Przy okazji wymiany filtrów w aucie, zrobiłem małe foto- story z wymiany filtra paliwa ( z pozostałymi raczej nikt nie ma problemu). Miały być ładne zdjęcia, ale aparat w ostatniej chwili odmówił posłuszeństwa

. Ale coś tam widać.
Cała operacja trwa zaledwie 10 minut.
Do wymiany potrzebujemy: śrubokręt krzyżakowy, kombinerki (opcja), no i oczywiście nowy filtr paliwa – najlepiej nie najtańszy, polecam Mann lub Kneicht.
Pacjenci do wymiany:
Wyciągamy zawleczkę trzymającą zaworek :
Poluzowujemy śrubkę trzymającą filtr na miejscu:
Następnie poluzowujemy dwie śrubki na obejmach ślimakowych trzymających węże:
Z filtra delikatnie wyciągamy zaworek razem z wężami do góry ( nie ma potrzeby ściągania z niego węży):
Zsuwamy pozostałe dwa węże, wyciągamy filtr i zakładamy nowy ( posiadacze silników TDI VP powinni zalać filtr ropą, w PD nie jest to konieczne):
Jeśli w komplecie z filtrem były oringi, to wymieniamy je (2 szt.- czarny i niebieski):
Wciskamy zaworek z powrotem na swoje miejsce, zakładamy zawleczkę, oraz dwa pozostałe węże, po czym wszystko skręcamy.
I cieszymy się nowym czystym filtrem

:
