Strona 1 z 1

Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

PostNapisane: 20 stycznia 2017, 19:49
przez CB_Aras
Witam
Mój problem to słabe hamulce, późne wstawanie turbo i jego NOTLAUF przy 140km/h.
Co do hamulców to raczej wykluczam pompe i serwo, pedał nie wpada w podłoge, po podpompowaniu na wyłaczonym silniku i odpalenie go pedał lekko opada, płynu również nie ubywa. Hamulce są NIJAKIE. W planach mam swap na 312 ale bezsensu wydawać kase jak efekt bedzie ten sam. Latem wymieniłem POMPE VACUM, bo nawet przy silnym naciśnieciu hamulca ABS się nie włączał i potrafił zgasnąć przy pierwszym odpaleniu.Także tu mi się udało, w dodatku to był mój pomysł wymiany tej pompy. :-)

Co do hamulców to pierwszy hamulec od odpalenia jest czuły tak, że prawie głową na szybie ląduje - i tak powinien działac hamulec w aucie, tylko po każdym kolejnym hamowaniu już jest byle jak.

Gdzie szukać przyczyny? W wężykach podciśnienia, z pompy do serwo, może przy zbiorniczku podciśnienia jest nieszczelność?

Co do turbiny to też można powiedzieć z dnia na dzień, zaczął "łapać" notlaufy. I później wstaje.. No ale jak za słabe podciśnienie, to wymiana gruszki, n75 czy czyszczenie kierownic nie pomoże...

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 20 stycznia 2017, 20:11
przez chlorek
Zrób logi. Jak łapie notlauf to raczej wina sprężarki.

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 21 stycznia 2017, 18:56
przez Prykoon
CB_Aras napisał(a):Witam
Mój problem to słabe hamulce, późne wstawanie turbo i jego NOTLAUF przy 140km/h.
Co do hamulców to raczej wykluczam pompe i serwo, pedał nie wpada w podłoge, po podpompowaniu na wyłaczonym silniku i odpalenie go pedał lekko opada, płynu również nie ubywa. Hamulce są NIJAKIE. W planach mam swap na 312 ale bezsensu wydawać kase jak efekt bedzie ten sam. Latem wymieniłem POMPE VACUM, bo nawet przy silnym naciśnieciu hamulca ABS się nie włączał i potrafił zgasnąć przy pierwszym odpaleniu.Także tu mi się udało, w dodatku to był mój pomysł wymiany tej pompy. :-)

Co do hamulców to pierwszy hamulec od odpalenia jest czuły tak, że prawie głową na szybie ląduje - i tak powinien działac hamulec w aucie, tylko po każdym kolejnym hamowaniu już jest byle jak.

Gdzie szukać przyczyny? W wężykach podciśnienia, z pompy do serwo, może przy zbiorniczku podciśnienia jest nieszczelność?

Co do turbiny to też można powiedzieć z dnia na dzień, zaczął "łapać" notlaufy. I później wstaje.. No ale jak za słabe podciśnienie, to wymiana gruszki, n75 czy czyszczenie kierownic nie pomoże...

co do hamulcy mam podobnie, rano jak wyjeżdżam z garażu to pedał lekko dotykam a staje w miejscu i nos na szybie. Nie dotykałem jeszcze pompy vacum więc u mnie może to być to. Hamulce tak jak napisałeś są nijakie.

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 21 stycznia 2017, 19:14
przez CB_Aras
Dzisiaj jeszcze na pracujacym silniku podpompywałem sobie hamulec (1.2.3 i trzymam) pedał lekko wpadał w podłoge.. :roll: zapowietrzenie?

Prykoon
Pompe vacum zdiagnozowałem tak, że przy pierwszym hamowaniu awaryjnym abs sie właczał ale przy nastepnym i kolejnym już nie.. Mogłbym stanąć na pedale i nic by to nie dało. Nawet na mokrej nawierzchni koła nie potrafiły się zblokować.Teraz abs działa jak nalezy Dodatkowo pompa była cała zapocona.

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 21 stycznia 2017, 19:42
przez Prykoon
Cholera identyczne objawy. Przy mocniejszym hamowaniu abs zadziała ale trzeba sie napocic. Nie raz juz oczami hamowałem

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 22 stycznia 2017, 11:42
przez facet02
sprawdz jeszcze raz pompe vacum bo tam na krućcu lub się pojawiać nieszczelność , ja wymieniałem pompę i wszystkie przewody podciśnienia , pomogło :mrgreen:

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 22 stycznia 2017, 12:45
przez krzylab
Z hamulcami mialem podobnie, sprawdz wezyk ktory wchodzi w serwo, u mnie na zgieciu byl pekniety. Owinolem izolacja i po problemie, hamulce jak nowe

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 22 stycznia 2017, 13:31
przez Tracer2
Mnie też kiedyś wężyk do serwa sparciał :?

Re: Problem z podciśnieniem - słabe hamulce, słabe turbo

PostNapisane: 1 marca 2017, 22:00
przez CB_Aras
Trzeba bedzie sprawdzić, choć te nie teraz, bo pogoda nie sprzyja..

-- 26 sty 2017, o 00:27 --

A jak wytłumaczyć to, że jak zaciągne ręczny przy 50km/h to blokują się koła a innym razem nie? Na mokrej nawierzchni...

-- 1 mar 2017, o 22:54 --



Z racji, ze jestem po wymianie pompy vacum. Pomyślałem, żeby wymienić przewód od niego do serwa z trójnikiem o numerach seryjnych 1J0612041FD. Poza odpowietrzeniem hamulców już nie mam pomysłu.. Pompa wspomaga serwo podciśnieniem, to gdzieś te podciśnienie może ucieka? Albo przewód jest już tak zmęczony, ze go zasysa?

Obrazek


Wąż kosztuje ok. 160 zł.

Tak z ciekawostek wąż z n75 do turbo kosztuje w ASO 260 zł :boje:

Re: Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

PostNapisane: 21 marca 2017, 15:10
przez dasus
Jak pierwsze hamowanie masz żyleta to skup się na wężykach. Ja tak miałem ale głupi byłem, że zacząłem od pompy. Nie dość że nic się nie zmieniło, to potem jak wymieniłem wężyki i problem znikł to już pompa nie pracowała jak poprzednia :( a mogłem prawie dęba stawać autem.

Re: Słabe hamulce po kolejnym hamowaniu.

PostNapisane: 7 maja 2017, 15:06
przez CB_Aras
No więc wymieniłem wąż na zdjęciu powyżej..wydawało mi sie po pierwszej jezdzie, że jest poprawa. Jednak nie... to tylko złudzenie. :roll: stary waż nie był pęknięty może tylko na zgięciu był troche bardziej ściśnięty jak nowy.
Moje pytanie czy jest taka możliwość, że ktoryś z wezyków do zaworków czy sam zaworek n75 może mieć wpływ na siłe wspomagania hamulca?? Tak jak wcześniej pisałem auto po nocy, do pierwszych 2-3 hamowań ląduje głową na szybie a potem hamulce nijakie.

Poza tym słaba reakcja na gaz na zimnym (przy 1500 obrotów mogę wcisnąć gaz do dechy, dopiero od 2000 czuć że ładuje) tylko nie piszcie że daje mu w piz*e na zimnym to tylko krótkotrwały test. Czasem na ciepłym np. 3 biegu przy obrotach 1600-1700 wciskajac głebiej nic sie nie dzieje. Dopiero od 2000 jest wciskanie w fotel..

Piszą, że pracę zaworka n75 słychać jego cykanie ja tam nic nie słyszę..

Na zimnym podczas przyspieszania jakbym SDI jechał.. Jakby pracy turbo nie było slychac ani czuć. Oleju przez ostanie 1.5 tys. nie bierze..

Nie podpinałem pod kompa, nie wiem czy sa błedy musze sobie radzic niestety metodą prób i błedów

-- 7 maja 2017, o 16:06 --

Co do hamulców to cześciowo poprawiła wymiana weza powyżej od serwa do pompy, jeszcze zaciski musze obejrzeć, obstawiam, że tłoczki zapieczone albo prowadnice nie chodzą w całym zakresie...

Co do turbo i notlafu..
Jestem po wymianie weżyków na poliuretany (wew. 4 i 5.5). Zamieniłem również n75 z n18 i pominąłem ten ostatni o podciśnienie.
Został mi jeszcze przewód N75 - turbo. Przewód 5.5 czeka a oplot przełożę ze starego.

Ostatnio odpiąłem przewód od turbo i zauważyłem że wyraznie sie wkręca dopiero od 2000 (normalnie od 1600).
Notlaufa złapał przy ok. 150-160 . nie wieem dokładnie bo na odpietym przewodzie nie było tego szarpnięcia. Poczułem dopiero jak ruszałem ze świateł SDI albo gorzej 8) Sam już nie wiem czy wymiana tego wezyka pomoże czy turbo do czyszczenia.