Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Problem z Toledo II ASV

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Problem z Toledo II ASV

Postprzez ryto » 21 listopada 2008, 20:23

Witam,
Będzie trochę długo, ale muszę wszystko opisać.

Mam pewien problem z moim Toledo ASV. Otóż jak włączam auto po dłuższym postoju silnik pracuje jak zwykle głośniej. To jest normalne, musi się rozgrzać. Ale jak juz się rozgrzeje to czuć wibracje na kierownicy czy nawet siedzeniach i wydaje się, że silnik nadal pracuje na wyższych obrotach, tak jakby nadal był zimny. Poza tym dzwięk silnika jest "za suchy", jak przyspiesza, to tak, jakby był zatarty!

Towarzyszy temu notlauf (turbo przestaje ładować w okolicach 3000obr) oraz, co dziwniejsze, nie ma nawet "efektu turbo" (od ok 2tys obr zazwyczaj czuć jak turbo zaczyna ładować i zawsze trochę wciska w fotel, tu tego nie ma, auto po prostu jednostajnie i dosyć mozolnie przyspiesza i nagle, w okolicach 3tys rpm zwalnia). Ponad to jak juz wspomniałem, silnik pracuje jakby był "zatarty" (jakos głosno i "sucho", trochę trudno to opisac ;-))

Poczytałem sporo postów i zazwyczaj przy notlaufie przyczyną moze być zawór n75, przepływomierz lub turbo (czyszczenie kierownic itp...). Ale turbo miałem czyszczone we wrześniu w MR Motors, więc przecież w ciągu tak krótkiego czasu nie powinno znowu się zapchać (raczej nie stosuję PSJ, czasami auto dociągnę nawet do 4,3tys obr aby przedmuchać turbinę, biegi zmieniam w przedziale 2,5-3tys obr). Ponad to przejechało 3tys km do Włoch i z powrotem po autostradach, więc trochę popracowało...

Prawdopodobnie coś powoduje, że turbo się "zacina". I jak wspomniałem towarzyszą temu drgania na kierownicy i siedzeniach oraz brak efektu turbo oraz praca silnika, jakby był zatarty, a podejrzewam, że to wszystko jest ze sobą powiązane. Więc czy to rzeczywiście moze być zawór lub przepływomierz, czy moze coś innego?

Jesze wspomnę, że kiedy wyłączę samochód i ponownie włączę - problem znika. Auto pracuje równomiernie, drgania opadają i efekt turbo działa jak należy. Dzwięk silnika równiez extra... Dlatego dosyc trudno podjechać mi na diagnostykę, bo jak wyłączę auto to po pracy nie mam juz co jechać, bo na kompie będzie wszystko ok!

Pozdrawiam

Ps wiem, że mozna sprobować wyjechac na autostrade i pogazować, jak i również zapłacic i wyczyscic turbo, ale to nie tłumaczy pozostałych dolegliwości... Ten suchy dzwięk silnika, brak 'efektu turbo' i drgania nie moga byc od turbiny, bo to jest tuż po rozgraniu silnika, a tego nigdy nie katuje na zimno! Podejrzewam, że na odwrót - coś innego powoduje te dolegliwości i to powoduje notlauf... (lub spowodowało zapchaną turbinę).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Reklama

Re: Problem z Toledo II ASV

Postprzez rob555 » 22 listopada 2008, 10:05

Podejzewam ze po nocy masz problem z instalacja podcisnienia...czyli albo mieszek od turbo sie zacina i nie wciaga albo gdzies zaworek zwrotny blokuje i nie masz podcisnien.
Ew podwiesza sie egr i dopuszcza spaliny.
Na poczatek wypnij i zaslep wezyk od EGR by to wyeliminowac.
Pozniej sprawdz instalacje podcisnienia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Problem z Toledo II ASV

Postprzez ryto » 22 listopada 2008, 12:11

hmm ok zobaczymy, w przyszłym tygodniu się tym zajmę, jak nie pomoże, to wrócę ;-)
a jak pomoże to też dam znać, może na przyszłość się komuś przyda...

tylko, że przewody podcisnieniowe sprawdzali mi w mr motors (te od turbiny) i stwierdzili, ze wszystko ok. ale moze nie zrobili tego dokladnie, sprawdzę jeszcze raz.

jezeli chodzi o mieszek od turbo lub zaworek zwrotny to... jeżeli to to samo co gruszka to ta działa bardzo dobrze - to mi już diagnozowali w warsztacie przy okazji czyszczenia turbo. chyba ze to co innego - i tak sam tego nie będę robił, pojadę do warsztatu i ich poproszę o diagnozę. Ale chcę po prostu zwrócić ich uwagę na to co wy powiecie na forum...

Ps czy jest ewentualnie coś jeszcze co powinienem im zasugerować. po prostu nie chcę jeździć tam kilka razy, wolę raz a dobrze!

pozdrawiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości