Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[TDI PD] Kilka problemow

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Jew2 » 22 kwietnia 2010, 00:17

Witam,

Mam kilka problemów z Leonem, a odpowiedzi na pytania nie odnalazlem na forum.

1. Po nocy gdy odpalam auto, po przekreceniu kluczyka slysze zawsze odglos jak cos sie zalewa, kolokwialnie mowiac przypomina mi to spuszczanie wody :( Wystepuje to z rana lub gdy auto dluzej postoi.

2. Po zimie zapiekly mi sie kierowniczki w turbo, po kontakcie z kilkoma mechanikami gdzie cena czyszczenia wachala sie od 500-750zł, zadzwonilem do CompSportu, powiedzieli ze oni taka mechanika sie nie zajuja, i wszystkie sowje projekty zlecaja panu Wojtkowi z ulicy Mokrej. Zrobił mi czyszczenie za 250zł co do w/w cen bylo miłym zaskoczeniem. Tu nastepuje problem, jeden z mechanikow z ktorym rozmawiałem powiedzial ze napewno nie wykrecal turbiny i jej nie czyscił, tylko pewnie rozruszał sztange, bo wykrecenie turbiny zwiazane jest w wymiana uszczelek jednych metalowych a drugich gumowych ? I tak sie zastanawiam co naprawde Pan Wojtek mi zorbił- on twierdzi ze turbine wykrecil, ufam na slowo, ale zastanawiaja mnie slowa 2 mechanika :kreci:

3. Po czyszczeniu turbiny wszystko wrocilo do normy, tak myslalem, zrobiło sie ciepło chcialem sprawdzic ile Leon da rade, i z trudem udało mi sie przekroczyc 200km, na pierwszych 3 biegach idzie jak zabity, kolejne 3 wielkie zmulenie i powyzej 200km trudno mi sie rozpedzic- silnik ARL 150km

4. Poci mi sie egr- czytalem relacje z jego czyszczenia- widzialem kilka wypowiedz ze dla danego typu silnika(nie wiem jakiego) jest to bezsensowny zabieg i sie go nie wykonuje. Chciałbym wyczyscic sobie caly kolektor i IC ale nie wiem czy sobie dam rade- ile cos takeigo plus zaslepeinie- wywalenie egr moze kosztowac.

5. Czy jedna z metod sprawdzania przeplywomierza jest jego odpiecie i jazda porownawcza samochodem ? Czy to nie zaszkodzi na prace silnika ?

Dziekuje
Zobacz Profil
Jew2
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 23:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon ( ARL )

Reklama

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez belzi » 22 kwietnia 2010, 00:28

Ad.1 Pewnie zalacza sie pompa paliwa

Ad.2 Skoro firma polecana jest przez CS i po zabiegu wszystko wrocilo do normy, to bym sie nie przejmowal

Ad.3 Seria ARLem nigdy nie jezdzilem, ale co mi sie nasuwa, to moze warto zajrzec do filtra paliwa, ewentualnie zlogowac auto i sprawdzic, co odczytuje przeplywomierz

Ad.4 Moze nie jest to jakis mega skomplikowany zabieg (na wielu forach masz szczegolowe fotorelacje), ale latwo mozna uszkodzic silnik, gdyz przy sciaganiu kolektora ssacego moze cos wpasc do glowicy, a wtedy pozostaje sciagniecie glowicy
Odnosnie EGR masz obszerny temat na forum, poszukaj, poczytaj, a wszystko bedzie jasne.

Ad.5 Moze i jest to metoda, ale sprawdza sie, jak przeplywka jest juz calkiem padnieta, a twoja moze ucinac tylko gore, najpewniejsze jest zlogowanie auta
powered by ECUProject®
A4 + Yamaha WR450F + Yamaha FZ8
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
belzi
Cupra
Cupra
 
Posty: 3231
Dołączył(a): 1 lipca 2007, 08:13
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: A4 + WR450F + FZ8

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Dario84 » 22 kwietnia 2010, 07:18

2. Może założył stare uszczelki, jak nie ma przedmuchów to bym się nie przejmował, najważniejsze że turbo pompuje tyle ile ma zadane.

3. Logi się kłaniają i tak jak kolega napisał filtr paliwa.

4. flansza to koszt 100-150zl, wymiana ok 50zl.

5. Po odpieciu przeplywki masz tryb serwisowy, jedzie jak sdi :)
Podpis niezgodny z regulaminem forum LCT.
Zobacz Profil
Dario84
Stella
Stella
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 lutego 2009, 07:31
Lokalizacja: K-Koźle
Auto: MK4

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez quli » 22 kwietnia 2010, 08:37

1. normalne tak działa pompa paliwa w zbiorniku.
2. mogło tak byc, często tak robią jak sie im nie chce aczkolwiek jeśli polacał go CS myśle ze na pewno wyjmował to turbo, a uszczelki? nie koniecznie trzeba je wymienić bardzo często zostają stare jeśli sie nie rozwarstwiają. Powiem szczerze że zapieczonych kierowniczek w ARL-u za wiele nie widziałem, zazwyczaj zapiekają sie w 110-tkach, w ARL-u nie zapiekają sie tak łatwo a jak juz je złapie pomaga ruszanie sztangą i przepałtowanie wozu... aczkolwiek ja nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania. Taka moja rada weź go przynajmniej raz w tygodniu przeciągnij na czerwone pole na pierwszych 3 biegach, naprawde mu to nie zaszkodzi...
3. Wiesz co zrób logi to zobaczymy, to auto nie ma 300 koni żeby do 200 szło tak jak do 100, aczkolwiek 200 powinno sie w miarę szybko przekroczyć.
4. Wywal całkiem EGR łącznie z klapą gaszącą i bedzie lepiej.
5. Po odpięciu jest jak w SDI wpada w awaryjny i nie jedzie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
quli
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 139
Dołączył(a): 31 marca 2009, 13:13
Lokalizacja: N.S.
Auto: kilku drzwiowe

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez slawo80 » 22 kwietnia 2010, 09:50

Ad.2. Ja też czyściłem turbo i mechanik nie wymieniał tych uszczelek bo jak stwierdził ori są jeszcze w dobrym stanie.

Ad.3 U mnie w ASV też mam podobne objawy, podejrzewam przepływomierz, trzeba znaleźć trochę czasu i zrobić logi.

Ad.4 Jak się poci EGR to sprawdź oringi przy nim, częsta przypadłość.
Wywalenie EGR- osobiście nie polecam.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Jew2 » 22 kwietnia 2010, 10:41

slawo80 napisał(a):Ad.4 Jak się poci EGR to sprawdź oringi przy nim, częsta przypadłość.
Wywalenie EGR- osobiście nie polecam.


Wszyscy polecaja to rozwiazanie, dlaczego nie polecasz ?


Filtr paliwa i powietrza wymienialem sam jakies 3-4tygodnie temu. Filtr paliwa wymienialem tak jak instrukcja na forum ? Mozliwe ze cos za mocno dokrecilem, jakas obejme na wezu ? :kreci:

Dzieki za odpowiedzi :)

[ Dodano: Czw 22 Kwi, 2010 ]
Jeszcze taka jedna sprawa mi sie nasunela, wydaje mi sie za auto duzo pali. W miescie nie moge zejsc ponizej 9 litrow, trasa jak nie szaleje 6,5 litra. Co do miasta nie robie wiecej jak 10-15km, moze to ma wplyw na takie spalanie ?
Zobacz Profil
Jew2
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 23:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon ( ARL )

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez slawo80 » 22 kwietnia 2010, 15:18

Słyszałem o wyższej temperaturze spalin, większym dymieniu, dziwnych odgłosach podczas gaszenia silnika, czytałem też że sterownik silnika może podawać błędne dane itp.
Poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1623119-0.html
Na początek zamiast kombinować wymień te oringi, później zobaczysz, jak chcesz to usuniesz.
Pozdrawiam.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Jew2 » 27 kwietnia 2010, 20:41

od jakiegos czasu, nie zawsze, ale jak auto postoi dluzej np. kilka dni, po odpaleniu pusci chmurke niebieskiego dymu :( I slysze wyrazny gwizd turbo ale tylko w przedziale 1-2tysiace obrotow, po przekroczeniu tych 2 tysiecy obrotow momentalnie to ustepuje ? co to moze byc ?

Dzisiaj znowu bylem na autostradzie i trudno mi jest rozpedzic sie autem powyzej 200km ?
Zobacz Profil
Jew2
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 23:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon ( ARL )

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez IroN_87 » 27 kwietnia 2010, 20:50

Jew2, Niespalone paliwo.
Jeździć i nie przejmować się normalne zjawisko i każdy PD tak ma czasem po odpaleniu.
A ile Ty chciałeś jechać leonem? pewnie jeszcze seria więc czego oczekujesz? Przy takich prędkościach mocy brakuje i nie pójdzie Ci jak od 0 do 100km/h
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Marcin_TDI » 28 kwietnia 2010, 08:15

Jew2, zrób tak :
zaparkuj auto tylnymi kołami na krawężniku tak aby tył był wyżej od przodu i zostaw go na całą noc. rano odpal i zobacz czy będzie nadal kopcił na niebiesko.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez bvw08 » 28 kwietnia 2010, 17:14

zloguj auto i wtedy się popatrzy ci i jak. Możesz mieć już pompki na wykonczeniu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez IroN_87 » 28 kwietnia 2010, 18:23

bvw08 napisał(a):zloguj auto i wtedy się popatrzy ci i jak. Możesz mieć już pompki na wykonczeniu


Było poruszane na forum....
Wystarczy użyć wyszukiwarki...

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=11174&postdays=0&postorder=asc&start=0
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez PIotrek425 » 28 kwietnia 2010, 22:42

IroN_87 napisał(a):A ile Ty chciałeś jechać leonem?
Seryjnym w pełni sprawnym ARL-em, który zawsze praktycznei ma bonus z fabryki licznikowe 200km/h to zaden problem.. 210-215 licznikowe tez raczej nie jest problemem.. Wiec wydaje mi się, że coś może być nie tak z autem..
Powered by CompSport
190,2KM i 399,4Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PIotrek425
Sport
Sport
 
Posty: 285
Dołączył(a): 31 marca 2009, 21:48
Lokalizacja: Łowicz, Łódź
Region: łódzkie
Auto: Leon FR+ Audi A6C7
Silnik: ARL 1.9

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Jew2 » 17 maja 2010, 21:36

Panowie,

Dzisiaj jadac zaobserwowałem ze auto dziwnie szarpie na 2 biegu, przy dodawaniu, i odejmowaniu gazu. Towarzyszy temu dziwne stukanie, przypominajace rechotke, albo zgniatanie puszki :whoeva:

I co zrobic aby ograniczyc spalanie ? Staram sie jak moge, ale w miescie nie da sie zejsc ponizej 10 litrow. Na trasie ostatnio komputer pokazal 6.3 co jest zadawalajce, ale jeste mocno zaniepokojony tak duzym spalaniem
Zobacz Profil
Jew2
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 23:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon ( ARL )

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez robertpik » 17 maja 2010, 22:51

no mi pokazuje po Łodzi ok 9l- krotkie odcinki z pracy i do pracy po ok 10 km- felgi 18 cali , 225 cm.( w Łodzi jezdzi sie podobnie jak w Krakowie) z tym ze jak jest temp. 90 stopni to raczej jezdze szybko , ale wedlug jest to duze spalanie
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez FilipG » 18 maja 2010, 10:03

robertpik napisał(a):no mi pokazuje po Łodzi ok 9l- krotkie odcinki z pracy i do pracy po ok 10 km- felgi 18 cali , 225 cm.


Na takim szerokim kapciu to faktycznie mało Ci pali ;) Ja w serii AHF na kółkach 17/225/45 spalam około 5,5-6l w trasie i mniej więcej 8l w mieście. Czy to 10l u Jew2 to faktycznie za dużo? Ja jeżdżę po Bielsku i po Krakowie... jeden pies... i tu i tu korki i podobne spalanie...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
FilipG
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 6 marca 2010, 10:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Leon 1M

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez robertpik » 18 maja 2010, 20:14

w trasie ( tez ostra jazda raczej) wychodzi mi na komputerze ok 6,6 l.
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez _Boras_ » 18 maja 2010, 20:38

Jew2 odezwij się do mnie na priv. Jesteś z Krakowa, spotkamy się, pogadamy. Skoczysz na spot, dowiesz się sporo od chłopaków. Naprawdę warto. Możesz kilka rzeczy porównać. Spalaniem bym się nie przejmował. Czym jeździłeś wcześniej? Zauważyłem, że ludzie przesiadający się na diesla z benzyny mają z tym problem... =]
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez IroN_87 » 18 maja 2010, 20:53

Nie porównujcie 110KM do 150KM poza tym PD więcej palą.
Mój ARL tyle że 4WD w mieście przy spokojnej jeździe 8-8,5
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Axee » 19 maja 2010, 00:14

IroN_87 napisał(a):poza tym PD więcej palą.
a moj VP 9-10 ;)
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez IroN_87 » 19 maja 2010, 18:04

Axee, Mowa o seryjnych i spokojnej jeździe :P
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez bvw08 » 22 maja 2010, 12:08

żeby VP palił 9-10l to musisz chyba mocno katować autko ja jeździłem ASV z programem na 142km i prawie 300Nm i przy ostrej miejskiej jeździe nie przekroczył średnim spalaniem 7.8l co do PD jest to spokojnie do przekroczenia serią ARL można dojść do 9
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bvw08
Sport
Sport
 
Posty: 209
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 16:22
Lokalizacja: śląsk
Auto: ARL+

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez Jew2 » 23 maja 2010, 12:42

Panowie co to jest znowu... :whoeva:


Jadac, czujes dziwne stukanie i jakby szarpanie auta, dzieje sie to wtedy gdy szybko odejme noge z pedala gazu. Slychac taki charakterystyczny dzwiek i auto podrywa do przodu :(
Zobacz Profil
Jew2
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 11 listopada 2009, 23:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon ( ARL )

Re: [TDI PD] Kilka problemow

Postprzez IroN_87 » 23 maja 2010, 12:50

Jew2, W Krakowie masz TTC i oddział CompSport podjedz do którejś z tych firm i poproś o pełną diagnostykę auta... zapłacisz koło 100zł, a będziesz wiedział wszystko
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości