Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czasowy brak mocy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez transit_master » 15 listopada 2010, 08:26

Rura się wypięła. Sprawdz po kolei cały dolot.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jędrek » 15 listopada 2010, 08:40

dzięki zaraz schodzę do auta.Ten przewód idzie od dołu?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez stashekcn » 15 listopada 2010, 08:45

Miałem podobnie, strzał i koniec mocy- turbo. Tylko, że mi nie dymiło, co u Ciebie sugeruje nieszczelność w dolocie, tak jak koledzy sugerują. Tak, od dołu idzie przewód. IC masz za prawym nadkolem/pasażera.
Zobacz Profil
stashekcn
Signo
Signo
 
Posty: 117
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 22:06
Lokalizacja: Cieszyn
Auto: Leon 1P BWA
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jędrek » 15 listopada 2010, 08:50

To akurat wiem ze z prawej strony
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Christiano_G » 15 listopada 2010, 13:14

Przewód mógł Ci wypaść u dołu lub u góry z prawej strony pod reflektorem.
Zobacz Profil
Christiano_G
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2009, 10:31
Lokalizacja: Łomża/Warszawa
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez karoLak » 22 lutego 2012, 16:34

Ponawiam temat Panowie:) również mój Leon potrzebuje pomocy... Na trasie turbinka się wyłącza i dupa blada trzeba zjeżdżać z autostrady na parking lub pas awaryjny i restartować silnik. Podłączałem go pod kompa u 2 różnych mechaników jeden powiedział że przyczyna jest N75 natomiast drugi wywnioskował iż turbina do czyszczenia a N75 cytuję "działa jak należy". I komu teraz wierzyć?? wymienię zawór i objawy mogą nie zniknąć i kolejne pieniądze na czyszczenie turbinki... Może mi się również przytrafić odwrotna sytuacja wyczyszczę turbinę, objawy nie znikną, wtedy będzie trzeba kupić N75. Jeszcze wymiana kompletnego rozrządu mnie czeka więc nie chciałbym aby wydatki rosły. Pozdrawiam
Only Diesel !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
karoLak
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 października 2011, 13:02
Lokalizacja: Jawor
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 22 lutego 2012, 16:42

karoLak napisał(a):Ponawiam temat Panowie:) również mój Leon potrzebuje pomocy... Na trasie turbinka się wyłącza i dupa blada trzeba zjeżdżać z autostrady na parking lub pas awaryjny i restartować silnik. Podłączałem go pod kompa u 2 różnych mechaników jeden powiedział że przyczyna jest N75 natomiast drugi wywnioskował iż turbina do czyszczenia a N75 cytuję "działa jak należy". I komu teraz wierzyć?? wymienię zawór i objawy mogą nie zniknąć i kolejne pieniądze na czyszczenie turbinki... Może mi się również przytrafić odwrotna sytuacja wyczyszczę turbinę, objawy nie znikną, wtedy będzie trzeba kupić N75. Jeszcze wymiana kompletnego rozrządu mnie czeka więc nie chciałbym aby wydatki rosły. Pozdrawiam


Po co zjeżdżać na parking, by resetować sterownik silnika?
Zrób log dynamiczny 11 i 03, wtedy będzie wiadomo.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez karoLak » 22 lutego 2012, 16:47

untaztood, muszę zjeżdżać na parking gdyż tylko po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika turbina działa.
Only Diesel !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
karoLak
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 października 2011, 13:02
Lokalizacja: Jawor
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 22 lutego 2012, 18:00

karoLak napisał(a):untaztood, muszę zjeżdżać na parking gdyż tylko po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika turbina działa.


Przecież takie rzeczy to się robi jak samochód jedzie ;-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez karoLak » 22 lutego 2012, 18:03

untaztood, No tego jeszcze nie testowałem :P i myślę że jednak będę zjeżdżał na parking:D
Only Diesel !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
karoLak
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 października 2011, 13:02
Lokalizacja: Jawor
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez LoozaQ » 22 lutego 2012, 18:21

karoLak, jak N75 dłużej działa nieprawidłowo to i tak masz turbo do czyszczenia na 99%. Zamień miejscami N75 z tym od sterowania EGRa i będziesz widział czy jest różnica. Druga sprawa to taka, że tak jak untaztood napisał, po logach dynamicznych od razu widać czy N75 działa poprawnie.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez karoLak » 22 lutego 2012, 18:32

LoozaQ, Jutro spróbuje zamianę natomiast co do logów to prosiłbym o dokładniejsze wyjaśnienie jak je wykonać ;) sorki ale jestem zielony w tym wszystkim...
Only Diesel !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
karoLak
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 października 2011, 13:02
Lokalizacja: Jawor
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez LoozaQ » 22 lutego 2012, 19:30

karoLak napisał(a):LoozaQ, Jutro spróbuje zamianę natomiast co do logów to prosiłbym o dokładniejsze wyjaśnienie jak je wykonać ;) sorki ale jestem zielony w tym wszystkim...

Proszzzzzz.....

turbina
niem.: turbolader
pojęcia związane z turbiną:
- N75 [LDR] zawór regulujący ciśnienie doładowania [niem.: Ladedruckregelventil];
- DTC 00575.

1. diagnostykę rozpoczynamy od upewnienia się, iż lmm działa poprawnie oraz, że dynamika gazów spalinowych nie jest niczym zakłócona.


2. dokonujemy analizę grupy 011BS w próbie statycznej.
ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.
zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 0.0%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.
w trybie ON: N75 osiąga wartość 100%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość.

Obrazek


do prawidłowej oceny działania kierownic potrzebna jest obserwacja tzw. sztangi - dokonujemy ją w ten sposób: Film instruktażowy - prawidłowa obserwacja pracy sztangi w turbinie po włączeniu Basic Settings w grupie 011.


3. dokonujemy analizę grupy 011 w próbie dynamicznej.
wartości z pozycji 2 są tzw. wartościami żądanymi przez mapę - innymi słowy - wartość ciśnienia doładowania powinna wynosić tyle, ile wskazuje poz. 2.
poz. 3 wskazuje rzeczywistą wartość ciśnienia doładowania.
w przypadku sprawnej turbiny wartości te powinny się pokrywać.

Obrazek


jeżeli wartość z poz. 3 jest większa niż wartość z poz. 2, to mamy do czynienia z przeładowaniem, co skończyć może się trybem awaryjnym [tzw. notlauf] potwierdzonym zapisaniem się błędu 00575 w ECU. przyczyną tego stanu rzeczy może być wadliwe działanie N75, kierownic turbosprężarki bądź inne uszkodzenie.

jeżeli wartość w poz. 3 jest niższa niz w poz. 2, to spowodowane może być to uszkodzeniem turbosprężarki, zaburzoną dynamiką gazów spalinowych [np. zatkany katalizator] bądź problemem związanym z podciśnieniem.


4. informacje dodatkowe:
-problem związany z przeładowaniem.


Źródło: Audi Klub Polska
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 22 lutego 2012, 20:43

karoLak napisał(a):untaztood, No tego jeszcze nie testowałem :P i myślę że jednak będę zjeżdżał na parking:D


Co to za problem 100 metrów przejechać na luzie, a nie na biegu?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Visterio » 7 kwietnia 2012, 21:56

Podłączę się pod temat...
Leon 1.9 ASV 110KM - turbinka po regeneracji, wymianie przewodów turbo. Pierwszy niepokojący objaw - w ogóle nie słyszę, żeby turbina pracowała, drugi - brak mocy powyżej 2000obr, czuje szarpnięcie i notlauf - identycznie jak przed regeneracją turbo. Dodam tylko, że moje stare turbo miało nie tylko zapieczone łopatki i to porządnie, ale też było zauważalne pęknięcie obudowy... Spróbuje przerzucić zawór sterujący N75 z audi A4 kumpla - zobaczymy czy to pomoże. Co radzicie?

-- 7 kwi 2012, o 22:56 --

Witam!
Jestem już po wymianie N75, samochód odzyskał swoja moc ... turbina chodzi idealnie i auto przyspiesza jak za dawnych lat:P ale mam jeszcze jeden problem: jak silnik jest zimny - przyspieszając, na 2 biegu pomiędzy 2,5-3 tys obrotów - samochód lekko szarpie tak jakby się dławił?! kolejne biegi wszystko ok, turbinka dmucha nawet pod 5 tys :) czego to może byc wina? czy to wina zimnego silnika? czy znowu cos poważniejszego?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Visterio
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 1 lipca 2011, 11:50
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon 1.9 TDI

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez slawo80 » 8 kwietnia 2012, 08:29

Visterio napisał(a):
jak silnik jest zimny.... przyspieszając...pomiędzy 2,5-3 tys obrotów - samochód lekko szarpie tak jakby się dławił?! ...... turbinka dmucha nawet pod 5 tys ....czy to wina zimnego silnika? ....


Nie, to wina kierowcy- kata turbosprężarek i silnika. Długo tak nie pojeździsz.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 8 kwietnia 2012, 10:19

Visterio napisał(a):Podłączę się pod temat...
Leon 1.9 ASV 110KM - turbinka po regeneracji, wymianie przewodów turbo. Pierwszy niepokojący objaw - w ogóle nie słyszę, żeby turbina pracowała, drugi - brak mocy powyżej 2000obr, czuje szarpnięcie i notlauf - identycznie jak przed regeneracją turbo. Dodam tylko, że moje stare turbo miało nie tylko zapieczone łopatki i to porządnie, ale też było zauważalne pęknięcie obudowy... Spróbuje przerzucić zawór sterujący N75 z audi A4 kumpla - zobaczymy czy to pomoże. Co radzicie?

-- 7 kwi 2012, o 22:56 --

Witam!
Jestem już po wymianie N75, samochód odzyskał swoja moc ... turbina chodzi idealnie i auto przyspiesza jak za dawnych lat:P ale mam jeszcze jeden problem: jak silnik jest zimny - przyspieszając, na 2 biegu pomiędzy 2,5-3 tys obrotów - samochód lekko szarpie tak jakby się dławił?! kolejne biegi wszystko ok, turbinka dmucha nawet pod 5 tys :) czego to może byc wina? czy to wina zimnego silnika? czy znowu cos poważniejszego?


5tys obrotów?! Podziwiam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Visterio » 9 kwietnia 2012, 19:39

slawo80 napisał(a):
Visterio napisał(a):
jak silnik jest zimny.... przyspieszając...pomiędzy 2,5-3 tys obrotów - samochód lekko szarpie tak jakby się dławił?! ...... turbinka dmucha nawet pod 5 tys ....czy to wina zimnego silnika? ....


Nie, to wina kierowcy- kata turbosprężarek i silnika. Długo tak nie pojeździsz.


Kolego, to chyba logiczne, że nie jeżdżę żyłując silnik do 5 tys. nawet na rozgrzanym silniku?
Wręcz przeciwnie - preferuje bardzo ekonomiczną jazdę. Zazwyczaj zmieniam biegi ok 2 tys obr
a post, w którym napisałem że turbina działa w przedziale do 5 tys. -> to była jednorazowa sytuacja w której sprawdzałem z mechanikiem
czy świeżo regenerowane turbo i nowo założony zawór sterujący działa poprawnie i piszę, że samochód płynnie przyspiesza nawet powyżej 4 tys obrotów.. ( pod 5 gdzie to już jak dla mnie bardzo górna granica nawet dla takich testów) i zadaje pytanie (w stronę osób które mogą wypowiedzieć się sensownie w tym temacie a nie wyrażać swoją opinie na temat stylu mojej "jazdy" czy też testów) co może być przyczyną lekkiego dławienia i szarpania na zimnym silniku przy zmianie biegów...?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Visterio
Signo
Signo
 
Posty: 102
Dołączył(a): 1 lipca 2011, 11:50
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Leon 1.9 TDI

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez slawo80 » 10 kwietnia 2012, 08:33

Visterio napisał(a): zadaje pytanie (w stronę osób które mogą wypowiedzieć się sensownie w tym temacie a nie wyrażać swoją opinie na temat stylu mojej "jazdy" czy też testów) co może być przyczyną lekkiego dławienia i szarpania na zimnym silniku przy zmianie biegów...?


To zadawaj te pytania precyzyjnie, a nie każ innym się domyślać o co ci chodziło, bo z dość ogólnego opisu twojego wcześniejszego postu wynika jedynie to że nie umiesz jeździć samochodem.
Zobacz Profil
slawo80
Signo
Signo
 
Posty: 184
Dołączył(a): 11 kwietnia 2008, 12:52
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: Seat Leon TDI ASV

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez uciu_85 » 14 kwietnia 2012, 20:33

Witam!
Mam problem z moim ASV.
Często zdarza sie tak że łapie notlauf przy ok 3000obr/m na 3 i 4 biegu.Po resecie silnika znow chodzi dobrze. A czasami nie ma zadnych dolegliwosci i ciagnie pieknie nawet do 4500obr/m na kazdym biegu i 170/180km/h to nie problem.
Czyscilem N75, byl troche zasyfiony ale brak poprawy, zamienialem z zaworkiem od egr rowniez to samo.
Wymienialem wszystkie węzyki podcisnieniowe wraz z tym od N75 do turbo.
Turbina byla wymieniana w 2010 roku na nowa i jest zrobine na niej jakies 60000 km. Teraz przebieg 240000 km.
Na vagu blad - cisnienie doladowania, przekroczona gorna granica doladowania.
Postaram sie zrobic logi jak najszybciej. W maju mam wyjazd z Angli do Polski i nie chce niepotrzebych problemow na trasie. W zimie jak jechalem do i z Polski przegonilem troche auto problemy zaczely sie jakis miesiac temu.
Ogolnie auto uzywanie po miescie na krotkich odcinkach ale biegi zmieniam w przedziale 2000obr/m do 3000obr/m.
Jesli ma ktos jakies pomysly prosze o pomoc. Pozdrawiam
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez transit_master » 14 kwietnia 2012, 20:55

Jak wężyki, zaworki oki to kierownice się przycinają.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jamallorock » 14 kwietnia 2012, 21:05

transit_master napisał(a):Jak wężyki, zaworki oki to kierownice się przycinają.


to napewno kierownice. przerabiałem to samo rok temu.

uciu_85 napisał(a):Ogolnie auto uzywanie po miescie na krotkich odcinkach ale biegi zmieniam w przedziale 2000obr/m do 3000obr/m.


i masz odpowiedź.Warto czasami przegonić motor nawet po mieście,niekoniecznie do odcięcia, ale do 4000rpm np.
2010 -> 2015 - Seat Leon 1,9 TDi ASV +
2015 -> 02.2017 - Volvo V50 2.0D 136KM
2017 -> ... - Volvo XC60 2.0D 150KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jamallorock
TopSport
TopSport
 
Posty: 1089
Dołączył(a): 30 kwietnia 2010, 07:11
Lokalizacja: Chorzów
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez uciu_85 » 14 kwietnia 2012, 21:17

Wczoraj go przegyonilem na autostradzie szedl pieknie pod 4500obr/m nawet na 3 i 4 na odcinku 50 km. A dzisiaj przy rozpedzaniu pod gorke na 3 biegu 2500obr/m i zamula :/
W razie potrzeby robienia turbo chce to zrobic w Polsce i pytanie czy bez obaw moge sie wybrac w trase 2000km
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Nogaj » 15 kwietnia 2012, 06:40

Warto jeszcze sprawdzić stan gruchy od turbo :wink:
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez transit_master » 15 kwietnia 2012, 08:43

uciu_85 napisał(a): pytanie czy bez obaw moge sie wybrac w trase 2000km
możesz. Jakoś tam dojedziesz.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez uciu_85 » 16 kwietnia 2012, 21:43

Nogaj napisał(a):Warto jeszcze sprawdzić stan gruchy od turbo :wink:


Ruszałem sztanga od gruchy na wylaczonym zimnym silniku i chodzi ciezka w przedziale ok 0,5 - 1 cm, zalalem wd-40 i ruszalem i w sumie chodzila caly czas tak samo ciezko.
W na kanale BS 011 tez widac ze sztanga sie porusza.

-- 16 kwi 2012, o 22:43 --

Robiem dzisiaj logi niezej link do tematu
viewtopic.php?f=37&t=31542

Lapal notlauf praktycznie za kazdzm razem, ale jak go pocisnalem np. od 2 biegu do 4000obr z butem w podlodze to na 3, 4 i 5 szedl jak rakieta do przodu do 4600obr bez zadnych objawow zamulenia.
Podpis niezgodny z regulaminem - usunięto
Zobacz Profil
uciu_85
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 26 października 2011, 20:51
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Darek Łapol » 5 maja 2012, 15:42

Witam.
wczoraj wymieniłem w moim 150 km Arl-u cała góre silnika. tzn.-planowanie głowicy, popychacze.uszczelki,i wałek.
Wszystko według mechanika złożone ok, ja natomiast twierdze ze mój Leoś stracił tzw dół, tzn powyżej 2.3 obrótów ciagnie już normalnie ale na 2 i 3 biegu do 2,3 obrotów trzymając gaz w podłodze można sobie papierosa wypalić,
czy jest możliwe że coś żle zostało podłączone, podczas montażu
czy wałek rozrządu od 110 lub 130km jest inny w modelu ARL 150km (bo już mysle sobie ze nie taki wałek mi założyli ----jeżeli sa tokowe różnice)
Z GÓRY DZIEKI ZA POMOC - BO NA OBECNĄ CHWILE JESTEM ZAŁAMNY WRZUCIŁEM 2000ZŁ I JEST LIPA NA MAXAWitam.
Darek Łapol
Stella
Zobacz Profil
Darek Łapol
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 maja 2012, 14:32
Auto: seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez transit_master » 5 maja 2012, 16:05

Pasują wałki od 115,130,150. 110 jest inny wałek gdyż to silnik na pompie i pod Twój silnik nie podejdzie. Może coś z podciśnieniem nie tak, coś źle podłączone.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Darek Łapol » 5 maja 2012, 19:30

może pod złym katem coś podłożył, albo bóg wie co ,wiem jedno auto mi nie jezdzi
co tu dalej sprawdzić albo zrobić zeby znów jeżdziło?
Zobacz Profil
Darek Łapol
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 maja 2012, 14:32
Auto: seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez bono » 5 maja 2012, 20:47

Darek Łapol napisał(a):co tu dalej sprawdzić albo zrobić zeby znów jeżdziło?

a słyszałeś o czymś takim jak vcds ? zrób logi...
Darek Łapol napisał(a):Z GÓRY DZIEKI ZA POMOC - BO NA OBECNĄ CHWILE JESTEM ZAŁAMNY WRZUCIŁEM 2000ZŁ I JEST LIPA NA MAXA

i nie drzyj japy na forum
a rozrząd Ci się nie przestawił ?
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Darek Łapol » 5 maja 2012, 23:42

z rozrzadem wszystko ok, wydaje mi sie ze moze dostawać za mała dawke paliwa w pn sprawdze na komp, i w razie czego bedzie musiał przestawiać wtryski--to jest ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do głowy
Zobacz Profil
Darek Łapol
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 maja 2012, 14:32
Auto: seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jackold » 6 maja 2012, 09:57

a zrób logi bo obecnie szklana kula jest na wyjezdzie majówkowym a reszta to wróżenei z fusów
meble biurowe, projektowanie, wizualizacja pomieszczeń

wiecej info napisz maila
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jackold
Sport
Sport
 
Posty: 834
Dołączył(a): 3 września 2008, 22:36
Lokalizacja: Szczecin
Auto: leon
Silnik: ASV 1.9

Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 20:51

Witam

Mam silniczek ASV 110KM podciągniety na ok 135KM, oczywiście program u profesjonalistów z Łódzkiego COmpSPortu. W sobote zakładałem OIL CATCH TANK. Albo to przypadłość albo nie wiem ale po złożeniu nie mam mocy od dolnych obrotów.Zdjąłem OCT i to samo. Zasłepiony mam też od końca zimy EGR za pomoca kulki z łożyska w wężyku podcisnienia. I cały czas do soboty było ok. Auto od dolnych obrotów jest jakby turbiny nie miało. Dopiero od ok 2800-3000 ciagnie poprawnie.
Błedów żadnych nie ma. SPrawdzałem dzis VAGiem
Zrobiłem logi:
Dynamiczne:
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85622.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85623.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85624.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85625.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85626.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85627.html

Statyczne:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85628.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85629.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85630.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85631.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85632.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85633.html

Basic Setting
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85634.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85635.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85636.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85637.html

Proszę was o pilną pomoc i analize moich logów. Bo nie wiem czy jechać do Compsportu reklamować że coś nie tak jest...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez jędrek » 21 maja 2012, 20:55

piotrek podjedz do chlopakow niech sprawdza.Zadzwon wczesniej do Patryka bo nie ma juz siedziby tam gdzie byla.A niedzwon do Macka bo nje ma go tam
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 21:06

A masz numer do Patryka ? Bo miałem do Macka tylko... A co Maciek juz nie robi u nich ? Aha tylko czy nie skasują mnie za to od razu ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez sławek » 21 maja 2012, 21:12

Kierownice stoją- spójrz na 011 BS.
Sprawdź wężyki podciśnienia, może przy montażu OCT coś odczepiłeś.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 21:21

Hmm , kurcze tylko nic nie dotykałem do wężyków...
A może też być że N75 jest walnięty jak wężyki okażą sie szczelne ? Kurcze teraz musze wszystkie po kolei sprawdzać ? Albo gruszka uszkodzona ?

I macie sposoby jakies na sprawdzanie wezykow ? Ustami zasysac albo moze jakas strzykawka ?


A no i dziwi mnie ze od ok 2800 kierownice ruszaja sie i turbo doladowanie jest ok juz w tych obrotach...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 21:24

jak logowałeś 010 but był w podłodze ? bo widać ze load spada do 74%.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 21:27

Tak był but w podłodze... Tzn moze miałem szczerze wrażenie ze minimalnie stopa mi drgneła ale to na sekunde dosłownie i docisnąłem mocniej gaz...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 21:39

ok looknalem jeszcze raz na logi ... widać turbo leniwie wstaje do 2500, sprawdź czy masz hamulce (tj. czy niema twardego pedału). Sławek ma rację nie N75 nie podnosi sztangę zdołu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez jędrek » 21 maja 2012, 21:40

Spokojnie watpie zeby odlaczyli jezdzi juz ze dwa miesiace na wirusie.Czyzby znow turbo bylo padajace az dziwne przeciez bylo robione nie dawno
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 21:45

Hamulce mam OK. Hamują bez zarzutu... Nie no raczej nie bo sztanga reka sprawdzałem i chodzi i raczej nie ciagnelo by do ok 4000-5000 obr . A ciagnie od 2800 do odcieci bez problemu...

Tylko chyba jakby była nieszczelnosć w podcisnieniu to i w gornych obrotach turbo nie chodziło...?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 21:55

według logów podcisnienie jest lipne z dołu, pozniej jest wporzo :ok:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 21:59

No ok ale to w takim razie gdzie szukac przyczyny ? Od czego zacząć ?

W którym logu jest wartość od podciśnienia ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 22:14

No ok ale to w takim razie gdzie szukac przyczyny ? Od czego zacząć ?
po nitce do kłębka od gruchy do pompy vaccum. Jak odpalisz auto sztanga ma wejść w gruchę.

W którym logu jest wartość od podciśnienia ?
metodą dedukcji....ciśnienie w BS011 jest zbliżone równoznaczne z ciśnieniem atmosferycznym w 010. W dynamicznych 011 widać że regulacja ciśnienia pojawia się od 2000rpm. Czyli jest nieszczelność lub vacuum nie domaga
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 22:15

No ok ale czy jakby była nieszczelność w podciśnieniu to turbo tez nie działałoby w gornych obrotach ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 22:29

No ok ale czy jakby była nieszczelność w podciśnieniu to turbo tez nie działałoby w gornych obrotach ?
wszystko zależny jaka.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez PiterEL » 21 maja 2012, 22:31

Hmm no nic jutro po pracy zaczne sprawdzać. Odepne wezyk najdluzszy schodzacy do turbo i oddessam ustami powietrze. Zobacze czy pojdzie. A jak cos pozniej dalej bede szukac... w nastepnych wezykach. Wieczorem dam znac jak wyglada uklad podcisnienia.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Brak mocy z dolnych obrotów od ok 2800 jest ok-Logi

Postprzez kobzyr » 21 maja 2012, 22:32

Tu masz ściągę jak to jest połączone
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez PiterEL » 22 maja 2012, 21:52

Dziś sprawdziłem szczelność i działanie wezyka od gruszki w turbinie. Gruszka trzyma wiec tam wezyk jest szczelny. Nastepnie zamienilem miejscami zaworki od egr i N75. Miałem wrazenie ze turbina dziala poprawnie... Vaga nie podpinałem. Zmieniłem odwrotnie ( popranie) zaworki i turbo chyba zaczeło działac. zrobiłem Log grupy 011

http://vaglog.rtnet.pl/pepe_lodz_85756.html

Chyba działa ok ? Tylko co było przyczyna ? I zobacze czy dalej bedzie działać poprawnie...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości