Strona 1 z 14

Wentylatory na chłodnicy różne zagadnienia itp.

PostNapisane: 22 lipca 2004, 17:44
przez Asgaard
Nie działa mi pierwszy bieg, dwóch mechaniorów sprawdzało i jednoznaczna opinia, w obu wentylatorach spalił się pierwszy bieg :shock: No i teraz mam problem bo takie wentylatory nowe to wydatek 1,5kpln, kto może załatwić to taniej? Może ktoś z klubowiczów z Poznania przeszedłby się poszukać takich wentylatorków? W etce sa ich numery seryjne wiec chyba nie bedzie problemu z identyfikacją (podałbym numery ale aktualnie nie jestem we Wro i nie mam etki)

Za pomoc macie u mnie po piwie :wink:

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 22 lipca 2004, 22:16
przez Grygori
Napisz mi o co mam sie pytać (jak to się konkretnie nazywa) bo w Sobote mykam do Lubina na giełde więc mogę się rozglądnąć. Żaden problem

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 lipca 2004, 18:23
przez Asgaard
Wentylatory chlodnic do leona ARL z 2002r, nie jestem Ci w stanie podać numerów części bo nie mam Etki na kompie u rodziców, może ktoś inny sie zlituje i je wklepie.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 lipca 2004, 18:49
przez bobik
1J0 959 455R 220/60W 290mm Temic występuje AQN, BDE, ARL, AUE, AMK.

Jutro ziomek jedzie na giełde i obiecał się rozejrzeć.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 lipca 2004, 21:01
przez Grygori
ok
popytam i jak wróce napisze co i jak. Jeśli znajde do wezme od niego numer i się jakoś dogadacie

[ Dodano: Sob 24 Lip, 2004 ]
No i znalazłem ten wentylator na giełdzie w Lubinie, a nawet dwa 8)

Poniżej numery tel. do gości co je mają. Cena u oby dwóch to 500zł. ale sądzę, że jest ona do lekkiego stargowania.

1) 0601-74-58-18 --> firma "Marko" adres: Siechnice 40/12

2) 0602-48-70-40 --> Oława ul. Polna 141

Czekam na piwko :wink:

wentylator chłodnicy

PostNapisane: 6 maja 2006, 17:01
przez snowbll
Witam,
mam mały problem. Przy okazji napełniania klimy, wyszedł problem że nie kręcą się oba wiatraki za chłodnicą. (właściwie to jeden kręci a drugi jest padnięty, ale jako że mają ponoć jedno zasilanie to całość leży). Jako,że nie mieszkam w Rio, zimą to nie był problem.Teraz zaczyna się lekki kanał bo mój leo zaczyna się grzać. I teraz pytanie - czy znacie zamienniki do ARL takiego wiatraka - szukałem przez intercars i valeo ale nie ma.

Myślicie, że od innych TDI mogą pasować? (nówka w ASO 800PLN + robocizna).
Wolałbym ominąć giełdy i szroty.

pozdro
snowbll

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 7 maja 2006, 11:10
przez Barth
snowbll, raczej od innych tdi nie beda pasowac a to dlatego ze ARL ma zupelnie inne chlodnice i wiatraki niz cala reszta , jest to zwiazane z tym ze masz duzy IC z przodu , a jestes pewien ze silnik wentylatora padł ?? Pod akumlatorem umieszczone jest takie dziwne streowanie i moze w tym lezy problem ???

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 7 maja 2006, 12:15
przez PAWEL20VT4
Dokładnie tak jak pisze barth

Przyczyny mogą być trzy :

Padnięty silnik wentylatra
Padnięty sterownik pod akumulatorem
Przepalony bezpiecznk na akumultorze

Paweł

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 maja 2006, 19:33
przez snowbll
thnx za odpowiedz. Zastanawiam sie tylko, czy taki silniczek mozna wymienic, czy trzeba wymieniac cały moduł.

btw,
czy jako leonclub mamy jakis zauwany warsztat w warszawie...próbuje w Maranie, ale pewnie poza ASO byłoby taniej
pzdr
snowbll

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 maja 2006, 20:25
przez Tonny S

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 9 maja 2006, 08:47
przez DWitek
PAWEL20VT4 napisał(a):Dokładnie tak jak pisze barth

Przyczyny mogą być trzy :

Padnięty silnik wentylatra
Padnięty sterownik pod akumulatorem
Przepalony bezpiecznk na akumultorze

Paweł


Jeśli autko jest po stłuczce, to jabym jeszcze dorzucił do powyższego problem z połączeniem sterownik klimy <- > wentylator

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 9 maja 2006, 14:06
przez brochas
mam to samo
ja mam uszkodzone polaczenie miedzy sprzeglem od klimy z sterownikiem, i sprzeglo sie nie ruchamia, jest sprawne bo podlanczali elektromagnesem i chodzila, sprawdz takze bezpiecznik ;-)


ps jak dlugo chodza wam wentylatory jak wylaczycie silnik ?

wymiana

PostNapisane: 17 maja 2006, 20:18
przez snowbll
hej,
dzisiaj w diagtroniku 3 godziny sie nad moim wiatrakiem mordowali ale ostateczna diagnoza brzmi "zgon". I tu pojawia sie moje pytanie. Znacie jakies zamienniki?
( w intercars nie mają ) szukam po numerze części 1J0 959 455R 220/60W 290mm - takie info znalazłem na forum. Czy ktoś z was ma dostęp do oznaczeń części i może potwierdzić. że o to dobry numer? (szukam całego modułu - 2 wiatraki i plastiki wokół)

pzdr
snowbll

ps
...a do Diagtronika pewnie zawitam, bo przy mnie jak Fabie ze 100 na 140 potrkęcili to się napaliłem na program:)

klimatyzacja+wentylator i problem

PostNapisane: 28 czerwca 2006, 19:22
przez FenDeR
ostatnio podczas przekręcania stacyjki pojawiał się taki problem że włączały się wentylatory chłodnicy i cały czas pracowały nawet po wyłączeniu silnika, myśląc że to może czujnik temp. chłodziwa wyminiłem go, problem na jakiś czas ustąpił ale ostnio powrócił (wymiana była 3 tygodznie temu) no i najgorsze przyszły upały więc włącze klime a tu :shock: klima nie działa (leon rok 2002 silnik ALH i klima manual) teraz niewiem co robić w samochodzie upał a silnik jest chłodzony przez wentylatory jedynym wyjściem jest wyjęcie bezpiecznika przy akumulatorze (przestają wiać) więc to raczej pytanie do elektryków co to za problem może byc aha klima w zeszłym roku nabijana i gaz jest czy to może być moduł sterowania takie gówienko pod akumulatorem? Bardzo prosze o pomoc pozdrawiam

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 czerwca 2006, 19:57
przez colin23
U mnie kilka dni temu siadły wentylatory. Spanikowany pojechałem sprawdzić czy mam do wymiany wiatraki a okazała się pierdoła: kabelki przy sterowniku te na akumulatorze były lekko zaśniedziałe i strzelił przez to bezpiecznik. Może u Ciebie też przez to szwankuje. Podepnij do vaga i zobaczysz co Ci wyjdzie: albo termik, albo sterownik albo wiatraki. A może po prosty masz nieszczelną klime i wysrał się juz po roku cały czynnik chłodzący.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 czerwca 2006, 21:11
przez FenDeR
włąsnie tu jest problem że zasilanie jest ale czemu one cały czas pracują a czynnik chyba jest, elektrosprzęgło przy kompresorze klimy też się nie załącza więc niewiem co jest, tylko czemu wentylator zaczyna działać odrazu po przekręceniu stacyjki a nie dopiero po włączeniu klimy, wystarczy że dostanie napięcie i juz ni eprzestaje

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 czerwca 2006, 21:28
przez colin23
a czujnik temperatury? może on nie działa i sterownik myśli że wentylator ma pracować. Albo sam sterownik padł. Jedź i podepnij samochód do kompa. Na 99% będzie diagnoza.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 29 czerwca 2006, 17:43
przez DWitek
colin23 napisał(a):a czujnik temperatury? może on nie działa i sterownik myśli że wentylator ma pracować. Albo sam sterownik padł. Jedź i podepnij samochód do kompa. Na 99% będzie diagnoza.


A od kiedy manualną klimę podłącza się pod komputer :?: :wink:


Wentylatory załączane są z modułu sterowania wentylatorami i klimą. znajduje się on nieco poniżej akumulatora, przykręcony do podłużnicy, od dołu. Są tam o ile pamiętam dwa duże przekaźniki (wewnątrz modułu) być może kleją się styki i dlatego Ci nie wyłącza.

Poza tym spraqdż na 14-pinowej wtyczce tego modułu (pin ósmy), czy dochodzi napięcie od włączenia klimy (przycisk + I-IV bieg). Sprawdż też czy łapie elektrosprzęgło N25. Poza tym na początek proponuję przyjżeć się obu wtyczkom, czy nie są zardzewiałe albo zaśniedziałe. Może wystarczy je przeczyścić.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 29 czerwca 2006, 19:43
przez colin23
DWitek napisał(a):A od kiedy manualną klimę podłącza się pod komputer :?: :wink:


Hmm myślałem po prostu że bez względu na to czy ma sie manuala czy automat jest czujnik temperatury i sterownik który dba o to aby w odpowiednim czasie załączać wentylatorki. Ale wyszło że jestem laik i trzeba się ciągle uczyć :oops:

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 30 czerwca 2006, 07:09
przez FenDeR
przy manual klimie to wiem że nie diagnozuje się prze komp ale mój wybór padł na presostat czujnik ciśnienia czynnika w klimie ale trzeba konkretnie sprawdzić te wtyczki, ale wolałbym aby to jednak presostat poszedł się je.... bo jest tańszy :) 45 pln to mniej niż ponad 200 za przekaźnik

[ Dodano: Pią 30 Cze, 2006 ]
napięcie na pinie 8 jest niewiem tylko na jakiej zasadzie działa czujnik ciśnieniowy czy tylko to jest czujnik dwupołożeniowy tzn czy na wysokie ciśnienie daje napięcie czy nie albo ma jakieś stany pośrednie jeśli tak to sam go nie zdiagnozuje trzeba jechać i bulić u mechanika :evil: no ale co zrobić chłód w te gorące dni jest bezcenny, jeżeli kogoś to będzie interesować to dziś będzie odpowiedz może komuś się przyda, pozdrawiam wszystkich bez klimy

[ Dodano: Sob 01 Lip, 2006 ]
standardowo jeden z kabli dochodzących do przekaźnika pod akumulatorem przetarł sie, udało się samemu znaleźć i naprawić teraz jest wszystko ok, na moje szczęście to był duperel a nie przekażnik za prawie 600 pln

Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 13 stycznia 2007, 19:43
przez js83
Mam problem, bo nie działają na biegu I - czyli włączam klimę a one w bezruchu. Dopiero jak ciśnienie w układzie klimy wzrośnie, wentylatory sie załączają od razu na maxa.
Chcialbym sprawdzić czy to problem wentylatorow, czy inny.
Do wentylatora dochodzą 3 kabelki: 2 czerwone ( w tym 1 z paskiem) i brązowy.
Gdzie podłączyc PLUS z aku na krótko?? Raz do 1 czerwonego, raz do tego drugiego z paskiem ( i minus do brązowego)???Nie mowiac ze wtyczka jest bardzo nieprzyjemna aby ją rozpiąć i nie wiem tez jak to zrobic..
A jesli sie okaże że wentylatory działają przy podłączeniu w ten sposób to co można sprawdzic jeszcze??
VAG odpada, bo zero błędów.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 13 stycznia 2007, 20:21
przez Asgaard
moje tak działają od poltora roku i jeżdżę ;) spalił się albo sterownik, albo wentylatory, u moim przypadku to wina wentylatorów... a jak podłączyć... hm... drogą prób i błędów, brązowy to minus przeważnie ;)

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 13 stycznia 2007, 21:41
przez js83
Na podstawie własnych doswiadczen jest następująco:
- brązowy to minus
- czerwone to plusy

Sterownik wentylatorów (ten pod podłużnica) podaje napięcie od razu po włączeniu klimy na wentylator na 1 styku, zaś przy przekroczeniu ciśnienia czynnika w klimie podaje napięcie na styk 2gi. Na styku 1 powinien byc realizowany bieg I gdzie wentylatory pracują swobodnie, na styku 2 bieg II tzw"dopałka".
Oczywiscie w moim przypadku sterownik podaje napięcia idealnie, a wentylator stoi na biegu I, a działa tylko na biegu II.

PYTANIE 1: czy wentylator (kazdy z osobna) ma dzielnik napięcia (układ rezystorów) czy też 2 oddzielne obowdy ( 2 oddzielne cewki)????Bo wtedy 3ba by wymienic albo rezystory, albo nawinąć cewkę -- bo po co kupowac nowy wentylator :ZBEDNA KASA.
PYTANIE 2: czy da się wyjąć wentylatory bez zdejmowania zderzaka, pasa przedniego itd?? Jak to zrobic??

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 13 stycznia 2007, 22:17
przez Asgaard
nie wiem jak u Ciebie, ale z tego co ja wiem to te wentylatory są nierozbieralne...

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 16 stycznia 2007, 03:33
przez DTM
Asgaard napisał(a):ale z tego co ja wiem to te wentylatory są nierozbieralne...

sa rozbieralne :idea: moze nie latwo je rozebrac ale da sie - mi niedzialal ten duzy i po rozebraniu okazalo sie ze stopilo sie tworzywo trzymajace szczotki przez co te sie wygiely i nie bylo mowy o zadnym obracaniu - drobna prowizorka tzn dorobienie odpowiedniego laminatu z uchwytami na szczotki i wentylator znowu dziala - jednak juz nie ma zalozonych sprezyn jak w orginale tylko na zasadzie blaszek wygietych sa szczotki dociskane przez co po wylaczeniu silnika/wentylatorow slychac szum ocierania szocztek o komutator az do smoczynnego zatrzymania - ale najwazniejsze ze dziala :mrgreen:

Wentylatory Klimatyzacji

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 20:21
przez marcus415
Ostatnio zauwazylem ze jak samochod stoi i ma wlonczona klimatyzacje to co minute wlanczaja sie wentylatory na jakies 3 sekundy i wylanczaja do tego jak pracuja slychac dosc spory halas :evil: .Jak klima wylaczona wszystko dziala ok. Czy tak ma byc czy poprostu cos sie wysralo :?: Pozdro

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 20:27
przez Streat
marcus415, zapoznaj sie z regulaminem forum :roll:

I raczej normalne jest ze się wentylatory włączają ( :PPPP ) trzeba jakos chlodnice klimy wystudzic

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 20 stycznia 2007, 20:37
przez marcus415
Streat napisał(a):marcus415, zapoznaj sie z regulaminem forum :roll:

I raczej normalne jest ze się wentylatory włączają ( :PPPP ) trzeba jakos chlodnice klimy wystudzic
Z regulaminem sie zapoznalem juz kawalek temu :wink: Normalne to jest z tymi wentylatorami ze jak sie wlaczaja to chodza na max :?: Wczesniej tego niezauwazylem :?

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 21 stycznia 2007, 23:09
przez Asgaard
Wentylatory działają niepoprawnie, masz spalony pierwszy bieg wentylatorów, powinny one chodzić cały czas w momencie kiedy klima jest włączona, nie chodzą dlatego czujnik ciśnienia czynnika załącza drugi bieg od razu. Albo spaliła się ścieżka w sterowniku (jest pod aku) albo spaliły się same went. Z tego co wiem każdy bieg ma osobne zwoje.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 22 stycznia 2007, 00:15
przez marcus415
Asgaard napisał(a):Wentylatory działają niepoprawnie, masz spalony pierwszy bieg wentylatorów, powinny one chodzić cały czas w momencie kiedy klima jest włączona, nie chodzą dlatego czujnik ciśnienia czynnika załącza drugi bieg od razu. Albo spaliła się ścieżka w sterowniku (jest pod aku) albo spaliły się same went. Z tego co wiem każdy bieg ma osobne zwoje.
No to teraz mnie zmartwiles :-( Dzisiaj jak jezdzilem i na postoju wentylatory juz sie nie zalanczaly a klima dzialala poprawnie. Jak najlepiej sprawdzic co jest nie tak?? Podpiecie pod VAG-a cos pomoze?

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 22 stycznia 2007, 01:04
przez Asgaard
jeżeli masz włączoną klimę to wentylatory muszą chodzić, jeśli nie chodzą to coś jest nie tak, sprawdzić co jest nie tak najłatwiej w sposób który kilka dni temu ktoś opisywał, ale widzę, że nie bardzo szukałeś, wystarczy przyłożyć napięcie do wentylatora i sprawdzić czy się załączy na pierwszym biegu, jeśli tak to spalony jest sterownik, jeśli nie to spaliły się wentylatory.
Generalnie ja tak jeżdżę już prawie dwa lata, hehe... ale latem jest stres coby silnika nie przegrzać w korku... :twisted:

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 22 stycznia 2007, 02:06
przez marcus415
Dzieki Asgaard za pomoc :-) Jak bede mial wiecej czasu to sie pobawie w to podlanczanie kabelkow. Narazie jak te wentylatory przestaly wlaczac sie na max obr. przestaly rowniez mnie tez denerwowac :wink:

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 stycznia 2007, 08:17
przez mm.max
Asgaard napisał(a):one chodzić cały czas w momencie kiedy klima jest włączona

Z jednej strony masz rację assgard ale w przypadku temperatur kilkustopniowych na plusie wentylator włączy sie tylko na chwilkę bo schłodzenie chłodnicy następuje szybciej niż podczas upałów. Wraz ze wzrostem temperatury i zapotrzebowaniem na wydajność klimatyzacji czas załaczania sie wentylatorów wzrasta aż do niemal ciągłej pracy. A co do przegrzania silnika to póki temp. nie osiągnie jakiś +30st. i korek nie będzie trwał kilku godzin to nie masz co się martwić diesle mają dobry bilans cieplny i nie potrzebują schładzania wentylatorem tak jak benzyna (ja pierwszy raz słyszałem wentylator od chłodzenia silnika -klima wyłączona - na zlocie w kielcach)

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 stycznia 2007, 09:37
przez Asgaard
hm... z tego co ja słyszałem (aczkolwiek zdziwiło mnie to) to włączona klima = włączony 1 bieg went. niezależnie od temp zewn. no ale może masz rację, nie mogę tego sprawdzić bo u mnie nie robotajet ;) co do przegrzania to wiem, że układ chłodzenia jest bardzo wydajny, ale jak wpadałem latem z trasy do wro w korek to went. załączały się już po ~5min jak miałem klimę wyłączoną, dlatego zawsze ją włączałem, coby went się co chwilę włączały na 2 bieg. Właśnie, ktoś się orientuje ile st. musi mieć woda, żeby wentylatory samoczynnie na 2 bieg weszły?

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 23 stycznia 2007, 13:08
przez marcus415
Po wczesniejszych wypowiedziach zaczalem szukac odpowiedzi na necie i znalazlem bardzo interesujace dane:TERMOCONTACTO DE MOTOVENTILADORES Termocontacto doble atornillado en la parte izquierda del radiador. Tension de alimentacion: 12 voltios. Temperatura de conexion: 1 velocidad:92 a 97*C 2 velocidad:99 a 105*C Temperatura desconexion: 1velocidad:84 a 91*C 2 velocidad:91 a 98*C UNIDAD DE GESTION DE TEMPERATURA (con climatizacion) Temperatura de conexion de los motoventiladores 1:velocidad 95*C 2:velocidad 102*C Sorry ze chyba po hiszpansku ale innego nie bylo :wink: Pierwsze dane to temperatury zalaczania wentylatorow dla silnika , a drugie dla klimy tylko co ma miec 95*C czy 102*C :?: :?: :?:

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 15 kwietnia 2007, 13:14
przez bartm
odświeżę temat troszkę - mój wentylator od klimy jest lekko uszkodzony - konkretniej brakuje kawałka plastiku między dwoma ramionami wiatraka. Wiatrak chodzi i raczej nie ma problemów, tyle że auto wpada w lekką wibrację - wnioskuje że przez to, że wiatrak nie jest wyważony i "bije".
I chcialem zapytać - czy można rozebrać i wymienić samo śmigło? Bo trochę bez sensu wydawać 150 pln, skoro jako tako wentylator jest dobry. Ewentualnie czy ktoś miałby do sprzedania takie cuś, i w jakich pieniądzach?

Pozdrawiam

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 maja 2007, 22:27
przez arconada
Witam wszystkich,

od niedawna stalem sie posiadaczem Toledo II TDI '99 i korzystam z Waszego forum przy rozwiazywnaiu problemow, np. udalo mi sie rozwiazac problem wody przedostajacej sie na progi przednich drzwi.

Obecnie mam problem z wentylatorami chlodnicy, ktory ujawnil sie przy naprawie klimatyzacji, dlatego podlaczam sie pod ten watek

A wiec tak: po wlaczeniu klimatyzacji obydwa wentylatory nie uruchamialy się, dopiero po pewnym czasie ruszaly, a pozniej na zmiane co pewien czas wlaczaly sie i zatrzymywaly, czyli dzialaly tylko na drugim biegu. Sterownik wentylatorow jest w porzadku - sprawdzilem przez przelozenie z innego Toledo.
Po podlaczeniu na krotko do akumulatora duzego wentylatora wentylator krecil sie tylko dla jednej mozliwosci tzn. jeden czerwony kabel (+) i brazowy (-). Po podlaczeniu drugiego czerwonego kabelka i brazowego wiatrak nie ruszal.
Datego padla diagnoza - zepsuty pierwszy bieg w obu wentylatorach.

Po wymianie malego wiatraka na nowy sytuacja sie nie zmienila, tzn. obydwa dzialaly tylko na drugim biegu. Po wymianie duzego wiatraka na nowy, obydwa zaczely sie uruchamiac w momencie wlaczenia klimatyzacji, czyli chyba OK, tylko nie wiem czy i kiedy przelaczaja sie na drugi bieg. Po ponownym zamontowaniu starego małego wentylatora sytuacja dalej jest OK tzn. obydwa uruchamiaja się prawidlowo.

Po podlaczeniu na krotko do akumulatora malego (nowego) wentylatora wentylator krecil sie tylko dla jednej mozliwosci tzn. jeden czerwony kabel (+) i brazowy (-). Po podlaczeniu drugiego czerwonego kabelka i brazowego wiatrak nie ruszal (czyli sytacja taka jak w przypadku sprawdzenia starego duzego wentylatora).

I teraz moej watpliowsci i pytania:

- jak sprawdzic czy wentylatory działają na dwóch biegach w zaleznosci od ciśnienia/temp w układzie klimatyzacji (zakladam, ze na poczatku startują chyba z pierwszego biegu), obserwując wentylatory nie udało mi się zauwazyć przełączania pomiędzy biegami, jeżdzę już dwa dni przy włączonej klimatyzacji i na razie chyba wszystko z nią w porządku;

- czy działanie małego wentylatora jest w jakis sposob zależne od dużego?

- dlaczego podlaczajac wentylator stary duzy (teoretycznie zepsuty) oraz mały nowy na krotko do akumulatora, kazdy z nich działał tylko dla jednego kabelka czerwonego a dla drugiego nie dzialal?


Na koniec jeszcze jedno pytanie dot. kodów diagnozy climatronika. Moje wskazania nie zgadzają się z opisem znalezionych na forum, np.:
- w opisie jest 61 kanałów - u mnie jest 78 kanałów
- sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się) wedlug opisu powinno być na kanale 31 - u mnie jest na ostatnim czyli na 78
- jak rozumieć zapisy:
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8.
bo mnie nie udało się na żadnym z 78 kanałów odczytać wartosci 88.8.

Pozdrawiam wszystkich i gdyby ktos umial mi pomoc to bylbym wdzieczny.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 29 maja 2007, 11:50
przez MenIB
arconada napisał(a): jak sprawdzic czy wentylatory działają na dwóch biegach

Wybacz ze nie odpisze na wszystkie Twoje pytania , ale za duzo pisania i nie za bardzo mam czas, tak krotko:
Wntylator ma osiagnac maly bieg kiedy wlacznik temperatury zalaczy na niego + przez czerwony z bialym kabel i bezpiecznik 30A na puszce na akumulatorze
Duzy bieg zalacza sie na kablu czerwony z czarnym i jest on uzalezniony od czujnika temperatury ktory zalacza przekaznik w sterowniku wentylatorow dajac + na T14/7.
Maly obieg jest zalaczany przez sterownik wentylatorow w przypadku zalaczenia klimatyzacji chyba z wejscia T14/13 a silnik steruje obiema predkosciami na wejsciu T14/11 , mam nadzieje ze pomoglem ;-)

arconada napisał(a): Pozdrawiam wszystkich i gdyby ktos umial mi pomoc to bylbym wdzieczny.


A jak ?? ;-)

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 29 maja 2007, 17:32
przez arconada
Udało mi się dzisiaj zaobserwować (naocznie) przełączenie wentylatorów na drugi bieg i z powrotem na pierwszy.


MenIB napisał(a):
arconada napisał(a): Pozdrawiam wszystkich i gdyby ktos umial mi pomoc to bylbym wdzieczny.


A jak ?? ;-)

dozgonnie :brawo:

[ Dodano: Sob 02 Maj, 2009 ]
Odgrzewam stary temat ale niestety mój problem z wentylatorami, opisany w tym wątku, powrócił i przez niego (nie tylko przez to) nawet myśle o zmianie samochodu bo już mam dosyć tego.
A więc tak, wymieniłem duży wentylator na jakiś tani zamiennik i przez ok. rok było wszystko OK. Po roku oba wentylatory znowu zaczeły działać tylko na drugim biegu. Przy pomocy samochodu kumpla zdiagnozowałem, że w dużym wentylatorze nie działa I bieg. Kupiłem kolejny nowy zamiennik ale w związku z tym, że była już jesień i klimatyzacja już nie była bardzo potrzebna decyzję o zamontowaniu nowego wentylatora odłożyłem do wiosny. I niedawno właśnie wymieniłem w końcu wentylator i co się okazało: przez 2 dni było OK, a po tych 2 dniach sytuacja taka sama jak wcześniej - nie działa I bieg w dużym wentylatorze.
Najdziwniejsze jest to, że mimo, że I bieg nie działa tylko w dużym wentylatorze to efekt jest taki, że ten mniejszy wentylator również nie chce działać na I biegu (oba obracają się tylko na II biegu). Oczywiście po podłączeniu innego sprawnego dużego wentylatora mały zaczyna również działać poprawnie na dwóch biegach. Nie wiem czy tak jest tylko u mnie czy po prostu tak ma być.

Teraz nie wiem w czym problem: czy w jakości zamienników czy w czymś innym. Trochę dziwne, żeby wentylator wytrzymał tylko 2 dni. Byłem nawet w jakimś warsztacie ale oczywiście stwierdzili, że obydwa wentylatory mają spalony I bieg i chcieli mi wciśnąć nowe, też zamienniki, ale w cenie 760 zł za dwie sztuki. Zarzekali się, że po podlączeniu tylko nowego dużego wentylatora mały nie ruszy. Szkoda, że się nie założyłem z nimi, że nie mają racji.

Macie może jakies pomysły albo jakiegoś sprawdzonego elektryka samochodowego w W-wie i okolicach.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 13:13
przez M@riusz
Witam
Wymieniłem łożysko w sprężarce klimatyzajcji, oraz nabiłem klimę, okazało się ze jeden wentylator (ten po prawej stojąc na przeciw auta) nie kręci się.
Tak ma być (wydaję mi się że nie),
czy można tak pojeżdzić jeszcze (narazie klimy nie używam), cp tu może być ,
czy może sam naprawię niskim kostem ??

Bede wdzięczny za sugiestie

Pozdrawiam

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 13:22
przez JanuszSz
M@riusz, wentylator po prawej stojąc przodem do auta służy do chłodzenia silnika przy wzroście temperatury pracy.Od klimy jest ten większy.Przy włączeniu klimy powinny oba pracować.Jeśli ten nie działa powinieneś go jak najszybciej naprawić lub wymienić.Spróbuj podłączyć go na krótko,aby sprawdzić,czy wentylator padł,czy też jest problem z elektryką.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 14:32
przez M@riusz
Dzieki za info,
czyli temperatura silnika wzrasta i pracuje tylko jeden wentylator, czesto jezdze w korkach temperature mam 90st, nic nie wskazuje zeby było zle.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 16:57
przez JanuszSz
M@riusz, Wentylator silnika powinien załączyć się przy temperaturze ok.103 0C.Jak zrobi się cieplej i staniesz w korku może być nieciekawie.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 17:17
przez M@riusz
JanuszSz->

Dzieki za info, w najblizszym czasie sprawdze czy to wentylator, czy moze bezpiecznik czy strerownik.
A swoją drogą temperaturę 100st powinna wskazac chyba kontrolka, wrazie czego zabłysnąć,

A jeszcze jedno, u mie większy jest po prawej stronie jak staniemy na przeciwko auta, to ten jest od klimatyzacji.
Jest jakaś różnica między tymi wentylatorami poza tym ze jeden jest większy drugi mniejszy??

Pozdr

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 18:44
przez JanuszSz
M@riusz, Z tego co piszesz wynika,że auta niby bliźniacze,silniki te same,a całość złożona nieco inaczej.U mnie większy wentylator-ten od klimy jest z prawej strony,z lewej jest od chłodzenia silnika.(patrząc w kierunku jazdy).Różnica w wielkości śmigieł wynika pewnie z faktu,że do schłodzenia czynnika w klimatyzacji trzeba więcej "wiatru"niż do schłodzenia silnika.
W ubiegłym roku mój wentylator od klimy też odmówił współpracy.Pomogło rozpięcie wtyczki i psiknięcie jakiegoś spreju kontaktowego w gniazdo i wtykę.

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 8 marca 2008, 19:30
przez M@riusz
JanuszSz->

Dzieki za info, to bedzie pierwsze co zrobie, bezpiecznik i styki, bede u mojego mechanika za jakies 2 tygodnie oponki i olej zmieniał to przejrze,
Widać zima dała sie we znaki, miałem identyczną akcję z kontrolką ABS, wystarczyło przeczyścić wtyki
Autka bliźniacze fakt, widać szczegółami się róznią.

Pozdrawiam

kłopoty z wentylatorem

PostNapisane: 28 marca 2008, 11:43
przez cristianoTST
Witam!!kolega ma leonka 1,9 tdi 110km!ostatnio zauwazyył ze włacza mu sie wentylator chlodnicy a własciwie oba nawet od klimy nawet jak auto nie ma temperaturu,nie wazne czy klima właczona czy nie!oczywiscie nie jest to cały czas ale praktycznie za kazdym razem!!ostatnio nawet perzekrecił zaplon i wentylator sie właczyl i wyłaczył po 5 min!!miał ktos podobny przypadek???

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 marca 2008, 12:11
przez fr3ak
Ale chodzą od razu na drugim biegu tak?

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 marca 2008, 12:28
przez leopold
A po czym poznać że to 2 bieg ?

Re: Wentylatory - problemy i pytania

PostNapisane: 28 marca 2008, 12:52
przez fr3ak
O ile mi wiadomo wentylatory pracują w 2 trybach: 1 (wolne kręcenie) gdy załączona jest klima, 2 (szybkie i glośne kręcenie) gdy temp plynu zbliża się do 90 lub więcej, i gdy spada przestają się kręcić.