Strona 1 z 1

Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 21:45
przez pablo_r
Witam,
Silnik profilaktycznie był juz kilka razy płukany woda z dodatkiem specjalnego dodatku do czyszczenia kanałów wodnych w układzie chłodzenia (firmy nie pamietam). Niestety po niedługim czasie płyn zaczął mi zmieniać kolor wiec kozystac z okazji wymiany innej części zajrzałem do kanału w głowicy ...

Obrazek

Dodam tylko ze to nie szlam a twardy osad.

Co z tym robić?

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 05:42
przez marcin7x5
Nic. Musiałbyś to mechanicznie usuwać skoro jest to bardziej wżer niż nalot.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 03:32
przez black-dimon
Na to mógłby pomoc kwasek cytrynowy ale więcej narobiłby szkód niż korzyści wiec zostaw.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 11:17
przez facet02
Widocznie płyn który stosujesz zawiera więcej wody i stad taka reakcja.
Kup dobrej jakości płyn chłodniczy i sprawdź zawartość wody w nim.

Mobilnie

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 17:03
przez marcin7x5
Nie koniecznie to musi być wina płynu jako bezpośredniego sprawcę korozji. Jeżeli masz instalacje lpg to winnym może być mocno zasiarczony gaz którego składniki mieszają się w parowniku z płynem chłodniczym.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 10 kwietnia 2017, 16:49
przez pablo_r
Zawsze byl lany plyn jak przykazane. Leonek tylko na benzynce, brak instalacji.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 10 kwietnia 2017, 18:43
przez marcin7x5
Taki urok. Teraz to by trzeba było pewnie czyścić kanały mechanicznie. Swoją drogą to ja miałem podobnie w kolektorze ssącym.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 19:15
przez pablo_r
Mechanicznie? Jakos nie moge sobie tego wyobrazić. Jedyne co moglem znalesc co miałoby sens kąpiel ultradźwiękowa, ale to już zabawa nie dla przedszkolaków.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 20:13
przez marcin7x5
Niestety nie jest to proste i sam raczej nic nie zrobisz.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 23 kwietnia 2017, 06:30
przez $iwy
Szwagier miał taką przypadłość w A4 1.6 a znajomy w a4 1.8T.Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane ale stosował na potęgę różne odkamieniacze, płukanki i inne cuda i nic nie pomagało.Oba jeździły zawsze na g12 i po jakimś czasie kolor płynu zmieniał się w rdzawy :shock:

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 24 kwietnia 2017, 23:54
przez pablo_r
No wlasnie mam ten problem (zmiana koloru płynu na rdzawy) i za bardzo to to mi sie nie podoba. A jak kiedys przyjdzie do sprzedania to trzeba by wszystko tłumaczyć i bla bla ... co nie pomoże atrakcyjności :?

A swoja strona to się martwię po prostu o prawidłowy przepływ płynu przez głowice.

Re: Rdza w płaszczu wodnym głowicy / bloku silnika

PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 18:39
przez marcin7x5
Bez przesady. Tej rdzy aż tyle nie ma aby pozatykać kanały. Ostatnio usłyszałem opinię że jeżeli rozcieńczy się g12 zbyt mocno wodą tzw kranówą to może taka korozja występować. Sam płyn ma przecież w sobie dodatki antykorozyjne i inne tak aby nie uszkadzały się bloki czy aluminiowe głowice.