Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez northon_light » 2 grudnia 2014, 12:23

Witam!
Wracając ostatnimi czasy do mojego rodzinnego domu około 200 km , zauważyłem że temperatura silnika dziwnie mi skacze tzn. jak jade 120 km/h przez długi czas jest ok , jednak gdy zrzuce trochę obrotów temperatura spada do 80-75 stopni i gdy takie obroty utrzymuje (niższe) przez dłuższy czas to temperatura znowu wskakuje na 90oC , zauwazylem również, że na postoju auto szybko traci temperaturę(wiem że jest zima i ze to normalne, ale kiedyś nie spadało mi 10-15 stopni po przejechaniu 150 km w minute postoju).

Drugą sprawą jest gdy po przejechaniu trasy zajrzalem pod maskę i po delikatnym odkreceniu korka od zbiornika płynu chłodniczego zobaczylem bialutką piane jak spieniony płyn do naczyć (nie ma zadnych korzuchów, ani nie ma tłustych plam) sprawdzalem tez na drugi dzień poziom oleju też nie zauwazylem żadnych wahań w poziomie oleju ani żadnych nalotów, samochód nie dymi mi na biało a silnik pracuje równo, dodam też że płyn chłodniczy po opadnieciu piany jest w takim samym poziomie jak rok temu.

Zdaje sobię sprawę że to może być uszczelka pod głowicą, ale może jednak coś innego jest przyczyną takich ekscesów ? Niechce jechac do mechanika zeby rozbierał mi caly silnik bez przynajmniej jakichkolwiek opinii od was drodzy forumowicze:) ! Dzięki z góry za każda radę!
Zobacz Profil
northon_light
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 września 2012, 12:50
Auto: Leon

Reklama

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez stm75 » 2 grudnia 2014, 12:28

Sprawdź termostat i czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G12. Gdybyś miał problem z uszczelką pod głowicą to miałbyś olej w płynie albo pod korkiem wlewu oleju osad koloru kawy z mlekiem.
Zobacz Profil
stm75
Sport
Sport
 
Posty: 433
Dołączył(a): 14 września 2011, 10:25
Lokalizacja: LU
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez northon_light » 2 grudnia 2014, 16:37

okiej , sprawdzę to jutro, a jakieś propozycje co do spienionego płynu chłodniczego?
Zobacz Profil
northon_light
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 19 września 2012, 12:50
Auto: Leon

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Bociek » 14 grudnia 2014, 18:55

Witam, ja miałem taki przypadek, że nie miałem żadnych typowych objawów UPG(olej w normie, płyn czysty, korek również bez jakichkolwiek śladów, brak białego dymu), lecz poziom płynu spadał, a w układzie było duże ciśnienie- kompresja przedostawała się do układu chłodzenia, pod uszczelką :)
Również, jak kolega powyżej, proponuję zacząć od termostatu- wymienisz sam, ktoś nawet pytał ostatnio na forum gdzie jest ;)
Co to za płyn masz nalany? Może wypadałoby go zmienić?
Gdy czyściłem układ chłodzenia używałem do tego specjalnego środka- wyglądał trochę jak piana z napoju złocistego ;)
Póki co obserwuj co się z nim dzieje, jeśli go nie ubywa, i nie trzeba dolewać, to raczej nie powinny czekać Cię duże wydatki :-D
1.9 TDI- Jestem królem miast i wsi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bociek
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 5 października 2014, 09:23
Lokalizacja: Dębica
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez piter9020 » 22 grudnia 2014, 17:03

Witam, podłącze się do tematu.
Również mam problem z ubywającym płynem chłodniczym.
No więc podczas normalnej jazdy 100/120 km/h wszystko jest dobrze, płyn w normie, na zimnym tak samo, natomiast podczas prędkości ok 160 i wyżej (autostrada), włącza mi się kontrolka sygnalizująca małą ilość płynu. Staję, otwieram maskę, odkręcam ostrożnie korek na gorącym silniku ale ku mojemu ździwieniu nie ma dużego ciśnienia i płynu nie wywala przez korek, tylko troszeczkę się podnosi. Dziwi mnie to ponieważ kiedyś miałem opla vectrę 2.0 DTI z walniętą uszczelkę pod głowicą i tam normalnie aż korek wywalało, takie było ciśnienie w zbiorniczku, a tutaj tego nie mam więc tak myślę jeśli to nie uszczelka pod głowica, to co może być tego powodem.
Masła pod korkiem nie ma, oleju też nie przybywa i nie ubywa, samochód nie dymi. Spadku mocy też nie ma, spokojnie "biorę" Toledo znajomego z tym samym silnikiem. Płyn jaki wlewam to Borygo różowe, cały czas takie było więc nie zmieniałem
Temperatura cały czas w normie 90 stopni i samochód bez zadnego problemu sie nagrzewa. rozrząd z pompą wymieniony ok. 10 tys km temu
Proszę Was o pomoc,
Pozdrawiam
Zobacz Profil
piter9020
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 maja 2014, 11:55
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Wojtas90 » 22 grudnia 2014, 18:43

Witam, również mam podobne objawy jak Bociek i piter9020. Olej bez zmiennego stanu od wymiany ~3tys. km, brak masełka pod korkiem, a przy dłuższych, szybszych trasach poziom płynu rośnie po czym spada. Przy wymianie oleju, był wymieniany rozrząd i pompa wody wraz z płynem G12, aktualnie poziom spadł poniżej stanu początkowego o około 3mm.
Czy jest czym się przejmować czy taki ubytek jest dopuszczalny ?
Zobacz Profil
Wojtas90
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 września 2012, 20:56
Auto: Seat Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Bociek » 22 grudnia 2014, 19:25

Hmmm, póki co Panowie, to możecie spróbować podmienić zbiorniczki/ korki.
Nie mam dla was jednak zbyt dobrych wieści: może to być początek końca uszczelki. Znam przypadek, w którym auto wyrzucało płyn dość sporadycznie. Mechanicy długo się nad nim głowili. Dopiero b. szybka, dynamiczna jazda sprawiła, że pojawił się ubytek płynu, ubyło go przez korek.
W moim przypadku również nie było mowy o wywalaniu płynu po odkręceniu korka. Aż tak dużego ciśnienia nie było.
Odpal samochód, podnieś maskę i obserwuj dokładnie poziom płynu- u mnie zmniejszał się w oczach, ale uszczelka okazała się być w opłakanym stanie.
Pozdrawiam
1.9 TDI- Jestem królem miast i wsi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bociek
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 5 października 2014, 09:23
Lokalizacja: Dębica
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez piter9020 » 22 grudnia 2014, 21:48

Planowałeś głowicę czy tylko wymieniałeś uszczelki?
Zobacz Profil
piter9020
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 7 maja 2014, 11:55
Auto: SEAT LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Bociek » 23 grudnia 2014, 11:01

Ja robiłem wszystko na tip top- uszczelniacze, planowanie.
Jeśli tylko wystarczy Ci funduszy, to lepiej splanuj- dzięki temu będzie pewność, że dobrze ułoży się na uszczelce i nie będzie problemów.
Na takich rzeczach lepiej nie oszczędzać, trochę tego rozbierania jest :)
Tak na przyszłość- uszczelkę zakłada się takiej samej grubości, ponieważ dobiera się ją do wysokości wystawania tłoków, głowica nie ma nic do tego ;)
Pozdrawiam, Wesołych Świąt!
1.9 TDI- Jestem królem miast i wsi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bociek
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 5 października 2014, 09:23
Lokalizacja: Dębica
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez exe » 25 grudnia 2014, 14:37

A nie lepiej pojechać na obecność CO2 w płynie? Byłoby wiadomo coś więcej :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
exe
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 września 2014, 06:11
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Bociek » 25 grudnia 2014, 17:00

Co do tego testu CO2, to byłem u zaufanego mechanika. Z tego co mi powiedział, to nie zawsze ten test pokazuje prawdę- czy tak jest, nie wiem :)
Zwróćcie również uwagę na węże idące od chłodnicy- u mnie były twarde jak kamień :mrgreen:
1.9 TDI- Jestem królem miast i wsi...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Bociek
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 5 października 2014, 09:23
Lokalizacja: Dębica
Auto: Leon I
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Wojtas90 » 26 grudnia 2014, 19:04

Dzisiaj sprawdzałem węże od chłodnicy i są OK, ale dolny wąż jest zimniejszy od tego górnego po zagrzaniu silnika do 90C :? oraz po przejechaniu kilku km nadal dolny zimniejszy od górnego walnięty termostat ?
Zobacz Profil
Wojtas90
Stella +
Stella +
 
Posty: 64
Dołączył(a): 4 września 2012, 20:56
Auto: Seat Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Pako162 » 26 grudnia 2014, 23:01

To chyba normalne, na tym polega zadanie chłodnicy :wink:
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Malik » 25 stycznia 2015, 13:01

Czy autor tematu rozwiązał problem? U mnie dzieje się identycznie!

W zbiorniczku pojawia się piana i podobnie mam z temperaturą.
Ale żadnych objawów UPG.
* kolor płynu zielony, bez żadnych osadów, nic w nim nie pływa(pachnie też jak płyn),
* auto nie kopci na biało, problemów z paleniem już nie ma, silnik równo pracuje,
* nie przybywa oleju(przynajmniej tak mi się wydaje, ciągle to sprawdzam),
* olej ma normalny kolor i gęstość, pachnie jak olej,
* żadnych ubytków płynu chłodniczego, nawet pod naprawdę ostrej jeździe(zrobiłem ostatnio ponad 1000km głównie autostrada).

Czy termostat może taki objaw powodować? W lecie jest okej, trzyma ładnie temperaturę. Natomiast teraz potrafi spać, jeśli zwolnię. Poniżej 0 ciężko go dogrzać do 90, zazwyczaj łapie 70/80 i tak stoi.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Malik
Stella +
Stella +
 
Posty: 35
Dołączył(a): 6 lutego 2014, 17:00
Lokalizacja: Toruń/Lublin
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Piana w zbiorniku płynu chłodniczego i temp. silnika

Postprzez Tomulo13 » 25 stycznia 2015, 13:38

u mnie właśnie ten problem usunęła zmiana termostatu i płynu ,bo co się okazało płyn był bardziej zbliżony do wody
Zobacz Profil
Tomulo13
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 11 sierpnia 2014, 18:44
Auto: Seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości