Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Postprzez plsbx » 7 stycznia 2019, 17:12

Dzień dobry,
zabrałem się za wymianę nagrzewnicy i do tego momentu szło dobrze. Problem pojawił się w momencie jak zorientowałem się że mam wersję z klimatyzacją i nie ma możliwości wyciągnąć nagrzewnicy bez wyciągania całego zespołu wentylacji.
Na chwilę obecną mam czynnik i brak możliwości ściągnięcia go. A nawet jeśli go wypuszczę to jak dalej uwolnić całą skrzynkę? 4 śruby już odkręciłem.
Zobacz Profil
plsbx
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 grudnia 2018, 08:33
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1m
Silnik: TDI pompa VP

Reklama

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Postprzez Sebool2006 » 7 stycznia 2019, 18:13

Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Postprzez plsbx » 7 stycznia 2019, 18:51

Czytałem już wszystkie podobne wątki również te na forach od audi a3 i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Nie wiem jak uwolnić całą skrzynie od przewodów klimatyzacji przez co nie mam dostępu do nagrzewnicy.
Zobacz Profil
plsbx
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 grudnia 2018, 08:33
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1m
Silnik: TDI pompa VP

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Postprzez Axee » 8 stycznia 2019, 01:14

plsbx, od strony komory silnika nalezy odkrecic zawor rozprezny na grodzi i odlaczyc rurki (wszysktie sruby ulozone rownolegle do osi rurek), oczywiscie najpierw nalezy sciagnac czynnik z ukladu, jesli jeszcze jest w ukladzie klimy czynnik. Jesli na zaworze jest plastikowa oslona termiczna sciagasz ja. Pozniej odkrecasz srube miedzy rurkami klimy wchodzacymi do zaworu rozpeznego odciagasz blache, i ciagniesz za rurki, sa wbite w zawor na oringach, nastepnie odkrecasz kolejna srube w gornej czesci zaworu i demontujesz zawor rozprezny od rurek wystajacych ze skrzynki nagrzewnicy, ciagiesz za zawor, rurki tez sa wbite w zawor z drugiej strony na oringach, demontujesz blache pomiedzy rurkami. Przy powrotnym montazu wszystkie rozlaczone oringi wymieniasz na nowe oryginalne kupione w ASO, smarujesz je olejem do ukladu klimy przed montazem.
Obok zaworu rozpreznego sa 2 nakretki u gory po prawej i na dole po lewej patrzac od stronu komory silnika, nalezy odkrecic. Rowniez dodatkowe 2 nakretki trzymajacej nagrzewnice odkrecane od strony komory silnika, ktora sa ukryte pod nacieciem U w macie termicznej grodzi, nad i pod plastikowym uchwytem przewodu hamulcowego.
Zadna filozofia z odpowiedzia na Twoje pytanie, tylko logiczne i intuicyjne dzialanie.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Utknąłem przy wymianie nagrzewnicy

Postprzez plsbx » 8 stycznia 2019, 10:31

Dziękuję za odpowiedź. Nie wiedziałem właśnie jak odłączyć klimatyzację, a jednocześnie miałem nadzieję że ktoś napisze że da się zrobić to bez tego. No nic, będę działał.
Zobacz Profil
plsbx
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 13 grudnia 2018, 08:33
Region: wielkopolskie
Auto: Leon 1m
Silnik: TDI pompa VP


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości