Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

Witam, szukam i szukam na forum i w internecie i nie mogę znaleźć dokładnie tego co mnie interesuje. Planuje kupić seata Leona 1M. Na pewno na być to 1.8T. Teraz tylko zastanawiam się czy ma być to Cupra R ( mniejsza czy AMK czy BAM) czy zwykły Leon 1.8T 180KM.
Jest trochę tematów na temat niektórych różnic, czym się różni z wyglądu, różnica w hamulcach itp. Ale nie ma konkretów, wszystkich różnic zewnętrznych, wewnętrznych, silnikowych, zawieszenia itd.
Generalnie uważam, że taki temat powinien być przyklejony, bo podczas szukania najczęściej spotykaną odpowiedzią na wszystkie pytania jest " było, poszukaj" . Wszyscy starzy użytkownicy denerwują się na nowych bo irytuje ich zadawanie tych samych pytań. Forum jest od ludzi dla ludzi i uważam, że trzeba ułatwiać sobie życie ...
Generalnie wiem już, że Cupra R ma inne zderzaki, progi itp. W środku ma inne siedzenia, kierownice, mieszek itp. Ale najbardziej chodzi mi o RÓŻNICE EKSPLOATACYJNE. Wiem, że niektóre Cupry bo też chyba nie wszystkie miały zaciski Brembo.
Więc tu moje pytania, czy Cupra będzie dużo droższa w użytkowaniu niż zwykłe 180KM ? Dla przykładu w moim poprzednim samochodzie czyli bmw e46 z 2,5l silnikiem nawet tarcze hamulcowe były drogie bo za normalna tarczę trzeba było zapłacić min 150zł gdzie kolega do skody fabii najdroższe tarcze wentylowane kupował za jakieś 50zł.
O wiele bardziej wolałbym Cupre R ponieważ te dodatkowe 45KM bardzo mnie korci. W BMW miałem 195KM i już było mi mało. Ale nie chciałbym mieć powtórki z rozrywki czyli po zajechaniu do serwisu Cupra okaże się że mechanik mi powie że np. tarcze i klocki 1000zł bo nietypowe, rozrząd 2x wiecej niż w zwykłym 180KM itp.
Jeśli ktoś zna wszystkie różnice mógłby wypisać je dokładnie od myślników dla potomnych.
Jest trochę tematów na temat niektórych różnic, czym się różni z wyglądu, różnica w hamulcach itp. Ale nie ma konkretów, wszystkich różnic zewnętrznych, wewnętrznych, silnikowych, zawieszenia itd.
Generalnie uważam, że taki temat powinien być przyklejony, bo podczas szukania najczęściej spotykaną odpowiedzią na wszystkie pytania jest " było, poszukaj" . Wszyscy starzy użytkownicy denerwują się na nowych bo irytuje ich zadawanie tych samych pytań. Forum jest od ludzi dla ludzi i uważam, że trzeba ułatwiać sobie życie ...
Generalnie wiem już, że Cupra R ma inne zderzaki, progi itp. W środku ma inne siedzenia, kierownice, mieszek itp. Ale najbardziej chodzi mi o RÓŻNICE EKSPLOATACYJNE. Wiem, że niektóre Cupry bo też chyba nie wszystkie miały zaciski Brembo.
Więc tu moje pytania, czy Cupra będzie dużo droższa w użytkowaniu niż zwykłe 180KM ? Dla przykładu w moim poprzednim samochodzie czyli bmw e46 z 2,5l silnikiem nawet tarcze hamulcowe były drogie bo za normalna tarczę trzeba było zapłacić min 150zł gdzie kolega do skody fabii najdroższe tarcze wentylowane kupował za jakieś 50zł.
O wiele bardziej wolałbym Cupre R ponieważ te dodatkowe 45KM bardzo mnie korci. W BMW miałem 195KM i już było mi mało. Ale nie chciałbym mieć powtórki z rozrywki czyli po zajechaniu do serwisu Cupra okaże się że mechanik mi powie że np. tarcze i klocki 1000zł bo nietypowe, rozrząd 2x wiecej niż w zwykłym 180KM itp.
Jeśli ktoś zna wszystkie różnice mógłby wypisać je dokładnie od myślników dla potomnych.