Strona 1 z 1

Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 17 lipca 2020, 19:29
przez Mates25
Witam, mam następujący problem. Na początku roku wymieniłem hamulce z przodu (tarcze + klocki) wszystko było ok do momentu zmiany opon na letnie. Wtedy też zauważyłem że lewa przednia tarcza nie jest przykręcona na tej śrubce mocującej tylko kręci się swobodnie (śrub zerwana). Przykręcilem koło i pojechałem...podczas jazdy kierownica drgama głównie przy lekkich łukach w prawo, i przy hamowaniu. Pojechałem na wyważenie i wyszło że przednia lewa felga krzywa.....koła wywazylem, felgę wyprostowalem ale nadal przy chamowaniu strasznie szarpie kierownica (takie jakby bardziej drgania). Czy to przez brak tej śrubki mocującej? Czy może gdy wymieniałem opony i obróciłem kilka razy tarcza która swobodnie się obracała coś mogło się pokielbasic?

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 17 lipca 2020, 20:42
przez Maszan
Srubka ustala tarcze do montazu - jak dokrecasz kolo to ono dociska tarcze do piasty. Mozliwe ze jak ruszyles tarcza to cos podeszlo miedzy piaste a tarcze i jest teraz bicie. Pasowaloby zdjac tarcze wyczyscic miejsce styku piasta/tarcza do bialego metalu . Przy montazu mozna delikatnie zwilzyc olejem piaste zeby korozja nie lapnela, ale to tak tylko natluscic.

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 18 lipca 2020, 03:34
przez Tracer2
Miałem tak kiedyś po wymianie tarcz, klocków przednich i trzeba było wymienić tarcze tylnie i klocki, bo się przenosiło.
Tylnie po zakupie auta były w kiepskim stanie.

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 18 lipca 2020, 07:58
przez Mates25
Tracer2 napisał(a):Miałem tak kiedyś po wymianie tarcz, klocków przednich i trzeba było wymienić tarcze tylnie i klocki, bo się przenosiło.
Tylnie po zakupie auta były w kiepskim stanie.
Tylne wymieniałem rok wcześniej i są raczej w dobrym stanie. Dziwne że przejezdzilem z 4-5 miesięcy i problem zaczął się z wymianą kół z zimówek na letnie.

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 18 lipca 2020, 09:59
przez kajohuta
Zamień z powrotem koła z letnich na zimowe i zobacz czy problem jest taki sam.Jesli problem zniknął to masz przyczynę.Wyczyść piastę pod tarczą i zobacz czy masz nie zapieczony zacisk.Możesz mieć też przegrzaną tarczę i będzie bić na kierownicy.

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 18 lipca 2020, 11:22
przez weuek
Mogło coś wpaść (płat rdzy) pomiędzy tarczę a piastę. Takie przypadki były bardzo typowe w autach, w których tarcze nie są wcale mocowane do piasty (fordy), tylko zawsze się ruszają przy wymianie kół. Miałem takiego fokusa (ble!).

@Tracer2, w żadnym samochodzie nie ma nic "tylniego".

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 18 lipca 2020, 12:28
przez Mates25
Znajdę chwilę czasu to ogarnę temat. Sciagne tarcze i zobaczę czy faktycznie może coś tam się zawieruszylo między piasta a tarcza.... Dam znać co i jak

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 19 lipca 2020, 19:58
przez Podkopnik
Masz pewnie krzywe felgi. Ja tak miałem ostatnio. Musiałem prostować. Mało prawdopodobne że coś się gdzieś dostało i jest bicie.

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 19 lipca 2020, 20:07
przez Mates25
Podkopnik napisał(a):Masz pewnie krzywe felgi. Ja tak miałem ostatnio. Musiałem prostować. Mało prawdopodobne że coś się gdzieś dostało i jest bicie.
No miałem felgę krzywą, wyprostowalem ją i dalej to samo ... No chyba że źle wyprostowali

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Bicie na kierownicy przy hamowaniu.

PostNapisane: 20 lipca 2020, 10:58
przez Podkopnik
Mogli źle wyprosotwać. U mnie też idealnie nie wyprostowali i jescze troszkę czuć ale na akceptowalnym poziomie.
Zmień koła na zimowe na chwilę jeżeli ustapi to wiadomo że felga dalej bije.