Strona 1 z 1
Geometria czy zbieżność

Napisane:
11 kwietnia 2017, 21:40
przez mati123307
Witam jestem po wymianie sprężyn amortyzatorów oraz sworznia wahacza przedniego lewego
i problem polega na tym że kierwonica gdy jadę na wprost jest lekko pochylona w lewo nie zauważyłem ściagania
co trzeba ustawić zbieżność kół czy geometrie ?
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
11 kwietnia 2017, 21:51
przez Bix
Raczej zbieżność. Ale sprawdź czy kolo w którym był wymieniany sworzeń nie jest pochylone bardziej w któraś stronę
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
12 kwietnia 2017, 11:23
przez cristo
Ja wymieniałem teraz tuleje tylne na pełne i też kierownica uciekła w lewo i zaczęło w lewo ściągać. Pojechałem na zbieżność i jedno koło +0,48, a drugie +0,60. Co ciekawe na starych zmęczonych było ok. Teraz znowu auto jezdzie jak po sznurku

Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
12 kwietnia 2017, 12:10
przez piotrassenior
Jedziesz do zakładu który zajmuje się ustawieniem geometrii 3D i masz wszystko zrobione .. kąty kół, kiere prosto i wszystkie ceregiele żeby auto jechało jak powinno.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
12 kwietnia 2017, 14:45
przez adrusek
W tym samochodzie nie ustawia się kątów kół tylko zbieżność. Fasolka na sworzniu służy do czegoś innego. Trzeba sprawdzić na geometrii jak to wygląda.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
12 kwietnia 2017, 17:23
przez piotrassenior
Jeżeli ustawiana jest zbieżność w danym pojeździe, to też zmieniane są wartości odpowiadające za pochylenie kół - czyli potocznie zwany kąt pochylenia koła.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
12 kwietnia 2017, 20:35
przez adrusek
Dzisiaj byłem na geometrii i jak ustawiał zbieżność to żaden inny parametr nie zmieniał się podczas korekty . Czyli nie zmieniało się pochylenie kół.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 12:19
przez cristo
Też się naczytałem o tym, że są jakieś fasolki na sworzniu do regulacji kątów, ale u mnie nie ma. Wahacz i sworzeń jeszcze oryginalne.
Tak to wygląda w zamienniku:


Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 15:09
przez marian +
Przerabialem temat ostatnio.przy wymianie sworznia we wachaczu są otwory na tzw mimosrodzie, taka elipsa.i jjeżeli wymieniając sprawdzasz jak był zamontowany stary sworzen będzie dobrze.w innym przypadku kierownica ucieknie i poprawiają to ustawiajac zbieżnośc.ewentualnie podnieś koło poluzowac nakretki i samemu ustawić.ją tak zrobiłem i kkierownica wróciła na swoje miejsce.skok regulacji geometri to nie więcej jak 0,5 cm.co przekladajac na zbierznosc wychodzi kilka.panowie tak jest na 100%
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 15:28
przez cristo
marian + napisał(a):Przerabialem temat ostatnio.przy wymianie sworznia we wachaczu są otwory na tzw mimosrodzie, taka elipsa.
to u mnie tego nie ma, albo ślepy jestem
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 15:59
przez marian +
Sorry ale chyba to drugie:-)dobra podpowiem ci.zauwazysz to dopiero po odkreceniu srubki mocujacej sworzen bo lepek od sśruby M8 zasłania.napisałem wcześniej zakres nie większy jak 5mm.co puzniej na kierownicy jest mocno odczuwalne.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 16:17
przez marcin7x5
Chodzi oto że otwory w wahaczu są większe niż śruby przez co automatycznie masz pewien sposób regulacji poprzez przesuwanie w tych otworach.
Re: Geometria czy zbieżność

Napisane:
13 kwietnia 2017, 16:31
przez marian +
Ale nie całościowo większe tylko taka elipsa że koło przesunięsz w prawo lewo w nie przód tył.powiem szczerze se jak ktoś mi mówił że po wymianie sworznia dobrze by bbyło podjechac na sprawdzenie to myślałem ,,co ty człowieku mówisz,,a jednak.warunek jest taki.jeżeli po wymianie kierownica zmieniła swoje położenie jadąc na wprost to ttrzeba.