Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez cristo » 7 stycznia 2017, 20:03

Mam pytanie odnosnie rozrzadu.
Kupilem samochód w ktorym ponoć 20kkm wczesniej zmieniany byl rozrzad, ale wiadomo - zasada ograniczonego zaufania wiec wstawilem na wymiane.

Mechanik stwierdzil, ze rozrzad w stanie idealnym, ale musial powalczyc bo jak ustawil na blokady to mu srubki walka wypadaly na koncu fasolek, a powinny byc na srodku. Mowil ze ktos znakow markerem namalowal.

Zaraz po zakupie przerazilo mnie spalanie jakie pokazywal licznik - skakalo miedzy 1.2 a 1.4 i to w zasadzie bez roznicy czy z klima czy nie. Czytalem, ludzie pisali, ze synchornizacja rozwalona. Kupilem kabel, podpialem i skakalo miedzy 0-0.7 czyli w teoretycznie luks.

Jak on mi powiedzial o tych fasolkach to mu mowie ze zaraz sprawdzimy jeden temat. Odpalilem, pochodzil minute i ustawilem na chwilowe spalanie. Wskoczylo 1.0 - od pol roku tak nie mialem :-) Pochodzil jeszcze chwile o wskoczyl na 0.9l/h. Teraz bylo -17 odpalil od strzala. Za zimno zebym latal z laptopem i zerknal jakie wartosci pokaze, ale chyba cos bylo na rzeczy.

I teraz pytanie: zostawic ten rozrzad tak jak jest, tzn ponoc fasolki idealnie na srodku czy jechac zeby ustawil kat na 0 jesli bedzie bardzo rozjechany?

Pytam, bo spalanie chwilowe spadlo znacznie, a we wszelkich instrukcjach pisza, ze rozrzad ustawia sie na blokady i nigdzie ani slowa zeby po takim zabiegu komputer podpinac
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Reklama

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez wesol » 7 stycznia 2017, 21:02

Ma byc tak by blokada wypadala po srodku tej fasolki. Generalnie to taka ilosc miejsca tam jest ze mozna przestawic o jeden zabek do przodu jak i do tylu na pasku. Osiol musial to robic wczesniej. Ciekawe czy nie poniszczyl tarczki ma tym kole walka rozrzadu jak tam grzebal.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez PaVLo » 7 stycznia 2017, 21:05

Możesz lekko poprawić synchronizację luzując śruby na kole wałka i delikatnie przekręcić je (nie pamiętam już w którą stronę), normalnie powinno skakać -0.6 do 0.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez cristo » 7 stycznia 2017, 21:15

Ponoc wszystko ok, tylko srubki od kola pasowego poszly nowe bo byly zmeczone. Pompa wody byla obsmarowana silikonem. Znaki malowane markerem. I potem czytasz w gazetach motoryzacyjnych: "polecamy silnik 1.9TDI nie majacy przed mechanikami tajemnic" :-)
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez wesol » 7 stycznia 2017, 23:55

No nic drucuarzy nie brakuje. Ale to tez wina klientow. Szukaja byle taniej to maja tanio niekoniecznie dobrze. A koledze w sharanie auy tez gosc robil upg no i silionem uszczelnil mu tandem po stronie paliwowej i tym mu uwalil pompki zdrowe.
Zaplacil mu chyba 1800 za upg a po tygodniu auto juz nie jezdzilo. Potem kupa zabaw co moglo byc przyczyna a ja na telefon wypytalem jak stal przy aucie i go pytalem co bylo robione. Wymienil tandem wymienil pompki i auto latalo.

Rozrzad w 1.9 tdi pd to najprostszy przypadek. Dwa kola do zgrania. Juz latwiej byc nie moze.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez cristo » 7 lutego 2017, 18:27

Wracam do tematu, bo chciałbym sobie tą synchronizacje poprawić. Jeśli teraz jest 0-0,6 to zrobić delikatnie na minus?
Ogólnie jest jakaś reguła, że na "+" to np ciszej chodzi i mniej pali, a na "-" np lepiej jedzie, ale jest bardziej metaliczny dzwięk?
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez wesol » 7 lutego 2017, 19:48

Nie ma co poprawiac. Poprawiasz jak jest w okolicach dwoch.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Ustawienie rozrzadu TDI PD - fasolki na wałku rozrządu

Postprzez cristo » 18 lutego 2017, 21:10

Dzis mialem chwile i ustawilem idelanie na zero - czasem przy schodzeniu z obrotow na ulamek sekundy wpadnie -0.6.
Zobacz Profil
cristo
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 19 maja 2014, 20:01
Lokalizacja: Płock
Region: mazowieckie
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron