Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez adrianjanek19 » 11 czerwca 2017, 20:35

witam , chcialem się kolegów poradzić co może być za przyczyna wytwarzania dzwięku z mojego autka jakim jest 1.9 TDI ASV.

podczas gaszenia wystepuję dziwięk podobny w 85 % jak na owym filmiku http://w933.wrzuta.pl/audio/51hqaMznEqy/tere2

natomiast na wysprzeglonym jest zupełna cisza jak zawsze była
Zobacz Profil
adrianjanek19
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 24 kwietnia 2013, 10:41
Lokalizacja: szydłowiec/ mazowieckie
Auto: leon
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez Axee » 11 czerwca 2017, 22:05

adrianjanek19, zapewne dwumas zuzyty. Dobra rada na przyszlosc: auta z dwumasem odpalamy i gasimy z wcisnietym pedalem sprzegla.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez adrianjanek19 » 12 czerwca 2017, 11:06

odpalany to zawsze był tak. ale nic wiecznie nie bedzie niestety
Zobacz Profil
adrianjanek19
Stella +
Stella +
 
Posty: 79
Dołączył(a): 24 kwietnia 2013, 10:41
Lokalizacja: szydłowiec/ mazowieckie
Auto: leon
Silnik: ASV 1.9

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez mlynek » 13 czerwca 2017, 15:55

Axee napisał(a):auta z dwumasem odpalamy i gasimy z wcisnietym pedalem sprzegla.
A ja pokusiłbym się o obalenie tej opinii. No bo co ma dać wciśnięcie pedału sprzęgła, gdy dwumasa jest jednością z kołem zamachowym. Jedynie w trakcie uruchamiania silnika, wciśnięte sprzęgło daje jakiś efekt, bo rozłącza skrzynię biegów, więc sprężyna dwumasy nie musi się naprężać przy poruszaniu wałka sprzęgłowego. Również wydaje m się, że gaszenie lepsze jest bez wciśniętego pedału sprzęgła, gdyż tak jak piszę, DM kręci się razem z uruchomionym silnikiem, więc w momencie unieruchamiania, jest ona zatrzymywana z rozpędu, a gdy silnik zrobi STOP, luźno pędząca DM prawdopodobnie jeszcze się cofnie/odbije, gdyż pozwoli jej na to rozsprzęglona skrzynia. Gdyby w momencie STOP sprzęgło było zwolnione, prawdopodobnie, ciężko byłoby dwumasie cofnąć się razem ze skrzynią.
To mój pogląd na pracę DM :) Generalnie chyba każdy uruchamia/unieruchamia silnik z wciśniętym pedałem sprzęgła, gdyż po pierwsze, tak nas zawsze uczono, przynajmniej mnie, a po drugie, wiele aut dzisiejszych nie uruchomi sie, bez wciśniętego pedału sprzęgła.
A tak na koniec mojego wywodu, to całe to wciskanie lub nie tego sprzęgła to jest pikuś jeśli chodzi o "dewastację" dwuamsy. Dojeżdżam do pracy po 20 km z czterema kolegami, też mają DM w autach, ale to jak ruszają i zmieniają biegi, woła o pomstę do Boga. Właśnie w ten sposób demoluje się dwumasy.
Pozdrawiam
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez Axee » 1 lipca 2017, 14:24

mlynek, zatem znajdz auto tdi z dzwoniaca juz dwumasa. I zrob taki test.

1. Silnik odpalony, auto stoi na luzie, nasluchuj, zgas silnik kluczykiem nie wciskajac pedalu sprzegla.
2. Silnik odpalony, auto stoi na luzie, nasluchuj, wcisnij pedal sprzegla i zgas silnik kluczykiem.

Porownaj wrazenia sluchowe z 1 i 2. Wyciagnij wnioski, dlaczego jest taka roznica i co ja spowodowalo.

Pozdro Ax!
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez tomcio81 » 2 lipca 2017, 18:52

nic nie niszczy bardziej dwumasy jak dymanie silnika poniżej 2 tyś obr. na pełnym wydatku Nm - czyli słynne przyspieszanie z butem w podłodze od samego dołu - co do odpalania z wciśnietym sprzegłem to ma to większy sens jedynie zimą kiedy gestnieją oleje w lecie praktycznie nie ma to znaczenia
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez wesol » 2 lipca 2017, 19:51

I to jest racja. Tomek pamietasz jak opowiadalem ci chyba kilka razy jak zabilem umnie dwumas btb jednego dnia. Z vcds startow wykonalem chyba ze 15 i skonczyl sie. 1 i wsteczny przestaly wchodzic bez oporu.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez tomcio81 » 2 lipca 2017, 20:02

no właśnie o tym mówię i to miałem na myśli :) ostatnio znajomy robił dwumase w b5 AFN , była jeszcze oryginalna i miła zgadnijcie jaki przebieg ? uwaga 370 tyś . ale od nowości autem jeździł jego tata - auta nigdy nie katował niskimi obrotami bo wiem jak jeździł - wnioski można wyciągnąć samemu :)
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez wesol » 3 lipca 2017, 10:12

Ja mam dwumas z golfa asz po przebiegu 220 tys. Sprawny jeszcze w 100% sam go sciagalem i lezy w piwnicy. Zmienilem na jm bo taki mialem kaprys zwlaszcza ze mialem jednomas za 500 zl.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez mlynek » 4 lipca 2017, 11:09

Axee napisał(a):Porownaj wrazenia sluchowe z 1 i 2. Wyciagnij wnioski, dlaczego jest taka roznica i co ja spowodowalo.

Znam te wrażenia słuchowe, uważam też, że dzwieki są inne, gdyż w przypadku pkt 2, nie usłyszysz hałasu, dlatego, że wszystkie elementy DM i sprzęgła, są naprężone poprzez wciśnięty pedał sprzęgła. Ale to tylko moje zdanie i ja tak uważam.
Co do odpalania z wciśniętym pedałem sprzęgła zimą, to również uważam, że nie o ochronę DM tak bardzo chodzi, bo kiedyś nie było DM i też wciskano sprzęgło, a właśnie o to, by ułatwić rozruch, poprzez rozłączenie skrzyni biegów, z gęstym olejem, co dodatkowo obciąża rozrusznik... ale to chyba każdy wie :)
Racja jest jedna...
tomcio81 napisał(a):nic nie niszczy bardziej dwumasy jak dymanie silnika poniżej 2 tyś obr. na pełnym wydatku Nm
Powiem więcej, takim stylem jazdy to i jednnomas da radę zajeździć. Moj jednomas Statima hałasuje po roku tak jakby wrzucił ktoś do skrzyni kilogram śrub i strasznie szarpie przy ruszaniu, a nie butowałem nigdy poniżej 1800-2000 obrotów. Trzeba kupić Sachsa i znów wyciągać skrzynię.

Pozdro
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez wesol » 4 lipca 2017, 16:23

Tak wszystko da rade zniszczyc. Jednakze w jm sa tylko sprezynki ktore sa dosc odporne. Dwumas to kilka elementow. Czasem ma juz luz spory taki nowiutki zestaw i nie idzie wywalczyc gwary. Po co przeszli na dm to ja nie wiem choc sporo aut nowych ma ponownie jm. Np vivaro 2.0 cdti czy w vagi 1.6tdi. Benzyny w wiekszosci maja dm. Dsg tez maja dm. Auta kiedys tez bylybco mialy po 200 czy 300 koni i wcale nie bylybtam jakies inne skrzynie. W oplu silniki 2.0 turbo benzynowe jak c20let z20let z mocami po 200 koni mialy jednomas a nowsze z20leh lel ler maja juz dwumas mimo ze moce maja od 170 do 240.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez tomcio81 » 4 lipca 2017, 19:37

dwumas jest po to aby się psuł :)
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez wesol » 4 lipca 2017, 21:28

Element ktory sie zuzywa. Tak jak nie unikniesz tego ze sie zasyfia egr czy tez zapieka geometria w turbinie. Poprostu musi sie to stac. Pytanie czy po 7 latach czy 10 czy po 100 tys km czy 200 tys.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez tomcio81 » 6 lipca 2017, 12:21

ale patrząc na jednomase nie widzę tam elementów które by się mogły zepsuć od dławienia auta tak jak w przypadku dwuamsy - jednomas jest prosty jak bat w budowie - prędzej się upierd..ą panewki i łożyska w skrzyni jak padnie jednomasa :) a dwumas to już inna bajka
Zobacz Profil
tomcio81
Signo
Signo
 
Posty: 140
Dołączył(a): 15 stycznia 2017, 11:41
Auto: Leon1M
Silnik: TDI pompa VP

Re: ASV 1,9 TDI 110km dziwny dzwięk przy gaszeniu

Postprzez wesol » 6 lipca 2017, 17:48

A patrzac z punktu finansowego to jm wypada rewelacyjnie. Tarcze nowe czasem nie sa dostepne ale uzywki w cenie nawet ponizej 100 zl. Obicie nowymi okladzinami do 100 zl. Wymiana sprezynek plus okladziny ponizej 200 zl. Tym zabiegiem mamy praktycznie nowe sprzeglo. Nowy dm to koszt zaleznie od wersji od 1300 zl do grubo 2000 zl. Trzeba dbac nie katowac itd. Nie po to kupujemy auta z 150 koniami i robimy jeszcze tuning by tylko wiecznie oszczedzac.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości