Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
belzi napisał(a):prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik od maski (otwarcia maski) i komputer widzi jakby maske caly czas zamknieta
marcinenergy napisał(a):Dolej płynu chłodniczego, nawet jesli stan jest ok to dolej troszkę. 4-krotne miganie + sygnaly dźwiękowe to niski stan płynu. Prawdopodobnie to będzie to.
marcin7x5 napisał(a):Panowie swego czasu jak pracowałem w serwisie skody mieliśmy przypadek, że koleś wrócił do nas po 3 tygodniach od wymiany oleju bo świeciła mu sie kontrolka oleju własnie na kolor żólty. Pogrzebalismy w papierach grupy vw i doczytaliśmy się, że samochody z silnikami diesla i mające czujnik w misce olejowej muszą byc zalewane olejami typu long life. Nieważne czy to jest mobil czy shel czy motul. Ma spełniać normę vw i być olejem typu long life. Dla ułatwienia dodam, ze te oleje mają taki zielonkawy kolor. W przypadku zastosowania normalnych olei dochodzi do sytuacji w której cząstki sadzy mieszają się z olejem powodując jego "zabrudzenie". Czujnik umieszczony w misce olejowej mierzy parametry oleju i w momencie przekroczenia dopuszczalnych wartości sygnalizuje koniecznośc wymiany oleju. Tak to było w wielkim skrócie. Dodam tylko, że zmieniliśmy w octawce olej na ten zielony i problem znikł z paląca się kontrolką oleju na żółto.
Wypadłem juz trochę z tematu olejowego ale jak zapytacie w serwisie o tego typu oleje to powiedzą wam co i jak.
Na 100% jest to w instrukcjach serwisowych!
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości