Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Korekcje pompowtrysków

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 14 maja 2019, 21:48

Witam, co sądzicie o korektach pompowtryskiwaczy, są one w dobrym stanie? Liczę na wasze opinie.

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez chlorek » 15 maja 2019, 07:50

Są okey. A na zimnym zaraz po odpaleniu?. Czemu pytasz o korekcje. Coś się dzieje?
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 15 maja 2019, 10:40

chlorek napisał(a):Są okey. A na zimnym zaraz po odpaleniu?. Czemu pytasz o korekcje. Coś się dzieje?


Na zimnym są trochę inne ale nie jest to chyba jakaś przepaść z korekcjami, pytam ponieważ dużo osób w 1.9 tdi ma spalanie chwilowe na biegu jałowym 0.6 litra u mnie to spalanie jest większe i wynosi na rozgrzanym 0.8 / 0.9 czasami wskoczy na 0.7 i nie wiem czym to może być spowodowane. Były wymieniane rok temu uszczelki pompowtryskiwaczy / podkładki i rozrząd, po tej wymianie to spalanie wzrosło, coś może być źle ustawione ? Samochód jeździ normalnie tylko to spalanie mnie zastanawia
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez chlorek » 15 maja 2019, 12:46

Sprawdź jak jest ustawiony rozrząd. Grupa 004 i ostatnie okienko.
Co do montażu pompek; dali słabszej jakości oringi (są dwa rodzaje Bosch), źle wyregulowali, któraś się podwinęła (ale to by ciężej odpalał).
Czy podczas wymiany oringów sprawdzili jak wyglądają gniazda i wałek rozrządu?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 15 maja 2019, 12:56

chlorek napisał(a):Sprawdź jak jest ustawiony rozrząd. Grupa 004 i ostatnie okienko.
Co do montażu pompek; dali słabszej jakości oringi (są dwa rodzaje Bosch), źle wyregulowali, któraś się podwinęła (ale to by ciężej odpalał).
Czy podczas wymiany oringów sprawdzili jak wyglądają gniazda i wałek rozrządu?.


Samochód pojechał do warsztatu na wymianę szklanek i wałka, rozrząd był wymieniany bo jak wiadomo swoje już miał najechane i nie zaleca się zakładania ponownie tego samego paska, rozrząd ustawiony jest na 0.0 / 0.6. Czy były sprawdzane gniazda pompek to wątpię, nie ma problemu z odpalaniem
Dodam jeszcze, że przy odpalaniu po dłuższym postoju potrafi puścić niebieski dymek, po chwili ustaje i nie ma żadnego dymienia na niebiesko, uszczelniacze zaworowe się kończą ?
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez chlorek » 15 maja 2019, 13:39

Jaki masz przebieg?.
EGR jest czy wyłączony?
Jakaś mapa? Bo jak zmienili wałek warto zrobić korektę.
Może gdzieś jest mini nieszczelność i stąd niebieski dymek i wyższa dawka na jałowym.
Ile zrobiłeś km od wymiany wałka?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 15 maja 2019, 14:17

Licznikowo jest 240 tysięcy km, EGR jest na swoim miejscu i był czyszczony jakiś czas temu. Mapa podczas mojego użytkowania nie była zmieniana i wydaje mi się że będzie seria . Od wymiany wałka i rozrządu zrobiłem 10 k/km.
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez chlorek » 16 maja 2019, 07:53

Sprawdź kompresje. Na jakiej firmy wymienili wałek i szklanki?. Jeśli przed naprawą tego nie było, to niech szukają przyczyny.
Przy tym przebiegu pewnie są wyrobione gniazda pompek. Szkoda że fachowcy tego nie podpatrzyli :roll:
Jeśli oleju nie ubywa to bym nie ruszał uszczelniaczy zaworowych.

-- 16 maja 2019, o 08:53 --

Sprawdź jeszcze szczelność dolotu. Zrób logi dynamiczne 003/004/008/011/013
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 16 maja 2019, 14:33

Wałek i szklanki są firmy INA, szklanki czarne. Problem z puszczeniem niebieskiego "bąka" był już przed wymianą. Oleju nie ubywa, możesz mi powiedzieć jak sprawdzić szczelność dolotu ? Ewentualnie chodźmy na PW
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez chlorek » 16 maja 2019, 14:47

Zrób logi dynamiczne o których pisałem. Tam wyjdzie czy ciśnienie trzyma oraz dowiemy się czy był robiony program.
Niestety przy tych silnikach zastosowano szybkozłączki które nijak są szczelne i dostaję się w mniejszym lub większym stopniu lewe powietrze. Żeby to usunąć można pomyśleć o dolocie z kwasiaka. Najcześciej puszcza przy turbo i EGR.
Co do niebieskiego dymka, one tak po prostu mają. Jeśli przed naprawą byl i nie telepie budą po rozruchu to bym to zostawił w spokoju, może to być wina oleju w dolocie (standard), słabego akumulatora czy też alternatora i wyrównuje dawkę przez słabe napięcie, może też któryś wtrysk już delikatnie podlewa.
Co do dawki spalania. Możesz spróbować ustawić wałek na -0,5 powinno spaść na jałowym.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Korekcje pompowtrysków

Postprzez Waagoon » 16 maja 2019, 15:07

chlorek napisał(a):Zrób logi dynamiczne o których pisałem. Tam wyjdzie czy ciśnienie trzyma oraz dowiemy się czy był robiony program.
Niestety przy tych silnikach zastosowano szybkozłączki które nijak są szczelne i dostaję się w mniejszym lub większym stopniu lewe powietrze. Żeby to usunąć można pomyśleć o dolocie z kwasiaka. Najcześciej puszcza przy turbo i EGR.
Co do niebieskiego dymka, one tak po prostu mają. Jeśli przed naprawą byl i nie telepie budą po rozruchu to bym to zostawił w spokoju, może to być wina oleju w dolocie (standard), słabego akumulatora czy też alternatora i wyrównuje dawkę przez słabe napięcie, może też któryś wtrysk już delikatnie podlewa.
Co do dawki spalania. Możesz spróbować ustawić wałek na -0,5 powinno spaść na jałowym.


Dzięki za pomoc, jak znajdę więcej czasu żeby pogrzebać to postaram się zrobić co potrzeba i będę się odzywał pod postem
Zobacz Profil
Waagoon
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 28 lutego 2019, 21:23
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1
Silnik: ARL 1.9


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość