Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Bardzo dziwne wycie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Bardzo dziwne wycie

Postprzez pep84 » 24 października 2013, 22:02

Witam. Piszę na forum po raz pierwszy. Jsst to pewnego rodzaju akt desperacji i bezradności.
Od dłuższego czasu mój Leon (ASV 1.9 TDI 110 km)ma problem. Żaden specjalista, jak do tej pory, nie potrafił go zdiagnozować...
Na wstępie powiem, że problem powstaje tylko wtedy, kiedy temperatura otoczenia spada poniżej 20 st C. Latem jest ok.
Odpalam po nocy zimny silnik. Po ok. 30 sekundach z silnika (prawa strona pod nogami pasażera) słychać jednostajne wycie-przypominające odkurzacz "łuuuuuuuu" :-). Owe wycie nie zmienia wysokości przy dodaniu gazu i wzrostem obrotów. nie jest zależne od prędkości. Czasem samoistnie zaczyna wyć niżej, wyżej...Często znika po mocnym depnięciu gazu w podłogę i ostrym przyśpieszeniu (biedna zimna turbinka), ostrym zawracaniu. Niestety czasem wraca. Dźwięk jest męczący i irytujący. Nie mam pojęcia gdzie może być przyczyna. Kiedy wyłączę zimny jeszcze silnik, ułamek sekundy po zatrzymaniu się silnika, coś zawyje, zaświergocze, jakby jeszcze przez chwilę się kręciło, pracowało - turbina? Po rozgrzaniu problem nie występuje. Kolejne odpalania wystudzonego silnika już bez wycia. Chyba, że wystudzi się na mrozie, wtedy wraca... Dźwięk jest męczący i irytujący. Nie mam pojęcia gdzie może być przyczyna.
Co mogłem - sprawdziłem. Nie jest to łożysko dmuchawy (przy wyłączonym nadmuchu jest to samo). Turbina działa, jak należy -był robiony wykres - jest ok. Żadnych błędów po podłączeniu VAG-a. Oleju nie bierze (raptem 0,5 l na wymianę) nie kopci, spalanie ok, wszystko suche i szczelne, nie ma notlaufów (był jeden-jedyny 2 lata temu i tylko raz! ), wszystko sprawne. Tydzień temu wymieniłem rozrząd, pompę wody, pasek wieloklinowy z napinaczem. Myślałem, że to może któryś pasek, rolka... Alternator sprawny (miał wymieniane sprzęgiełko).
(A swoją drogą nie chcielibyście zobaczyć stanu paska rozrządu 1044 znanej firmy ,który na etapie produkcji był sztukowany i szyty!!!! oraz rolek, równie znanej i polecanej firmy. Po 57000 km katastrofa.)
Błagam pomóżcie. :?
Pozdrawiam
Zobacz Profil
pep84
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24 października 2013, 21:18
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości