Strona 1 z 1

Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 7 października 2018, 17:22
przez maniek09012
Tak jak w temacie . W tamtym roku wymienione klocki. Przy prawym zacisku były zużyte gumki sprężynki co są do regeneracji zacisku, I wodzików nie cofało. Czy to wina może być tych gumek ?

Re: Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 9 listopada 2018, 10:42
przez DeeDee
co masz na myśli mówiąc szarpie?
bije tak jak np, przy pogiętych tarczach?

Re: Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 9 listopada 2018, 15:22
przez marcin7x5
krzywe tarcze hamulcowe, luzy w zawieszeniu...luzy na jarzmach - zerwany gwint w zwrotnicy pod bolce prowadzące zacisk przedni

Re: Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 16 listopada 2018, 23:05
przez slawek_86
jeśli szarpie tylko przy hamowaniu to obstawiałbym tarcze, tym bardziej że pisałeś o regeneracji zacisku. Przypuszczam że zacisk nie cofał i tarcze się zwichrowały od temperatury...

Re: Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 20 listopada 2018, 21:32
przez zumba
Polecam sprawdzić tuleje na przednich wahaczach

Re: Przy hamowaniu szarpie całym autem.

PostNapisane: 9 grudnia 2018, 23:31
przez longer175
Jeśli bije tylko przy hamowaniu to najczęściej winne są tarcze. Jeśli wymieniać klocki z przodu to dobrze jest zweryfikować też tarcze, można je przetoczyć jeśli są na tyle grube, ale ja odradzam ponieważ często tarcza już jest na tyle wypracowana (podczas hamowania nagrzewa się i stygnie i tak bez przerwy), że po założeniu nowych klocków i przetoczeniu tarcz bicie nadal będzie a nawet może być większe. Więc najlepszym sposobem jest wymiana na nowe. Warto też zweryfikować hamulce z tyłu, Tam mamy zacisk hamulcowy jak z przodu a dodatkowo na tym zacisku zamontowany jest też hamulec postojowy. I tam właśnie często zapiekają się zaciski(przerwana gumka która osłania tłoczek, zardzewiałe prowadnice itp. Zawieszenie też wchodzi w grę chociaż tuleje na wahaczach musiały by być bardzo mocno wybite (wystarczy podnieść koło do góry i poruszać nim na boki. Jeśli będzie wybita tylna tuleja wahacza to najczęściej objawia się to pojedynczym stuknięciem dochodzącym z przodu auta podczas ruszania i tak samo podczas hamowania.
Reasumując przednie hamulce należy wymieniać zawsze w komplecie czyli klocki razem z tarczami, na własnym bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać a hamulce to najważniejsza rzecz w aucie, oczywiście moim zdaniem. powodzenia