Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czasowy brak mocy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Staszek20VT » 23 lipca 2010, 19:00

Najbliżej to chyba CompSport lub ASO Seata. Prawdopodobnie auto wbija się tryb awaryjny, zlogować auto i sprawdzić błędy.
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Reklama

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez maxior22 » 23 lipca 2010, 20:16

no innego chyba wyjscia nie ma tylko pod vag-a wydaje mi sie ze przepływomierz bo teraz znow od 2500 tys/obrotow zalacza a wypiolem przeplywke to nie zalaczalo tak jak w poludnie da mi ktos namiar na post z czyszczeniem moze pomoze .
Zobacz Profil
maxior22
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 12:55
Lokalizacja: okolice rzeszowa
Auto: OCTAVIA II

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Staszek20VT » 23 lipca 2010, 20:20

Chłopie, weź zacznij pisać po polsku, bo się czytać nie da, a zrozuieć to wogóle...
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Nogaj » 23 lipca 2010, 21:42

Obawiam się, że to nie przepływka... rozruszaj cięgno gruszki, przegoń auto i zobacz czy jest jakaś różnica.
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez maxior22 » 23 lipca 2010, 22:21

ściegno gruszki chodzi bez problemowo z turbem tez nigdy nie mialem problemu , tylko jak załaczało sie to mialem chmurke czarna w lusterku natomiast teraz chmurki brak i przyspieszenia dobrego tez;)
Zobacz Profil
maxior22
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 12:55
Lokalizacja: okolice rzeszowa
Auto: OCTAVIA II

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 23 lipca 2010, 23:51

konius740 napisał(a):dochodzę do wniosku, że silniki 110 ASV to najgorsze badziewie koncernu VW

ale skąd taką teorię wysnuwasz?

Bo widzisz, technicznie rzecz ujmując ASV to to samo co ALH, ASV ma inne wtryski ;)
Dziękuję za uwagę.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 23 lipca 2010, 23:58

skoro wiesz co to notlauf to zachęcam do skorzystania z szukajki... Nie gryzie a dowiesz się wszystkiego.
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 24 lipca 2010, 09:48

i jakby tego było mało to jeszcze mi lusterko wsteczne fotochromatyczne wylało :( i do wymiany i kolejne pieniadze ...
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez chmielu » 24 lipca 2010, 11:31

A czy na moc ma wpływ 36 stopni na zewnątrz? :whoeva:
Bo u mnie w dzień to straszny muł, zwłaszcza z klimą. Powyżej 3 tys. obrotów gwałtownie przestaje przyspieszać. Z dołu też idzie jakby chciał a nie mógł. Za to jak się trochę ochłodzi powietrze w nocy to śmiga aż miło :yes:
P.S. Gdzieś wyczytałem że IC nie daje rady ale ja się nie znam więc możliwe że się mylę ;) Możliwe że mam czymś zasyfiony IC?
Zobacz Profil
chmielu
Stella +
Stella +
 
Posty: 76
Dołączył(a): 14 lipca 2009, 17:22
Auto: Leon
Silnik: diesel inny

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konius740 » 24 lipca 2010, 13:14

zgadzam się, że wszystkie te silniki to jedno i to samo poza drobnymi zmianami, ale dlaczego na forum ludzie płaczą w 95 % na ASV, o co tu biega ?
powtarzam, mam drugiego leona tylko 90 ps i od roku nic nie dołożyłem, a ten ... brak słów.
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez maxior22 » 24 lipca 2010, 14:01

Witam u mnie wlasnie leje i auto tez daje jak nalezy cos mu sie polepszylo a jechalem przedtem bylo goraco od 2500tys/obrotw zalaczo sie turbo i jechal, przejechalem 10 km wogule sie nie zalaczalo i mul na całej lini bylem u znajomego kolegi ktory ma vag-a itd jest wszystko ok zaworek tez zamyka wiec wychodzi na to ze turbina jest albo zasyfiona albo do regeneracji wiec trzeba bedzie to zrobic. mozliwe ze to samo jest u Ciebie Chmielu.A IC z pewnoscia jest tez zasyfiony bo mowil ze trzeba wyczyscic

[ Dodano: Sob 24 Lip, 2010 ]
maxior22, teraz sie przejechalem jest wszystko ok wrocilo do normy wczoraj zapuscilem srodek do czyszczenia turbin itd moze to cos pomoglo troszke choc i tak pewnie mam IC i turbo do czyszczenia bo chmura ze mna konkretna pozdrawiam
Zobacz Profil
maxior22
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwietnia 2010, 12:55
Lokalizacja: okolice rzeszowa
Auto: OCTAVIA II

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jamallorock » 24 lipca 2010, 16:55

konius740 napisał(a): a pobiera sie lepiej niż 110 i wcale nie jeżdżę nim szybko bo nie przekraczam 2500 obr.


jak się uprawia PSJ turbodieslem to się dopłaca :)
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez robertpik » 24 lipca 2010, 20:25

Co to PSJ ?
Zobacz Profil
robertpik
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 5 stycznia 2010, 21:56
Lokalizacja: Łódź
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Matte0 » 24 lipca 2010, 20:56

robertpik napisał(a):Co to PSJ ?

Pizdowaty Styl Jazdy

Patrz podpunkt 10 w lekturce:
viewtopic.php?t=1427
Zobacz Profil
Matte0
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 sierpnia 2008, 13:42
Lokalizacja: Zawiercie
Auto: Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Madnes » 24 lipca 2010, 21:23

Ewentualnie:

Pedalski Styl Jazdy

Nie urażając nikogo ;]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Madnes
Signo
Signo
 
Posty: 193
Dołączył(a): 10 listopada 2007, 22:21
Lokalizacja: opolskie
Auto: turbo R upieć

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez MarioVal » 25 lipca 2010, 00:00

Sory za ot, ale musze. Gdyż mam Vario z ASV od 6lat i jestem z niego mega zadowolony. Silnik rewelka. A co do PSJ t onie przekręcam silnika ponad 3,5k obrotów. Nie lubię mocno kręcić diesli i normalnie jazda do 3 tys/obr starcza ;)
Diagnostyka VW, Audi, Seat, Skoda; odczyt przebiegu edc15/edc16; elektryka; montaż i strojenie CB/anten itd. itp.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MarioVal
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 lutego 2010, 16:08
Lokalizacja: WML
Auto: Seat

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jamallorock » 25 lipca 2010, 07:18

MarioVal napisał(a): Nie lubię mocno kręcić diesli i normalnie jazda do 3 tys/obr starcza ;)


zmieniać biegi do 2,5k a jeździc do 3k obrotów to różnica:) ty przynajmniej dasz autu osiągnąć maxymalny moment obrotowy. Każdy TDI lubi przewietrzyć komorę silnika :peace:
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konius740 » 25 lipca 2010, 09:09

Max moment obrotowy ASV osiąga przy 1900 obr/min, po co go ciągnąć do 3000, przy takich obrotach jest taki hałas że nie da sie jechać ...
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez pembuk » 25 lipca 2010, 10:14

konius740 napisał(a):Max moment obrotowy ASV osiąga przy 1900 obr/min


Jasne... ;)

To, że ktoś tak napisał w katalogu nie oznacza, że tak jest. U mnie po hamowaniu seryjnego ASV wyszedł max moment przy ok 2500. Z resztą to wyraźnie czuć w przy jakich obrotach auto przyspiesza najlepiej.

A to, że hałas to już inna bajka :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konius740 » 25 lipca 2010, 10:31

hmm, pewnie masz racje, ja jeszcze swojego nie wyczułem bo raz ma kopa o począdku a raz później, mam go nie długo i na dzień dzisiejszy diagnozuje tą niekomfortową przypadłość, może podpowiesz co może być przyczyną :)
Ps. fajne masz fele :))
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jamallorock » 25 lipca 2010, 10:34

od 2 - 3k obrotów masz najlepsza sprawność silnika. Dlatego warto czasem tak pojeździć. Masz racje ,że 1900rpm masz max moment, ale on trwa w czasie.Zreszta przy wyższych obrotach dajesz większa szanse na przepalenie wszystkich syfów czy z turbo czy bezpośrednio z silnika
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez pembuk » 25 lipca 2010, 11:40

konius740,

Hmm to tak juz chyba jest z autami szczegolnie zaturbionymi dieslami. Tez mam czasem takie wrazenie jakby byl slabszy. Pytałem wielu znajomych i maja to samo w innych autach. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna. Cisnienie, temp., wilgotonosc powietrza. No chyba, że u Ciebie jest gorzej. Czasem masz muła a czasem nie :)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pembuk
Sport
Sport
 
Posty: 306
Dołączył(a): 27 sierpnia 2008, 23:01
Lokalizacja: #-miasto
Auto: SIGNUM 3.0

Spadek mocy - ARL

Postprzez xabu » 26 lipca 2010, 18:41

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z pojawiajacym sie spadkiem mocy podczas jazdy. Dzieje sie to raz na jakis czas, po zgaszeniu samochodu i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Samochod rowniez od pewnego czasu reaguje dopiero od ok. 2500 obr/min gdzie wczesniej bylo to ok. 2000 obr/min i jest to problem staly (nie znika po wylaczeniu i wlaczeniu samochodu).

Autko ma ok. 210000km byl podane modowi w CompSport (200KM@380Nm) jakies 180000km temu...

Czy ktos ma jakis pomysl co to moze byc?

Pozdrawiam,
Zobacz Profil
xabu
Stella +
Stella +
 
Posty: 84
Dołączył(a): 24 listopada 2005, 18:07
Lokalizacja: Slask
Auto: ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Axee » 26 lipca 2010, 18:44

xabu, poczytaj na forum: notlauf, tryb awaryjny, przeladowanie, zatarte kierowniczki, sztanga, gruszka itd., wszystko masz opisane.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez SPRINKLER » 16 sierpnia 2010, 21:53

PROSZĘ O POMOC W NAPRAWIE SEATA (LEON I 2005 (pierwsza połowa) 1.9 TDIsrebrne ALH 90PS)

OPIS PROBLEMU (będący już wielokrotnie na forum, ale chciałbym pomocy)
Nagły brak mocy (włączanie się trybu awaryjnego - notlauf - przy np. kilkuminutowej jeździe powyżej 130 km/h (ostatnio nawet przy mniejszych prędkościach). Samochód jedzie lepiej po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu (aż do następnego trybu awaryjnego itd)

PROSZĘ O KONTAKT KOGOŚ Z SZANOWNYCH FORUMOWICZÓW, KOMU MÓGŁBYM PRZESŁAĆ LOGI Z VAGA (wykonane na mym Leonie dość niedawno we Wrocławiu przez jednego z pasjonatów OctaviaClub) NA MAIL w celu oceny / diagnozy. Ten, który wykonywał badanie Vagiem, stwierdził, że to zapieczone kierowniczki. DRUGĄ moją prośą pewnie będzie pytanie o to, kto mógłby mi w tm temacie pomóc (zaufany warsztat ewentualnego czyszczenia turbiny - no i czy da się na fakturę? )

Najczęściej notlauf występuje bez zapalenia się kontrolki błędu diagnostycznego. (choć coraz częściej już z kontrolką)
Gdy już taka (czasami) się zapali, wskazuje błąd:
462D - Regulacja ciśnienia doładowania / przekroczony górny zakres regulacji.

Inny mechanik sugerował zanieczyszczenie (przytkanie) np. katalizatora, powodujące takie efekty, jak opisane powyżej. (kiedyś wyskoczył błąd zapchanego EGR (dużo smoły/ nie wyczyszczono dobrze- brak możliwości odkręcenia). Mechanik sugerował wypróbowanie jazdy po zdjęciu (wycięciu) katalizatora.

Seat czasami jeździ cały dzień zrywnie i dość dobrze, muli (notlauf) dopiero po dłuższej jeździe np. na trasie szybkiego ruchu. Innego dnia wpada w tryby awaryjne często, nawet w mieście.

Przepływomierz był kiedyś czyszczony, nie miało to wpływu na popadanie w notlaufy.

Filtr paliwa zmieniony - nie miał wpływu.
Filtry powietrza itp / olej / - wymiany regularne (Shell Helix Ultra 5W40)
N75 zmieniony - nie miał wpływu.

Odkąd przejąłem tego LEONA (kwiecień 2009) przejechałem nim 113 tysięcy kilometrów. (wtedy miał 118 tys przebiegu, teraz 231 tys), bardzo proszę o pomoc, bo praktycznie "pracuję" jeżdżąc tym Seatem po całej Polsce i chciałbym móc spokojnie wyprzedzić tira, a nie stresować się nagłym notlaufem.
Pozdrawiam wszystkich
<> S P R I N K L E R <>
Zobacz Profil
SPRINKLER
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 22:50
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: SEAT LEON

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konius740 » 16 sierpnia 2010, 22:05

Skoro już wypróbowałeś "wszystkie" sposoby to spróbuj ten co większość, poprostu daj turbo do czyszczenia.
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez SPRINKLER » 16 sierpnia 2010, 22:09

A kto mógłby dobrze wyczyścić turbawkę, masz jakiegoś zaufanego mechanika warsztat (np. Kraków, Częstochowa itp)
Pozdrawiam
(mam jeszcze te LOGI z Vaga, gdyby ktoś chciał zerknąć)
<> S P R I N K L E R <>
Zobacz Profil
SPRINKLER
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 22:50
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: SEAT LEON

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Marcin_TDI » 17 sierpnia 2010, 07:43

wrzuć tutaj na forum logi www.imageshack.us
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez SPRINKLER » 17 sierpnia 2010, 20:42

MARCIN_TDI, dzięki, na razie rzuciłem Ci Logi na maila. Bywam często w Warszawie, więc zerknij, zawsze mogę podjechać.
Pozdrawiam
<> S P R I N K L E R <>
Zobacz Profil
SPRINKLER
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 22:50
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: SEAT LEON

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Marcin_TDI » 18 sierpnia 2010, 08:54

tak jak napisałem Ci w mailu, logi są do wyrzucenia. zrób prawidłowe od 1,5kprm do 4,3kprm kanały 003, 008, 011 przy pełnym bucie w podłogę.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez igzbi » 16 września 2010, 17:37

Podtrzymując temat mam problem z mocą, nie wiem co jest przyczyną ale odcina mi turbinę przy około 4 rpm... przepustnica była czyszczona sprawdzone wszystkie węże od EGR i dalej nic. Może być turbina zapchana jak piszecie? Czy po prostu już jej czas dobiega końca?
Zobacz Profil
igzbi
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 22:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Marcin_TDI » 17 września 2010, 07:54

igzbi napisał(a):przepustnica była czyszczona sprawdzone wszystkie węże od EGR i dalej nic

napisz mi jak wyczyściłes przepustnicę ??

bez VAG i logów się nie obejdzie..
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez igzbi » 17 września 2010, 22:41

VAG i logi są niepotrzebne... nie trzeba sie tylko na tym opierać :) poświeciłem dziś cały dzień na wykręcanie turbinki i jej czyszczenie.

Wykręciłem przepustnice bo była po drodze do turbinki zaglądnąłem jak wyczyścili mechaniory po czym okazało się że dalej jest zapchana. Płyn do odtłuszczania troszkę żrący i zabrałem się za mycia, ładnie wypucowana nad kominek do suszenia ;] Dokopałem się do turbinki (wreszcie). Okazało się że bączek się zacinał i nie popychał dobrze łopatek o zmiennej geometrii. Była troszkę zasyfiona więc rozebrałem na części pierwsze i do czyszczenia. Wszystko było wypucowane jak powinno być :) Łopatki się świeciły i chodziły dużo lżej niż wcześniej. Po wysuszeniu mozolne składanie w kupę wszystkiego i po kilku godzinach: próba. Autko śmiga aż miło, ;) dużo lepiej się zbiera, :peace: większa moc. :jupi: a co najważniejsze nie zacina się turbina tak jak pisałem przy ok 4000rpm :)

Jak widać czyszczenie wiele daje i polecam każdemu to zrobić zamiast pakować się w koszta i kupować nową...
Zobacz Profil
igzbi
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 22:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Staszek20VT » 17 września 2010, 22:43

igzbi napisał(a):VAG i logi są niepotrzebne...


igzbi napisał(a):Autko śmiga aż miło, dużo lepiej się zbiera, większa moc.


a my prości ludzie się pchamy w programy, BT i inne modyfikacje... Gdybym wcześniej wiedział...
Jest powered by ECUProject
315 KM i 666Nm :D
Był - powered by Aligator
285 KM i 546 Nm :(
Był - powered by ECUProject
220 KM i 433 Nm :(

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Staszek20VT
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1779
Dołączył(a): 3 kwietnia 2004, 16:20
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Audi A5

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 17 września 2010, 22:44

mój ulubiony tekst przy tej okazji...


Ciekawe, gdzie Wy w dieslach widzieliście przepustnicę... bo ja tam tylko widzę klapę gaszącą :o
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Brak mocy

Postprzez czesio91 » 2 października 2010, 14:05

Witam
Ostatnio zauważyłem, ze cos zlego dzieje z miom silnikiem. Po odpaleniu i przejechaniu jakis 20 km wszystko bylo w porzadku. W drodze powrotnej także 20 km
W polowie drogi samochod jak by stracil moc. Jechalem na 4 biegu okolo 80 km/h naciskam full gaz i auto nie chcialo prawie przyspieszac zbieralo sie jak by w srodku byl silnik od malucha a nie 1.9 TDi 110 KM. Prosze o pomoc i dziekuje za wszystkie odpowiedzi :)
Zobacz Profil
czesio91
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 września 2010, 15:39
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez wit3k » 2 października 2010, 14:13

Obstawiam notlauf i wpadniecie w tryb awaryjny...zrób logi..
a tak nawiasem opcja szukaj i od chmary jest topiców na ten temat.
np. http://www.www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?p=204435
Fallow me on twitter: @Witkowskiwitek
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wit3k
Sport
Sport
 
Posty: 399
Dołączył(a): 7 lipca 2009, 13:54
Lokalizacja: SRB / Silesia
Auto: OOOO A4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez igzbi » 8 października 2010, 18:29

no i problem się znowu pojawił... tym razem troszkę inne objawy:

po odpaleniu leosia przez kilka minut turbina się nie włącza niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, lecz po przejechaniu kilku km turbinka załącza się i autko śmiga...

Co tym razem się dzieje? macie jakieś pomysły?
Zobacz Profil
igzbi
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 22:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez LuQas » 8 października 2010, 19:34

igzbi napisał(a):po odpaleniu leosia przez kilka minut turbina się nie włącza niezależnie czy silnik ciepły czy zimny, lecz po przejechaniu kilku km turbinka załącza się i autko śmiga...

Turbinka się nie włącza tylko pracuje cały czas,a po czym stwierdzasz że ona(według Ciebie) nie pracuje a po chwili chodzi normalnie...
na marginesie-to zrób logi,,,podstawa
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LuQas
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 19:20
Lokalizacja: DOL
Auto: Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Sammael » 8 października 2010, 22:11

szklana kula się stłukła, idę po fusy...
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez leszq » 9 października 2010, 13:17

Miałem podobny problem z utratą mocy, dopiero po zgaszeniu i odpaleniu auto jeździło z powrotem. Rozwiązaniem jakie podrzucił mi Daniel z TTC było wyczyszczenie turbiny i to rzeczywiście pomogło (ps silnik ARL).

//leszq
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leszq
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 28 lutego 2010, 23:19
Lokalizacja: Kraków
Auto: lełon ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez igzbi » 9 października 2010, 17:48

nie czuć przyśpieszenia przy 2 tyś obrotów i widzę po prędkości jaką osiąga na poszczególnych biegach względem obrotów...

Turbinkę już czyściłem, pisałem o tym wcześniej.
Zobacz Profil
igzbi
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 22:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

tryb awaryjny

Postprzez konius740 » 9 października 2010, 18:07

Witam, pisałem kiedyś o moich problemach z brakiem mocy i wpadaniem w tryb awaryjny, wraz z kumplem z Ostrowca sprawdziliśmy wszystko po kolei ... tzn. przewody, zaworki, przepływke, egr, gdy wszystko było ok przeszliśmy do turbiny z zamiarem czyszczenia, okazało sie że gruszka na turbinie nie chodzi płynnie, po jej rozruszaniu, odrdzewieniu i nasmarowaniu problem znikł :jezor: wreszcie mogę sie cieszyć wyprzedzaniem :)
Zobacz Profil
konius740
Stella +
Stella +
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 maja 2010, 18:04
Lokalizacja: Kraków
Auto: seat leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez konstant » 23 października 2010, 12:23

Panowie czy jest mozliwy notlauf bez pojawienia sie ikony 'check engine' ?
Mialem juz tak dwa razy - np. podczas wyprzedzania - 3 tys. rpm i nagle auto jakby 30koni stracilo. Zadnego bledu, kontrolki itd. Po zgaszeniu problem ustaje.
Turbine mialem czyszczona niedawno, gruszka wymieniona na nowa.
Co moze byc tego przyczyna ?
alh seria, 198tys.
Zobacz Profil
konstant
TopSport
TopSport
 
Posty: 1020
Dołączył(a): 13 maja 2008, 19:33
Lokalizacja: KBR
Auto: Żęh

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez rumianko » 23 października 2010, 13:52

konstant napisał(a):Panowie czy jest mozliwy notlauf bez pojawienia sie ikony 'check engine' ?


oczywiście ze tak.
13,3et tdikiem by brk-tuning
Zobacz Profil
rumianko
Sport
Sport
 
Posty: 239
Dołączył(a): 18 maja 2008, 21:31
Lokalizacja: Inowrocław
Auto: ibiza
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Marcin_TDI » 23 października 2010, 19:11

konstant napisał(a):Co moze byc tego przyczyna ?

MAF, n75, nieszczelność w weżykach podciśnieniowych, tandem pompa, wadliwa gruszka albo źle wyregulowana, przycinająca się kierownica VNT i sporo innych jeszcze rzeczy. LOGI LOGI LOGI i ktoś kto się zna a nie ogląda auto przez internet.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bams » 23 października 2010, 22:35

rumianko napisał(a):
konstant napisał(a):Panowie czy jest mozliwy notlauf bez pojawienia sie ikony 'check engine' ?


oczywiście ze tak.
czujnik zasysanego powietrza, przeładowanie turbiny, czy ustawiłes sztange po czyszczeniu turbiny? trzeeba ją na nowo wyregulować
asv dbdrag
Zobacz Profil
bams
Stella
Stella
 
Posty: 29
Dołączył(a): 1 października 2010, 20:44
Lokalizacja: jaworzno
Auto: leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez _Boras_ » 24 października 2010, 10:09

A teraz inne pytanie. Czy uczucie braku mocy na niskich biegach (1,2) może być wynikiem problemów ze sprzęgłem? Przy ruszaniu czasem jest tak, że ledwie dotykam pedału gazu przy jedynce i od razu czuć, że auto mocno ciągnie. Innym razem nawet mocniejsze wciśnięcie daje efekt jakby auto nie chciało się obudzić i mimo, że pedał idzie coraz niżej nie przekłada się to na dynamiczną reakcję. Z dwójką zdarzyło się tak może ze 3 razy, a generalnie tylko jedynka. Jeśli natomiast od razu ładuję po garach to auto idzie do przodu bez wahania. Czyli reasumując- problem dotyczy reakcji przy delikatnym traktowaniu.

I teraz tak- auto było logowane i wszystko idealnie. Przepływka ok, turbina równo ładuje. Problem jest zarówno z włączoną jak i wyłączoną kontrolą. Program robiony jakiś rok temu. Auto ma przelatane 180 tys. (prawdziwy przebieg). Sprzęgło zaczęlo odmawiać posłuszeństwa może miesiąc temu. Dotyka mnie to na 3 i 4 między 2500- 3200 rpm, przy mocniejszym depnięciu. Normalnie daje radę jeszcze.

Jakieś ewentualne pomysły? Zrobię sprzęgło i zobaczymy czy to coś zmieni, ale jestem ciekawy czy takie problemy komuś się już zdarzały. Wkurza to wtedy, gdy się chce normalnie jeździć a nie pałować cały czas. Szczególnie jak wyjeżdżam do pracy zimnym autem.
Zobacz Profil
_Boras_
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 28 listopada 2009, 01:08
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

[TDI VP] brak mocy

Postprzez jędrek » 15 listopada 2010, 08:23

Witam
Jadąc dziś do pracy chciałem wyprzedzić aż tu nagle usłyszałem strzał i auto nie ciągnie.Zjazd na pobocze chwila postoju gaszę silnik odpalam i znów nie ciągnie.Obroty normalnie wchodzą.Leoś jedzie ale nie chce rwać do przodu gdy mu wcisnę mocniej kopci na czarno.Mam nadzieję ze to nie żywot turbo?Czy mógł pęknąć jakiś przewód od turbiny i nie ma ona ciśnienia?Mechanik będzie później bo teraz w pracy jestem.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bono » 15 listopada 2010, 08:24

spadł Ci przewód od IC, tzn masz nieszczelność w dolocie
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości