Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Postprzez orlandu » 31 stycznia 2017, 09:06

W weekend w moim Leonie 1,8t 4x4 wymieniałem hamulce z seryjnych na S3 8l 312mm (nowa tarcza TRW + nowe klocki Pagid) + 256mm (używana tarcza + nowe klocki Pagid). Przy okazji tego zabiegu zostały zamontowane przewody w oplocie, wszystkie dokładnie 6 szt.
Po całym zabiegu pojawiły się cyrki, ponieważ przed montażem pedał łapał mniej więcej w 1/4 i można było dozować siłę hamowania przez naciśnięcie hamulca. Teraz pedał hamulca łapie mniej więcej w połowie skoku ale jakby gwałtowniej/agresywniej, można powiedzieć, że bardziej 0-1. Auto hamuje, czy lepiej niż wcześniej, to ciężko powiedzieć, abs łapie. Hamulce odpowietrzane kilka razy, przelane 2l płynu hamulcowego, zero bąbli, brak wycieków i nieszczelności.
Z tego co czytałem po zamontowaniu przewodów w oplocie hamulce powinny brać wyżej, ponieważ przewód nie zwiększa swojego obwodu podczas hamowania, jak ma to miejsce przy przewodach gumowych. Czy taka jest prawidłowa charakterystyka pracy hamulców po zamontowaniu przewodów w oplocie i to jest normalne? Czy eSkowe hamulce mają inną charakterystykę pracy?
Zobacz Profil
orlandu
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 9 listopada 2014, 13:37
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Postprzez adrusek » 31 stycznia 2017, 10:26

Po pierwsze hamulce muszą się ułożyć, przez jakiś czas mogą dziwnie hamować. A po drugie odpowietrzałeś na przekręconym kluczyku w pozycji zapłon lub na odpalonym silniku? Można jeszcze poprzez vcds spróbować wymusić odpowietrzenie pompy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Postprzez orlandu » 31 stycznia 2017, 14:55

Hamulce powinny się ułożyć, pierwsze 30km przejechane na spokojnie później normalnie, łącznie zrobione już ze 150km.
Hamulce były odpowietrzane na włączonym zapłonie, czy należy to zrobić to na włączonym silniku?
Podjadę jeszcze raz na odpowietrzanie pompy ABS Vagiem, może coś pomoże.
Zobacz Profil
orlandu
Stella +
Stella +
 
Posty: 55
Dołączył(a): 9 listopada 2014, 13:37
Auto: Leon
Silnik: AUQ 1.8

Re: Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Postprzez darq12 » 31 stycznia 2017, 19:01

Spokojnie wszystko wróci do normy, też tak panikowałem po wymianie zacisku. Po ok 2-3 tygodniach wszystko wróciło do normy hamulce brzytwa i łapią wysoko. Poczekaj troszkę 150 km to nic.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
darq12
Sport
Sport
 
Posty: 862
Dołączył(a): 12 maja 2010, 19:50
Lokalizacja: Wielkopolska
Auto: Leon 1.9TDI
Silnik: AHF 1.9

Re: Montaż przewodów w oplocie i dłuższy skok pedału hamulca

Postprzez Tominator » 4 lutego 2017, 11:54

A co tu sie ma ulozyc? Wysokosc pedalu?:) zle odpowietrzyles i tyle
Troche szybsza Cordoba w TDI 273KM/463NM:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tominator
Signo
Signo
 
Posty: 131
Dołączył(a): 6 stycznia 2015, 20:49
Auto: Cordoba
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość