Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Pako162 » 3 stycznia 2014, 14:35

Na wolnych obrotach nie zauwazylem nic takiego. Może dlatego ze Pb ma inna kulture pracy niz diesel. Przy gaszeniu silnika czasem wystepuja stuki. Raz bardziej raz mniej.
Zobacz Profil
Pako162
Sport
Sport
 
Posty: 384
Dołączył(a): 17 października 2013, 18:13
Lokalizacja: Radom
Auto: Cupra 4
Silnik: AUE 2.8

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 8 stycznia 2014, 18:14

Jeśli chodzi o hamowanie; redukcję biegami to jest to dobre dla naszego samochodu czy niezbyt. ?
Bo mój dwu-mas po części prosi się o wymianę lecz chcę go wykończyć do końca i nie wiem ?.

Jeśli chodzi o wymianę to wystarczy sam dwumas czy całe sprzęgło wraz z dwummasem. ?
Nie ślizga mi ani nic jeśli o to chodzi, lecz pedał sprzęgła cały czas drży jak samochód pracuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Tomekm_ 86 » 8 stycznia 2014, 19:36

kurex napisał(a):Jeśli chodzi o hamowanie; redukcję biegami to jest to dobre dla naszego samochodu czy niezbyt. ?
Bo mój dwu-mas po części prosi się o wymianę lecz chcę go wykończyć do końca i nie wiem ?.

Jeśli chodzi o wymianę to wystarczy sam dwumas czy całe sprzęgło wraz z dwummasem. ?
Nie ślizga mi ani nic jeśli o to chodzi, lecz pedał sprzęgła cały czas drży jak samochód pracuje.

Kolego mi już od roku się odzywa delikatnie dwumas i redukuje biegami i narazie nic sie gorzej nie dzieje.... a jeżeli chodzi o wymiane to wymieniaj cały komplet czyli sprzegło, łożysko i koło dwumasowe :wink:
Był Golf II 1.6 LPG '90r.
Było Audi A3 1.8 T '98r.
Jest Seat Leon 1.9TDI 4X4 '02r. :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomekm_ 86
Signo
Signo
 
Posty: 136
Dołączył(a): 21 lutego 2013, 12:22
Lokalizacja: Okrajnik k. Żywca
Auto: Seat Leon Cupra 4
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Marcinxxx » 8 stycznia 2014, 20:07

Tak komplet ale do ASV lepiej odrazu jednomasa dać
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 8 stycznia 2014, 21:01

Tomekm_ 86 napisał(a):Kolego mi już od roku się odzywa delikatnie dwumas i redukuje biegami i narazie nic sie gorzej nie dzieje.... a jeżeli chodzi o wymiane to wymieniaj cały komplet czyli sprzegło, łożysko i koło dwumasowe


Ja go już kupiłem to mi sprzęgło drgało czułem pod nogą, mogłem cos utargować z ceny ale wtedy nie byłem świadom jeszcze co to do końca może być.
Ale zaś z drugiej strony, podczas jazdy czy wyłączania samochodu nie słyszę raczej nic metalicznego, ani nie trzepie budą na 4 biegu przy 40km/h (za późno mi się wspomniało żeby wrzucić 5tkę) :>.

Marcinxxx napisał(a):Tak komplet ale do ASV lepiej odrazu jednomasa dać

No właśnie czytałem temat od początku i dużo osób tak pisze, chodź niektórzy odradzają - to jest to że trzeba dobrze dobrać zestaw żeby mi się motor nie rozleciał prawda ?.
co do koła zamachowego to dwumasowe redukuje drgania wywołane pracą silnika, jednolite będzie przenosiło te drgania na wał korbowy i wałek sprzęgłowy, co przyspieszy zużycie części, zależnie od wyważenia szybciej lub później nie sądzicie. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adam1.9TDI » 8 stycznia 2014, 21:23

kurex, ja bym raczej polecal regeneracje dwumasu. Jest juz do tego sprzet i fajnie to idzie ogarnac. Wkładaja Ci mocniejsze sprezyny a koszt duzo nizszy niz nowa dwumasa a o wiele lepsza kultura pracy jak na jednomasie. Jesli nie planujesz kosmicznych mocy to regeneracja.
Tylko czekam jak moje sprzedło powie papa wtedy od razu jedzie na regeneracje z mocniejsza wstawka zeby ogarnialo mi kolejna faze modyfikacji mocy.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 8 stycznia 2014, 21:33

adam1.9TDI napisał(a):kurex, ja bym raczej polecal regeneracje dwumasu.


Nowy zestaw 1500-2000zł, a porządna regeneracja w cenie. ?
Tylko ciekawe czy się przyłożą do tej regeneracji czy nie za bardzo, jak się nie ma sprawdzonych firm to trochę strach.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Marcinxxx » 8 stycznia 2014, 22:03

Regeneracje ja bym odradzał znam kilka przypadków że trzeba było ponownie zrzucać skrzynie po krótkim czasie, co do jednomasu w octavi te silniki nie maja dwumasu i smigaja :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 8 stycznia 2014, 22:14

Marcinxxx napisał(a):co do jednomasu w octavi te silniki nie maja dwumasu i smigaja


Ale chyba nie wymyślili dwumasu z nudów, prawda. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Marcinxxx » 9 stycznia 2014, 12:58

kurex napisał(a):
Marcinxxx napisał(a):co do jednomasu w octavi te silniki nie maja dwumasu i smigaja


Ale chyba nie wymyślili dwumasu z nudów, prawda. ?

Jasne ze nie ale w przypadku tego silnika to w aso generuje fajne moim zdaniem niepotrzebne koszty
co do zestawów z dwumasem jakie sa na rynku za 1200-1300 zł to znam osobiscie kilka przypadków co te dwumasy wytrzymywały rok/20kkm i juz hałasowały na seryjnym silniku. Gdyby te dwumasy wytrzymywały tyle ile ori to ok.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcinxxx
Sport
Sport
 
Posty: 358
Dołączył(a): 28 maja 2011, 19:38
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Seat Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez dovii » 9 stycznia 2014, 13:53

Marcinxxx napisał(a):Jasne ze nie ale w przypadku tego silnika to w aso generuje fajne moim zdaniem niepotrzebne koszty
co do zestawów z dwumasem jakie sa na rynku za 1200-1300 zł to znam osobiscie kilka przypadków co te dwumasy wytrzymywały rok/20kkm i juz hałasowały na seryjnym silniku. Gdyby te dwumasy wytrzymywały tyle ile ori to ok.


Tak tylko nie wiele osób wie, że ogromna część tych kompletów za 1200-1300zł jest regenerowanych przez np. LUKa
Podczas gdy nowy NOWY kosztuje koło 2000zł. Tylko weź teraz rozpoznaj regenerowany...
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Odp: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 9 stycznia 2014, 14:02

To fakt ja wymieniałem rok temu na sachs i już słychać.Ciekaw jestem jak to rozpatrują w reklamacji
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 9 stycznia 2014, 15:48

jędrek napisał(a):To fakt ja wymieniałem rok temu na sachs i już słychać.Ciekaw jestem jak to rozpatrują w reklamacji


uznają że Pan jeździć nie potrafi i dziękuję. :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 10 stycznia 2014, 01:11

jędrek, tam są ograniczniki jakieś i zawsze stwierdzą że zostały przepałowane :-P
Nie ma szans na reklamację.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Odp: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 10 stycznia 2014, 08:09

No to zaj...... sprzęgło rok czasu 1200 wywalone i dupa
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez dovii » 10 stycznia 2014, 08:16

jędrek napisał(a):Ciekaw jestem jak to rozpatrują w reklamacji


gdzie kupowałeś??
Jeśli w IC to szkoda czasu na reklamacje, odpowiedzą, że albo luz jest w granicach normy ( do 6cm) albo błąd przy montażu
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Axee » 10 stycznia 2014, 08:23

chlorek, prawdopodobnie nie ma tam regulacji w docisku. Ale Ci z Foty czy z IC twierdza ze zle wyregulowane nawet w przypadku dociskow bez regulacji :D, albo ze smaru nie bylo na czopie lozyska lub na walku ... i odrzut reklamacji. Standarowa odpowiedz na reklamacje. Mozna to obalic, ale trzeba ostro pojechac z nimi.
Pozdrawiam Axee® LCT


Anna Wiktoria * 05-10-2017 + 17-04-2018
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Axee
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4085
Dołączył(a): 30 stycznia 2008, 14:21
Lokalizacja: Gliwice
Region: śląskie
Auto: FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jędrek » 10 stycznia 2014, 09:35

No nie w IC.Axxu a niby jak z nimi można powalczyć?
SZEFUNCIO
Był CZRNY LEON ASV
CompSport 143,5KM/303Nm
Jest
Alfa Romeo 159
Tune Up 185 KM/393NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jędrek
FR
FR
 
Posty: 1670
Dołączył(a): 16 marca 2010, 17:12
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Auto: Alfa Romeo 159
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Ojciec » 21 stycznia 2014, 18:38

Mam do was pytanie co prawda nie tyczy to 1M (ale po co zakładać nowy temat skoro mi tez chodzi o dwu mas) tylko passata b6.
Mianowicie wujek ma od nowości passata b6 2.0 tdi nie wymieniał jeszcze dwumasu a przejechane ma prawie 150 tys km.
Czy zanim zacznie padać taki dwumas będą jakieś charakterystyczne objawy np. stukanie, nierówna praca silnika albo jeszcze coś innego.
Z góry dzięki za info.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ojciec
Sport
Sport
 
Posty: 856
Dołączył(a): 13 stycznia 2009, 23:22
Lokalizacja: Świerklaniec
Auto: Skoda Octawia 3 RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez dovii » 21 stycznia 2014, 18:44

no ja Cie proszę... chłopie na każdej stronie tego tematu są napisane objawy zużycia dwumasu. Może tak przewiń stronę do góry lub cofnij się o jedną i przeczytaj??
Zobacz Profil
dovii
Stella +
Stella +
 
Posty: 93
Dołączył(a): 1 kwietnia 2012, 12:06
Auto: Leon 1M
Silnik: AHF 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 21 stycznia 2014, 20:47

Ojciec napisał(a):a przejechane ma prawie 150 tys km.


Jeżeli wujek dobrze jeździ to przy takim przebiegu nic z dwumasem się nie będzie działo...
Nie wiesz że "Nie ruszane gówno nie śmierdzi?" - To po co szukać problemu skoro go nie ma.

Na moim mam prawie 200tyś i jeszcze nie mam z nim problemu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wiechec89 » 9 lutego 2014, 20:17

Witam. Wiem, że to temat o 1M, a ja mam 1P, ale mam takie objawy:
- Na zimnym silniku przy wciśnięciu do połowy sprzęgła dość mocne drgania pedału + odgłos szurania w okolicy skrzyni biegów, na rozgrzanym tylko lekkie stykanie w pedał,
- Przy gaszeniu przez ok 1,5 sek takie harmoniczne ciche stuki + drgania karoserii, przy odpalaniu tego nie ma,
- Przy jeździe na wysokich obrotach i puszczeniu lub dodaniu gazu czuć szarpnięcie,
- Na zimnym silniku na 1 biegu przy nagłym hamowaniu wraz z wysprzęglaniem takie metaliczne "kliknięcie",
Czy powinienem wymienić już zestaw sprzęgła? Przebieg 170km, zestaw sprzęgła jeszcze fabryczny.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 9 lutego 2014, 20:35

wiechec89 napisał(a):- Na zimnym silniku przy wciśnięciu do połowy sprzęgła dość mocne drgania pedału + odgłos szurania w okolicy skrzyni biegów, na rozgrzanym tylko lekkie stykanie w pedał,


Mi również drga, zależy jak Ci drga że noga Ci cała lata ?, po części słyszałem że jest to w miarę normalne w tych samochodach.

wiechec89 napisał(a):- Przy jeździe na wysokich obrotach i puszczeniu lub dodaniu gazu czuć szarpnięcie,


Do tego słyszę takie cyknięcie, ale to nie wiem czy przypadkiem nie skrzynia.

wiechec89 napisał(a):Czy powinienem wymienić już zestaw sprzęgła? Przebieg 170km, zestaw sprzęgła jeszcze fabryczny.


Wymienić. ? jasne że możesz.
W moim mam 195km ale puki mi nie ślizga to nie pakuję się w koszta, może jeszcze mnie przeżyje :).
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wiechec89 » 9 lutego 2014, 21:21

kurex napisał(a): wiechec89 napisał(a):- Przy jeździe na wysokich obrotach i puszczeniu lub dodaniu gazu czuć szarpnięcie,



Do tego słyszę takie cyknięcie, ale to nie wiem czy przypadkiem nie skrzynia.


Raczej nie skrzynia, bo takie objaw mam przy wyższych prędkościach >140km\h

Dodatkowo, jak jest zimny i wcisnę sprzęgło mniej więcej do połowy słychać wewnątrz szuranie, a na zewnątrz odgłos jakby się coś tłukło. Przy dużych mrozach odgłos jest taki nawet przy normalnej jeździe przez około 200 metrów.

-- 9 lut 2014, o 22:21 --

kurex napisał(a):Mi również drga, zależy jak Ci drga że noga Ci cała lata ?, po części słyszałem że jest to w miarę normalne w tych samochodach.

Za zimnym dość intensywnie, jak się rozgrzeje to lekko wyczuwalne i jakby o mniejszej częstotliwości.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 9 lutego 2014, 21:45

No kończy się po prostu.... jeśli masz kasę, to zmień, jeśli masz trochę więcej to kup sachsa, niż np. luka i będziesz miał spokój.

Mnie niestety na razie nie stać na taki wydatek, a oprócz tego że te objawy drażnią to się nic nie dzieje, więc na razie jeżdżę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wiechec89 » 9 lutego 2014, 22:13

Kupię zestaw z LUK'a, Sachs jest droższy o 500-600zł, a oglądałem oba zestawy i różnicy w jakości nie widzę. Luzów żaden nie miał, ani innych niepokojących rzeczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 10 lutego 2014, 08:22

wiechec89 napisał(a):Kupię zestaw z LUK'a, Sachs jest droższy o 500-600zł,


No ja tam do końca nie wiem, ale siedzę na forum i czytam - dużo ludzi odradzało luka, żeby trochę dołożyć i mieć spokój ( może jednak coś w tym jest że aż o tyle jest droższy i go ludzie wybierają, ale fakt 500-600zł więcej to dużo. )

Powiedz mi jeśli jedziesz ze stałą prędkością, puścisz pedał gazu i po chwili mocniej go wciśniesz to szarpie samochodem i towarzyszy temu jakiś dźwięk. ?
I możesz zrobić jeszcze jeden test.... rozpędź się swoim wozem do ok 60km/h wrzuć 5-ąty bieg i powoli zacznij dodawać gazu - powiedz mi czy Ci trzepie budą czy też nie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wiechec89 » 10 lutego 2014, 15:54

Miałem w rękach oba zestawy i oba wydaja się OK. Teraz u mnie też siedzi LUK oryginał.
Jechałem 50km\h i dałem but w podłogę. Słychać, jakby się trzęsło auto, nie mocno ale o wysokiej częstotliwości i bardziej słychać niż trzęsie niż czuć.
kurex napisał(a):Powiedz mi jeśli jedziesz ze stałą prędkością, puścisz pedał gazu i po chwili mocniej go wciśniesz to szarpie samochodem i towarzyszy temu jakiś dźwięk.?

