Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 17 lutego 2012, 15:55

Witam, Auto odpala w każdych warunkach b.dobrze, przyśpiesza, jeździ bez żadnych problemów, spalanie nie budzi zastrzeżeń . Auto po odpaleniu nierówno pracuje( bardzo minimalnie drga wskazówka) spalanie na postoju 1,4 l/h z tłumika śmierdzi jak ze starej ciężarówki przy tym kopci na szaro, po kilku minutach pracy spalanie spada do 0,8 - 0,9l/h obroty są równe, spalinami nic nie czuć, w miarę dalszej pracy silnika spalanie powoli rośnie do 1,7 l/h przy tym kopci strasznie, nierówno pracuje(rzuca silnikiem) i śmierdzi że spaliny czuć w środku, kiedy silnik osiągnie 90st spalanie jest ok 1,5 l/h i też smród spalin. Zrobiłem test w duże mrozy i kiedy spalanie pokazywało 0,9 l/h właczyłem ogrzewanie na maxa by dłuzej sie grzał silnik i w tym czasie silnik chodził równo i spaliny nie śmierdziały. jeden pompotrysk ma korekcje -1.8 katalizator jest, płynu nie ubywa oleju też. Nowe wszystkie filtry Olej 505.01. auto jest podobno po sofcie.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Reklama

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez Skrzydlaty » 17 lutego 2012, 16:07

EGR jest?

Czy tuner wyOUTowal go?
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 17 lutego 2012, 16:08

egr zaślepiłem i żadnych zmian
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez Skrzydlaty » 17 lutego 2012, 16:20

Gdy zaslepiasz EGR smrod wychodzi tylem :-)

Takze przy nie zatkanym powinno byc lepiej, pod warunkiem ze jest on "czynny"

Moze byc tak ze tuner wywalil go z programu i nic nie da zaslepianie.
Musisz rowniez sprawdzic ustawienie walka rozrzadu?


Obstawiam ze masz "ruszony" walek o kilka stopni - poprawia osiagi.... Ale i MFA bedzie pokazywac pogode a nie spalanie...
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 17 lutego 2012, 16:27

Skrzydlaty napisał(a):Gdy zaslepiasz EGR smrod wychodzi tylem :-)

Takze przy nsie zatkanym powinno byc lepiej, pod warunkiem ze jest on "czynny"

Moze byc tak ze tuner wywalil go z programu i nic nie da zaslepianie.
Musisz rowniez sprawdzic ustawienie walka rozrzadu?
Zapewne masz "ruszony"o kilka stopni - poprawia osiagi.... Ale i MFA bedzie pokazywac tak jak u Ciebie...


Egr działał na 100% podciśnienie jest w wężyku, w duże mrozy przycinał się i turbo wstawało póżno więc go zaślepiłem i ciągnie od samego dołu. Program którym sprawdzałem korekcje pompek nie miał obsługi synchronizacji zamówiłem nowy kabelek i program.

Wzrost spalania chwilowego jest adekwatne to wzrostu dymienia i smrodu :|
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez junior » 17 lutego 2012, 17:37

Siemka miałem to samo obstawiam na wałek i popychacze u mnie po wymianie jest wszystko O.K
Zobacz Profil
junior
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 8 grudnia 2010, 15:18
Lokalizacja: czestochowa
Auto: seat leon

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez goral22 » 17 lutego 2012, 20:17

u mnie smierdzi spalinami,spalanie chwilowe nie schodzi ponizej 0,9l/h troche nie rowna praca, na mrozach po odpaleniu przez 5 sec chodził jakby na 3 gary, okazało sie ze krzywki na wałku sa wytarte, i jest pare zadziorów po drugiej stronie krzywek, pewnie zły olej albo uj wie co, ale czeka mnie wymiana wałka popychaczy i panewek. Napewno ktos juz to u siebie robił i mam pytanie jaki zestaw najlepiej kupic camshaft? AE? uzywany? co jeszcze trzeba wymienic przy okazji tej roboty - za wszelkie wskazowki i rady bede wdzieczny :)
Zobacz Profil
goral22
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 28 maja 2011, 15:29
Lokalizacja: Myślenice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez Skrzydlaty » 17 lutego 2012, 22:35

Normalka w ARL-u że wałek i szklanki powycierane, każdy ARL który ma ok 200tyś km ma do wymiany wałek. Przerabiałem temat - u mnie były dziury w szklanach. Zapakowałem młody wałek, nowe szklanki i panewki... silnik pracuje całkiem inaczej. Do tego zapakowałem głowice 2011 rok, pierścienie, szpilki głowicy, panewki korbowodów..... itd Całkiem inna praca i osiągi

Trzeba pamiętać że te silniki są z roczników ok 2000 i wiadomym jest ile mają nalatane.... Licząc na szybko 20tyś km rocznie - więc musi być ok 200 000 km.... A niektóre u nas mają po 160 000 km :) Co jest dla mnie tragicznie śmieszne :)



A co do smrodu i spalania to masz inaczej wałek zsynchronizowany niż było z fabryki....
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 18 lutego 2012, 20:27

Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi czeka mnie mały wydatek... ale widze że wałków jest sporo na aledrogo, pewnie problem występuje nagminnie :shock:

-- 18 lutego 2012, 18:43 --

Tylko powiedzcie jeszcze jaki wpływ ma temp. silnika na to że przy danej temp. silnik chodzi równo i nie śmierdzi?? jakby wałek czy popychacze były zwalone to objaw występowałby zawsze bez względu na temp.

Dziś obejrzałem wałek i żadnych sladów wytarcia niebyło widać wszystko lśni. na dwóch rantach krzywek lekkie zadziorki.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez chlorek » 19 lutego 2012, 08:22

ja w czwartek miałem to samo, tylko u mnie poczułem ropę jeszcze, patrze pod samochód nic, no to jadę do mechanika na podnośnik a tu pompa paliwa się rozsypała, również nie równo pracował, dużo palił myślałem że to zima :| a teraz 2-3 litry mniej pali czyli 7L w mieście a wcześniej 9-11L na tej samej trasie
Skrzydlaty napisał(a): A niektóre u nas mają po 160 000 km :) Co jest dla mnie tragicznie śmieszne :)
.

ja mam 141tys i jest to oryginalny przebieg, od początku do końca serwisowany w ASO, wiem że się da podrobić książki ale rozrząd po raz pierwszy ja wymieniałem przy 100tys. w ASO.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez norbert149 » 19 lutego 2012, 11:06

pompa w baku czy wysokiego cisnienia? ci padla?
Zobacz Profil
norbert149
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 28 grudnia 2010, 22:25
Lokalizacja: warszawa
Auto: leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez Skrzydlaty » 19 lutego 2012, 16:21

leistung316 napisał(a):Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi czeka mnie mały wydatek... ale widze że wałków jest sporo na aledrogo, pewnie problem występuje nagminnie :shock:

-- 18 lutego 2012, 18:43 --

Tylko powiedzcie jeszcze jaki wpływ ma temp. silnika na to że przy danej temp. silnik chodzi równo i nie śmierdzi?? jakby wałek czy popychacze były zwalone to objaw występowałby zawsze bez względu na temp.

Dziś obejrzałem wałek i żadnych sladów wytarcia niebyło widać wszystko lśni. na dwóch rantach krzywek lekkie zadziorki.




Na zamontowanym wałku nie zobaczysz dokładnie w jakiej jest kondycji, u mnie również wyglądał "ładnie" a okazało się że różnice w wysokości krzywek miałem 2,5 oraz 3,3 mm !! Czyli kosmos ! a tolerancja jest nie więcej niż 1 mm. Mimo to na rolkach wypluł ok 200wtedy... na gt2256v. Po remoncie już całkiem co innego.
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 19 lutego 2012, 17:04

Skrzydlaty napisał(a):Obstawiam ze masz "ruszony" walek o kilka stopni - poprawia osiagi.... Ale i MFA bedzie pokazywac pogode a nie spalanie...

Wiesz moze skad mfa bierze dane o spalaniu? Bo ja slyszalem, ze z dawek dla pompek, co ma sie nijak do przestawionego walka.
Skrzydlaty napisał(a):Trzeba pamiętać że te silniki są z roczników ok 2000 i wiadomym jest ile mają nalatane..

A to nie jest tak, ze jak auto z 2003 roku, to silnik tez?
leistung316 napisał(a):Tylko powiedzcie jeszcze jaki wpływ ma temp. silnika na to że przy danej temp. silnik chodzi równo i nie śmierdzi??

Zmierz kompresje na cylindrach.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 19 lutego 2012, 17:49

marcus415 napisał(a):Zmierz kompresje na cylindrach.


pali przy -26 na dotyk po jednym grzaniu świeczek. pracuje wtedy chwile na obrotach ok. 1100 i powoli opadają ale praca jest równa.

silnik pod wpływem zmiany temp cieczy zmniejsza lub zwieksza dawke paliwa . W przedziale 70-90 najwiecej drga wskazówka i śmierdzi, spalanie 1.7 l/h
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 19 lutego 2012, 18:06

leistung316 napisał(a):W przedziale 70-90 najwiecej drga wskazówka i śmierdzi, spalanie 1.7 l/h

Smierdzi niespalonym paliwem, telepie slinikiem ?
Jesli tak, to jeden cylinder nie pali, a korekcja biegu jalowego probuje wyrownac obroty poprzez podanie wiekszej dawki paliwa, a bialy dym jest skutkiem z niepalacego cylindra.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 19 lutego 2012, 18:08

marcus415 napisał(a):Smierdzi niespalonym paliwem, telepie slinikiem ?


Nie spalone paliwo, podnosze mache i widze że silnikiem poszarpuje jeden cylinder ma korekcje -1.8
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 19 lutego 2012, 18:26

leistung316 napisał(a): widze że silnikiem poszarpuje jeden cylinder ma korekcje -1.8

a reszta?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 19 lutego 2012, 18:30

marcus415 napisał(a):a reszta?


nie przekracza 0,6
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 19 lutego 2012, 18:34

leistung316 napisał(a):
marcus415 napisał(a):a reszta?


nie przekracza 0,6

Czyli wsio ok. Sprawdz na goracym silniku czujnik temperatury G62.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 19 lutego 2012, 20:57

marcus415 napisał(a):Czyli wsio ok. Sprawdz na goracym silniku czujnik temperatury G62.

ok dzieki bede sprawdzał czujnik a jak nie on winny to do skutku..
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez Skrzydlaty » 19 lutego 2012, 22:47

marcus415 napisał(a):
Skrzydlaty napisał(a):Obstawiam ze masz "ruszony" walek o kilka stopni - poprawia osiagi.... Ale i MFA bedzie pokazywac pogode a nie spalanie...

Wiesz moze skad mfa bierze dane o spalaniu? Bo ja slyszalem, ze z dawek dla pompek, co ma sie nijak do przestawionego walka.
Skrzydlaty napisał(a):Trzeba pamiętać że te silniki są z roczników ok 2000 i wiadomym jest ile mają nalatane..

A to nie jest tak, ze jak auto z 2003 roku, to silnik tez?
leistung316 napisał(a):Tylko powiedzcie jeszcze jaki wpływ ma temp. silnika na to że przy danej temp. silnik chodzi równo i nie śmierdzi??

Zmierz kompresje na cylindrach.



widzę tylko teorie
kom : 606 40 80 70GTB2260VK MUSZKAD FIRAD HF50/HF80/HF120
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Skrzydlaty
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 13 grudnia 2011, 22:45
Lokalizacja: DW/ONY
Auto: Leon4 Cupra

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 21 lutego 2012, 17:42

czujnik g62 wymieniony - efekt bez zmian.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 21 lutego 2012, 20:41

Moze glupie pytanie, ale sprawdzales w ogole bledy?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 21 lutego 2012, 21:06

marcus415 napisał(a):Moze glupie pytanie, ale sprawdzales w ogole bledy?


niema błędów, sprawdze jeszcze kąt synchronizacji.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 21 lutego 2012, 22:44

Sprobuj jeszcze odlaczyc przeplywke jak bedzie rzucac silnikiem, jesli to tez nic nie da, to problem moze byc w tym:
leistung316 napisał(a):auto jest podobno po sofcie

i bedzie Cie czekala wizyta u jakiegos tunera.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez lukaszlsw » 24 lutego 2012, 14:57

ka bym zaczął od wymiany uszczelniaczy na pompkach, obadał gniazda głowicy czy progi są do przyjęcia i pomierzył wałek. Pompki też mogą się przyczyniać do słabego palenia.
1.8T+ INSIDE:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
lukaszlsw
Sport
Sport
 
Posty: 855
Dołączył(a): 19 lipca 2011, 20:49
Lokalizacja: Świdnik
Auto: LCR
Silnik: BAM 1.8

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 24 lutego 2012, 20:34

lukaszlsw napisał(a): bym zaczął od wymiany uszczelniaczy na pompkach

Zazwyczaj gdy uszczelniacze na pompkach sa do wymiany, to korekcje jalowego ida grubo na plus.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez rumianko » 25 lutego 2012, 00:49

i jeśli są już w stanie powiedzmy średnim to po rozgrzaniu auto będzie w 100% dymiło na niebiesko. a silnik będzie pracował równo jeśli tylko wybiła się strona 3 i 4,

jeśli jest już tragicznie to cały silnik telepie, i co najważniejsze śmierdzi olejem spalonym.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 26 lutego 2012, 22:55

czekam na przesyłke kabla kkl i dokładnie przyjże się logom. przepływke odpinałem i nie zmieniła sie praca na jałowym tak samo spalanie l/h bez zmian... przy temp 80 do 89 st (na zegarach) spalanie osiaga 1.7 l/h i spaliny najbardziej śmierdzące.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 27 lutego 2012, 12:25

leistung316 napisał(a): 80 do 89 st (na zegarach) spalanie osiaga 1.7 l/h i spaliny najbardziej śmierdzące.

A na g62 w tym samym czasie tez jest taka temperatura?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 27 lutego 2012, 22:00

wklejam logi, troche się korekcje zmieniły
http://vaglog.rtnet.pl/pawel320all_74053.html
http://vaglog.rtnet.pl/pawel320all_74054.html

spalanie l/h jest tożsame z wyświetlanym naliczniku.

-- 27 lutego 2012, 22:00 --

pod koniec logów gdy silnik nagrzany widać falowanie lekkie obrotów czego niebyło na zimnym.
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 28 lutego 2012, 03:58

Dawka paliwa jest za wysoka = czeka Cie wizyta u tunera.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 28 lutego 2012, 14:30

marcus415 napisał(a):Dawka paliwa jest za wysoka = czeka Cie wizyta u tunera.


też coś mi tu niegra... czuć tak jakby nieprzepaloną rope...

dzięki
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 28 lutego 2012, 15:10

Logi te oczywiscie robiles na wylaczonych wszystkich odbiornikach elektrycznych(dmuchawa, swiatla,radio itp.) ?
Jak po nagrzaniu zacznie kopcic i pokazywac spalanie 1,4L/h, odlacz czujnik temperatury plynu chlodzacego(g62)- powinno spalanie spasc.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 28 lutego 2012, 19:35

leistung316 jedz do mechanika, trza pewnie będzie robić górę... mogą być
- zużyte uszczelniacze pompek
. zużyta wiązka pompek
- wyklepane gniazda pompek.
- wałek rozrządu wytarty.

Sprawdzałeś czy oleju ci nie przybywa?

-- 28 lut 2012, o 19:35 --

Jak wygląda grupa 007 gdy motor jest ciepły i zimny ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 28 lutego 2012, 21:22

marcus415 napisał(a):Logi te oczywiscie robiles na wylaczonych wszystkich odbiornikach elektrycznych(dmuchawa, swiatla,radio itp.) ?
Jak po nagrzaniu zacznie kopcic i pokazywac spalanie 1,4L/h, odlacz czujnik temperatury plynu chlodzacego(g62)- powinno spalanie spasc.


spalanie nie spadło, odbiorniki OFF

kobzyr napisał(a):Sprawdzałeś czy oleju ci nie przybywa?

-- 28 lut 2012, o 19:35 --

Jak wygląda grupa 007 gdy motor jest ciepły i zimny ?


3tyś od wymiany na bagnecie niewidac ubytku
wkleje jutro 007

-- 28 lutego 2012, 21:22 --

Log dynamiczny

http://vaglog.rtnet.pl/pawel320all_74129.html
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 28 lutego 2012, 21:46

Od kiedy masz to auto? Od kiedy problem występuje?
Auto jest po programie wiesz gdzie było robione ? poza tym turbo ładnie trzyma ciśnienie, przepływa jest ok. Loga z grupa 007 zrób nagrzewając silnik od zimnego do gorącego. Najlepiej wjedź na jakaś obwodnice (lub inna drogę) i poprostu jedz normalnie. Zobaczymy czy któryś czujnik temperatury nie świruje.
Jeśli masz możliwość to nagraj silnik jak pracuje... posłuchamy czy nie słychać jakiś niepojących dźwięków z pod dekla :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 28 lutego 2012, 21:53

leistung316 napisał(a):spalanie nie spadło,

To dziwne, po odlaczeniu czujnika powinno byc tak jak na zimnym silniku.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 28 lutego 2012, 22:09

marcus415 Ten trik z odłączeniem wtyczki g2/g62 nie działa w silnikach z PD.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 28 lutego 2012, 22:40

kobzyr napisał(a):marcus415 Ten trik z odłączeniem wtyczki g2/g62 nie działa w silnikach z PD.

Przeciez to nie ma roznicy, po odpieciu g62, ecu nie widzi temperatury silnika, i automatycznie daje dawke jak na zimnym. Tutaj widac, ze czym cieplejszy silnik, to dawka wtryskiwanego paliwa sie zwieksza i razem z nia spalanie.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 28 lutego 2012, 23:27

Gdy miałem problemy z grzaniem świec odpinałem ten czujnik aby ecu "myślał" ze mamy arktyczna temperaturę ale komp rejestrował błąd, zapalała się kontrolka a świece w ogóle nie grzały :(.

-- 28 lut 2012, o 23:26 --

marcus415 napisał(a):Tutaj widac, ze czym cieplejszy silnik, to dawka wtryskiwanego paliwa sie zwieksza i razem z nia spalanie.
ciekaw wlasnie jestem czy to czasem czujnik temperatury paliwa nie świruje...? w kazdym razie g2/g62 myślę ze jest dobry.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 28 lutego 2012, 23:36

Wlasnie tez o tym pomyslalem, ze moze czujnik temperatury paliwa. G62 na bank jest dobry.
leistung316, grupa 007 w "Engine" na goracym silniku( min 80*C) jakie masz tam temperatury?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 28 lutego 2012, 23:48

albo może niech zaloguje grupę 007 od momentu przekręcenia stacyjki na pozycję "II" do pełnego nagrzania motoru. Wykres będzie można wyplotować tutaj http://vaglog.vag-technique.fr/index.php.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 29 lutego 2012, 00:01

Moze zrobic loga grupy 007, lub podac tez wartosc pozycji pierwszej w tej grupie na goracym silniku, bo jesli to czujnik paliwa swiruje, to sygnal daje caly czas nieprawidlowy, wiec na rozgrzanym bedzie pokazywal kosmos.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 29 lutego 2012, 19:29

auto mam od października na temat softu wiem tyle co z logów, kupiłem już po programie. Logi 007
http://vaglog.rtnet.pl/pawel320all_74242.html
http://vaglog.rtnet.pl/pawel320all_74243.html

-- 29 lutego 2012, 19:23 --

wychodzi na to ze na zimnym silniku parametry są dobre :-|

-- 29 lutego 2012, 19:29 --

dlaczego te korekcje tak się ciągle zmieniają od 74st sa wszystkie w miare dobre, macie jakieś wytłumaczenie??
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez kobzyr » 29 lutego 2012, 20:16

czujniki temperatur paliwa/dolotu/płynu są ok.
dlaczego te korekcje tak się ciągle zmieniają od 74st sa wszystkie w miare dobre, macie jakieś wytłumaczenie??

No cóż to jest zagadka albo tuner coś zepsuł w mapach albo po-prostu przyspieszone zużycie motoru chipem. Nie ma rady... na twoim miejscu pojechałbym do mechanika lub jesli się ogarniasz temat to sam, zrobiłbym górę. Zacząłbym od wymiany uszczelniaczy pompek (pewnie leją), wymiana wiązki, gniazda pompek tez są do oglądnięcia, sprawdził bym kompresję na wszystkich cylindrach. To powinno dać więcej światła na sprawę. Btw sorki ze nie pisałem Ci tego wcześniej ale zaloguj jeszcze grupe 018 i 023 zobaczymy jak wygląda reakcja wtryskiwaczy na sygnały z Ecu.

-- 29 lut 2012, o 20:12 --

Jeśli masz obawę o jakość tego programu możesz próbować jechać do jakiegoś tunnera na korektę softu tak jak kolega z żołtego leona Ci wcześniej radził. Niech wgrają Ci na początek serię bo wiadomo co może być jeszcze na motane w tym ecu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez marcus415 » 29 lutego 2012, 23:29

kobzyr napisał(a):Zacząłbym od wymiany uszczelniaczy pompek (pewnie leją

marcus415 napisał(a):Zazwyczaj gdy uszczelniacze na pompkach sa do wymiany, to korekcje jalowego ida grubo na plus.

rumianko napisał(a):i jeśli są już w stanie powiedzmy średnim to po rozgrzaniu auto będzie w 100% dymiło na niebiesko. a silnik będzie pracował równo jeśli tylko wybiła się strona 3 i 4,
jeśli jest już tragicznie to cały silnik telepie, i co najważniejsze śmierdzi olejem spalonym.

Moim zdaniem tutaj uszczelniacze pompek sa dobre.
Raczej stawiam na to:
kobzyr napisał(a):tuner coś zepsuł w mapach

Mozliwe, ze po wgraniu serii auto zacznie jezdzic normalnie :wink:
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 1 marca 2012, 15:54

marcus415 napisał(a):Mozliwe, ze po wgraniu serii auto zacznie jezdzic normalnie :wink:


auto jeżdzi normalnie ale śmierdzi nie normalnie :)
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez GangstaMarc » 1 marca 2012, 16:39

Mam nieco podobnie i też mnie to trochę martwi (tzn u mnie tylko śmierdzi bardzo jakby niedopaloną ropą i kopci na jasno/biało).

U mnie wygląda to następująco (przykład z dzisiaj):
- po postoju około 3 dni bez odpalania w temp około 0 stopni (garaż jeszcze trzyma te mrozy bo mury bardzo grube) odpalam
- odpala pięknie, nie trzęsie, obroty w miarę równo spalanie na starcie 1,4 i w ciągu 30 sec spada do 1.0 - 1.1
- przez około 30 sekund cisza, spokój... nic nie kopci, a potem się zaczyna
- kopci dosyć mocno, na biało, siwo., jasno w każdym razie.. czuć jakby niedopaloną ropę... po około 3 minutach w zamkniętym garażu aż w oczy szczypie. Dużo w tym dymie pary przynajmniej tak mi się wydaje bo na aucie osadza się woda, a najlepiej widać to na lustrach w garażu
- cały czas spalanie 1.0 - 1.1
- w tym czasie obroty stoją równo chociaż czasem wydaje mi się jakby minimalnie nie równo pracował przez ułamek sekundy i znowu normalnie
- po wspomnianych 3-4 minutach słychać jak otwiera się chyba EGR, bo zmienia się dzwięk wydechu i spalanie od razu spada do 0.6-07 i trzyma równiutko już cały czas
- po kolejnej minucie pracy przestaje dymić (troszeczkę oczywiście dymi, ale kolor już przezroczysty więc praktycznie nie widać) i już nie śmierdzi tak bardzo

To moja pierwsza zima z ARL'em, ale i tak nie wydaje mi się żeby to było normalne. Wcześniej wydaje mi się, że tak nie było i AHF stojący obok(też bez kata) ma przezroczyste spaliny od początku, nie śmierdzące i nic od nich nie paruje. Po wycięciu katalizatora na pewno stało się to bardziej odczuwalne. Auto po tych opisanych paru minutach już praktycznie wygląda normalnie :) Auto w serii, katalizator wycięty miesiąc temu.. jeździ normalnie, bezproblemowo. Korekcje pompek nie większe niż 0.3, bipy raczej w normie (nie większe niż 10(koło 3-5) i jeden chyba 18), turbina ciśnienie trzyma równiutko, oleju nie ubywa, G12 nie ubywa.

Nie mam pojęcia co to może być. Pewnie się dowiem jak odstawie auto do mechaniora bo mam przy okazji do wymiany rozrząd, ale w moim ukochanym zadupiu świętokrzyskim nie ma chyba żadnych przyzwoitych mechaników, a nie mam zamiaru się bujać od jednego do drygiego, albo oddawać auto takiemu co nie wie co to kąt synchronizacji...
:zabawa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GangstaMarc
Sport
Sport
 
Posty: 610
Dołączył(a): 24 czerwca 2010, 12:56
Lokalizacja: świętokrzyskie
Auto: TopSport ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: śmierdzi spalinami, nierówna praca, ARL

Postprzez leistung316 » 1 marca 2012, 16:59

GangstaMarc jaką masz dawke paliwa na zimnym/ciepłym ? i jak sie zmienia?
Zobacz Profil
leistung316
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17 lutego 2012, 15:18
Auto: leon arl

Następna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość