Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Obroty a efektywność

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 1 kwietnia 2004, 23:00

Mam pytanko przy jakich obrotach redukujecie bieg na wyzszy by efektywnie moment i moc wykorzystac , rozmawialem z harrym i powiedzial ze mam zmienic bieg tak by obroty po zmianie spadly na miejsce z najwyzszym momentem . U mnie moment najwyzszy jest miedzy 2300-2500 , aby po redukcji spasc na takie obroty to juz przy 3400 musze redukowac , nie wiem czy to jest efektywne ???
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Reklama

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Gość » 2 kwietnia 2004, 06:36

ja jezdze caly czas 1700 - 3000
oczywiscie gwaltowne przyspieszania od 2000 i wiecej
Zobacz Profil
Gość
 

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Gość » 2 kwietnia 2004, 06:40

aha... gdzies czytalem ze elastycznosc silnika to tam miedzy max momentem a max moca
Zobacz Profil
Gość
 

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 2 kwietnia 2004, 07:02

Barth napisał(a):Mam pytanko przy jakich obrotach redukujecie bieg na wyzszy by efektywnie moment i moc wykorzystac , rozmawialem z harrym i powiedzial ze mam zmienic bieg tak by obroty po zmianie spadly na miejsce z najwyzszym momentem . U mnie moment najwyzszy jest miedzy 2300-2500 , aby po redukcji spasc na takie obroty to juz przy 3400 musze redukowac , nie wiem czy to jest efektywne ???
Poćwicz bedziesz wiedział ja swojeo też nie przeciagam powyzej 3500 obr/min 160-170 km/h bo nie ma sensu tak wysoko krecic, do jak najlepszej elastycznosci wykorzystujesz momen a nie KM i w jego najlepszym zakresie musisz sobie ustawiac obroty na poszczegolnych biegach 8) 1-bieg 4000 obr/min 2-bieg 3800 obr/min 3,4-5 3500 obr/min i wtedy smigasz na Nm :lol:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 2 kwietnia 2004, 10:43

Dzieki Panowie :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez AdamTower » 2 kwietnia 2004, 17:28

FunGous napisał(a):ja jezdze caly czas 1700 - 3000
oczywiscie gwaltowne przyspieszania od 2000 i wiecej


Ja podobnie. :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Harry » 2 kwietnia 2004, 19:29

Moje wskazowki dotyczyly raczej sciganka ale przeciez Ty juz teraz inaczej nie potrafisz jezdzic :wink:
Zobacz Profil
Harry
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Auto: autobuR

Re: Obroty a efektywność

Postprzez szymono » 2 kwietnia 2004, 21:10

Doladnie jak Harry powiedzial !!!!!!!!!

Ale i kazdy z nas musi wyczuc auto i wtedy bedize ok bez zrywania z jak najwyzsza plynnoscia
brak auto to boli
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
szymono
Sport
Sport
 
Posty: 370
Dołączył(a): 30 marca 2004, 18:15
Lokalizacja: Łódź
Auto: fiorek

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 2 kwietnia 2004, 22:06

Harry spoko dzis sie uczylem 1 i 2 uzywac zeby kolami nie mielic caly czas :) Juz jest lepiej , bedzie ciekawie jak w domu mamusia usiadzie i ruszy z 1 pelnym butem :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 2 kwietnia 2004, 22:08

Barth napisał(a):Harry spoko dzis sie uczylem 1 i 2 uzywac zeby kolami nie mielic caly czas :) Juz jest lepiej , bedzie ciekawie jak w domu mamusia usiadzie i ruszy z 1 pelnym butem :)
albo jak za 10 tys nowe laczki bedziesz musial zapodac hahah :wink:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 2 kwietnia 2004, 22:17

tonny mysle ze na 205 bedzie inaczej zupelnie ,a te zimowki to i tak sa do wywalenia :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 2 kwietnia 2004, 22:22

Przy agresywnym stylu jazdy na orginalnych laczkach 195/65/15 (zimowki) na suchym po zmianie na 3 bieg nadal palilem gume przy wylaczonym TCS ahhahah
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 2 kwietnia 2004, 22:31

No ale ty masz momencik wiekszy jeszcze i Km tez masz wiecej u mnie na 3 to ciagnie nie mieli juz : )
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 4 kwietnia 2004, 22:23

Ja na 205/55/16 jak za dużo gazu dam przy 1900rpm na 2 to trace przyczepnosc i ja pale. W skarbimierzu jak sie z jednym mercem na lotnisku cialem, dalem za duzo gazu przy zmianie na 2 i cala ja spalilem ale ogolnie juz sie nauczylem panowac nad tym momentem. Zanim zrobilem wydech bylo 420Nm, po swietach musze sie do mastersa przejechac zeby teraz pod ten wydech soft poprawic :twisted:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 5 kwietnia 2004, 12:21

Asqaard ty to dopiero masz momencik , masz wykresik moze ?? jak cos wyslij mi na miala a ja wrzuce !!
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 5 kwietnia 2004, 12:33

Wrzuce wykres po świętach jak już poprawie u Mastersa program pod wydech i shamuje się na obciążeniówce w Jetroniku, wtedy będzie wszystko widać :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 5 kwietnia 2004, 12:44

A na chwile obecna nie masz ??? Wykresu ?? mozna by zobaczyc jaka roznica jeest po wydechu :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 5 kwietnia 2004, 12:51

Nie hamowalem się po zrobieniu wydechu, czekam na soft, wiesz jak to jest, tu stówka tam stówka... a paliwo kosztuje :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 5 kwietnia 2004, 12:59

Asgaard napisał(a):Nie hamowalem się po zrobieniu wydechu, czekam na soft, wiesz jak to jest, tu stówka tam stówka... a paliwo kosztuje :wink:
Ale chyba bedziesz hamował autko przed poprawką softu??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 5 kwietnia 2004, 13:02

Tonny niedawno slyszalem ze nie trzeba , bo przeciez wiadomo z ksiazki ile auto w serii ma :)
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 5 kwietnia 2004, 13:04

Barth napisał(a):Tonny niedawno slyszalem ze nie trzeba , bo przeciez wiadomo z ksiazki ile auto w serii ma :)
AHHA dobre chyba posiadacze aut na >>F<< tak sobie wmawiają :lol: :wink:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 5 kwietnia 2004, 13:31

Będzie hamowany przed poprawka, ostatni program byl na 175KM i >420Nm czy cos w tych granicach. Masters zawsze hamuje przed robieniem softu więc się okaże jaka była róznica, ale w sumie tylko po to żeby widzieć różnice programu before i after :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Harry » 5 kwietnia 2004, 14:24

Zaczynam trząść dupą juz jak Asgaard hardcore program w klekocie zapoda :wink:
Zobacz Profil
Harry
Stella +
Stella +
 
Posty: 99
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Auto: autobuR

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Barth » 5 kwietnia 2004, 15:23

Asgaard slyszalem ze ty biegi co 2 zmieniasz :lol:
Powered by CPN
Barth LCT & AA Club Member
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barth
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3784
Dołączył(a): 31 marca 2004, 19:31
Lokalizacja: Pomorze
Auto: OOOO

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 5 kwietnia 2004, 15:37

Harry napisał(a):Zaczynam trząść dupą juz jak Asgaard hardcore program w klekocie zapoda :wink:
Na twoim miejscu tez tak bym zrobil a dodatkowo zakupil bym pampersy :lol: :wink:

Asgaard - ty chciales lightowy program czy Marek ci taki wgral bys nauczyl sie takim sprzetem obslugiwac??
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 5 kwietnia 2004, 16:46

Marek tak wgrał i twierdził, że wóz zapina hehe... poza tym Marek nie ufa nowym za bardzo, nie chce żeby później ktoś na niego wyjechał, że wóz sie wysrał.

Na trasie zmieniałem na początku co dwa, teraz też nieraz tak mam. Nie używam piątki, hehe... bo po co... od 80kph zbieram sie do wyprzedzania na czwórce, a jak już wyprzedze to mam prędkość odpowiednią do zapięcia szóstki :D chociaż po zmianie softu dosyć często nie redukuje na czworke tylko z piatki wyprzedzam, ale i tak pozostaje ona najmniej używanym biegiem w tym samochodzie. Jak będe go sprzedawał to w ogłoszeniu napisze 1.9TDI 6 biegów w tym jeden nie używany :lol: :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 5 kwietnia 2004, 17:31

Asgaard napisał(a):Marek tak wgrał i twierdził, że wóz zapina hehe... poza tym Marek nie ufa nowym za bardzo, nie chce żeby później ktoś na niego wyjechał, że wóz sie wysrał.

Na trasie zmieniałem na początku co dwa, teraz też nieraz tak mam. Nie używam piątki, hehe... bo po co... od 80kph zbieram sie do wyprzedzania na czwórce, a jak już wyprzedze to mam prędkość odpowiednią do zapięcia szóstki :D chociaż po zmianie softu dosyć często nie redukuje na czworke tylko z piatki wyprzedzam, ale i tak pozostaje ona najmniej używanym biegiem w tym samochodzie. Jak będe go sprzedawał to w ogłoszeniu napisze 1.9TDI 6 biegów w tym jeden nie używany :lol: :wink:
Tak tez myslalem - przygotuj sie na cos bardziej hardcorowego ahhah
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Aligator » 6 kwietnia 2004, 10:31

Optymalne punkty zmiany biegów można wyznaczyć mając krzywą momentu obrotowego. Moment to siła x ramie a siła to masa x przyspieszenie więc ponieważ masa i ramie są stałe to przyspieszenie jest wprost proporcjonalne do momentu.
Moment który podaje hamownia to moment na silniku - należy go przemnożyć poprzez przełożenie główne oraz przełożenie każdego z biegów. Otrzymujemy wtedy moment jakim auto dysponuje "na kołach". Kiedyś bawiłem się tym i zrobiłem taki arkusz w excelu, jeśli ktoś by był chętny mogę udostępnić.
Dla mojego aktualnego wtedy programu wykres z hamowni wyglądał tak:
Obrazek

Wykres momentu obrotowego "na kołach" wypluty z excela:
Obrazek

Punkty przecięcia się krzywych dla kolejnych biegów oznaczają punkty optymalnej zmiany biegów.

Czyli generalnie zeby optymalnie przyspieszać trzeba ciągnąć "do odcięcia" ;-)
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 6 kwietnia 2004, 10:37

Ciągnięcie w dieselu do odcięcia to pomyłka, dużo pali a nie jedzie. W dieselu jezdzi się momentem a nie mocą.
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 6 kwietnia 2004, 10:45

Aligator napisał(a):Czyli generalnie zeby optymalnie przyspieszać trzeba ciągnąć "do odcięcia" ;-)
Juz gdzies o tym czytałem haha
:wink: ale przeciez wiadomo, ze tak nie jest :lol: zwłaszcza w TDi
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Aligator » 6 kwietnia 2004, 10:54

Asgaard napisał(a):Ciągnięcie w dieselu do odcięcia to pomyłka, dużo pali a nie jedzie. W dieselu jezdzi się momentem a nie mocą.


Nie zgodze się z Tobą - owszem jeździ się moemntem ale moment razy przełożenie skrzyni np na jedynce zawsze będzie większy niż moment na dwójce, co widać na wykresie który wkleiłem. Fizyki nie oszukasz, mimo że może subiektywne odczucia są inne.
Załóżmy ze masz nawet 400Nm w piku przy 2000rpm a przy 4000rpm masz juz np. 280Nm.
Moment na kołach na drugim biegu to moment na silniku razy przełożenie dlatego masz na dwójce:
przy 2000rpm: 400Nm x ok. 7.5 (przełożenie dwójki) = 3000Nm
przy 4000rpm: 280Nm x 7.5 = 2100Nm
na trójce:
przy 2000rpm: 400Nm x ok. 4.6 (przełożenie trójki) = 1840Nm
przy 4000rpm: 280Nm x 4.6 = 1288Nm

czyli zmieniając bieg z 2 na 3 tak ze spadasz spowrotem na te 2000rpm gdzie masz 400Nm w rzeczywistości na kołach masz już mniej, bo tylko 1840Nm zamiast 2100 które miałbyś ciągnąc dalej na 2.
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 6 kwietnia 2004, 10:58

Eh... to twoje teoretyzowanie... liczy się czas na 400m czy do 100kph i wierz lub nie jest mniejszy jak zmieniasz bieg przy 3500rpm niż jak ciągniesz do odcięcia.
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Aligator » 6 kwietnia 2004, 11:07

Asgaard napisał(a):Eh... to twoje teoretyzowanie... liczy się czas na 400m czy do 100kph i wierz lub nie jest mniejszy jak zmieniasz bieg przy 3500rpm niż jak ciągniesz do odcięcia.


Mierzyłem kiedyś swojego grata i wszło mi dokładnie to co wynika z teorii, mimo ze też kiedyś wydawało mi się to nieprawdopodobne i zmieniałem przy ok. 3750-4000. Za niedlugo bede miał GTecha Competition wrzuce pomiary.
Pozatym z tego co wiem w Modlinie większość ciągnęła "do odcięcia".

A tak pozatym to peace :D
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Tonny S » 6 kwietnia 2004, 11:12

Aligator napisał(a):
Asgaard napisał(a):Eh... to twoje teoretyzowanie... liczy się czas na 400m czy do 100kph i wierz lub nie jest mniejszy jak zmieniasz bieg przy 3500rpm niż jak ciągniesz do odcięcia.


Za niedlugo bede miał GTecha Competition wrzuce pomiary.
Pozatym z tego co wiem w Modlinie większość ciągnęła "do odcięcia".

A tak pozatym to peace :D


G-Tech nam prawde powie 8)

Always peace :lol:
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Asgaard » 6 kwietnia 2004, 11:23

Ja to widze tak, wyższym momentem zyskujesz tylko na pierwszym biegu, zmieniając na kolejny bieg z odcięcia masz na nim dużo niższy moment niz gdybyś zmienił bieg wcześniej, no i masz tak przez kolejne biegi. Jedno przeciągnięcie do odcięcia powoduje, że na wszystkich wyższych biegach jedziesz w zakresie niższego niższego momentu niż dysponujesz. Ja osobiście nie jestem w stanie wykorzystać całego dostępnego momentu na jedynce, dlatego nie opalca mi się ciągnięcie na niej do odcięcia.

Też się zmierzę G-Techem jak znowu dostanę go w łapki.

Peace :wink:
230@430 Leon TDI (sold)
420@593 Eva :twisted:
233@450 A4 quattro :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Asgaard
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 29 marca 2004, 20:01
Lokalizacja: Wrocław/Ostrów
Auto: Leon i Eva

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Aligator » 6 kwietnia 2004, 11:36

Asgaard napisał(a):Ja to widze tak, wyższym momentem zyskujesz tylko na pierwszym biegu, zmieniając na kolejny bieg z odcięcia masz na nim dużo niższy moment niz gdybyś zmienił bieg wcześniej, no i masz tak przez kolejne biegi. Jedno przeciągnięcie do odcięcia powoduje, że na wszystkich wyższych biegach jedziesz w zakresie niższego niższego momentu niż dysponujesz. Ja osobiście nie jestem w stanie wykorzystać całego dostępnego momentu na jedynce, dlatego nie opalca mi się ciągnięcie na niej do odcięcia.

Też się zmierzę G-Techem jak znowu dostanę go w łapki.

Peace :wink:


Asgaard zobacz na tym wykresie ktory wrzuciłem że np. przy zmianie z 2 na 3 obojetnie przy jakiej prędkości obrotowej zawsze tracisz na momenice, bo moment na 2 jest w całym zakresie obrotów dużo wyższy niż na 3, linie dopiero krzyżują się przy całkowitym "odcięciu". Tak więc dalej twierdze ze Twoja teoria jest fałszywa ;-) Ale poczekamy na pomiary, zobaczymy - ja osobiscie zmieniam tuż przed odcięciem tzn ok. 4750
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników turbodoładowanych - benzyna i diesel

http://www.dynosoft.pl
Zobacz Profil
Aligator
DynoSoft
 
Posty: 129
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 10:19
Lokalizacja: Katowice
Auto: Arosa i Evo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez leoTDI » 7 kwietnia 2004, 09:55

Barth napisał(a):Mam pytanko przy jakich obrotach redukujecie bieg na wyzszy by efektywnie moment i moc wykorzystac , rozmawialem z harrym i powiedzial ze mam zmienic bieg tak by obroty po zmianie spadly na miejsce z najwyzszym momentem . U mnie moment najwyzszy jest miedzy 2300-2500 , aby po redukcji spasc na takie obroty to juz przy 3400 musze redukowac , nie wiem czy to jest efektywne ???


na razie (bo 90 PS) lądują na 1900 (2000). Po uruchomieniu zimego silnika jest to mniej - sam wyczujesz (przy zbyt wyskoich będzie CIę wyhamowywało), i sam dojdziesz jakie :idea:
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Micz » 10 listopada 2006, 10:55

Odgrzebuje kotleta bo temat ciekawy a nie rozwiązany i stanęło na niczym :) jak jest w końcu? Poruszać się w paśmie największego momentu czy ciągnąć prawie do odcięcia jako że na każdym niższym biegu moment jest i tak wyższy niż na wyższym biegu?
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Obroty a efektywność

Postprzez AdamTower » 10 listopada 2006, 11:33

A dla mnie temat jest bez sensu. Każdy powinien wyczuć samochód i jeździć w takim zakresie jak mu najlepiej zapier@#$% czyli defacto w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Dla jednego będzie to 2000-3000 dla innego 2500-3800 i tyle.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez leoTDI » 10 listopada 2006, 11:39

AdamTower napisał(a):A dla mnie temat jest bez sensu. Każdy powinien wyczuć samochód i jeździć w takim zakresie jak mu najlepiej zapier@#$% czyli defacto w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Dla jednego będzie to 2000-3000 dla innego 2500-3800 i tyle.


zależy kto czego oczekuje,

bo jeśli oszczędności, to trzeba starać się jeździć tuż "pod turbo" - ok. 1.900.
I na takich staram się jeździć w sposaób ciągły.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Micz » 10 listopada 2006, 11:49

AdamTower napisał(a):A dla mnie temat jest bez sensu.

dlaczego?
AdamTower napisał(a):Każdy powinien wyczuć samochód i jeździć w takim zakresie jak mu najlepiej zapier@#$%

Jak tu wcześniej Aligator pisał odczucia są subiektywne, a ja bym chciał wiedzieć jak jest w rzeczywistości, czyli z fizycznego punktu widzenia :)
Mamę oszukasz... Tatę oszukasz... fizyki nie oszukasz!! :)

[ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ]
leoTDI napisał(a):zależy kto czego oczekuje,

oczekuje jak najlepszych osiągów :)
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Streat » 10 listopada 2006, 11:56

Micz, powyzej 2k obrotow juz tam turbo dobrze dmucha wiec staraj sie trzymac obroty powyzej 2k. Jak zrobisz program bedziesz mial wykres i zobaczysz gdzie masz max momentu i tych okolic obrotow bedziesz sie trzymal :wink:

Ja tam zmieniajac biegi staram sie zeby obroty nie spadaly ponizej 2k. Jezdzac oszczedznie (ale bez przesady) przezucam biegi przy ~2500-2600 i wrzucajac wyzszy bieg mam wlasnie gdzies ~2000-2100 ale tak biegi to ja zmieniam jezdzac w miescie przy wiekszym natezeniu ruchu :wink:

A diesla ciaganie pod "odciecie" nie ma wiekszego sensu - popatrz na wykresy innych ludzi :roll:
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Micz » 10 listopada 2006, 13:22

Streat, dzięki za info :) ale jedna wciąż rzecz mnie niepokoi. Bo na róznych biegach ten moment wychodzi inaczej. Ja jeżdżę właśnie podobnie, że obroty mi nie spadają poniżej 2k, jak jeżdżę normalnie, ciut poniżej dwóch jak mam rezerwę a nie wiem gdzie jest najbliższa stacja, ale jak chce przycisnąć klekota to bieg zmieniam przy 4000. Tak jakoś mniej więcej. Z tym, że od 4000-4500 chyba moment zaczyna spadać. A mimo to Aligator pisze że jest to efektywniejsze ciągnąć do wyższych obrotów. No i tu własnie jeszcze jedno moje pytanie. W jaki sposób są dokonywane pomiary na hamowni? I wykres momentu jest przedstawiony na jakimś konkretnym biegu czy jak to w ogóle działa bo ja nie wiem. Sory za głupie pytanie ale lepiej pytać niż żyć w niewiedzy ;)
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4

Re: Obroty a efektywność

Postprzez dave » 10 listopada 2006, 13:48

Micz napisał(a):Streat, dzięki za info :) ale jedna wciąż rzecz mnie niepokoi. Bo na róznych biegach ten moment wychodzi inaczej. Ja jeżdżę właśnie podobnie, że obroty mi nie spadają poniżej 2k, jak jeżdżę normalnie, ciut poniżej dwóch jak mam rezerwę a nie wiem gdzie jest najbliższa stacja, ale jak chce przycisnąć klekota to bieg zmieniam przy 4000. Tak jakoś mniej więcej. Z tym, że od 4000-4500 chyba moment zaczyna spadać. A mimo to Aligator pisze że jest to efektywniejsze ciągnąć do wyższych obrotów. No i tu własnie jeszcze jedno moje pytanie. W jaki sposób są dokonywane pomiary na hamowni? I wykres momentu jest przedstawiony na jakimś konkretnym biegu czy jak to w ogóle działa bo ja nie wiem. Sory za głupie pytanie ale lepiej pytać niż żyć w niewiedzy ;)

na kazdym z biegow moment masz ten sam :wink: oczywiste jest to ze jak chcesz dynamiczna jazde to musisz go krecic pod 4500 bo przy zmianie biegow przy 2800 na wyzszy obroty beda na poziomie 2200 i to na pewno auto nie bedzie sie szybciej zbierac niz przy zmianie biegow przy 4 czy 4500 :wink: jak ma byc dynamicznie to do konca :D :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Obroty a efektywność

Postprzez AdamTower » 10 listopada 2006, 13:52

Micz napisał(a):
AdamTower napisał(a):A dla mnie temat jest bez sensu.

dlaczego?

no może przesadziłem trochę - sorry :wink:

Jednak dalej uważam, że nie ma złotego środka - może dlatego, że jeżdżę na wyczucie, a nie na podstawie jakiegoś schematu, ponieważ zrobiłem już ponad 90 tyś km leonem i mam go wyczutego w 100% - choć ostatnio zacząłem korzystać z wskaźnika doładowania turbiny - i nawet ciekawie się jeździ :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
AdamTower
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2959
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:36
Lokalizacja: Kępno
Auto: AUDI A5 2.0TFSI+
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Obroty a efektywność

Postprzez Micz » 10 listopada 2006, 13:53

Aligator napisał(a): np. przy zmianie z 2 na 3 obojetnie przy jakiej prędkości obrotowej zawsze tracisz na momenice, bo moment na 2 jest w całym zakresie obrotów dużo wyższy niż na 3


dave napisał(a):na kazdym z biegow moment masz ten sam


hmmm... sam nie wiem dlatego pytam :D Ale dostrzegam dwie sprzeczne opinie :D

[ Dodano: Pią 10 Lis, 2006 ]
AdamTower, no tu masz na pewno rację, musze jeszcze zrobić sporo kilometrów żeby się nauczyć dobrze tym autem jeździć, a jeszcze tyle zmian w planach, po każdej będzie się trzeba uczyć na nowo :]
Zobacz Profil
Micz
Sport
Sport
 
Posty: 875
Dołączył(a): 22 października 2006, 20:13
Lokalizacja: Kato(wice)
Auto: 4x4


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości