Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Gwint a zbieżność

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Gwint a zbieżność

Postprzez vegoo4 » 15 maja 2021, 15:23

Siemanko ludziska. Niedawno zakupiłem pierwszy w życiu samochód na gwincie. Nie mogło być inaczej, jest to Leon 1. Miałem wcześniej ten sam model, ale zwykły, ot taka sobie stella. Sprawa wygląda tak, że jest problem z ustawieniem geometrii zawieszenia. Koła minimalnie pochylają się w tak zwany namiot. Gwint, który jest w tym aucie, to zwykła chińszczyzna, i w warsztacie powiedzieli, że tylko wymiana gwintu na taki z prawdziwego zdarzenia umożliwi szybkie i w miarę proste ustawienie kół.

Maszyna z bosh'a nie ma opcji, aby wpisać ręcznie ustawienia. Tu mam pytanko, czy warsztaty, które posiadają te nowocześniejsze maszyny do tego, chodzi mi o 3D Hunter na przykład, są w stanie mi to w miarę szybko i sprawnie ustawić, czy na nich też trzeba się pobawić dopiero?
Zobacz Profil
vegoo4
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6 października 2018, 19:03
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: TDI pompa VP

Reklama

Re: Gwint a zbieżność

Postprzez wesol » 15 maja 2021, 15:43

A w czym przeszkadza ci kąt pochylenia koła? Jedne auta mają w ta te koła drugie odwrotnie. Nawet maluch miał tylne rozwarte że tak powiem. To nie jest istotny parametr.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gwint a zbieżność

Postprzez vegoo4 » 15 maja 2021, 15:46

Glównie chodzi o to, czy podczas przeglądu mogą się do tego przyczepić?
Zobacz Profil
vegoo4
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 6 października 2018, 19:03
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Gwint a zbieżność

Postprzez wesol » 16 maja 2021, 02:44

No co ty. To już twoja sprawa że rak powiem. A na przeglądzie nikt geometrii nie robi.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Gwint a zbieżność

Postprzez $iwy » 16 maja 2021, 09:50

Zakładam iż masz w tym 1m ośkę więc z tyłu jest belka i tam nie ustawisz pochylenia niezależnie od ceny zawieszenia ;) W aucie z belką pochylenie to drugorzędna sprawa.Jedź na inny warsztat ;)
Zobacz Profil
$iwy
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:04
Lokalizacja: OPR
Auto: Leon SC
Silnik: ARL 1.9

Re: Gwint a zbieżność

Postprzez P600 » 28 maja 2021, 10:52

W Leonie fabrycznie nie ma regulacji pochylenia kół, tylko zbieżność i sworznie wahaczy. Jak byś chciał regulować to można zamontować np. camber plate'y na górne mocowania amortyzatorów. Można też pobawić się z przesuwaniem sworzni w wahaczach - ma to mały wpływ na pochylenie, ale zawsze coś. Zależy też jak bardzo masz pochylone te koła. Delikatny negatyw wpływa korzystnie na przyczepność przy szybkiej jeździe po zakrętach. Z tyłu przy belce nie ustawisz nic. Można montować camber shims'y pod piasty koła, ale zazwyczaj służą one do zrobienia jeszcze większego negatywu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
P600
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 31 sierpnia 2014, 13:49
Lokalizacja: Wrocław
Region: dolnośląskie
Auto: Seat Lenon
Silnik: ASZ 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości