Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wymiana turbosprezarki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Sony » 19 listopada 2011, 19:02

bartek_1, najczęściej jak już ktoś wyżej wspomniał jest to spowodowane przeładowaniem turbiny. Możesz mieć po prostu turbo już wysłużone, ew. łopatki zapieczone i turbo do czyszczenia. Może być to również winą zaworku N75, który odpowiada za podciśnienie.

Podjedź do fachmana albo porób logi statyczne/dynamiczne i wrzuć na forum w odpowiednim dziale to pewnie pomożemy Ci określić co może być nie tak. Poszukaj na forum bo setki razy problem turbosprężarki był już poruszany... Poczytaj i od razu będziesz mądrzejszy ;)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Reklama

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bartek_1 » 19 listopada 2011, 19:33

oki. własnie przegoniłem samochód - wszystko znowu działa. Oki podjadę w poniedziałek i zobaczę co mi powiedzą. Dzięki za pomoc
Bartek
Zobacz Profil
bartek_1
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 10 kwietnia 2011, 18:49
Lokalizacja: Kielce
Auto: Seat Leon 1M

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez chlorek » 23 listopada 2011, 09:27

koledzy powiedziecie mi co to za cudo jest http://allegro.pl/turbo-tuning-vw-audi- ... 33582.html, aktualnie będę wymieniał turbo na dniach ale szukam oszczędności, bo nową znalazłem w MOTO-REMO za 3200zł najtaniej:(
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez LoozaQ » 23 listopada 2011, 10:13

florek napisał(a):koledzy powiedziecie mi co to za cudo jest http://allegro.pl/turbo-tuning-vw-audi- ... 33582.html, aktualnie będę wymieniał turbo na dniach ale szukam oszczędności, bo nową znalazłem w MOTO-REMO za 3200zł najtaniej:(

Hybrydowe turbo - złożone z dwóch... zmodyfikowana strona zimna turbosprężarki z GT 20, strona ciepła z ARLa. Do założenia i wystrojenia byle jakiego druciarza nie zatrudniaj :) Osobiście to wolałbym zakładać jakieś BigT np. GT22 (piszą że najlepsze GT2256V z Mercedesa E klasy 2.7 CDI, końcówka numeru turbiny 0599) - http://allegro.pl/turbosprezarka-merced ... 00278.html
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
LoozaQ
Sport
Sport
 
Posty: 761
Dołączył(a): 25 czerwca 2010, 07:46
Lokalizacja: Jaworzno
Auto: Leon 1M ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez chlorek » 23 listopada 2011, 10:56

dzięki za info, jeszcze mam tydzień na przemyślenie wszystkiego, turbo chce kupić nowe bo do regenerowanych czy używanych nie mam już przekonania, mało kto robi dobrze turbo (regeneruje).

Po założeniu nowego turbo jeszcze coś się robi (oczywiście dolot i FIMC będzie czyszczony i uszczelki nowe).
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Martinus1985 » 23 listopada 2011, 13:18

Ja właśnie założyłem nową suszarkę (5 tys przebiegu) z rozbitka. I w dobrej cenie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Krzysiek_ost » 3 grudnia 2011, 17:45

Panowie sprawa:
Mam ASZ - seria. Pomysł jest taki żeby dołożyć turbo z BRG ( 170KM).
1. Będzie pasować p&p, czy muszę coś przerabiać ? może lepiej ARL ?
2. Na ile można bezpiecznie stroić taką konfigurację ? Tak żeby silnik i sprzęgło za szybko się nie skończyło ?
3. Czy IC wystarczy od ARL-a ? czy muszę szukać coś wydajniejszego ?
4. Czy taka modyfikacja wiąże się jeszcze z jakimiś zmianami ?
5. Czy to prawda że regenerowana turbina nie ma już tej samej wydajności ? Tak na chłopski rozum, wydaje mi się że powinno być to samo, skoro zmienianą wszystkie "bebechy" na nowe?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Krzysiek_ost
Signo
Signo
 
Posty: 120
Dołączył(a): 29 listopada 2010, 11:18
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Martinus1985 » 3 grudnia 2011, 18:00

Krzysiek_ost napisał(a):5. Czy to prawda że regenerowana turbina nie ma już tej samej wydajności ? Tak na chłopski rozum, wydaje mi się że powinno być to samo, skoro zmienianą wszystkie "bebechy" na nowe?


Ja na regeneracji się zawiodłem i nigdy więcej nie będę regenerował. A prawie nową (5 tys przebiegu) dostałem cenie regeneracji. No prawie.
Obrazek
Było 113,7 KM chwilowo 147,4 a obecnie 200,6 KM by TuneUp na BRD,Fmic i jest zapał na GTB...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinus1985
TopSport
TopSport
 
Posty: 1443
Dołączył(a): 17 lipca 2011, 08:36
Lokalizacja: Kujawsko
Auto: Leon Sport
Silnik: AHF 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Sammael » 3 grudnia 2011, 18:07

Krzysiek_ost napisał(a):BRG

chyba BRD
Krzysiek_ost napisał(a):może lepiej ARL ?

lepiej - tylko skąd weźmiesz sprawdzone i w miarę mało używane? (poza kupnem nowego za ~2,5 klocka). BRD ma lagi z dołu, górą może wyjdzie minimalnie więcej.
Krzysiek_ost napisał(a):2. Na ile można bezpiecznie stroić taką konfigurację ? Tak żeby silnik i sprzęgło za szybko się nie skończyło ?

o silnik to Ty się nie martw bo zniesie dużo więcej niż może dać taki malutki świstak z ARLa a wyjdzie przy pomyślnych wiatrach ~190KM, ~400Nm
Właściwie dlaczego ja o tym pisze skoro już ten temat był 534399823 razy poruszany?
Krzysiek_ost napisał(a):3. Czy IC wystarczy od ARL-a ? czy muszę szukać coś wydajniejszego ?

Zdajesz sobie sprawę, że założenie IC od ARL, to rury kosztujące majątek i wymiana CAŁEGO pasa przedniego? Więc bardziej opłaca się custom. Oczywiście cooler z ARL tak czy siak starcza do 200KM
Krzysiek_ost napisał(a):5. Czy to prawda że regenerowana turbina nie ma już tej samej wydajności ? Tak na chłopski rozum, wydaje mi się że powinno być to samo, skoro zmienianą wszystkie "bebechy" na nowe?

Nie istnieją regenerowane turbiny z wymienionymi bebechami - tzn. istnieją, na chińskich zamiennikach. Nie ma oryginalnych zestawów naprawczych (o czym pisałem około 500 razy na tym forum).
Był Leon 1M FR conversion ASV->BLT 230 KM/460 Nm
Było Audi S3 8P BHZ->CDLA 2.0 TFSI 360,1 HP/458 Nm Powered by COMPSPORT
Bylo Audi RS5 450KM. 4.2 FSI V8
Jest Audi A1 S-line 185KM - 1.4 TFSI(żono-wóz)
Jest Audi RS7 600KM. 4.0 TFSI V8
Zobacz Profil
Sammael
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 4821
Dołączył(a): 8 stycznia 2007, 17:03
Auto: Audi RS5
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Fawor » 12 grudnia 2011, 15:53

Witam,
przeczytalem dokladnie cały temacik, ale jednak chciałbym zadać precyzyjne pytanie: jaki dokładnie wąż albo jaka szybkozłączka (numery, nazwy? ) jest potrzebna przy montażu turbiny z ASZta do ASV? Rozumiem, że jesli mam u siebie turbo zintegrowane z kolektorem to takiego samego równiez musze szukać ze 130tki?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fawor
Sport
Sport
 
Posty: 566
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 16:25
Lokalizacja: Tuchola/Poznań
Auto: EjK9 i CupeR
Silnik: BAM 1.8

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jarutis » 17 lipca 2012, 18:14

Przymierzam się do wymiany turbo AHX na ASV. Głupie pytanie, mógłby ktoś podać Nr. szybkozłączki (według ETKI)? czy od turbo idzie rura oryginalna (ETKA)? Jak tak to prosiłbym podać Nr.
Zobacz Profil
jarutis
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 grudnia 2009, 11:13
Lokalizacja: Wilno
Auto: Seat Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez SerAcer » 8 września 2012, 23:01

Odgrzeję troche temat
Przyszedł wreszcie czas na turbo arl i wtryski, i pojawił się mały porblem z wężem od intercoolera.
Nie do końca rozumiem jak się wpiąć. Wyczytałem i wg mnie najlepszym sposobem jest kupno czerwonego węża o nr: 1J0 145 822 E.
Zakładam iż jest to http://moto.allegro.pl/seat-leon-fr-2004-rok-rury-intercoolera-arl-i2588504570.html owy wąż.
Powiecie mi moii drodzy czy wystarczy jedynie ten wąż, czy jeszcze trzeba zainwestować w jakieś przejściówki typu http://moto.allegro.pl/rura-turbo-a3-turan-golf-iv-1-9-tdi-asz-i2584885570.html lub http://moto.allegro.pl/przejsciowka-redukcja-turbo-awx-asz-afn-inne-tdi-i2597375805.html.
I jeszcze jedno pytanie - tam niedaleko wejścia na wąż intercoolera (jak wiadomo w turbo od arl/asz jest w innym msc) troche zawadza mi przewód chyba od płynu wspomagania kierownicy. Nie będzie tam nic ze sobą kolidowało? Z góry dziękuje za odpowiedzi.


A jeszcze zapomniałbym. Co z tą łapą u spodu? W turbinie z ARL'a pionowo a w starej było poziomo. Można jeździć bez tego? Troche sie obawiam zostawić ją na samym kolektorze. Znalazł ktoś na to sposób?

-- 9 wrz 2012, o 00:00 --

Turbawka założona ale...
Z tego co czytam to normalne że przy nowej tudzież regenerowanej turbawce odczuwalny jest "niby spadek" mocy. Zaznaczam że mam leona zawirusowanego (dominik TTC). Moc powróci jak turbawka się dotrze? Czy jeździć ciągle oszczędnie? Na korekte tak czy siak będe musiał się udać do TTC, ale musze jeszcze zaczekać na wtryski.

Jak to jest z tą turbawką z arl? Może być tak że komputer za mało powietrza jej ładuje i dlatego słabo ciągnie?
Czy coś z turbiną? Wszystko chyba dobrze "pozapinałem" przy tym wymieniłem olej i filtr do nowej turbawki,
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Nogaj » 8 września 2012, 23:07

SerAcer napisał(a): Moc powróci jak turbawka się dotrze?

Nie,korekta softu to jedyne rozwiązanie :wink:
TDI+ by Goodhope
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Nogaj
Sport
Sport
 
Posty: 662
Dołączył(a): 16 maja 2009, 09:25
Lokalizacja: PO w CNA z PWA
Auto: Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez SerAcer » 9 września 2012, 01:20

A czy aż tak odczuwalny spadek mocy to rzecz normalna? Czy martwie się bezpodstawnie?
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez untaztood » 10 września 2012, 20:04

U mnie na ori sofcie ASV z turbo ARL i 216 Bosch czuć wyraźny przyrost mocy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
untaztood
FR
FR
 
Posty: 1603
Dołączył(a): 15 czerwca 2008, 01:07
Auto: Superb
Silnik: CGGB 1.4

Wymiana turbiny

Postprzez ToMeK 1.9TDi » 29 września 2012, 14:41

Witam
Niestety przyszedł czas kiedy turbo odmówiło posłuszeństwa i trzeba założyć nowe. Mam kilka możliwości nie niestety nie wiem co wybrać.
1) Kupić regenerowane turbo do ARL i zrobić nowy program.
2) Kupić turbo z Ibizy Cupry z przebiegiem ok 80tys. i zrobić program.
3) Kupić turbo gt22, problem w tym że na razie brak $$$ na całą modyfikację i musiałbym zrobić tyle by auto jeździło.

Pozdrawiam
Dzięki z góry za pomoc
Zobacz Profil
ToMeK 1.9TDi
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 14:39
Lokalizacja: Pińczów/Kielce
Auto: SEAT LEON 1M TS 4x4

Re: Wymiana turbiny

Postprzez SerAcer » 30 września 2012, 12:37

To wszystko zależy czego oczekujesz i w jakie moce celujesz.
Jeśli około 200 kuca i więcej to wiadomo ze 22'dwojke
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: Wymiana turbiny

Postprzez ToMeK 1.9TDi » 30 września 2012, 15:02

Hmm sam nie wiem do końca :) niektórzy twierdzą że jak mi się zepsuło to co miałem to żebym włożył już większe :) niestety na całość na razie brak kasy, a chce mieć sprawne auto. Niestety przy gt22 dochodzi jeszcze ile sprzęgło wytrzyma. Fajnie by było mieć to 220+ km ale nic na siłę. Nie wiem tylko jak się będzie sprawować to turbo z Ibizy Cupry i ile można z niego dostać.
Zobacz Profil
ToMeK 1.9TDi
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 14:39
Lokalizacja: Pińczów/Kielce
Auto: SEAT LEON 1M TS 4x4

Re: Wymiana turbiny

Postprzez SerAcer » 1 października 2012, 00:39

Jak dla mnie to bardzo dobra zasada wsadzać większą dmuchawke :D Sam wsadzilem z ARL'a. Musisz poczytać, niedawno ktoś tu pisał gdzieś że zakłada gt22. Poczytaj, porozmawiaj z ludzmi, zasięgnij opini. Ja myśle że nie byłbyś zawiedziony ;)
Zobacz Profil
SerAcer
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 26 czerwca 2010, 00:06
Lokalizacja: Tychy
Auto: Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez ToMeK 1.9TDi » 1 października 2012, 13:44

Heheh zawiedziony to napewno bym nie był :) coś muszę dzisiaj wymyślić bo bez auta jak bez ręki ciężko i wolałbym mieć już go przed domem :D
Zobacz Profil
ToMeK 1.9TDi
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 14:39
Lokalizacja: Pińczów/Kielce
Auto: SEAT LEON 1M TS 4x4

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 26 października 2012, 11:10

A ja chce zapytać co mi jest potrzebne przy zalozenoiu turbo z ASZ do silnika ASV ? Podobno przejsciowka tylko w tej turbinie od ASZ wyjscie na IC jest w innym miejscu i nie wiem czy nie bedzie to jakos kolicowac i czy weza starczy itd. Prosze tych co wiedza... PILNE
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 26 października 2012, 14:24

Węża wystarczy, potrzebna Ci jest ta przejściówka aby założyć twojego węża a jak nie żałujesz $$$$ to możesz kupić węża od silnika ASZ,ARL i wtedy ta flansza nie jest Ci potrzebna. Po założeniu flanszy i twojego węża będziesz musiał podgiąć trochę przewody od wspomagania bo ocierają się o węża a reszta p&p.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 26 października 2012, 15:05

A bez problemu podegnie sie waz od wspomagania i nie peknie lub cos ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 26 października 2012, 15:59

Dasz rade :-D ale wszystko z wyczuciem oczywiście.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 26 października 2012, 16:03

Ok dzieki... A znasz moze jeszcze na jaki wymiar weza musze to kupic ? Chyba 38mm ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 26 października 2012, 16:42

j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 28 października 2012, 08:57

Ok dziei za info. Mam nadzieje ze zmienie turbo na ASZ i wreszcie moj problem zniknie raz na zawsze...

-- 28 paź 2012, o 09:57 --

A jeszcze mam pytanie czy do tej turbiny z ASZ do zapiecia tego weza od IC do tej turbiny potrzebna jest tylko ta przejsciowka czy jeszcze jakas zawleczka taka drucika... Bo cos mi sie chyba jakies foto gdzies obilo i tam chyba wydaje mi sie bylo to zablokowane jeszcze jakims drucikiem. A kupuje nowe turbo wiec chce wiedziec. Czy wystarczy tylko ta przejsciowka i ja sie tylko jakos wciska i blokuje bez niczego dodatkowego.... A chce byc przygotowany....
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 28 października 2012, 13:46

Zapinka też jest potrzebna. Ja brałem w skodzie bo była tańsza niż w seacie. Szukałem numeru tej zapinki ale nie mogę znaleźć.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 28 października 2012, 13:49

aha a jaki koszt tej zapinki ?
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 28 października 2012, 13:57

nie pamiętam ale to groszowa sprawa
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 28 października 2012, 14:09

aha
Znalazlem w ETKA i jest to chyba numer 1J0 145 769
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 28 października 2012, 14:15

Tak to ta, cena będzie chyba ok. 10 zł
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 28 października 2012, 14:18

Tylko ze znalazlem jeszcze taka prawie sama z literka F na koncu. I jedna ma konce tego druta wygiete w ta sama strona a druga ma w przeciwne i nie wiem jaka to ma byc... W innym temacie na dorum znalalzem wlasnie ze do ARL jest z literka F
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 28 października 2012, 14:22

ale to jest to samo mocowanie co w ARL
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 28 października 2012, 14:43

Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bledow » 28 października 2012, 15:30

Ja miałem tą wygiętą w dwie strony
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1369
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 29 października 2012, 11:07

Tzn ta wygieta w dwie te same strony ?
A ty tez do turbo ASZ ?

-- 29 paź 2012, o 12:07 --

Chcialem jeszcze zapytac czy jak zakladam do silnika ASV turbosprezarke z silnika ASZ i jest ona fabrycznie nowa nie regenerowana tylko nowa, to czy trzeba cos ja regulowac na sztandze czy tam nic juz nie trzeba robic ?

Jest soft zrobiony na seryjnym osprzecie i pozniej byly dokladane jeszcze wtryski 216. Ale korekty softu jeszcze nie robilem.
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jędrek » 29 października 2012, 13:06

musisz zobaczyć jak laduje i korekta soft
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez PiterEL » 29 października 2012, 13:15

No ok tylko zakladam jutro i chce w piatek jechac do bielska do Compsportu na korekte i zebym mogl jechac tak...
Seat EXEO 2.0 TDI CR 170KM CAHA wersja FR - jest obecnie

Seat LEON 1M 1.9 TDI ASV+BOSCH 216+Turbo ASZ+Eibach Pro Kit+Tomason TN4
157 KM / 348 Nm Powered by BARTPOL/KINGSOFT - był ale sentyment pozostał :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PiterEL
TopSport
TopSport
 
Posty: 1191
Dołączył(a): 12 października 2010, 11:54
Lokalizacja: EL
Auto: Exeo 2.0 TDI CR
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Gonzus_1989 » 6 grudnia 2012, 18:45

Witam,troszke się dopnę do tematu w imieniu znajomego .Mianowicie planuje w Arl-ku zmienić turbo na GT-22 pytanie czy jest istotny numer turbiny (jest tych nr mnóstwo od Mercedesa e-270) czy tylko główne oznaczenie czyli GT2256V : ,wyczytałem wcześniej że najlepsze jest GT22 jest turbo GT2256V z Mercedesa E klasy 2.7 CDI, końcówka numeru turbiny 0599 . Czytałem również że od BME 3.3d odpada na pewno mimo że oznaczenie jest podobne,drugie pytanko czy coś więcej bedzie musiał dokupywać do turba,aby było pasowne czy od Arl wszystko podejdzie ? Modyfikacje nie ma , chce tylko zmienić na lepsze gdyż poprzednie mu padło, obecnie ma 170KM po lekkim modzie.
Mazda 323c 1.3 75Km
Mazda Mx-3 1.6 90Km
SEAT LEON ARL + 1.9tdi 186Km/412nm
SEAT LEON ARL + 1.9tdi GTB22 2xxKm/4xxnm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Gonzus_1989
Sport
Sport
 
Posty: 425
Dołączył(a): 28 sierpnia 2012, 13:03
Lokalizacja: Tarnów
Auto: Leon ARL +

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez sztandi » 11 grudnia 2012, 09:17

mam zapieczone turbo i też mam dylemat - czyścić czy wymieniać na regenerowane? znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/turbina-skoda-octavia ... 74220.html
proszę o opinie. warto, można zaufać? może ktoś coś podobnego już przechodził i z doświadczenia coś podpowie. chodzi mi głownie o kase. czyszczenie 400 zł + ok 100 za montaz i demontaz turbo, ale z tego co czytałem za chwilę problem notlaufów może wrócic, nigdy nie wiadomo. a tutaj 700 zł za teoretycznie czyściutką + gwar. ja raczej na obrotach nie oszczedzam i w przeciwieństwie do poprzedniego właściciela lubie czasem depnąć (ale póki co 3200 na IV i notlauf). help!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sztandi
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sierpnia 2011, 14:10
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Seat Leon 1.9 AHF

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Marcin_TDI » 11 grudnia 2012, 13:00

a kąd wiesz że to turbo a nie np gruszka albo słabe podciśnienie ?? odpinałeś gruszkę i ruszałeś kierownicami ?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: wymiana Turbiny

Postprzez Barton » 15 kwietnia 2013, 06:14

Orientuje się ktoś w którym miejscu powinien znaleźć się ten element:
Obrazek
Obrazek
W sobotę demontowałem turbo, gdy zbierałem narzędzia spod samochodu zauważyłem to ustrojstwo. W którym miejscu powinno się znaleźć podczas montażu? Wydaje mi się że pewnie gdzieś na szpilkach kolektora wydechowego, ale wolalbym się upewnić :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Marcin_TDI » 15 kwietnia 2013, 09:07

dokladnie tam gdzie myslisz. nic sie nie stanie bez tego
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Barton » 17 kwietnia 2013, 19:50

Jestem na etapie zmiany turbiny w swoim Leonie ASV na taką z ARL-a. Turbina jak wiadomo pasuje p&p, potrzeba jedynie flansze/czerwoną rurę z ARL-a aby podłączyć dolot od IC-ka. Jako że rura trafiła się w dobrej cenie zdecydowałem się na tą opcję. Może mi ktoś wytłumaczyć jak ją tam zmieścić? :? Jest dłuższa od seryjnego kolanka, a dodatkowo turbina ma inaczej poprowadzony dolot strony zimnej co jeszcze zmniejsza pole manewru :-| Na upartego jakoś bym ją upchnął, ale byłaby tak poskręcana że przepływ powietrza raczej by nie istniał.. :-|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Marcin_TDI » 17 kwietnia 2013, 19:57

muszle przekrec.
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez QQmonzter » 17 kwietnia 2013, 21:28

Ja się podepnę z trochę innym pytaniem do tematu bo nie chcę nic innego odświeżać.
Czy ktoś może mi powiedzieć ile siły trzeba użyć żeby palcem wepchnąć tą dźwigienkę, która jest od gruszki w turbinie? Chciałem sprawdzić jak to chodzi i dość mocno musiałem to wciskać z tym, że dostęp miałem raczej bardzo utrudniony więc wciskałem jednym palcem lewej ręki no i nie miałem ściągniętego wężyka podciśnienia z N75.
Do tego nie wiem jaki powinien być skok.
Jeśli to robi różnicę to mam turbo z ARL w ASV.
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Barton » 17 kwietnia 2013, 21:57

Powinna pracować dość lekko, a przedewszystkim sama wracać. W mojej nowej turbinie z ARL-a sztanga chodzi leciuteńko, bez żadnego oporu. W starej natomiast musze użyć już nieco siły, żeby ją ruszyć, a mimo to turbina pracowała względnie dobrze :wink: Jeśli chcesz ocenić kondycję turbiny, najlepiej wykonaj odpowiednie logi, a wszystko się wyjaśni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Barton
Sport
Sport
 
Posty: 567
Dołączył(a): 4 września 2011, 22:14
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Marcin_TDI » 18 kwietnia 2013, 21:33

nie sprawdzisz dopoki nie zdejmiesz ciegna sztangi z krocca od sterowania zmienna geometria. jakos po chinsku chyba napisalem, czy zrozumiesz?
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez QQmonzter » 18 kwietnia 2013, 22:15

Zrozumieć zrozumiałem ale nie mając dostępu od spodu nie dam rady tego zrobić.
Cały ten mechanizm ruszałem po omacku bo blokuje mnie rura dolotu powietrza a wszystkiego rozbierać ot tak dla sprawdzenia mi się na razie nie chce.
Może jak wjadę kiedyś u siebie w robocie na najazdy to coś od spodu będzie lepiej.
Jak to jest ze sobą połączone? Na wcisk, skrecane? Nigdy tego na oczy nie widziałem :V
Leon 1M 1.9 TDI+ 150/320
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
QQmonzter
Sport
Sport
 
Posty: 357
Dołączył(a): 2 września 2012, 22:22
Lokalizacja: Bytom
Auto: Leon ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość