Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

tryb awaryjny?

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

tryb awaryjny?

Postprzez Marijusz » 26 kwietnia 2008, 12:28

Witam wszystkich fanatyków Leonów i nie tylko.
Wiem, że tak się nie robi ale ostatnio byłem zmuszony przy zimnym silniku po przejechaniu jakieś 2 km do ostrego wdepnięcia (redukcja z 4 na 3 i podłoga). Niestety auto nie pojechało jak się spodziwałem i się zamuliło leciutko. Podejrzewam, że wszedł w tryb awaryjny. I moje pytanie jest nastepujące czy autko prawidłowo się zachowało? Dodam, że jest to 1,9 TDI 90KM 2002 i 150 kkm na zegarku. Ostatnio przeczyszczałem kierowniczki turbinki.
Zobacz Profil
Marijusz
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 19 sierpnia 2007, 11:06
Lokalizacja: Zielona Góra
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 26 kwietnia 2008, 12:34

mialem podobnie musialem cale turbo czyscic zapiecozne lopatki zaluzja w ogole sie nie otwierala i gruszka byla do wymiany najlepiej sprwdzic to VAGiem jak turbo pompuje i co za bledy wyskoczyly
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez lec » 26 kwietnia 2008, 13:06

Marijusz napisał(a):Podejrzewam, że wszedł w tryb awaryjny


podejrzewasz czy wiesz?

trub awaryjny odcina turbo i auto jezdzi jak SDI, maks 130 km/h i 3 tys rpm - tak bylo w Twoim przypadku ?
100kucy/1L Club | www.SkodaClub.pl | www.Motohid.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lec
MotoHID.pl
 
Posty: 1304
Dołączył(a): 8 czerwca 2007, 11:47
Lokalizacja: Poznań
Auto: O2 RS FL

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 26 kwietnia 2008, 14:44

no dokladnie i powinna sie zaplaic kontrolka lambda, u mnie bylo tak ze auto z dolu nie pompowalo nic a pozniej walilo 2 bary...a po dluzszej jezdzie w ogole nie chcialo pompowac
nie obejdzie sie bez VAGa
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez wgi » 26 kwietnia 2008, 14:49

paramedic71, kontrolka? Może tobie coś innego przy okazji sygnalizowało.
Przy trybie awaryjnym nie zapala się nic ;/ Tylko tak jak pisał lec auto zachowuje się jak SDI.
Czy po wyłączeniu i włączeniu silnika auto jechało jak należy czy problem się powtórzył?
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 26 kwietnia 2008, 17:24

wgi kontrolka sie palila i na VAGu pokazala blad turbo, zapalala sie i gasla po wyczyszczeniu problem zniknal
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez Sammael » 26 kwietnia 2008, 17:36

paramedic71 napisał(a):zaplaic kontrolka lambda

jaka to kontrolka? Przy notlaufach raczej nic się nie zapala, chyba że w nowszych modelach może..., hmm.
Diesel nie ma sondy lambda.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: tryb awaryjny?

Postprzez marcin_kielce » 26 kwietnia 2008, 17:38

moze chodzilo mu o kontrolke check :hmmm:
Seat Leon 4WD powered by Daniel&Dominik TTC Kraków.

WPT member
Zobacz Profil
marcin_kielce
Cupra
Cupra
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 19 grudnia 2006, 14:58
Lokalizacja: Masz Ochotę??
Auto: Haldex ;)

Re: tryb awaryjny?

Postprzez topola » 26 kwietnia 2008, 19:23

eee ja miałem ostatnio to samo zapieczone kierownice w turbo ale żadnych sygnałów świetlnych, kontrolek itp tylko utrata mocy i po restarcie silnika OK. paramedic71 może u ciebie to jakiś ewenement :)) kontrolka o znaczeniu "sygnalizujemy iż twoje turbo właśnie odmówiło posługi" :) hehe żartuje ;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
topola
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 31 stycznia 2008, 18:17
Lokalizacja: S-c
Auto: Bella

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 26 kwietnia 2008, 20:08

ta kontrolka niby symbolizuje temp spalin a skoro bylo zpaieczone turbo wiec egr tez bylo brudne wiec moze dlatego ten blad tak czy owak problem zniknal po czysczeniu turbo
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez Sammael » 26 kwietnia 2008, 20:13

paramedic71 napisał(a):ta kontrolka niby symbolizuje temp spalin a skoro bylo zpaieczone turbo wiec egr tez bylo brudne wiec moze dlatego ten blad tak czy owak problem zniknal po czysczeniu turbo

Ale gdzie Ty masz taką kontrolkę od EGT? :o na szafie?
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 26 kwietnia 2008, 20:41

SAm to kontrolka pierwsza z prawej w srodku

[ Dodano: Sob 26 Kwi, 2008 ]
wpisane jest w instr ze symbolizuje temp spalin
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez Sammael » 26 kwietnia 2008, 21:14

To ta uniwersalna diagnostyczna z silnikiem narysowanym ale to Ci musiał jakiś dziwny błąd wyskoczyć, że się zapaliła.
Może już taki syf był, że dochodziło w tym momencie coś jeszcze, jesteś chyba jedyną osobą której przy nolaufie to się zapaliło. Dokładnie pamiętam jak złapałem tryb awaryjny na A4 jak się ciąłem z jakimś BMW powyżej 200 i zaczynało brakować obrotomierza, momentalna utrata mocy, zmienił się dźwięk silnika no i SDI :-) ale napewno ta kontrolka mi się nie zapaliła.
Zupełnie nie rozumiem dopisku w instrukcji "w przypadku wystąpienia ussterki związanej z przekroczeniem emisji toksycznych składników spalin dioda zapali się", że niby jak samochód klasy leona miałby to mierzyć? bada ile jest tlenku azotu,siarki i węgla? Jedynie co może zmierzyć to zawartość tlenu w spalinach i za to właśnie odpowiada sonda lambda w benzynowcach.

Mnie się wydaje, że EGR był tak zapchany że przestał recyrkulować spaliny, szło mu to bardzo opornie i w bloku mierzonych wartości dostał, że zawór jest całkowicie zamknięty a powinien działać. Tak się też działo właśnie w przypadku celowego, ręcznego zaślepienia EGR z tego co wiem. W efekcie sam Ci się EGR zaślepił ;-) tak sobie to wymyśliłem.
To nie może być jakaś temp. spalin, przecież nie po to montuje się drogie wskaźniki EGT.

paramedic71 napisał(a):Dodano: Sob 26 Kwi, 2008 ]
wpisane jest w instr ze symbolizuje temp spalin

Nic takiego nie ma w instrukcji, jest to co wyżej napisałem i że jest to ogólna lampka diagnostyczna.

Wniosek jak dla mnie jest taki, że jeśli przy nolaufie zapali się diagnostyka to znak, żeby wywalić/czyścić EGR.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: tryb awaryjny?

Postprzez wgi » 26 kwietnia 2008, 21:33

Tak czy siak przy trybie awaryjnym nic się nie świeci.
A moim zdaniem powinno !!
Powered by cs
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wgi
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4701
Dołączył(a): 16 maja 2007, 20:30
Lokalizacja: wro/wawa
Auto: a3 sb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tryb awaryjny?

Postprzez paramedic71 » 27 kwietnia 2008, 08:53

tak jak napisales Sam wczoraj bylem na lekkiej bombie i przekrecilem :) generalnie faktycznie egr byl zasyfiony strasznie i dlatego musialo sie to zapalac
200km/ 394 nm Powered by ECUProject
"Koks wóda dziwki i inne rozrywki" ;)
"...Prosta droga jest dla szybkich aut, droga z zakrętami dla szybkich kierowców..."
www.e-m-s.pl jestesmy i działamy :)))
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
paramedic71
Cupra
Cupra
 
Posty: 2102
Dołączył(a): 10 czerwca 2007, 17:22
Lokalizacja: WROCŁAW
Auto: FR ARL+

Re: tryb awaryjny?

Postprzez mario26 » 11 maja 2008, 22:02

witam. Mnie tez sie tak dzialo. Co jakis czas wlaczala sie kontrolka silnika czyli check i pare razy przy wysokich obrotach tez sie wyłączyla turbinka i zapalila ta dioda. Okazało sie ze winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale na wlaczonej kontrolce dopiero mi to VAGiem wykryli bo jak zgasla zadnych błedów nie było. Pozdrawiam
Zobacz Profil
mario26
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 lutego 2008, 17:46
Lokalizacja: Bielsko
Auto: seat leon

Re: tryb awaryjny?

Postprzez snake-918 » 29 maja 2008, 10:09

ja rowniez mialem ten problem dwa razy tzn w czasie jazdy zapalala sie kontrolka check a turbina sprawiala wrazenie nie dzialajacej i silnik zachowywal sie jak sdi, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wracalo do normy za wyj. kontrolki ktora zgasla dopiero po jakiejs 1h jazdy. Nastepnym razem jak sie to przytrafi musze gdzies podskoczyc aby dowiedziec sie co to za blad.
Zobacz Profil
snake-918
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 grudnia 2007, 03:32
Lokalizacja: ok Wroclawia
Auto: Seat Leon

Re: tryb awaryjny?

Postprzez Matryx » 31 maja 2008, 13:59

Witam.
A ja dwa razy już miałem podobne zdarzenie. Dzisiaj wyjechałem z domu, przejechałem pól miasta i wyjechałem na autostradę, na której zacząłem przygazowywać, nie za ostro. Nagle poczułem jakby stracił moc i na 4 i 5 biegu kręcił maksymalnie do 2600 obrotów. Kiedy wrzuciłem na luz bez problemu zakręcił 4500 obrotów. Jakby pedał nie reagował na naciskanie. Po dojechaniu do celu i 2 godzinnym postoju na autostradzie auto nie miało żadnych problemów, czuć było przyspieszenie i bez problemu pojechał 170 km/h i pewnie pojechał by więcej.
Za pierwszym razem gdy miałem taki objaw, to włączyłem tempomat i nim spróbowałem przygazować. I udało się. Po tej operacji auto chodziło juz poprawnie i nie musiałem nawet się nigdzie zatrzymywać.
Dodam tylko tyle, że ostatni tankuję na Neste, bo mam pod domem i może to jest błąd. Ale czy auo może tak się zachowywać na kiepskim paliwie? Podobno pompowtryskiwacze są bardzo wrażliwe na jakiść paliwa, ale ja ma normalna pompe wtryskową (silnik ASV).
Obrazek
Zobacz Profil
Matryx
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 18:17
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Seat Leon TDI 1,9

Re: tryb awaryjny?

Postprzez kaCuCh » 31 maja 2008, 15:24

Wątpię, że to wina paliwa z Neste... też mam pod domem i tankuję na tej stacji już od 3 lat i nigdy nie miałem problemów spowodowanych złą jakością paliwa...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: tryb awaryjny?

Postprzez Matryx » 31 maja 2008, 19:48

Wiecie co, przeczytałem inny wątek i problem ten wystąpił po wizycie w ASO w Szczecinie na Golisza 10. Wymieniali mi filtr powietrza i od tego czasu miałem w/w problemy. Pewnie styk przy filtrze powierza nie zaskoczył. Odłączyłem go i popsikałem WD40. Zobaczymy jak to podziała. Co by nie było odradzam wszystkim wizytę w ASO.
Skasowali mnie 155 zł za wymianę 2 filtrów: powietrza i klimatyzacji. Polacam natomiast firmę AUTO ARS ze Szczecina na Krakowskiej. Może jest to reklama, ale od 10 lat do nich jeżdzę i ani razu nie postawili złej diagnozy.
Obrazek
Zobacz Profil
Matryx
Stella +
Stella +
 
Posty: 66
Dołączył(a): 17 lutego 2008, 18:17
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Seat Leon TDI 1,9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość