Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
urbud90 napisał(a):Szklanka INA 40 zl to na pewno ori INA?
grzes86 napisał(a):Niektórzy mają takie ceny na towary INA, ja za swoje szklanki do arl-a płaciłem 39/szt.
W poniedziałek (25.11)Silnik zaczął ciężej pracować i głośniej stukać, po zdjęciu pokrywy okazało się, że wałek miał już konkretnie wytartą krzywkę na 1-szym cylindrze i popychacz był już w bardzo kiepskim stanie, śrubokrętem bez problemu zrobiło się w nim dziurę. (Potwierdziła się diagnoza ASO sprzed 2 miesięcy).
Do wymiany poszło:
- wałek rozrządu x1
- uszczelka wałka rozrządu x1
- popychacze hydrauliczne x8
- panewki x10
- śruby strzemion wałka rozrządu x10
- śruby wałków pośrednich x8
- uszczelka pompy vacuum x1
+ robocizna Bosch Service
Total: 2240zł (1840 części + 400 robota)![]()
Źrodła zakupu:
- wałek rozrządu (oryginał od gościa z Allegro http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4750846 - polecony na vwgolfv.pl)
930zł za pobraniem poza Allegro
--------------------------------------------------
- uszczelka wałka rozrządu x1 (ELRING EL 129.780 - 20zł)
- popychacze hydrauliczne x8 (INA 420020910 - 380zł kpl)
- panewki x10 (GLYCO N147/5 STD - 120zł kpl)
540zł za pobraniem (wysyłka gratis) z Auto Części Lipiec http://auto-czesci-lipiec.pl/ - polecam ich, b.dobre ceny, dobry kontakt i miła obsługa
--------------------------------------------------
- śruby strzemion wałka rozrządu x10 (038103714 - 16,5zł/szt)
- śruby wałków pośrednich x8 (038103714A - 21,8zł/szt)
- uszczelka pompy vacuum x1 (pod pompę BOSCH 038145215 - 34zł)
370zł w ASO SEAT.
Odnośnie wałka rozrządu:
Początkowo miałem brać Federal Mogul AE CAM672 (żeliwny utwardzany na zimno) za 450zł z Allegro, lecz po przeczytaniu tego posta http://vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=8459#p109957 stwierdziłem, że to będzie wałek raczej na krótki okres czasu...
Opcją drugą był był Federal Mogul AE CAM914 (żeliwny utwardzany indukcyjnie) od użytkownika http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4049095 za 600zł, ale to wciąż żeliwo..
Kolejną opcją był wałek Ruville EVR215404 ale to tylko "pakowacz" wałków, więc nie wiadomo co będzie siedzieć w środku - ASO chciało za niego 800zł a BOSCH Service 900zł!![]()
Następną opcją był wałek od Świątka http://sklepswiatek.pl/audiseatskodavolkswagenford-19-tdi-8v-p-2123.html za 773zł ale Swiątek ma opinie na plus i na minus więc nie chciałem ryzykować.
Ostatnią opcją był wałek NockeNtechnik z 3-letnią gwarancją od użytkownika http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4434354 niby stalowy ale nigdzie nie znalazłem konkretnych wpisów/opinii na temat tej firmy i jakości wałków.
No i ostatecznie padło na wspomniany wcześniej oryginalny wałek z Allegro.
P.S. Silnik teraz chodzi równo, ciszej i jest trochę żwawszy. Dodatkowo prawdopodobnie ustały wibracje samochodu na biegu jałowym, za które obwiniałem koło dwumasowe.
P.S.2 Myślę, że te wypociny kiedyś się komuś przydadzą![]()
Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości