Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czasowy brak mocy

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez ColdMan » 13 lipca 2012, 11:09

Przestudiowałem wszystkie tematy z brakiem mocy i nic mi nie przychodzi do głowy...Więc liczę na waszą pomoc

Kupiłem ostatnio Leona 2002 ASV 1.9 TDI 110 KM no i niestety ma zanik mocy od samego początku , zaniżało przepływomierz więc sądziłem że to będzie wina tego , wymieniłem przepływomierz auto idzie trochę lepiej ale to ciągle nie jest to na początku kupna wymieniłem również filtry ( powierza + paliwa i zaworek zwrotny ) co najlepsze nadal mam bąbelki w przewodzie paliwowym...EGR czyszczony tydzień temu było sporo syfu,co tam jeszcze Ciśnienie turbiny jest ok turbina bardzo dobrze ciągnie na 2 biegu i na 3 od 2500 do 3000 potem muł straszliwy...Patrzyłem również zakres pracy wtrysków to na 4 i 3 Cylindrze strasznie spada wartość i zaniża ale według programu jeszcze mieści się w normie po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok tylko na zimnym ten wykres rzuca....
No i czytałem na forum o zderzakach to wychodzi na to że nie mam wlotu do intercoolera , ale to chyba aż tak nie wpływa na brak mocy


Auto ma wymienione wtryski i pompę przez wcześniejszego właściciela ponieważ naprawiał coś przy pompie ona się rozsypała i jakieś części jej trafiły do wtrysków to tyle co wiem....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Odp: Czasowy brak mocy

Postprzez kendo » 13 lipca 2012, 13:09

Siema mialem to samo co ty u mnie byly to lopatki w turbo przegonilem samochod dosyc mocno na 7 i jak narazie od 3 tygodni problemu brak samochodzik smiga bardzo dobrze
Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 13 lipca 2012, 13:11

Przecież napisał wyraźnie, że ciśnienie turbiny jest prawidłowe.
Sprawdź, czy nie masz przypadkiem wtrysków od wersji 90KM.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Odp: Czasowy brak mocy

Postprzez kendo » 13 lipca 2012, 14:37

U mnie tez bylo sprawdzane cisnienie turbo i bylo wporzadku wiec nie wiem :)

Wysyłane z mojego MB860 za pomocą Tapatalk 2
Zobacz Profil
kendo
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, 16:26
Lokalizacja: St-ce
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 13 lipca 2012, 22:07

Łopatki w turbo w 99,9% zacinają się w pozycji otwartej, tak więc turbo pompuje większe ciśnienie niż jest zadane - przez co przez pewien czas na początku auto jedzie normalnie, póki nie wpadnie w tryb awaryjny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez ColdMan » 14 lipca 2012, 00:38

NO ja swój ganiam ostro odkąd kupiłem , i dziś podstawiałem się do leona 90km seria no to miałem lepsze delikatnie odejście ze startu a z piątki ze 120km/h szły podobnie może ja trochę z przodu byłem.
Dziś zdejmuje ten dolny spoiler przedniego zderzaka żeby odsłonić IC ( bo jak patrzyłem to ta rurka kierująca powietrze na IC też jest czymś zastawiona )i zobaczę jak to będzie biegać a z tymi wtryskami to też zobaczę
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 14 lipca 2012, 06:25

Jaki "dolny spojler przedniego zderzaka"?
Co masz na myśli?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez ColdMan » 2 września 2012, 16:08

dolną część zderzaka :) a mianowicie to
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... uussi.jpg/

-- 14 lipca 2012, 15:49 --

Dolot wycięty ślicznie intercooler wyjęty wyczyszczony maksymalnie jak się dało, auto idzie inaczej ale to jest ciągle nie to ! już nie mam pomysłów .... Proszę o pomoc

-- 2 września 2012, 17:07 --

Sorka za post pod postem ... Udało mi się pozbyć poszarpywania w okolicach 2000 tyś obrotów. Nie wiem czy akurat to było problemem na 100 % ale odpiąłem EGR i wszystko jest ok został tylko brak mocy ale tu muszę wykonać logi w październiku jak wrócę z wakacji
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ColdMan
Sport
Sport
 
Posty: 242
Dołączył(a): 6 maja 2012, 20:01
Lokalizacja: Płońsk
Auto: Leon 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez m4rkus » 16 września 2012, 22:10

Witam
Dziś trochę przegoniłem swojego leona ARL. Jak obroty doszły do 4000 odczuwalny był brak mocy po sekundzie znowy dostal kopa ,ale tylko na chwile (coś jak szarpniecie) .Zrobiłem kilka razy taki test i za każdym razem jak dojdzie do 4000 obrotow moc spada. Co może być przyczyna? Turbo pada ,zapieczone łopatki ,N75 ,vacum pompa?
Zobacz Profil
m4rkus
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 13:26
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Auto: Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez karoLak » 8 października 2012, 18:46

Znów to samo... Po wyczyszczeniu turbiny autko pojeździło ponad 4tys km, styl jazdy dynamiczny na trasie jak i po mieście, 4 razy jechałem nim 500km do Niemiec i z powrotem przy średniej prędkości 150km/h... 3 tygodnie temu pierwsze przeładowanie:/ czy to jest możliwe by turbina się znów tak szybko zanieczyściła??
Only Diesel !
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
karoLak
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 15 października 2011, 13:02
Lokalizacja: Jawor
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez PiterEL » 8 października 2012, 18:54

karoLak napisał(a):Znów to samo... Po wyczyszczeniu turbiny autko pojeździło ponad 4tys km, styl jazdy dynamiczny na trasie jak i po mieście, 4 razy jechałem nim 500km do Niemiec i z powrotem przy średniej prędkości 150km/h... 3 tygodnie temu pierwsze przeładowanie:/ czy to jest możliwe by turbina się znów tak szybko zanieczyściła??


Sluchaj ja mam to samo. WLasnie walcze z tym w innym temacie...
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=20013&p=437830#p437830

Jednak juz nie wiem co robic. Ja mam juz wymienione polowe czesci. Nawet wtryski zalozylem nowe regenerowane na koncowkach BOSCH od sprawdzonego czlowieka. I znow jest przeladowanie. Co prawda nie mam jeszcze notlaufa ani razu ale z ciekawosci zrobilem logi i wyszlo ze przeladowuje...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czasowy brak mocy , tryb awaryjny

Postprzez maniek » 26 października 2012, 19:50

Witam wszystkich , to mój pierwszy więc proszę o wyrozumiałość . Posiadam leona 1,9TDI 150 KM ARL TOP SPORT . Mam następujący problem , po całkowitej regeneracji turbiny 2 dni temu oraz po zakupie nowego zaworu egr auto niestety przechodzi jeszcze w tryb awaryjny . Popołudniem jechałem na studia i po odpaleniu leona za 10s przeszedł w tryb awaryjny , ale moc miał , po przejechaniu 20 km potem w mieście jechałem dość spokojnie ok 60 -70 Km nagle chce przyspieszyć a tu mocy nie ma ;/ a cały czas była . Wracając do domu autko chodził juz dobrze ale kontrolka się świeciła CHECK . Wykasowałem błędy przejechałem się , zostawiłem żeby chwile pochodzi i znowu wyskoczył błędy. Wymieniłem nawet kilka bezpieczników bo gdzieś przeczytałem na forum ale nic nie pomogło nada jest to samo . Podaje niżej błędy
17957 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17932 - Przekaźnik pompy paliwa - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18080 - Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17055 - Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Dodam że auto posiadam 5 miesięcy . Po zakupie auto chodziło dobrze poza jedną sytuacją gdzie turbo sie rozłączył ale po ponownym uruchomieniu auta dobrze chodziło . Oczywiście po zakupie auta pojechałem na hamownie i wyszło 160,8KM 354,4Nm seryjnie bez żadnych modyfikacji , gdzie poprzedni właściciel też zrobił pomiar po zakupie w 2011 roku i wyszło mu 157,6KM 345,6Nm . Poprzedni właściciel wymienił zawór n 75 08-23-2011 oraz co do wiatraków też były wymienione na nowe 08-23-2011 . Wymieniłem bezpiecznik na aku co jest od wentylatorów ale to nic nie dało , wtyczkę też przeczyściłem . Jeśli może mi ktoś pomóc to będe bardzo wdzięczny bo osobiście jestem już załamany . Jestem z okolic ostrowa wlkp może ktoś miał też takie problemy
Zobacz Profil
maniek
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 października 2012, 18:28
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Seat Leon

Arl problemy z mocą

Postprzez Arl Dawid » 28 października 2012, 19:01

Witam Wszystkich. Jestem nowy na forum wiec pragne odrazu sie przywitac ;) Jakies poł roku temu kupiłem Leona i wsumie to pierwszy problem z jakim na razie sie spotykam. Otóż auto od kiedy kupiłem nie miało mocy. Okazało sie ze był to zawór EGR który zaślepiłem i zrobiłem kompletny przelot (auto odzyskało swoją młodość). Jednak z czasem występowały objawy ( nie zawsze ) ze w okolicach 3tys obrotów na chwilke turbo przestawało pompowac (dosłownie 2 sekundy) i szło dalej. Teraz objawy były coraz częstsze i był coraz słabszy oraz zdarzało mu sie szarpać i stracił duzo na v maxie. Postanowiłem w sobote siąść i posprawdzać filtry, rury itp. Zauważyłem, że filtr powietrza był troszke brudny wiec uznałem iż przedmucham go kompresorem. Po założeniu auto kompletnie straciło moc ( widocznie cos musiałem dotknąć przy rozbiorze lub zbieg okolicznosci). No i teraz chciłałbym spytać czy ktoś miał moze podobny problem. Turbo słychac jednak bardzo slabo przyspiesza. Czy to moze byc czujnik cisnienia doładowania, lub czy przepływka może dawać takie objawy? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Arl Dawid
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 października 2012, 18:49
Auto: Leon

Re: Arl problemy z mocą

Postprzez IroN_87 » 28 października 2012, 19:08

Witaj.
Niestety nikt z nas nie ma szklanej kuli i korzystamy z diagnostyki komputerowej...
Jeśli nie masz laptopa i kabla zostaje Ci popytać znajomych, albo zapłacić 50-60zł w warsztacie za odczytanie błędów...
Jeśli nie odpiąłeś czujnika doładowania to może padła przepływka... Sprawdź błędy i jeśli odzyska trochę mocy to zrób logi dynamiczne.
Co to są logi? skorzystaj z wyszukiwarki.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Arl problemy z mocą

Postprzez Arl Dawid » 28 października 2012, 19:43

Błedy bedzie miał bo sprawdzałem piny na wtyczkach ktore mogłem ruszyc i wypinałem wiec pod kompem na pewno bede musiał skasować. Zastanawiam sie tylko dlaczego wczesniej na zimnym silniku szedł jak na 150 koni a na ciepłym juz nie. I własnie juz wczesniej korzystałem z diagnostyki komputerowej i nie pokazało zupełnie nic. Byc moze skoro objawy usiliły sie to w poniedziałek juz cos pokaże. dzieki
Zobacz Profil
Arl Dawid
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 października 2012, 18:49
Auto: Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez IroN_87 » 28 października 2012, 20:24

Bo to nie wystarczy podpiąć i sprawdzić błędy. Należy zrobić logi i będzie wiadome co się dzieje.
Przez Twoje lenistwo (nie uzupełnienie profilu) odbierasz sobie szansę na pomoc.. bo gdyby było wiadome skąd jesteś, to ktoś mógłby się zaoferować z pomocą w logach.
Był Leon 4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Jest... A4 B7 Quattro 2.0 TFSI 264KM & 394NM by COMPsport

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
IroN_87
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1954
Dołączył(a): 16 listopada 2009, 19:50
Lokalizacja: Żywiec
Auto: A4 B7
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez maniek » 16 grudnia 2012, 11:21

maniek napisał(a):Witam wszystkich , to mój pierwszy więc proszę o wyrozumiałość . Posiadam leona 1,9TDI 150 KM ARL TOP SPORT . Mam następujący problem , po całkowitej regeneracji turbiny 2 dni temu oraz po zakupie nowego zaworu egr auto niestety przechodzi jeszcze w tryb awaryjny . Popołudniem jechałem na studia i po odpaleniu leona za 10s przeszedł w tryb awaryjny , ale moc miał , po przejechaniu 20 km potem w mieście jechałem dość spokojnie ok 60 -70 Km nagle chce przyspieszyć a tu mocy nie ma ;/ a cały czas była . Wracając do domu autko chodził juz dobrze ale kontrolka się świeciła CHECK . Wykasowałem błędy przejechałem się , zostawiłem żeby chwile pochodzi i znowu wyskoczył błędy. Wymieniłem nawet kilka bezpieczników bo gdzieś przeczytałem na forum ale nic nie pomogło nada jest to samo . Podaje niżej błędy
17957 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17932 - Przekaźnik pompy paliwa - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18080 - Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17055 - Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Dodam że auto posiadam 5 miesięcy . Po zakupie auto chodziło dobrze poza jedną sytuacją gdzie turbo sie rozłączył ale po ponownym uruchomieniu auta dobrze chodziło . Oczywiście po zakupie auta pojechałem na hamownie i wyszło 160,8KM 354,4Nm seryjnie bez żadnych modyfikacji , gdzie poprzedni właściciel też zrobił pomiar po zakupie w 2011 roku i wyszło mu 157,6KM 345,6Nm . Poprzedni właściciel wymienił zawór n 75 08-23-2011 oraz co do wiatraków też były wymienione na nowe 08-23-2011 . Wymieniłem bezpiecznik na aku co jest od wentylatorów ale to nic nie dało , wtyczkę też przeczyściłem . Jeśli może mi ktoś pomóc to będe bardzo wdzięczny bo osobiście jestem już załamany . Jestem z okolic ostrowa wlkp może ktoś miał też takie problemy


Witam , wracając do mojego problemu to sprawa wygląda następująco :
17055 - Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty brak osprzętu / nie związany ze sprzętem ( wymiana wszystkich 4 świec żarowych POMOGŁO)

17957 - Zawór regulacji ciśnienia doładowania - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17932 - Przekaźnik pompy paliwa - przerwa/zwarcie do masy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
18080 - Wentylator chłodnicy pierwszy bieg - przerwa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem ( 3 kolejne błędy związane z elektronika , postawiłem auto u elektronika i okazało się że na podszybiu od strony pasażera oraz na jednej podłużnicy było strasznie dużo masy , i dlatego pojawiały się te błędy )

Na chwilę obecną jest wszystko dobrze , w wolnej chwili jeszcze się przejadę na c hamownie i zobaczę czy po wymianie turba są takie same rezultaty jak przed .
Może ktoś z tego skorzysta ...
Pozdrawiam :D
Zobacz Profil
maniek
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 października 2012, 18:28
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Auto: Seat Leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez zaba371 » 3 listopada 2013, 20:10

witam umnie jest tak : do 2500 ciagnie a pomiedzy 2500-3200 mniej wiecej to ma mula a pozniej dalej cagnie ?? jakies rady bledów niema zadnych turbine słychac prawidłowo
Zobacz Profil
zaba371
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 września 2013, 19:10
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez manyac » 24 stycznia 2014, 22:08

Witam,

Trochę odświeżę temat. Czytałem wiele postów o braku mocy ale mojego przypadku chyba nie znalazłem.
Sytuacja ma się tak. Leona próbowali mi ukraść przez co trafił do serwisu i tam czekając na zamki i kluczyki spędził prawdopodobnie pod chmurką czas od początku grudnia do końca stycznia 2014. Przed serwisem jeździł super bez bledów i spadków mocy.
Dziś w końcu go odebrałem i niby wszystko wyglądało ok ale niestety auto w ogóle nie ma mocy. Ledwo 100km/h udało sie na 4. Zupełny brak efektu turbo. Totalny muł :beksa: Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i żadnej poprawy.
Poradźcie co robić :?: oraz czy moge w takim stanie zrobić 400 km (trasa) ?
-----Taaaaaaaak, lepiej jak jest więcej!--------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
manyac
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:36
Lokalizacja: Warszawa, Otwock
Auto: LeoN ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jonas23 » 24 stycznia 2014, 23:03

Witam
Manyac mysle ze mozesz smialo robic 400 km a nawet wiecej.Jezeli chodzi o przyczyne to wedlug mnie padla grucha w turbo albo kierownice.Trzeba by bylo wyciagnac turbo i posprawdzac i przeczyscic.

Coldman jezeli chodzi o Twoj przypadek to mialem podobnie w moim ASV, tez tracil moc najczesciej na 3000 odcinalo turbo i robil sie mul.
Czasami dzialo sie to przy 2000 tys,roznie bywalo.Czyszczenie turbiny w zaprzyjaznionym warsztacie usunelo calkowicie problem.Auto wrocilo do zycia,do tego wgrany wirusik i jezdzi az gwizda;)
Pozdrawiam
Zobacz Profil
jonas23
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 stycznia 2014, 19:59
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez manyac » 25 stycznia 2014, 08:57

Dzięki za odpowiedź.
Tylko ciekawi mnie czemu tak sie stało po długim staniu?
Znaczy że już wcześniej turbo padalo?
-----Taaaaaaaak, lepiej jak jest więcej!--------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
manyac
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:36
Lokalizacja: Warszawa, Otwock
Auto: LeoN ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 25 stycznia 2014, 09:41

manyac napisał(a):Dzięki za odpowiedź.
Tylko ciekawi mnie czemu tak sie stało po długim staniu?
Znaczy że już wcześniej turbo padalo?


Wstaw auto do garażu ogrzewanego na jakieś 24h i wtedy sprawdź.
W grudniu było na +, teraz złapał mróz i może podgniła gruszka dostała wody i wszystko stanęło.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jonas23 » 25 stycznia 2014, 20:41

Manyac no mnie tez dziwi dlaczego tak sie stalo po dlugim postoju ale ewidentnie to bylo przyczyna jezeli wczesnije wszystko bylo ok.
Podjedz go warsztatu co maja pojecie o TDI i niech wyciagna turbo,posprawdzaja i przeczyszcza,powinno pomoc.Koszt takiej naprawy to ok 180-200 zl ,przynajmnije tam gdzie ja robilem ale tak jak pisalem wczesniej samochod odzyskal sily:)
Pozdrawiam :-D
Zobacz Profil
jonas23
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 stycznia 2014, 19:59
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Czasowy brak mocy

Postprzez untaztood » 25 stycznia 2014, 23:28

Po co zaraz wyciągać turbo?? Najpierw sprawdź sam zawór przy turbinie. Można się od strony maski dostać.
Następnie wstaw auto do garażu. Gruszki lubią gnić, więc trochę wody w środku mogło ją zupełnie unieruchomić w pozycji zamknietej.

Poza tym strach się bać, jeśli za czyszczenie turbo z wyjęciem to 180zł.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez kurex » 25 stycznia 2014, 23:33

untaztood napisał(a):Poza tym strach się bać, jeśli za czyszczenie turbo z wyjęciem to 180zł.


Dobre ceny, mi oznajmili w serwisie gdzie regenerują turbosprężarki że koszt to ok. 300zł (czyszczenie, piaskowanie, wymiana elementów jakiś tam).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez igzbi » 26 stycznia 2014, 11:16

pierwsze co i najprostszy sposób, jedź do kogoś kto ma komputer i niech sprawdzi ciśnienie doładowania. Po tym będziesz wiedział wszystko, dopiero puźniej zabieraj się za wyciąganie turbo. Możesz też sam sprawdzić błędy na laptopie Polski VAG, może zawór N75 jest zawalony lub zawilgnięty i nie działa
Zobacz Profil
igzbi
Stella
Stella
 
Posty: 25
Dołączył(a): 26 sierpnia 2010, 22:37
Lokalizacja: Nowy Targ
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez manyac » 27 stycznia 2014, 08:47

Stanie w garażu, fakt że przez 14 godzin, nie pomogło. Zrobiłem nawet trasę z 200 km i nic. Samochód przyspiesza jedynie do 100 Dziś jadę do mechanika i posprawdzamy te rzeczy o których wspominaliście. Jak coś będe wiedział dam znać.
-----Taaaaaaaak, lepiej jak jest więcej!--------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
manyac
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:36
Lokalizacja: Warszawa, Otwock
Auto: LeoN ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez przemkos99 » 28 stycznia 2014, 10:15

Panowie też mam problem z utratą mocy, czy polecicie jakiegoś mechaniora z Warszawy, najlepiej okolice Ursynowa ewentualnie Piaseczna???
Zobacz Profil
przemkos99
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 października 2013, 18:46
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez kurex » 28 stycznia 2014, 14:50

przemkos99 napisał(a):Panowie też mam problem z utratą mocy, czy polecicie jakiegoś mechaniora z Warszawy, najlepiej okolice Ursynowa ewentualnie Piaseczna???


Forum nie jest od reklam czy jakiś anonsów, wątpię że na kogoś trafisz z Wawy żeby Ci polecił mechanika - każdy mechanik który jest doświadczony oraz wykwalifikowany powinien poradzić sobie z tym oto problemem, więc bez spiny - i jedz do jakiegoś zakładu to zrobić.

manyac napisał(a):Dziś jadę do mechanika i posprawdzamy te rzeczy o których wspominaliście. Jak coś będe wiedział dam znać.


Dowiedziałeś się czegoś ? bo kolega wyżej jest niecierpliwy... ^
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez manyac » 28 stycznia 2014, 21:03

Wróciłem właśnie od mechanika. Leon znów ma swoje serce sprawne ;) :aniol:
Nie widziałem bo naprawa przebiegała z kanału ale rozruszali chyba jakiś zawór który jest podciśnieniem otwierany przez "gruszkę". W każdym razie naprawa trwała 5 min. i polegała na rozruszaniu tej "przepustnicy", przynajmniej tak zrozumiałem z tłumaczenia ;)
Dzięki wszystkim za pomoc!
-----Taaaaaaaak, lepiej jak jest więcej!--------
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
manyac
Stella +
Stella +
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:36
Lokalizacja: Warszawa, Otwock
Auto: LeoN ARL

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jonas23 » 29 stycznia 2014, 23:45

Jednak grucha przyrdzewiala:)Dobrze ze obylo sie bez grubszych napraw:)
Powodzenia:)
Zobacz Profil
jonas23
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 7 stycznia 2014, 19:59
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez kamil21 » 13 października 2015, 15:03

witam od niedawna jestem posiadaczem seat leon 1.9 tdi 110km i mam taki problem ...samochod rozpedza sie do 130 i go odcina myslalem ze to turbo walniete ale turbo zostalo wyczyszczone i dalej jest to samo co to moze byc jakis przewod ?? prosze o odp
Zobacz Profil
kamil21
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 października 2015, 14:48
Auto: seat leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez victorr » 13 marca 2016, 22:54

odświeżam pytanie kamila21, od 4 lat się z tym męczę i chyba się przyzwyczaiłem, przy 120-130 na 5biegu tak jakby odcina turbine, muszę dać sprzęgło i w czasie jazdy zgasić i odpalić i dalej to już leci.

Mieliście coś podobnego? Zmieniałem stacje i rodzaje paliw (ultimate, gold i inne) niewielka różnica, tak jakby bp ultimate lepiej, ale czy to ma coś wspólnego?
Zobacz Profil
victorr
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 sierpnia 2012, 16:53
Auto: leon

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez Marcinxxx » 18 marca 2016, 13:33

Zróbcie logi a nie wymieniacie częsci,victorr, czekaj dalej jak mój znajomy i później szukał silnika :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez unbreak » 2 września 2017, 19:24

Witam, też tak czasem mam. Jak zrobić logi o których pisze @Marcinxxx żeby sprawdzić co jest grane?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
unbreak
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8 stycznia 2015, 15:06
Auto: Leon I 1.9 TDi
Silnik: TDI pompa VP

Re: Czasowy brak mocy

Postprzez jaras1966 » 6 października 2017, 15:12

Witam, ja mam podobnie, tylko że u mnie na zimnym silniku ciągnie tak jak powinien a na ciepłym zamula tzn. do pewnego momentu idzie ładnie tak na pół gazu, potem już nie bardzo. Często przy wyprzedzaniu redukcja do czwartego biegu pedał w podłodze ale czuję że nie ciągnie, popuszczam lekko gaz i znów w podłogę i wtedy zazwyczaj zaskakuje. Parę razy na vagu pokazało przeładowanie turbiny, od pewnego czasu nie ma żadnych błędów ale te zacinki mocy są prawie zawsze na ciepłym silniku. Zrobiłem logi dynamiczne: http://vaglog.com/log-011_S4RyZz.html proszę o ocenę, myślę o regeneracji turbiny. Silnik 1.9 tdi ALH 90KM z 2000 roku.
Zobacz Profil
jaras1966
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18 grudnia 2010, 17:06
Lokalizacja: Bobolice-Koszalin
Auto: seat leon 1.9 tdi
Silnik: ALH 1.9

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości