Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 31 lipca 2008, 23:19

Witam wszystkich klubowiczow Leon Clubu!

Mam pewien problem z moja Audi A3. Juz wczesniej wspominalem, jednak dla potrzeb tego tematu pozwole sobie powtorzyc:

Mam silnik 1.9TDi ASZ (seryjnie 130KM), po chipie u Rogalottiego - obecnie 175KM i ok 390Nm.

Niestety jakis czas temu zaczely sie pojawiac pewne niepokojace znaki. Poczatkowo myslalem, ze to z okolic Intercoolera, jednak dzisiaj przylozylem leb pod maske i zauwzylem pewna niepokojaca rzecz. Auto powyzej 3000 obrotow wydaje dziwny swist turbiny, duzo mocniejszy, glosniejszy... Jakby podwojny. Jakis czas temu zamontowalem u siebie nowe przetwornice, zamontowalem biksenon. Przetwornice zostaly przykrecone w miejscu pokazanym na obrazku (widac to golym okiem). W miejscu, w ktorym wskazuje strzalkami czuje, jak przy dodawaniu gazu gdzies bokiem leci powietrze. Nie czuc tego mocno, ale czuc! Domyslam sie, ze wlasnie to jest powodem tego dziwnego, podwojnego swistu turbiny powyzej 3000 obrotow. Jak moge sie tego problemu pozbyc?

Obrazek

Drugi problem dotyczy czegos innego. Przy butowaniu samochodu na prostej (lub na delikatnych zakretach) i ostrym cisnieciu do 100-120km/h co jakis czas na kompie pojawia mi sie duzy czerwony wykrzynik w kolku, na czerwonym tle.

Cos takiego (ten pierwszy)
Obrazek
Tyle tylko, ze duzy, czerwony, na czerwonym tle, i piszczy kilka razy. Dzieje sie tak praktycznie zawsze kiedy ostro auto pogonie od 30km/h do 100-120km/h. Nie wiecie co to moze byc? Moze cos nie tak z silnikiem?
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Reklama

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez belzi » 31 lipca 2008, 23:34

Haro, z tego co widze, to przykreciles te przetwornice do rury od IC ;/ :killer:
Chyba gorszego miejsca nie mogles wybrac i teraz jest nieszczelnossc i w chwili, gdy turbina najmocniej pompuje (ok 3000 rpm i wiecej), gwizdze Cie uciekajace powietrze
Co do drugiego, to tak m.in. jest sygnalizowany zaciagniety reczny
ale ten znaczek to generalnie problem z hamulcami
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Kozak » 1 sierpnia 2008, 00:18

Haro napisał(a):pojawia mi sie duzy czerwony wykrzynik w kolku, na czerwonym tle.

sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku , może być tak że masz go na poziomie minimum i kiedy gwałtownie jeździsz płyn rusza sie w zbiorniczku i i chwilowo czujnik pokazuje za mało płynu

Szukasz ubezpieczenia ?? Oferta każdego TU

- Ubezpieczenia Komunikacyjne Majątkowe Firmowe
- Ubezpieczenia Ochrony Prawnej - D.A.S.
- Ubezpieczenia Na Życie NNW

Zapraszam na PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kozak
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7481
Dołączył(a): 9 września 2005, 09:58
Lokalizacja: Częstochowa / SKL
Auto: Sportline 4x4
Silnik: CJXA 2.0

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez bono » 1 sierpnia 2008, 05:55

Haro napisał(a):Przetwornice zostaly przykrecone w miejscu pokazanym na obrazku (widac to golym okiem). W miejscu, w ktorym wskazuje strzalkami czuje, jak przy dodawaniu gazu gdzies bokiem leci powietrze. Nie czuc tego mocno, ale czuc! Domyslam sie, ze wlasnie to jest powodem tego dziwnego, podwojnego swistu turbiny powyzej 3000 obrotow.

Przykręcając przetwornice prawdopodobnie przebiłeś rurę która idzie od trubiny do IC :kreci: i dlatego ci świszcze. Sam to montowałeś ??
Haro napisał(a):Drugi problem dotyczy czegos innego. Przy butowaniu samochodu na prostej (lub na delikatnych zakretach) i ostrym cisnieciu do 100-120km/h co jakis czas na kompie pojawia mi sie duzy czerwony wykrzynik w kolku, na czerwonym tle.

Płyn hamulcowy , ewentualnie wyłącznik od hamulca ręcznego.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 1 sierpnia 2008, 08:21

bono napisał(a):Przykręcając przetwornice prawdopodobnie przebiłeś rurę która idzie od trubiny do IC i dlatego ci świszcze. Sam to montowałeś

No wlasnie nie montowalem tego sam. Montowal mi to moj elektryk samochodowy. Co moge z tym teraz zrobic?
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez untaztood » 1 sierpnia 2008, 09:02

Haro napisał(a):
bono napisał(a):Przykręcając przetwornice prawdopodobnie przebiłeś rurę która idzie od trubiny do IC i dlatego ci świszcze. Sam to montowałeś

No wlasnie nie montowalem tego sam. Montowal mi to moj elektryk samochodowy. Co moge z tym teraz zrobic?


Odkręć i uszczelnij.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 1 sierpnia 2008, 09:19

Czym to mozna uszczelnic?
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Axee » 1 sierpnia 2008, 10:16

Haro napisał(a):Co moge z tym teraz zrobic?
Najlepiej wymien rure od IC na nowa, albo daj do naprawy gdzies, gdzie spawaja/kleja zderzaki na cieplo.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 1 sierpnia 2008, 10:49

Szlag by trafil. Duzo taka rura kosztuje?
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez kaczy-k7 » 1 sierpnia 2008, 13:27

sie ma nie polecam klejenia, też miałem kiedyś takowy problem i kupiłem za tanią kase klejoną rurę, i co ?? 350km zrobiłem i masa uszczelniająca pod wpływem temp. za przeproszeniem sie edit:wypłnęła :/
kupiłem od gościa co sie tym(tzn spawaniem/ klejeniem plastiku). taktiken edit: końcówka postu nienajlepsza... ogólnie kolega nie poleca.
FR TDI 200 KM 430 nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaczy-k7
Stella +
Stella +
 
Posty: 91
Dołączył(a): 5 stycznia 2008, 15:55
Lokalizacja: PMI/PSZ
Auto: FR TDI

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 1 sierpnia 2008, 16:14

Tylko, ze ja nie mam tego popekanego. Jedyne co moze byc, to uciekajace powietrze zrobione w wyniku nawiercenia. Uszczelnione jest wlasnie tymi wkretami. Ten sam elektryk powiedzial mi, ze zakladal tak biksenon we wszystkich Audi jakie u niego byly i zadnych problemow nie bylo. Mam jeszcze do niego w poniedzialek przyjechac lepiej uszczelnic. Bo nowa niestety kosztuje 380zl w ASO.
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Sammael » 1 sierpnia 2008, 16:25

Haro napisał(a):Bo nowa niestety kosztuje 380zl w ASO

Sprzedam taką znacznie taniej tylko sprawdzę czy ASV i ASZ miały dokładnie te same rury. Jeśli będziesz zainteresowany napisz PW.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez bono » 1 sierpnia 2008, 16:35

Haro napisał(a):Jedyne co moze byc, to uciekajace powietrze zrobione w wyniku nawiercenia. Uszczelnione jest wlasnie tymi wkretami.

Kuźwa jak uszczelnione wkrętami, przecież turbo pompuje powietrze i to pod ciśnieniem :x
Haro napisał(a):Ten sam elektryk powiedzial mi, ze zakladal tak biksenon we wszystkich Audi jakie u niego byly i zadnych problemow nie bylo

głupi to ma zawsze szczęście ;/
Wiesz co, ja takie coś to nazywam "druciarstwo" !! Kup na allegro używkę byle dobrą i nic nie uszczelniaj, bo tak to zrobisz prowizorkę. Czego to ludzie nie wymyślą :hmmm:
Haro, tego mechanika to się powinno :killer:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez sicor » 1 sierpnia 2008, 20:07

Haro, ja tylko Ci podpowiem co do drugiego problemu bo miałem ostatnio to samo. Najpierw zapaliła mi się kontrolka ABS bo klocki się kończyły a jak się później okazało urwał się juz jeden przewód od czujnika w klocku. Po wymianie klocków i tarcz wszystko zniknęło. Problem objawiał się identycznie jak u Ciebie. Przy mocniejszym butowaniu piszczało i zapalałą się kontrolka. Zerknij na hamulce. A z tą rurą to taj jak mówia chłopaki. Tylko wymiana nie bawi się w uszczelnianie.

Pozdrawiam
Czysta seria pije ---> Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sicor
Stella +
Stella +
 
Posty: 86
Dołączył(a): 1 października 2007, 07:39
Lokalizacja: śląsk
Auto: search in progress..

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 1 sierpnia 2008, 21:07

bono napisał(a):Kuźwa jak uszczelnione wkrętami, przecież turbo pompuje powietrze i to pod ciśnieniem

Tak tak, ja to rozumiem. Tylko, ze powietrze nie ucieka spod wkretow, ale z boku tej rury. Juz sam nie wiem co robic, normalnie z torbami pojde jak tak dalej bedzie. Pozostaje mi sie jedynie modlic, ze kolega Sammael ma te rure w przystepnej cenie. :(

[ Dodano: Pią 01 Sie, 2008 ]
A jak sie wkurze, to zamiast bulic taka kase zrobie prowizore zeby sie nic nie rozlecialo (i tak na razie nie ma tragedii), dozbieram pieniadze i zaloze sobie FMIC i porzadne orurowanie.

[ Dodano: Sob 02 Sie, 2008 ]
Ja pozwole sobie jeszcze zapytac, co moze sie stac, jesli bede jezdzic z tak zamocowanymi przetwornicami?

Zadnego spadku mocy nie zauwazylem, auto leci dalej tak samo.
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez Haro » 20 sierpnia 2008, 10:29

Na razie problemow zadnych nie mam, nie liczac tego charakterystycznego dzwieku (ostatnio przy 4200obr/min byl az gwizd). Ubytku mocy nie zauwazylem zadnego, jedynie miejscie w ktorym jest to nawiercone jest delikatnie wilgotne (olej), nie kapie, ale widac golym okiem.
www.srt-forum.vcv.pl
Dolnośląskie forum fanów motoryzacji!
Audi A3 1.9TDi - 170,1KM 383,4Nm
Zobacz Profil
Haro
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 26 kwietnia 2008, 10:08
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Audi A3

Re: [8L] Dwa problemy, ktorych nie potrafie zdiagnozowac

Postprzez IceMan » 20 sierpnia 2008, 13:58

Haro napisał(a):Ja pozwole sobie jeszcze zapytac, co moze sie stac, jesli bede jezdzic z tak zamocowanymi przetwornicami?

W przypadku takich nieszczelnosci najbardziej cierpi turbo bo ma zadana jakas wartosc i wtedy musi mocniej dmuchac co w perspektywie dluzszego uzytkowania oznacza szybsza smierc ;)
Zobacz Profil
IceMan
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 3 kwietnia 2007, 23:06
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon FR


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości