Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Alternator

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Alternator

Postprzez sławek » 2 grudnia 2009, 19:13

Witam.
Od jakiegoś czasu, podczas zapalania auta, mrugały mi dwie kontrolki - ABS i ESP.
Z racji tego ,że miałem stary akumulator, uznałem, że on jest winny ( za mały prąd przy rozruchu), i wymieniłem aku na nowy. Przez dwa tygodnie był spokój, i teraz znowu problem powrócił.

Sprawdziłem miernikiem napięcie akumulatora było za małe- ok. 10V, pobór prądu na postoju i jest w normie (max. 0,08A), a napięcie na klemach podczas pracującego silnika wynosiło tylko 12,5V, więc winowajcą jest najprawdopodobniej alternator, bo daje za mało prądu.

Czy można go jakoś sprawdzić samemu, zanim oddam do fachowca (nie chcę aby mnie naciągnęli na niepotrzebną wymianę).
A gdzie znajdę przewód masowy silnika, bo szukałem i nigdzie go nie widzę?
Pozdrawiam.
Sławek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Alternator

Postprzez wojciek111 » 2 grudnia 2009, 19:26

sprawdz miernikiem na silniku lub obudowie alternatora czyli masa -minus a plusem na przewodzie a właściwie na jego koncówce przy alternatorze jezeli tam będzie dobrze wiec problem tkwi w połączeniu.Jezeli na alternatorze w trakcie pracy bedziesz mniał 12,5V to do elektryka.Sprawdz gruby przewód wychodzący z alternatora idzie do rozrusznika i do akumulatora.Sprawdz masę pod akumulatorem u mnie była kiedyś luzna i ciezej odpalał.
Zobacz Profil
wojciek111
Stella +
Stella +
 
Posty: 36
Dołączył(a): 9 lipca 2009, 21:27
Lokalizacja: otwock
Auto: seat leon

Re: Alternator

Postprzez sławek » 2 grudnia 2009, 19:41

U mnie odpala od razu ( jeszcze :hmmm:)
Akumulator trzeba wyciągnąć, ab dostać się do tego przewodu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Alternator

Postprzez red8 » 3 grudnia 2009, 08:57

Przy 10V na akumulatorze teoretycznie nie powinien wogole odpalac. Sprawdz innym miernikiem jak mozesz.
Zobacz Profil
red8
Signo
Signo
 
Posty: 103
Dołączył(a): 5 lutego 2005, 21:47
Lokalizacja: Lublin
Auto: Leon TDI

Re: Alternator

Postprzez Marcin44 » 3 grudnia 2009, 09:03

Było już o tych kontrolkach, u mnie już drugi rok zapala, a kontrolki migają nic sięnie dzieje oprócz tego. Wg, mnie zostawiłbym to , TTTM - ten typ tak ma :yes:
Zobacz Profil
Marcin44
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 11 stycznia 2009, 19:38
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW GOLF V

Re: Alternator

Postprzez sławek » 3 grudnia 2009, 10:38

Dzięki za odpowiedzi, okazało się, że miernik żle pokazuje napięcie (nówka sztuka). Na innych miernikach jest prawidłowo. Czyli kontrolkami się nie martwię.:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Alternator

Postprzez m4r10l4 » 3 grudnia 2009, 19:41

Powiem tak: jak wymieniłbyś akumulator na nowy to kontrolki by się nie świeciły. Miałem tak ja, brat i znajomy. Wiem co mówię. Ale i na starym jeszcze pochodzi (do większych mrozów - później na 100% kaplica)
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM

Re: Alternator

Postprzez sławek » 3 grudnia 2009, 20:31

m4r10l4 napisał(a):Powiem tak: jak wymieniłbyś akumulator na nowy to kontrolki by się nie świeciły.

Przeczytaj co napisałem w pierwszym poście, bo raczej nie czytałeś. :nonono:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Alternator

Postprzez m4r10l4 » 5 grudnia 2009, 00:08

No racja... trochę nie doczytałem :)
Przepraszam za zamieszanie.

Wygląda na to że faktycznie coś będzie z tzw. "masą" nie tak... "gdzieś prąd ucieka"
U mnie było tak jak pacjent w serwisie wymienił mi aku (tak przy okazji pozwoliłem sobie wymienić przez "fachowca") i klemy nie docisnął. Wszystko było ok ale klema lekko była luźna.

Raz mi kiedyś mignęło również na nowym aku. Auto odpalało i jeździło aż sprawdzając śrubki na klemie zauważyłem że się obruciła... hm - pomyslałem i odkręciwszy ją a następnie wepchnąwszy głebiej dokręciłem i już jest ok. już nie mruga do mnie :)

Zobacz, może masz podobnie.
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości