprawdzić czy działa pierwszy bieg? Od czego zacząć? Czy gdzieś zmierzyć napięcia? oporność?

-- 8 cze 2015, o 22:05 --

webkolo napisał(a):Podepnę się z pytankiem co do TDI. Po jakim czasie powinien się wentylator włączyć? Już gorąco się robi, a nic się nie kręci nawet po 2 godzinnej jeździe. Wiem, że w dieslach ciężej jest wywołać jego włączenie, ale no od pół roku nie mogę trafić by chodził :P Wiem, że mechanik mi go wymieniał przy zakupie, ale może coś nie tak podłączył. Nie wiem, dlatego chcę to w końcu sprawdzić zanim będzie +40 stopni.


Odpal Auto, odkręć zbiorniczek jak jeszcze płyn będzie zimny i niech sobie chodzi, odpal papierosa i jak wskazówka dojdzie Ci do czerwonego pola obserwuj zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, Jak zacznie bulgotać przez jakiś czas a wskazówka wejdzie tak na 110 stopni i nic się nie włączy to coś nie halo jest.

-- 10 cze 2015, o 10:16 --

Czy ktoś jest mi w stanie odpowiedzieć na dwa pytanka?
Jaki kolor w który pin oraz jak sprawdzić czy działa pierwszy bieg?

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 10 czerwca 2015, 22:45
przez Pomidor
W 2 biegowym wiatraku masz 3 "bolce" do jednego z nich na krotko podlacz plus a minusem próbuj dotknąć jeden z pozostałych (w zależności który dotkniesz bedzie to albo pierwszy albo drugi bieg. Jeżeli działa każdy to wiatrak jest sprawny.

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 08:57
przez amcora
Czyli jak wypne kostki z termowlacznika i podam na jeden pin we wtyczce napiecie i na pozostale minus po kolei minus to sprawdze czy sa dwie predkosci?

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 22 lipca 2015, 16:49
przez webkolo
amcora napisał(a):Odpal Auto, odkręć zbiorniczek jak jeszcze płyn będzie zimny i niech sobie chodzi, odpal papierosa i jak wskazówka dojdzie Ci do czerwonego pola obserwuj zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, Jak zacznie bulgotać przez jakiś czas a wskazówka wejdzie tak na 110 stopni i nic się nie włączy to coś nie halo jest.


Stoje już 30 min, temperatura rozgrzana do 90 stopni od 15 min. Zbiorniczek otwarty, temperatura stoi w miejscu a wentylator sie nie włącza.

Re: Wentylatory chłodnicy

PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 19:19
przez amcora
To ja bym zaryzykował dwie rzeczy, termostat albo czujnik temperatury, u mnie jest to czujnik 4 pinowy z tego co pamiętam, podaje temp. na zegary oraz na kompa. Możesz jeszcze spróbować odpalić klimę o zobaczyć czy wenty się uruchomią bo powinny. Jeżeli tak to went są okej.
Pod podłużnicą lewą jest jeszcze taka "puszka która steruje pracą wentów, ale zaczął bym od najtańszego czyli czujnika temp. Wymiana banalnie prosta, jak zrobisz to szybko to może wyleci ci ze 100mililitrów płynu więc jak coś to na zimnym silniku.