Przy dużych prędkościach jest za głośno, żeby usłyszeć ale jak jadę pomału koło 30km\h i tak zrobię to słychać kliknięcie metaliczne, bardziej to czuć na mocnych biegach 1 lub 2 .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez addam24 » 10 lutego 2014, 22:22

Witam.Leon 2005 arl przebieg 120kkm Raczej prawdziwy.Bo w przeciagu 4 ostatnich lat zrobilem nim tylko 19tys km.Przy przebiegu 116 kkm zostal zrobiony program w mr motors.Z fabrycznych 170/350 na 187/395.Obecnie od momentu nastania nizszych temperatur sprzeglo przy pelnym bucie zaczyna sie lekko uslizgiwac.Gdzies czytalem ze sprzeglo w tych dieslach slizga sie wiecej w zime niz w lato.Czy moze sie to poprawic z nastaniem wyzszych temperatur?Nastepna sprawa dwumas.Wczesniej troche halasowal przy predkosciach obrotowych ponizej 1800rpm.Obecnie juz halasuje przy 2000rpm.I rowniez przy gaszeniu auta.W sumie nie ma z nim jeszcze mega tragedi.Ale wiem ze jego czas powoli nadchodzi.Teraz tak..Jak sprawa przedstawia sie na dzisiaj.Z tego co czytalem do tego silnika najlepiej na codzien sprawuje sie dwumas.A mocniejszy wystepuj w sharanie,alhambra,galaxy z silnikiem asz i btb.Wiem ze sa potrzebne nowe sruby do walu korbowego.Gdzie taki zestaw kupic w przyzwoitej cenie.I jaka marke wybrac?Luk , sachs?Czy moze sa ciekawsze rozwiazania?
Zobacz Profil
addam24
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon Fr

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 11 lutego 2014, 06:54

sachs bardziej ogolnie polecaja oczywiscie, chodz jest drozszy ale mowia ze warto zaplacic wiecej.
Halasuje przy 2k obr/s ?. Rozwin swoja wypowiedz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez addam24 » 11 lutego 2014, 16:54

Ponizej 2000 rpm jest takie jakby rzezenie slyszalne z ukladu napedowego.I lekko przenosi sie na bude.Jest to jeszcze bardziej wyczuwalne,gdy rozpedzam sie na wyzszych biegach od najnizszych obrotow.Na postoju wszystko jest o.k.Pomijajac gaszenie samochodu z niewcisnietym sprzeglem.
Zobacz Profil
addam24
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 7 marca 2010, 18:06
Lokalizacja: Wawa
Auto: Leon Fr

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 12 lutego 2014, 08:49

addam24 napisał(a):Ponizej 2000 rpm jest takie jakby rzezenie slyszalne z ukladu napedowego.I lekko przenosi sie na bude.Jest to jeszcze bardziej wyczuwalne,gdy rozpedzam sie na wyzszych biegach od najnizszych obrotow.


No to aż takich objawów to ja nie mam - jesteś lepszy odemnie. he he. :)

addam24 napisał(a):Pomijajac gaszenie samochodu z niewcisnietym sprzeglem.


Taki metaliczny odgłos temu towarzyszy. ? O to Ci chodzi. ?, bo czasem też mi zacharczy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wiechec89 » 16 lutego 2014, 12:26

Nie wiem jak jest w 1M ale w 1P 2.0 Tdi sprzęgło z Luk'a ma sztywną tarczkę, natomiast z Sachs'a ma tarczę z sprężynami jak w normalnym sprzęgle z jednomasem. W sumie teraz nie wiem jakiej firmy mam zamontowane, gdyż etka tego jednoznacznie nie pokazuje.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiechec89
Sport
Sport
 
Posty: 342
Dołączył(a): 25 lipca 2010, 16:17
Lokalizacja: Jaworzno
Region: śląskie
Auto: LEON 1P
Silnik: BMM 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kampers » 11 kwietnia 2014, 18:07

Panowie, 1,5 roku temu (30tys km ) zalozylem caly komplet Luk BTB od sharana, i wydaje mi sie ze juz mam te objawy szarpania :/ Mam gwarancje i bede to odsylal, pytanie takie na co teraz zmienic bo tego dziadostwa juz nie chce widziec :/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kampers
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, 17:57
Auto: ARL

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez transit_master » 12 kwietnia 2014, 08:46

Jednomas :twisted:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kampers » 13 kwietnia 2014, 09:33

Panowie a co wy na oryginalne sprzeglo ARL ?

http://www.sprzeglo.com.pl/ProductDetai ... ,LEON-(1M1)-1999-11-2006-06,1.9-TDI-150km,&n=,&a=SACHS-Zestaw-sprzegla-z-kolem-dwumasowym-SACHS-2289601001-2289601001&i=500104,504350,515725,P,29,-1,21151

czy to nie takie ?

2290 601 005
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kampers
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, 17:57
Auto: ARL

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez napoleon81 » 13 kwietnia 2014, 12:15

Siemka,
a ja mam pytanko,bo kolega z forum zdiagnozował że jednoznacznie dzwięk cykliczny co 10-15 sek (tyk tyk tyk :-D ) wydobywa się ze sprzęgła.
Dziwęk tylko na zimnym jak złapie lekko temp.to jest git,nic nie slizga i nie szarpie ogolnie git tylko ten dzwięk.
Sprzęgło miałem wymienione i zakupione w jednej firmie,i pytanie czy jechać reklamować i czy to olać.
Zobacz Profil
napoleon81
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 20:57
Lokalizacja: łódź
Auto: seat
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Leonidas ARL » 13 kwietnia 2014, 16:30

kampers napisał(a):Panowie, 1,5 roku temu (30tys km ) zalozylem caly komplet Luk BTB od sharana, i wydaje mi sie ze juz mam te objawy szarpania :/ Mam gwarancje i bede to odsylal, pytanie takie na co teraz zmienic bo tego dziadostwa juz nie chce widziec :/


zwykłe sprzęgło np. sachs+ jazda z głową :D
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kampers » 13 kwietnia 2014, 21:07

Panowie ale ja to bardzo spokojnie smigam :) I chyba teraz zostane przy oryginale. A ma ktos podrzucić jaki nr kompletu 100% oryginał ? Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kampers
Stella +
Stella +
 
Posty: 38
Dołączył(a): 18 kwietnia 2012, 17:57
Auto: ARL

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez arrival » 16 kwietnia 2014, 11:39

Mógłby ktoś podać numery całego standardowego kompletu Sachsa (dwumasa, sprzęgło, docisk, łozysko, itd) do ASV z 2001 roku? Tam sprzęgło jest 220 czy 228 mm?
Przy okazji może ktoś też polecić dobrego mechanika we Wrocławiu, który wymianę dobrze zrobi?
Z góry wielkie dzięki!
Zobacz Profil
arrival
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 października 2012, 19:48
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 1M 1.9 TDI ASV
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Leonidas ARL » 16 kwietnia 2014, 18:50

po co Ci numery. Podajesz rocznik auta,silnik i sprzedawca wie co ma dać.
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-sprzeg ... 81629.html
Zobacz Profil
Leonidas ARL
Zbanowany
 
Posty: 655
Dołączył(a): 9 września 2013, 19:00
Auto: Seat Leon ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez skuraa » 19 kwietnia 2014, 19:53

Witam mam oto taki material Leon arl: https://youtu.be/vcLjJeFTrnM i powiem tak raz tak trzepie nim .. a raz nic . Rozumiem jakby caly czas a tu raz trzepie raz nie i czy to dwumas czy cos innego ? Gdy wrzuce 5 przy 1 tys obrotow nie trzesie buda . Obroty na jalowym nie faluja , orientuje sie ktos czy to koncowka dwumasy czy cos innego ?
Zobacz Profil
skuraa
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23 marca 2014, 11:57
Lokalizacja: Slask
Auto: Leon TS Arl
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Maras2003 » 19 kwietnia 2014, 21:30

Albo wtryski, albo dwumas. Jak tak telepie i wciśniesz sprzęgło to jest jakaś różnica ?
Masz dostęp np. do vagcoma ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez skuraa » 20 kwietnia 2014, 08:23

Jak telepie i wcisne to i tak czuc lekko trzepanie ale mniej ... mam dostep do vagcoma . Dziwne bo nie kopci na czarno , jest po wirusie w niemcowni , czasami pojezdze i nie czuc trzepania , i to najdziwniejsze jest ; /
Zobacz Profil
skuraa
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23 marca 2014, 11:57
Lokalizacja: Slask
Auto: Leon TS Arl
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 20 kwietnia 2014, 08:45

Ale co Ci trzepie ? pedał sprzęgła czy jak. ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez skuraa » 20 kwietnia 2014, 08:49

pedal sprzegla ... tak doslownie delikatnie czuc takie muskanie , najbardziej czuc trzepanie budy , bez wcisnietego sprzegla trzepie bardziej a jak wcisne pedal sprzegla to czuc mniej ale jak sie wczuje w auto czuc delikatnie ze nim rzuca , jak jade na 5 i 50 km/h nic sie nie dzieje , cos wyczytalem ze rozne moga to byc objawy , inni jezdza tak i olewaja to bo nie moga dojsc , wymieniaja dwumasy i dalej takie same rzeczy sie dzieja ze ARL tak ma ..
Zobacz Profil
skuraa
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 23 marca 2014, 11:57
Lokalizacja: Slask
Auto: Leon TS Arl
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 20 kwietnia 2014, 08:58

Z tym trzepaniem pedału sprzęgła to jest z tego co mi wiadomo normalne, że te typy tak mają, ja tak mam, paru znajomych ma to samo.
Co do trzepania budy to tego objawu nie posiadam.

Można też sprawdzić - wyłącz radio, wrzuć jedynkę i tak bardziej agresywnie puść sprzęgło, jeśli Ci szarpnie samochodem i przy tym będzie bardzo charakterystyczny dźwięk oznaczający "luz" to będziesz wiedział.

Sam to mam - chodź jeżdżę jeżdżę i żyję, nie ma sensu pakować się w koszta.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez dreadlook » 7 sierpnia 2014, 14:58

Chłopaki wczoraj poupalałem trochę swojego ARL'a. Dzisiaj wstaję odpalam auto i słychać klekotanie, więc wciskam sprzęgło i ustało, puściłem i znowu. Dodam, że wcześniej nie miałem żadnych oznak padania dwumasy. Oczywiście dzisiaj rano telepotało trochę budą. Minęło po jakichś 4-5min chodzenia auta. Przy zmianie biegów nic się nie dzieje, żadnego zgrzytania, telepotania, itp., po rozgrzaniu silnika wszystko chodzi idealnie, przy gaszeniu silnika nie słychać żadnych niepokojących dźwięków.

Czy to dwumas?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dreadlook
TopSport
TopSport
 
Posty: 1371
Dołączył(a): 7 stycznia 2013, 17:29
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez SpoON » 7 sierpnia 2014, 15:14

Telepanie się (gruchotanie) na biegu jałowym przy zimnym motorze to jeden z objawów dwumasy... można na tym jeszcze jeździć i jeździć! tyle że wkurza ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
SpoON
Sport
Sport
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2 grudnia 2011, 23:49
Region: zachodniopomorskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 7 sierpnia 2014, 15:43

SpoON napisał(a): jeszcze jeździć i jeździć!

Tak i skrzynię rozwala - tak jedna mi padła.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość