Strona 1 z 1

Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 25 października 2015, 17:34
przez Rogi
Witam, szukam i szukam na forum i w internecie i nie mogę znaleźć dokładnie tego co mnie interesuje. Planuje kupić seata Leona 1M. Na pewno na być to 1.8T. Teraz tylko zastanawiam się czy ma być to Cupra R ( mniejsza czy AMK czy BAM) czy zwykły Leon 1.8T 180KM.

Jest trochę tematów na temat niektórych różnic, czym się różni z wyglądu, różnica w hamulcach itp. Ale nie ma konkretów, wszystkich różnic zewnętrznych, wewnętrznych, silnikowych, zawieszenia itd.

Generalnie uważam, że taki temat powinien być przyklejony, bo podczas szukania najczęściej spotykaną odpowiedzią na wszystkie pytania jest " było, poszukaj" . Wszyscy starzy użytkownicy denerwują się na nowych bo irytuje ich zadawanie tych samych pytań. Forum jest od ludzi dla ludzi i uważam, że trzeba ułatwiać sobie życie ...

Generalnie wiem już, że Cupra R ma inne zderzaki, progi itp. W środku ma inne siedzenia, kierownice, mieszek itp. Ale najbardziej chodzi mi o RÓŻNICE EKSPLOATACYJNE. Wiem, że niektóre Cupry bo też chyba nie wszystkie miały zaciski Brembo.

Więc tu moje pytania, czy Cupra będzie dużo droższa w użytkowaniu niż zwykłe 180KM ? Dla przykładu w moim poprzednim samochodzie czyli bmw e46 z 2,5l silnikiem nawet tarcze hamulcowe były drogie bo za normalna tarczę trzeba było zapłacić min 150zł gdzie kolega do skody fabii najdroższe tarcze wentylowane kupował za jakieś 50zł.

O wiele bardziej wolałbym Cupre R ponieważ te dodatkowe 45KM bardzo mnie korci. W BMW miałem 195KM i już było mi mało. Ale nie chciałbym mieć powtórki z rozrywki czyli po zajechaniu do serwisu Cupra okaże się że mechanik mi powie że np. tarcze i klocki 1000zł bo nietypowe, rozrząd 2x wiecej niż w zwykłym 180KM itp.

Jeśli ktoś zna wszystkie różnice mógłby wypisać je dokładnie od myślników dla potomnych.

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 25 października 2015, 22:08
przez REV
Miałem zwykłego ASV 1.9 TDI teraz mam eRke, różnic jest sporo ciężko by wszystko wypisać. Wypowiem się co do części, cenowo nie jest źle. Większe cyrki są żeby odpowiednio dobrać daną część. Takie podstawy jak hamulce etc. nie ma problemu. Miałem np. problem żeby dostać tuleje wahacza z tego co pamiętam bo są utwardzane i często od ręki nie dostaniesz tego co potrzeba.

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 00:23
przez Tooshie
Tak ale jeśli chodzi o brembo to tarcze swoje kosztują. Klocki też są droższe a są sporo cieńsze od innych :-) Spotkałem się też z częściami których w sklepie nie kupisz, jedynie ASO.

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 01:05
przez adams
Rogi napisał(a):Teraz tylko zastanawiam się czy ma być to Cupra R
zauwaz ze wieeeelu czy to handlarzy czy wlasciceli na tych wszystkich aukcjach na alledrogo itd czesto ponosi ułańska fantazja i myślą że Top Sport to to samo co Cupra, albo że jak ma 1.8T lub 1.9 150 konny pod maską to tez jest Cupra. Myślę, że cenowo będzie spora różnica między podręcznikową Cuprą a tym co jest dostepne w necie. Im mocniejszy silnik tym zawias i hamulce są konkretniejsze (droższe). W porównaniu do zwykłego 1.6 ceny niektórych części potrafią być razy dwa. Ale coś za coś :)

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 18:00
przez REV
Tooshie, no to wiadoma rzecz, nie jest to jakiś ogromny hamulec ale swoje kosztuje coś za coś :-D

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 19:01
przez glibo
jesli inwestujesz w eRke to wez tez pod uwage ze czesto trzeba kupic ,,pakiet startowy dla turbo benzyny "czyli nowy/e DV ,swiece, cewki
ceny conajmniej 2/3 razy drozsze niz normalna wersja
a tak na szybko:
ceny z tej samej firmy
do asv tarcza hamulcowa przod 120zl ,klocki 150zl
do bam tarcza hamulcowa przod 260zl klocki 230zl , cewka 110zl x4

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 19:27
przez Rogi
glibo napisał(a):esli inwestujesz w eRke to wez tez pod uwage ze czesto trzeba kupic ,,pakiet startowy dla turbo benzyny "czyli nowy/e DV ,swiece, cewki
ceny conajmniej 2/3 razy drozsze niz normalna wersja
a tak na szybko:
ceny z tej samej firmy
do asv tarcza hamulcowa przod 120zl ,klocki 150zl
do bam tarcza hamulcowa przod 260zl klocki 230zl , cewka 110zl x4


i to są konkretne odpowiedzi !!

Tylko teraz pozostaje pytanie czy opłaca się w takim razie dopłacić do Cupry R? Generalnie robię jakieś 10tyś km rocznie, nie jest to dużo. I jeśli raz na kilka lat będę musiał przepłacić 100zł za tarczę to jakoś to przeboleje tylko czy jest to warte swojej ceny ?

Proszę o opinie użytkowników którzy mieli do czynienia z Cupra R jak i z 1.8T 180KM. Bo jeśli wystarczy zaczipować 1.8T 180KM i założyć dobry gwint i będzie to samo co Cupra to bez sensu jest przepłacać za części .

Wydaje mi się że reszta rzeczy które różni te dwa auta nie ma wpływu na koszty eksploatacji, bo wygląd nie ciągnie za sobą kosztów. Coś po za różnicami w zawieszeniu ( te inne twardsze tuleje) i układem hamulcowym jest istotnego ?

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 26 października 2015, 21:41
przez Jacol
Rogi napisał(a):Proszę o opinie użytkowników którzy mieli do czynienia z Cupra R jak i z 1.8T 180KM. Bo jeśli wystarczy zaczipować 1.8T 180KM i założyć dobry gwint i będzie to samo co Cupra to bez sensu jest przepłacać za części .

Wydaje mi się że reszta rzeczy które różni te dwa auta nie ma wpływu na koszty eksploatacji, bo wygląd nie ciągnie za sobą kosztów. Coś po za różnicami w zawieszeniu ( te inne twardsze tuleje) i układem hamulcowym jest istotnego ?


Cupre też możesz zchipować.
Cupra ma większą turbine, wtryskiwacze dwa (z tego co wiem marne) intercoolery. Co do kosztów to tak samo jak wersja 180km. Te wspomniane tuleje kosztują po 40zł Lemofordera... To są stare samochody nie ma się co bać kosztów. Najważniejsze znaleźć porządny sprawdzony egzemplarz, to jest klucz do sukcesu i zarazem sukces sam w sobie :wink:

Re: Wszystkie różnice między Cupra a zwykłym Leonem 1M

PostNapisane: 27 października 2015, 18:56
przez Rogi
Turbina nie ważne jaka, regeneracja chyba zawsze kosztuje tyle samo więc bez problemu.

Niestety z tym kupnem to największy problem zawsze :) z tego co widzę to na allegro te Cupry stoją i stoją więc cieżka sprawa ..

-- 27 października 2015, 19:56 --

Niestety nie mogę edytować postu więc piszę następny.

Wracając do tematu, generalnie chodziło o to żeby dla potomnych napisać wszystkie różnice miedzy Cupra R a zwykłym 1.8T 180KM.

Jest ktoś w stanie wypisać od myślników wszystkie różnice, zewnętrzne, wewnętrzne, zawieszenie, silnik itd. Żeby na przyszłość nikt nie musiał tego szukać i żeby można było to przykleić ..