Strona 1 z 1

Wibracje na kierownicy po założeniu dystansów

PostNapisane: 8 czerwca 2016, 16:10
przez szafran
Witam!

Problem polega na tym że muszę mieć małe dystanse z przodu bo inaczej opona ociera mi o sprężynę czy też regulację gwintu. Około 3 miesięcy jeździłem na dystansach 8mm pożyczonych od kolegi i wszystko było w porządku. Nadszedł czas aby dystanse oddać, więc kupiłem na allegro dwa dystanse także 8mm o dwóch rozstawach 5x100 5x112. Zapłaciłem 27zł / sztuka. Dystanse oczywiście pasują jednak podczas jazdy czuć wibracje na kierownicy. Najgorzej jest przy 100-140 km/h. Na dystansach kolegi wszystko było idealnie, żadnych wibracji a na tych z allegro trzepie kierownicą. Próbowałem różnych rzeczy, czyściłem dokładnie piastę / dystanse / felgi, wyważałem felgi (są idealnie proste) - niestety dalej to samo - może pomogło nieznacznie. Czy to wina tanich dystansów ? Czy możliwe żeby były fabrycznie źle wytoczone ?

Rozważam kupno oryginalnych dystansy Eibacha "Pro-Spacer System 9" z nadzieją że po ich założeniu wszystko wróci do normy. Czy to najlepsze wyjście czy wysyłać dystanse z allegro na reklamację ? A może problem leży gdzie indziej ?

Dodam że przy dystansach 8mm felga niestety nie ma osadzenia na piaście, za mało wystaje i alufelgę centrują same śruby, ale to nie jest problemem bo tak samo było na pożyczonych dystansach i tam problem wibracji nigdy w ogóle nie wystąpił.

Re: Problem z dystansami - wibracje na kierownicy

PostNapisane: 8 czerwca 2016, 17:40
przez mlynek
Moim zdaniem to wina dystansow. Pewnie zadne fabryczne, tylko toczone u Pana Mietka na tokarce. Dobry dystans powinien miec taki sam próg, jaki jest na piascie, zeby felga mogla sie o niego oprzeć. Dzwon/posz do goscia ze towar lipa i odsyłaj. Kup cos dobrego, bo sam widzisz ze jaka cena taki towar, a za chwile okaze sie że bedziesz wymienial lozysko z powodu wibracji.

Re: Wibracje na kierownicy po założeniu dystansów

PostNapisane: 9 czerwca 2016, 14:13
przez szafran
mlynek napisał(a):Moim zdaniem to wina dystansow. Pewnie zadne fabryczne, tylko toczone u Pana Mietka na tokarce. Dobry dystans powinien miec taki sam próg, jaki jest na piascie, zeby felga mogla sie o niego oprzeć. Dzwon/posz do goscia ze towar lipa i odsyłaj. Kup cos dobrego, bo sam widzisz ze jaka cena taki towar, a za chwile okaze sie że bedziesz wymienial lozysko z powodu wibracji.


Upewniłeś mnie w przekonaniu. Też właśnie obstawiam dystanse bo na poprzednich było wszystko w porządku. Myślałem że może gdzieś skrzywiłem felgę ale pojechałem sprawdzić, wyważyć i są proste, wyważone - wszystko ok. Niestety nie sprawdzę bez dystansów bo jak wspomniałem muszę je mieć gdyż inaczej opona ociera mi o sprężynę. Może uda mi się pożyczyć jeszcze na jeden dzień te które miałem poprzednio to sprawdzę i wyjdzie wszystko czarno na białym.

Pytanie czy polecacie dystanse Eibacha ? Mam na myśli dokładnie Eibach Pro-Spacer System 9. Czy może ktoś poleca jakieś inne ? Potrzebne mi min. 8mm lmax. 10mm większych nie chcę bo i tak już felga prawie wystaje poza błotnik. Cieńszych też nie da rady bo przy dystansie 8mm luzu między oponą a sprężyną jest może 3mm :-D

Re: Wibracje na kierownicy po założeniu dystansów

PostNapisane: 11 czerwca 2016, 22:13
przez untaztood
Też walczyłem z dystansami i wibracjami na kierownicy w okolicy 140km/h. Dopiero wyważenie kół na samochodzie (doważenie) rozwiazalo problem n