Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 14 marca 2012, 09:50

ja juz chyba podejrzewam ze robil to ktos z okolic i podejrzewam nawet kto... nie pierwszy taki przypadek...

damianos89, nie wiem czemu kryjesz czlowieka, chyba ze to Twoj "brat" :-P
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 14 marca 2012, 09:58

śmiało mów, przecież nikt nie będzie tobie robił wyrzutów a będziemy wiedzieć kogo omijać.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Booggy » 21 marca 2012, 15:33

panowie a jesli mi szumi coś tylko podczas wciskania 2/3 pedału sprzęgła a przestaje przy całkowitym dociśnięciu to też dwumas do roboty? dodam ze biegi wchodza ładnie i nic nie slizga..... czasami również na biegu jałowym bez wciskania zaszumi i trzeba wcisnąc pedał do konca i wszystko jest ok
Zobacz Profil
Booggy
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: skoda

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 21 marca 2012, 23:12

Booggy napisał(a):to też dwumas do roboty?

Tak, to tez dwumas, ale jeszcze nie do roboty, bo z takim czyms mozna pare lat pojezdzic.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez rafis » 21 marca 2012, 23:30

marcus415 napisał(a):
Booggy napisał(a):to też dwumas do roboty?

Tak, to tez dwumas, ale jeszcze nie do roboty, bo z takim czyms mozna pare lat pojezdzic.


na 100% dwumas, miałem takie objawy, tylko ze u mnie juz biegi ciezko wchodzily.
Zobacz Profil
rafis
Sport
Sport
 
Posty: 291
Dołączył(a): 31 lipca 2010, 14:20
Lokalizacja: BDG
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 22 marca 2012, 08:09

wcale nie musi byc do wymiany odrazu tak jak pisze Marcus ja jezdze juz tak rok i czekam az padnie.
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Sony » 22 marca 2012, 08:55

jędrek, pakuj jednomas oczywiście jak już Ci dwumas padnie :) Tym bardziej, że masz wirusa.

Mi póki co się dwumas trzyma w eleganckim stanie, ale planuję zawirusować auto, więc pewno pod jego mniejsze zużycie będzie program robiony ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 22 marca 2012, 13:40

jędrek napisał(a):ja jezdze juz tak rok

A ja juz chyba z 6 lat tak jezdze, dodam ze od samego poczatku z moca ponad 220ps.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 22 marca 2012, 16:42

Łukaszu pewnie tak będzie ale czekam chłopaki już w CS powiadomieni co ich czeka jak padnie dwumas :-P
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez twisniowski86 » 23 marca 2012, 01:04

Witam w moim Leonie 1.9 TDI 110 KM ASV zaobserwowałem następujące objawy:
Stukot podczas gwałtownego dodania gazu
Metaliczny odgłos ocierania (porównywalny do hamowania na zuzytych klockach) podczas wciskania sprzęgła na obrotach 2000 w górę
czy to kończące się koło dwumasowe ??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
twisniowski86
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 marca 2012, 19:05
Lokalizacja: Ryglice/Tarnów
Auto: Seat Leon ASV

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 23 marca 2012, 19:40

twisniowski86 napisał(a):Witam w moim Leonie 1.9 TDI 110 KM ASV zaobserwowałem następujące objawy:
Stukot podczas gwałtownego dodania gazu
Metaliczny odgłos ocierania (porównywalny do hamowania na zuzytych klockach) podczas wciskania sprzęgła na obrotach 2000 w górę
czy to kończące się koło dwumasowe ??

A tłucze się przy gaszeniu silnika?
Jeśli tak to zapewne 2-mas pada..
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez twisniowski86 » 23 marca 2012, 19:59

nic a nic sie nie tłucze
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
twisniowski86
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 marca 2012, 19:05
Lokalizacja: Ryglice/Tarnów
Auto: Seat Leon ASV

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 23 marca 2012, 20:19

A moze turbo szykuje sie juz do wylotu wydechem?
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Booggy » 25 marca 2012, 11:30

panowie dodam że że u mnie to nie zawsze sie tłucze przy wciskaniu pedału sprzęgła a dzisiaj zauważyłem że jeszcze przy delikatnym ale to bardzo delikatnym dodaniu gazu również słycha ten dzwięk:/ turbina była regenerowana
Zobacz Profil
Booggy
Stella
Stella
 
Posty: 27
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, 16:41
Lokalizacja: Kraków
Auto: skoda

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 25 marca 2012, 17:38

z objawow tych co opisujesz wnioskuje dmuchawe.Niech ktos dodaje gazu a ty maska do gory i sluchaj
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez polciu1 » 5 kwietnia 2012, 12:08

Koledzy opisze tutaj mój nowo odkryty problem z Leonem bo nie chcę zakładać nowego tematu. Jak odpalę auto z rana to na wciśniętym sprzęgle jest takie jakby szybkie dość stukanie. Jak sprzęgło puszczę to stukania nie ma, wcisnę znowu jest i tak w kółko. Na dobrze rozgrzanym silniku jest to samo mianowicie jak wcisnę sprzęgło to słychać już nie taki stukot a takie miarowe jakby wycie buczenie, takie przerywane uuu uuu (sorki nie umiem tego inaczej opisać nagrałbym filmik, ale raczej nie będzie na nim tego słychać). Na zimnym silniku słychać ten stukot na sprzęgle także w środku auta a jak ciepły jest to w środku jest to nie słyszalne ale jak otworzę szybę w garażu to słychać uuu uuu. Dodam, że biegi wchodzą idealnie, sprzęgło nie ślizga, nie ma szarpania ani wibracji i nie ma żadnych objawów wskazujących na to, że to dwumas pada. Może łożysko oporowe?
Powered by KINGSOFT/BARTPOL 135,9 KM & 315,9 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
polciu1
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:41
Lokalizacja: Ostr/Wwa
Auto: Leon 1M TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcin7x5 » 5 kwietnia 2012, 12:43

Skoro piszesz, że na wcisniętym sprzęgle tak jest to szukaj własnie w docisku. Najprędzej własnie łozysko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez polciu1 » 6 kwietnia 2012, 12:28

No to wygląda na to, że trzeba zwalać skrzynie i chyba czeka mnie spory wydatek bo chyba najlepiej wymienić już komplet sprzęgła z dwumasem :/ tylko dlaczego teraz musiało to nastąpić eh...

-- 6 kwi 2012, o 13:28 --

Dzisiaj po otwarciu maski i wnikliwym nasłuchiwaniu nawet na ciepłym silniku i bez sprzęgła słychać delikatne stuki, buczenie coś takiego. Jak wcisnę sprzęgło to wtedy się to nasila i jest to wyraźne dudnienie. Jeśli to dwumas lub łożysko to mogę z tym jeszcze trochę pojeździć czy lepiej już wymieniać?
Powered by KINGSOFT/BARTPOL 135,9 KM & 315,9 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
polciu1
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:41
Lokalizacja: Ostr/Wwa
Auto: Leon 1M TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 6 kwietnia 2012, 17:42

polciu1 napisał(a):Jak wcisnę sprzęgło to wtedy się to nasila i jest to wyraźne dudnienie.

Sprzeglo wcisniete na maxa? Halas slychac po stronie sprzegla? Jak tak, to prawdopodobnie lozysko i nie radze z tym jezdzic, bo jak sie zatrze, to raz ze bedzie koniec jazdy, a dwa - docisk do wymiany.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez polciu1 » 14 kwietnia 2012, 22:01

Witam Kolegów,
Jestem po wymianie kompletnego sprzęgła z dwumasem i stuki ustały jest cisza, ale pojawiły się następne problemy... Jak jadę np. na czwórce i puszcze gaz bez wciskania sprzęgła to jest takie dość mocne szarpnięcie przy wyższych obrotach jest to mniej wyczuwalne, ale jednak jest. Drugi problem to taki, że auto wcześniej lekko wibrowało przy ruszaniu na jedynce i na wstecznym a teraz na nowym sprzęgle dość mocno wibruje, drży przy ruszaniu i na jedynce i na wstecznym, jeszcze mocniej czuć jak chce się ruszyć pod górę. Po tej wymianie ruszanie stało się bardzo nieprzyjemne i uciążliwe, czy mechanik coś źle zrobił, czy może części słabe włożył (niestety zapomniałem zapytać jakiej firmy, ale zawsze wkładał mi części z górnej półki). Proszę o sugestię bo wydałem 2000 PLN z wymianą i jestem przerażony efektami :/ Czy pojeździć chwile żeby sprzęgło się ułożyło, dotarło czy od razu reklamować?
Dziękuję i pozdrawiam :)
Powered by KINGSOFT/BARTPOL 135,9 KM & 315,9 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
polciu1
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:41
Lokalizacja: Ostr/Wwa
Auto: Leon 1M TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 15 kwietnia 2012, 13:12

nie sądzę aby miało co tutaj się ułożyć, na początek dowiedz się co tobie tam wsadził no i oczywiście reklamuj naprawę bo tak nie powinno być.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez polciu1 » 16 kwietnia 2012, 18:36

dzięki ziom :) zrobiłem dzisiaj trasę około 250 km, trochę trasy, trochę miasta i wniosek jest taki, że ja nie umiem aktualnie tym samochodem ruszyć bez telepania, jak się da dużo gazu jest jako tako a jak powoli chce się ruszyć to telepie, już wolę moje stare sprzęgło, tam oprócz stuku nic innego się nie działo i mogłem ruszyć bez telepania nawet z lekkim gazem i powoli, teraz nie ma takiej możliwości :/ Jutro dzwonię z reklamacją i odstawiam auto :/

-- 16 kwi 2012, o 12:29 --

tak czytam różne informacje z netu i czy myślicie, że takie problemy mogą być przez to, że sprzęgło jest nie odpowietrzone? Jak to ewentualnie się robi i czy dam rade w garażu czy lepiej samemu nie dotykać? (kanału nie posiadam)

-- 16 kwi 2012, o 19:36 --

widzę, że nikt nie spotkał się z podobnym problemem:/ w sobotę auto idzie do poprawki, napiszę w przyszłym tygodniu co było o ile dojdę z tym do ładu bo już mam dość, po wymianie kompletnego sprzęgła z kołem dwumasowym miało być pięknie a tu taki zonk... eh...
Powered by KINGSOFT/BARTPOL 135,9 KM & 315,9 Nm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
polciu1
Signo
Signo
 
Posty: 107
Dołączył(a): 3 września 2011, 20:41
Lokalizacja: Ostr/Wwa
Auto: Leon 1M TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PaVLo » 17 kwietnia 2012, 20:20

Od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika i gdy pochodzi z minutę na jałowym, słychać nagle szuranie i zaczyna lekko kołysać autem, gdy wcisnę delikatnie sprzęgło (~2cm na pedale) efekt ustaje. Po lekkim rozgrzaniu silnika już nic nie słychać. W piątek jadę do mechanika w innej sprawie, ale wspomnę mu o tym. Jak sądzicie, czy dwumas już pada, czy to to od łożyska w skrzyni ?. W niedzielę jadąc A4 chciałem sprawdzić autko i bez problemów osiągałem 220km/h i nie czuć było jakiegoś szarpania przy przyspieszaniu czy puszczaniu gazu na 6 biegu, jednak jak raz hamowałem silnikiem na 5-tce to czułem takie jakby lekkie szarpania, które ustawały przy przyspieszaniu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 17 kwietnia 2012, 23:21

PaVLo napisał(a):jadąc A4 chciałem sprawdzić autko i bez problemów osiągałem 220km/h

Super ze tutaj nam o tym piszesz... :hahaha:
PaVLo napisał(a): czy dwumas już pada

Tak.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PaVLo » 18 kwietnia 2012, 08:45

Widzę, że nie umiesz czytać między wierszami, więc Twój śmiech jest żałosny ...

z tego co tu pisze w temacie to najlepiej wybrać dwumas Luka od Sharana, czy ten komplet będzie się nadawał ?

http://moto.allegro.pl/luk-dwumas-shara ... 88863.html (tutaj chyba bez tarczy sprzęgła)

ewentualnie coś takiego
http://moto.allegro.pl/dwumas-sprzeglo- ... 87917.html


Jeszcze takie pytanie, czy hamowanie biegami mocno wpływa na żywotność dwumasa ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 18 kwietnia 2012, 09:21

kupuj jednomas.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 18 kwietnia 2012, 13:43

PaVLo napisał(a):żałosny ...

to jestes Ty, piszac na ogolnym forum, ze jezdzisz po drodze 220km/h gdzie obowiazuje ograniczenie predkosci do 140km/h.
Pomysl troche, myslenie nie boli :idea:
florek napisał(a):kupuj jednomas

Tak, tak.. dodatkowo wymien plomby w zembach bo moga powypadac :-D Pomijam juz fakt szybszego zuzycia skrzyni i w ekstremalnych przypadkach mozliwosci skrzywienia walu.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 18 kwietnia 2012, 13:54

marcus415, eh czarny scenariusz :-D :roll:
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marcus415 » 18 kwietnia 2012, 13:58

florek napisał(a):marcus415, eh czarny scenariusz :-D :roll:

Czarny, ale mozliwy. Co do mega wibracji na jalowym, to nie scenariusz tylko norma na jednomasie w ARL-u.
Zobacz Profil
marcus415
Sport
Sport
 
Posty: 949
Dołączył(a): 30 października 2006, 22:23
Region: zagranica
Auto: Zuk
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 18 kwietnia 2012, 14:03

o wibracjach to wiem, ale jaki masaż darmowy 8)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kampers » 22 kwietnia 2012, 18:48

Panowie a jaki 2-mas do ARL ? tylko i wylacznie 2 mas sa jakies rozne ? czy tylko i wylacznie do ARL jest 1 opcja a kilka firm ? Czy lepiej kupic z lepszej firmy narazie seria 150km ale kiedys tam bedzie program, jak doprowadze auto do takiegos tanu jak ma byc :)

http://moto.allegro.pl/dwumas-sprzeglo- ... 87917.html
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kampers
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, 17:57
Auto: ARL

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 22 kwietnia 2012, 20:09

kampers, lektura forum sie klania
na ten temat ksiazke napisano....
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez matgym » 6 maja 2012, 12:09

SIemka! Potrzebuje pewnej informacji, mianowicie kupilem tarcze i docisk sachs performance, zestaw ten byl kupowany do golfa V BKD,6 biegow 240mm. Kupilem to sprzeglo z mysla o wrzucenia tego do mojej skrzyni 240mm DRW do bory ARL i teraz zastanawiam sie czy podejdzie do mojej skrzyni to sprzeglo z kolem od BKD czy moze bede musial kupic inne kolo tj. od BTB? Jak to widzicie ? Sa jakies roznice miedzy BKD, BTB i ewentualnie ARL?
Zobacz Profil
matgym
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 13:47
Lokalizacja: Gd
Auto: VW Bora

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez grzybek » 6 maja 2012, 19:05

skoro od Sharana BTB pasuje do Leona ARL to skad to pytanie?

chyba kolega nie zada;sobie trudu poczytania kilku konkretnych tematow?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez matgym » 6 maja 2012, 23:12

to że BTB a ARL są P&P to ja wiem, źle to może ujalem , ale głównie chodzi o to czy kolo od BKD jest takie samo wszystkimi wymiarami jak kolo od BTB a, bo jeśli tak to wtedy będzie pasować do skrzyni, albo jeszcze inaczej czy do mojej skrzyni DRW podejdzie Sachs Performance z kołem od BKD?
Mam nadzieję że w miarę jasno pisze :)
Zobacz Profil
matgym
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 14 listopada 2010, 13:47
Lokalizacja: Gd
Auto: VW Bora

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 17 maja 2012, 07:04

witam,

jeżdżę właśnie na nowym programie dzięki JM/G60 ... i odczuwam tylko same pozytywy :!: :brawo:
Nie widzę -jak na razie- wad. Nawet na jałowych drążek nie drga. Sprzężenie przeniesienia napędu jest bardziej bezpośrednie, daje też większe wyczucie dozowania mocą /momentem na drodze, panowania nad samą reakcją samochodu przy dodawaniu gazu. Silnik szybciej się wkręca, choć zmiana programu (odsyłam do mojego wątku - podaję tam link do wykresu (viewtopic.php?f=5&t=8344&p=416191#p416191) na pewno miała wpływ, aczkolwiek aż nie w takim stopniu. Polecam koło JM ze wszech miar :-D
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 22 maja 2012, 08:15

Witam
Chciałem was prosić o pomoc tych co maja już lub montowali i wiedzą jak sie sprawuje. Mam silnik ASV 1.9 TDI z programem do ok 135KM. Zaczyna mi sie wykańczać koło dwumasowe. Podczas zapalania i gaszenia auta przenosi sie drzenie na bude i podczas gaszenia czasem zabrzeczy na zewnątrz. I teraz zastanawiam sie co zakładać czy zestaw całego sprzęgła LUK z kołem dwumasowym(czyli oryginał na 1 montaż) czy założyć zestaw VALEO z kołem sztywnym...(taki znalazłem tylko na allegro-LUKa nie widziałem...)? Tylko nie wiem jak sie sprawdza sztywne koło i czy duży dyskomfort jest wtedy? Buda mocno drży ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Omega » 22 maja 2012, 16:48

PiterEL, Bo to tylko Valeo sprzedaje takie zestawy, a może po prosty koło od 1z i sprzęgło g60/vr6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=255771&hilit=sztywne+ko%C5%82o+zamachowe
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Omega
Sport
Sport
 
Posty: 323
Dołączył(a): 8 grudnia 2011, 18:15
Region: małopolskie
Auto: 1M2
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez studzien » 22 maja 2012, 20:09

-- 22 maja 2012, o 21:08 --

Witam ja ostanio zakładałem zestaw koło z 1Z i sprzęgło G60 i jestem zadowolony żadnego dyskomfortu nie zauważyłem może leciutko głośniej pracuje także polecam
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 22 maja 2012, 20:20

Jakie koszta ? A czy nie czujesz od 1000 do 2000 wiekszego drzenia ? Bo podobno w tych zakresach czuc...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ohapara » 22 maja 2012, 21:30

PiterEL napisał(a):Jakie koszta ?
ja za uzywke jednomas 1Z ok 250zł + sprzęgło vr6 700zł, grzechocze w silniku, ale leos wreszcie sie nie zastanawia tylko rwie do przodu , no i sprzedlo chodzi lzej, jak w benzynie;)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ohapara
Sport
Sport
 
Posty: 541
Dołączył(a): 15 sierpnia 2009, 21:19
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: STefan
Silnik: benzyna inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 22 maja 2012, 21:56

A lepiej sprzęgło VR6 czy od G60 ? Mam ok 135KM i nie zamierzam wiecej juz nic robic... A jaka jest zywotnosc jednomasy ?


Podobno na sprzegle G60 nie slychac grzechotania...?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez borowa » 22 maja 2012, 22:04

To Tobie od G60 wystarczy, w zeszłym roku sprzęgło brałem od elemenateur (poniżej 400zł wyszło jak mnie pamięć nie myli), do tego oczywiście używka jednomas (ok 170zł z wysyłką). Jednomas - kawał żelastwa, jak dla mnie wiecznego żelastwa :wink:
Aha, osobiście nie zauważyłem dyskomfortu związanego z założeniem takiego kompletu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 22 maja 2012, 22:04

borowa napisał(a):To Tobie od G60 wystarczy, w zeszłym roku sprzęgło brałem od elemenateur (poniżej 400zł wyszło jak mnie pamięć nie myli), do tego oczywiście używka jednomas (ok 170zł z wysyłką). Jednomas - kawał żelastwa, jak dla mnie wiecznego żelastwa :wink:


I odczuwasz u siebie jakies wibracje , brzeczenie... lub cos innego ? Czyli jednym slowem zalecacie jednomas...?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez borowa » 22 maja 2012, 22:16

Tak jak wspomniałem, po wymianie nie zauważyłem skutków ubocznych, teraz tamtym Leonem rzadko jeżdżę, ale rok po zmianie jest wszystko ok, asv'ka prawie 140km i niemal 350Nm :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
borowa
Cupra
Cupra
 
Posty: 2909
Dołączył(a): 25 marca 2010, 17:49
Lokalizacja: LU
Region: lubelskie
Auto: CUPRA ST 385
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 23 maja 2012, 12:57

A czy warto brać VALEO 826 317- taki zestaw sprzęgło ze sztywnym kołem ? Podobno piszą ze ma sprezynki ktore sa bardziej odporne na drgania?

czy lepiej kupić sprzegło od G60 np SACHS i do tego koło sztywne od 1Z ? tylko czy koło używkę czy szukać w ASO nowe ? Bo podobno z używką może być róznie, ze moze być przegrzane bądz krzywe... Cos też czytałem że trzeba zabielić koło uzywane. Czy to prawda ? No i zabielanie zabiera już jakas ilosc materialu plus uzywane juz zabrało...

Jednym slowem do silnika ASV trzeba jak dobrze wyczytałem:
-koło zamachowe o numerach VW 037 105 273C / VW 028 105 269 B
-komplet sprzegla SACHS( tarcza, docisk, łożysko zwalniające) 3000 332 001 to G60
-N90206103 - śruby do koła zamachowego 6szt
-N10101001 śruby do docisku - 6szt

A co z wysprzęglikiem hydraulicznym ? Bo chyba tez warto go wymienic ? Tylko jakie numery i jaki najlepiej ?
Prosze o pomoc abym bubla nie kupil i poprawne czesci.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 24 maja 2012, 21:10

PiterEL napisał(a):Jakie koszta ? A czy nie czujesz od 1000 do 2000 wiekszego drzenia ? Bo podobno w tych zakresach czuc...


PeterEL,

nie ma żadnego drżenia,

napiszę więcej - jest lepiej w tym zakresie niż na DM. Jak pisałem - jest bardziej bezpośrednie przeniesienie, i nie wyobrażam sobie powrotu do DM.

NIC nie grzechocze (G60).

Kupiłem koło JM od 1Z o nr ...273C z wieńcem za 150,- zł + sprzęgło SACHS do G60 (tylko SACHS!) za 350,- zł (docisk, tarcza, łożysko wyciskowe, smar) + nowe śruby (12-szt.) za 70,- zł + robocizna za 350, zł. Do tego ew. olej do skrzyni (u mnie VW) za 150, zł- (3x1 litry, bo wchodzi do EGS 2,4 l) i to co "wyjdzie po drodze". U mnie : uszczelniacz wału korbowego 149,- zł + uszczelniacz wału skrzyni 64,- zł

Części - wszystkie na Allegro.

Wymieniaj na elementy j.w. napisałem ! - podałem Ci koszty - nawet się nie zastanawiaj :-D

Koła nie zabielałem.
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 24 maja 2012, 21:25

A ten caly wysprzeglik hydrauliczny to ktore to ? Tez musze wymienic ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez leoTDI » 25 maja 2012, 07:12

PiterEL napisał(a):A ten caly wysprzeglik hydrauliczny to ktore to ? Tez musze wymienic ?


nie wymieniałem - nie bądż nadgorliwy - decyduje mechanik
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez PiterEL » 25 maja 2012, 07:18

No mechanik mi mowil zeby odrazu wymienic zeby za jakis czs znw nie rozbierac i drugi rsz ta sama robota...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron