Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Geometria czy zbieżność

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Geometria czy zbieżność

Postprzez mati123307 » 11 kwietnia 2017, 21:40

Witam jestem po wymianie sprężyn amortyzatorów oraz sworznia wahacza przedniego lewego
i problem polega na tym że kierwonica gdy jadę na wprost jest lekko pochylona w lewo nie zauważyłem ściagania
co trzeba ustawić zbieżność kół czy geometrie ?
Zobacz Profil
mati123307
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 26 marca 2017, 22:52
Auto: Leon 1
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez Bix » 11 kwietnia 2017, 21:51

Raczej zbieżność. Ale sprawdź czy kolo w którym był wymieniany sworzeń nie jest pochylone bardziej w któraś stronę


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bix
Sport
Sport
 
Posty: 410
Dołączył(a): 29 maja 2016, 16:27
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez cristo » 12 kwietnia 2017, 11:23

Ja wymieniałem teraz tuleje tylne na pełne i też kierownica uciekła w lewo i zaczęło w lewo ściągać. Pojechałem na zbieżność i jedno koło +0,48, a drugie +0,60. Co ciekawe na starych zmęczonych było ok. Teraz znowu auto jezdzie jak po sznurku :)
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez piotrassenior » 12 kwietnia 2017, 12:10

Jedziesz do zakładu który zajmuje się ustawieniem geometrii 3D i masz wszystko zrobione .. kąty kół, kiere prosto i wszystkie ceregiele żeby auto jechało jak powinno.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez adrusek » 12 kwietnia 2017, 14:45

W tym samochodzie nie ustawia się kątów kół tylko zbieżność. Fasolka na sworzniu służy do czegoś innego. Trzeba sprawdzić na geometrii jak to wygląda.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez piotrassenior » 12 kwietnia 2017, 17:23

Jeżeli ustawiana jest zbieżność w danym pojeździe, to też zmieniane są wartości odpowiadające za pochylenie kół - czyli potocznie zwany kąt pochylenia koła.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez adrusek » 12 kwietnia 2017, 20:35

Dzisiaj byłem na geometrii i jak ustawiał zbieżność to żaden inny parametr nie zmieniał się podczas korekty . Czyli nie zmieniało się pochylenie kół.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez cristo » 13 kwietnia 2017, 12:19

Też się naczytałem o tym, że są jakieś fasolki na sworzniu do regulacji kątów, ale u mnie nie ma. Wahacz i sworzeń jeszcze oryginalne.
Tak to wygląda w zamienniku:
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez marian + » 13 kwietnia 2017, 15:09

Przerabialem temat ostatnio.przy wymianie sworznia we wachaczu są otwory na tzw mimosrodzie, taka elipsa.i jjeżeli wymieniając sprawdzasz jak był zamontowany stary sworzen będzie dobrze.w innym przypadku kierownica ucieknie i poprawiają to ustawiajac zbieżnośc.ewentualnie podnieś koło poluzowac nakretki i samemu ustawić.ją tak zrobiłem i kkierownica wróciła na swoje miejsce.skok regulacji geometri to nie więcej jak 0,5 cm.co przekladajac na zbierznosc wychodzi kilka.panowie tak jest na 100%
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez cristo » 13 kwietnia 2017, 15:28

marian + napisał(a):Przerabialem temat ostatnio.przy wymianie sworznia we wachaczu są otwory na tzw mimosrodzie, taka elipsa.


to u mnie tego nie ma, albo ślepy jestem
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez marian + » 13 kwietnia 2017, 15:59

Sorry ale chyba to drugie:-)dobra podpowiem ci.zauwazysz to dopiero po odkreceniu srubki mocujacej sworzen bo lepek od sśruby M8 zasłania.napisałem wcześniej zakres nie większy jak 5mm.co puzniej na kierownicy jest mocno odczuwalne.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez marcin7x5 » 13 kwietnia 2017, 16:17

Chodzi oto że otwory w wahaczu są większe niż śruby przez co automatycznie masz pewien sposób regulacji poprzez przesuwanie w tych otworach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Geometria czy zbieżność

Postprzez marian + » 13 kwietnia 2017, 16:31

Ale nie całościowo większe tylko taka elipsa że koło przesunięsz w prawo lewo w nie przód tył.powiem szczerze se jak ktoś mi mówił że po wymianie sworznia dobrze by bbyło podjechac na sprawdzenie to myślałem ,,co ty człowieku mówisz,,a jednak.warunek jest taki.jeżeli po wymianie kierownica zmieniła swoje położenie jadąc na wprost to ttrzeba.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości