Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez ryto » 19 grudnia 2009, 15:53

Witam,
mam kilka pytań w związku z moim samochodem.

Pacjent: Toledo II ASV 110KM@150KM/333Nm (u Rogala), Turbo ASZ, sprzęgło: jednomasa+VR6 Sachs, EGR zaślepiony.

1.
Uruchomienie silnika. W zasadzie przy ostatnich mrozach -13st ne mam raczej zastrzeżen, ale...
Pierwszy film przedstawia odpalenie po nocy - kazdy słyszy jak to wygląda.
http://www.youtube.com/watch?v=Pm_fxQAEbhs

Drugie odpalenie nastąpiło jakieś 20sec po tym, jak zgasiłem silnik.
http://www.youtube.com/watch?v=Ko1QAf_f5AA

W trzeciej sekundzie słychać przez chwilę taki trzask - trudno mi to zlokalizować, ale chyba dobrze to słychać. Czasami (rzadko) się pojawia, czasami tego nie ma w ogóle (jak za pierwszym odpaleniem). Jakieś pomysły co to może być? I jak waszym zdaniem silnik działa - nie jest przypadkiem za głośny? ;-)


2.
Sprawa zupełnie inna. Otóż czasami czuć dosyc mocne wibracje na pedałach, głównie na pedale hamulca (jak zatrzymamy auto na hamulcu-np jak stoi na górce). W zasadzie czuć je też na fotelach. Wydaje się, że podczas jazdy silnik trochę głośniej pracuje (choć to może byc tylko złudzenie).
Dodatkowo, przy ruszaniu na sprzęgle z pierwszego biegu - bez dodania gazu, samochód wybija dosyć mocno do przodu (tu już sprzegło puszczone), potem czuć przyduszenie i dopiero zaczyna jechać jednostajnie (trochę trzęsie i słychać plastiki). Dużo bardziej wyczuwalne na zimnym silniku, na rozgrzanym juz mniej...
Nie wiem czy tak powinien się zachowywać diesel przy ruszaniu tylko na sprzegle - generalnie tak się nie jeździ, ale to objaw, który towarzyszy tym drganiom (tak przynajmniej mi sie wydaje).

Wiem, że mam do zrobienia napinacz paska (przynajmniej wg Diagtroników, ja go nie słyszę ;-)), ale to raczej nie jest lekarstwo. W Diagtronikach powiedzieli, że takie ruszanie to może być kólko alternatora... Jakieś sugestie? Kąt wtrysku dobry, VAG nie pokazuje błędów...

Pozdrawiam.
Tolek II ASV 110KM@148KM (333Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Reklama

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez m4r10l4 » 19 grudnia 2009, 17:16

1. rozrusznik nie "wysprzęgla"? Wyglada na brudny elektromagnes i sprężyna nie ma siły go wypchnąć.
2. głośność może zależeć od paliwa.. ja nalałem ostatnio Verwe i chodzi ciszej ale to akurat u mnie tak słychać nie wiem czy pomoże.
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez ryto » 19 grudnia 2009, 23:22

Ad1 - ok, a jak coś takiego sprawdzic? Można to zrobić w warsztacie (aka Rogal) czy trzeba od razu wymieniać (kwestia finansowa)?

AD2 - to na pewno nie kwestia paliwa - leję statoil albo shell (rzadziej) i bez znaczenia...
Tolek II ASV 110KM@148KM (333Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez Yagi2 » 19 grudnia 2009, 23:34

ryto napisał(a):Ad1 - ok, a jak coś takiego sprawdzic? Można to zrobić w warsztacie (aka Rogal) czy trzeba od razu wymieniać (kwestia finansowa)?

Podjedź od razu do Rogal-a, niech zdiagnozuje Ci auto i będziesz wiedział wszystko co i jak,skora masz jakieś obawy.Powiem Ci,że zapala podobnie,w obecnych temperaturach(-15,świece grzane raz)co moje auto.Mój jeszcze mi puszcza niebieski dym,ale ja mam trochę źle ustawiony kąt wtrysku,mam 43 na Vag-u.Posiadam ten sam silnik,też po programie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yagi2
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2 października 2005, 13:28
Lokalizacja: Wrocek/Lubin
Auto: Leonik 110+

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez m4r10l4 » 19 grudnia 2009, 23:45

żeby sprawdzić rozrusznik - trzeba go wyjąć.
Zobacz Profil
m4r10l4
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 września 2009, 21:33
Lokalizacja: wielkopolska
Auto: Toledo 1.9 ASV 110KM

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez ryto » 19 grudnia 2009, 23:52

Pewnie wracając z pracy podjadę do Witka i z nim pogadam, może jakieś logi sie porobi...

m4r10l4 napisał(a):żeby sprawdzić rozrusznik - trzeba go wyjąć.

Dzięki za info, nie omieszkam o tym wspomnieć w warsztacie...

A co do tego ruszania na sprzęgle - ktoś sprawdzał i może się pochawlić jak to wygląda u niego?

A swoją drogą to gadałem dzisiaj z kilkoma znajomymi z pracy - zamarzły im samochody. Dwie toyoty rawki w dieslach i jeden opel - pewnie kiepskie paliwo...

Pozdrawiam.
Tolek II ASV 110KM@148KM (333Nm)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ryto
Signo
Signo
 
Posty: 146
Dołączył(a): 30 grudnia 2007, 18:21
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toledo II ASV

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez Yagi2 » 20 grudnia 2009, 00:18

ryto napisał(a):A co do tego ruszania na sprzęgle - ktoś sprawdzał i może się pochawlić jak to wygląda u niego?

Co do ruszania,to też mam takie odczucie,jakby auto rwało do przodu,po ruszaniu bez dodawania gazu na pierwszym biegu,a później troszkę zwalniało:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yagi2
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 2 października 2005, 13:28
Lokalizacja: Wrocek/Lubin
Auto: Leonik 110+

Re: [TDI VP] TDI ASV - dwa problemy techniczne

Postprzez gutekolk » 21 grudnia 2009, 12:47

Sprawdz poduszki silnika. Ja miałem identyczne objawy jak Ty, autem strasznie trzesło - plastki wszystkie grały, wydawalo mi sie ze slinik glosniej chodzi - szczegolnie jak auto bylo zimne. Dlugo szukalem co to moze byc i tez myslem ze paliwo albo dwumas. W koncu przyjzalem sie blizej poduszka silnika i okazalo sie ze one sa winne. Nie spelnialy juz swojej roli i dlatego wszelkie drgania przenosily sie na bude. Wymieniajac wymien od razu na oryginaly bo ja na poczatku zmienilem na zamienniki i od razu pozalowalem tego - trzeslo jeszcze gorzej- w koncu zmienilem na oryginaly i nastala cisza oraz drgania ustaly
Zobacz Profil
gutekolk
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 15:12
Lokalizacja: Olkusz/Krakow
Auto: LEON


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości