Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

wymiana turbosprezarki

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Poprobi » 11 maja 2007, 20:46

Oferta zaje... tylko nie wiem czy potrzebuje taką mocną. Na razie chce uzyskać ok. 140KM i 300 Nm. Przy turbinie od 150 musiałbym pewnie jeszcze zainwestować w większy IC. A mnie biednego studenta na to wszystko nie stać :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Poprobi
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, 00:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Reklama

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez dave » 11 maja 2007, 21:00

nie ma to znaczenia, w ic zawsze jest dobrze zainwestowac a czy bedzie to turbina od 130 czy 150 to nie ma to nic wspolnego :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Poprobi » 11 maja 2007, 21:04

dave napisał(a):czy bedzie to turbina od 130 czy 150 to nie ma to nic wspolnego


Dla mnie ma, bo nie będę mogł sie powstrzymać, żeby wyciągnąć z niej jak najwięcej :D Daj znać jakbyś się nie dogadał z klientem! Tylko napisz mi co dokładnie znaczy

dave napisał(a):w idealnym stanie
:-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Poprobi
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, 00:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 11 maja 2007, 22:12

dave, nie mow tak przeciez jak zrobi tylko program to nie wykorzysta tej turbinki i bedzie sie marnowalo biedactwo , nie wejdzie nawet w obroty zeb pracowac w optymalnych warunkach..... 130 to max ja by nie pchal wiecej nie ma sensu :/
chyba ze planujesz mocniejsze mody
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Poprobi » 11 maja 2007, 22:16

grzybek napisał(a):chyba ze planujesz mocniejsze mody


W przyszłości pewnie braknie mi mocy :) Ale póki co chyba na tym poprzestanę. Skontaktuję się jeszcze z Patrykiem z CS i z nim obgadam całą sprawę, wydaję mi się że może mi coś podpowiedzieć :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Poprobi
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, 00:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez dave » 11 maja 2007, 22:22

o cholera :rotfl2: zaraz wyjdzie na to ze duza sprezarka to zlo :wink: :-P
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Poprobi » 11 maja 2007, 22:33

dave napisał(a):duza sprezarka to zlo



Ja tego nie powiedziałem :-D Póki co dalej się piszę na zakup tej sprężarki! Chyba, że Patryk będzie mi odradzał montowania jej u mnie w samochodzie to tylko wtedy sobie odpuszczę :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Poprobi
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, 00:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bono » 12 maja 2007, 07:23

Poprobi napisał(a):
dave napisał(a):duza sprezarka to zlo



Ja tego nie powiedziałem :-D Póki co dalej się piszę na zakup tej sprężarki! Chyba, że Patryk będzie mi odradzał montowania jej u mnie w samochodzie to tylko wtedy sobie odpuszczę :-D



Zamontowac mozesz , ale jak bedzie upalene lato i przy ostrym butowaniu moze jej troche brakowac powietrza. Tak wiec bez wymiany IC nie ma sie co pchac w wieksze turbo bo moze sie poprostu turbinka dusic. Wedlug mnie do ASV, jesli nie planujesz wymiany IC turbina od ASZ to max.
Ja z tym problemem tez dosc dlugo sie borykalem chcialem usielnie turbo od 150-ki, ale po przeczytaniu sporej ilosci postow i kontakcie z CS uswiadomilem sobie, ze zostane przy turbo od 130-ki. Poki co na IC nie bede mial kasy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Poprobi » 12 maja 2007, 10:01

Dlatego chcę pogadać z Patrykiem z CS. Wszystko będę u niego robił, więc jego zdanie bedzie się liczyło najbardziej :) Zresztą dave może ją wcześniej sprzedać, dlatego nic nie jest pewne na 100% i ciągle szukam innej.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Poprobi
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 11 sierpnia 2006, 00:18
Lokalizacja: Kraków
Auto: Seat Leon

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 12 maja 2007, 17:09

Nie wiem jak tam CS ale inni tunerzy do ALH, ASV, AHF, ... polecają turbulum z ASZ. Daltego głównie, że mniejsza bezwładność i na oryginalnym IC-ku jeszcze chodzi.

Poprobi : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 95556119f8

Taniej nie znajdziesz nowych :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bono » 22 maja 2007, 21:46

W CompSport zameldowalem się o 9 rano, na poczatek poszla na wymiane turbina na ta od 130 konnej wersji. Najlepsze jest to , ze myslalem ze zapiekly mi się kierownice w tej starej. Jednak przyczyna pojawienia się przeladowania turbiny i notlaufu okazala się inna. :shock: :shock: :shock:
Oslone silnika (ta z gory) jest przykrecana na trzy sruby. Komus kiedys musiala wypasc stamtad srubka mocujaca oslone i dostala się do prowadnika mieszka trubiny. Powodowalo to blokowanie silownika. Wyszlo to dopiero po demontazu turbiny.
Patryk powiedzial , ze w sumie mogę posmigac na tej turbince bo jest OK., ale ja zdecydowalem się na wymiane, ponieważ mam zamiar pojezdzic Leonikiem pare lat. Wiec jak już pisalem wymiana turbo zajal się Szymon, w sumie zajelo mu to niecale 4 h. Robota pelen profesjonalizm. Poprosilem tez Szymka o zaslepienie EGR, bo bardzo mnie denerwowal olej na nim. A pozniej bylo to co spowodowalo, ze :brawo: :brawo: :brawo: dla CS

Po Szymonie do akcji wkroczyl Patryk i zaczarowal mojego LEONA :-D :-D :-D No i ... TO Nie Jest To Samo Auto. Do 2 tys. Obr/min lagodny jak baranek a powyzej dzika bestia.
Program bezpieczny dla sprzegla i dwumasa.Autko jedzie bez wysilku, wyprzedzanie na 5 to teraz przyjemnosc. Uwazam ze Pat ustawil mi sofcik idealnie pod moje potrzeby. Dodam, ze auto nie puszcza zadnych czarnych bakow. Jedyny mankament to dupny seryjny IC w Leonie temp dolotu w granicach 55-60 st, a przy palowaniu to nawet 80-90 st. Wiec w lato autko będzie bardziej mulowate.
Musze jeszcze autko zhamowac na MAHA i chyba podjade do Lodzi tam maja teraz promocje 99PLN za pomiar. Jak tylko bedzie wykres wrzuce na forum do analizy.

Podsumowujac COMPSPORT rulez !!!!

Mogę powiedziec, ze warto było przejechac wczoraj prawie 800 km (Lodz- Bielsko- Lodz- Olsztyn) , aby poznac chlopakow z CS, oddac auto w ich zlote rece. Maja mistrza swiata w tym co robia. Pelen respect dla nich.
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Bartas » 7 czerwca 2007, 21:09

tak sobie czytam o tych wszystkich modyfikacjach i sie zastanawia... mam leona2 1.9 tdi 105km i chcialem sobie sofcik zakladac. slyszalem ze samym programem mozna do 150km dojechac(bezpiecznie) czy to prawda? co dalej powinienem zrobic? turbo, wtryski??? prosze o ceny tych przerubek i przyrosty mocy. tak mazy mi sie 200 kucy ale czy to realne bez napadu na bank :| ???
Zobacz Profil
Bartas
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30 stycznia 2007, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon II 1.9 tdi

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Tonny S » 7 czerwca 2007, 21:21

Bartas napisał(a):slyszalem ze samym programem mozna do 150km dojechac(bezpiecznie) czy to prawda?
Prawda.

Bartas napisał(a):co dalej powinienem zrobic? turbo, wtryski?
Turtbinke od ARL i 170-180 KM uzyskasz w zależności czy z wydechem czy bez. Wiecej nie ma sensu bo zacznie sie wydawanie kasy a przyrosty beda coraz mniej spektakularne.

Bartas napisał(a):prosze o ceny tych przerubek i przyrosty mocy
Soft w okolicach 1500 zl, turbo nowe ARL za 2000-2500 zl

Bartas napisał(a):tak mazy mi sie 200 kucy
To szykuj kase.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 10 czerwca 2007, 16:32

TonnyS czy mi się wydawało czy pisałeś, że nowe TDI 140 KM mają taką samą turbinę jak ASZ? A jak jest sprawa z kolektorem i sterowaniem? Też podciśnieniowe czy jakieś cuda z elektroniką?
Jakie turbiny z mocniejszych TDI można stosować do VP prawie P&P? (ASZ, ARL, BPX to wiem, co jeszcze?)
P.S. Ile można osiągnąć bezpiecznie na zestawie: turbo ASZ lub ARL (tylko czy trzeba aż tak wielkie?), seryjne wtryski ASV, pompa 10?

A jakby co to co szybciej wymieniać - pompę na 11 czy wtryski na 230? Czego można się spodziewać po zestawach:
turbo ASZ(ARL) + pompa 10 + wtryski 230?
turbo ASZ(ARL) + pompa 11 + wtryski ASV?
Turbo ASZ(ARL) + pompa 11 + wtryski 230? - pewnie tu to ok 160-165 KM bezpiecznie :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez mm.max » 10 czerwca 2007, 16:41

jaro4444 napisał(a):nowe TDI 140 KM mają taką samą turbinę jak ASZ

Nie tyle taką sama ale o zbliżonej wydajności. Choć w niektórych 2.0 są turbiny GT1647 czyli o mniejszych wirnikach niż turbiny montowane w kultowym 1.9TDi za to o większym "booscie", wyższych prędkościach pracy i niższej trwałości.


jaro4444 napisał(a):Ile można osiągnąć bezpiecznie na zestawie: turbo ASZ lub ARL (tylko czy trzeba aż tak wielkie?), seryjne wtryski ASV, pompa 10?

Moce bliskie 150KM bo aby spokojnie przekroczyć 150 należałby dobrać sie do układu zasilania ;)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 10 czerwca 2007, 16:46

Właśnie zapytałem wyżej o konkretne zestawy i optymalny pod względem kosztów algorytm zmian i oczekiwane przyrosy :mrgreen:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Marcin_TDI » 10 czerwca 2007, 16:47

jaro4444, dzik chce sprzedac koncowki wtryskow i pompe 11mm :mrgreen: :mrgreen:
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez vitek777 » 10 czerwca 2007, 16:55

jaro4444 napisał(a):turbo ASZ(ARL) + pompa 10 + wtryski 230?


Aligator mówił ze ok 170PS przy turbo ARL :wink: ja mam wtryski 0.230 ale nie mam FIMC tak jak ty :beksa: ale moze niedługo :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vitek777
Sport
Sport
 
Posty: 648
Dołączył(a): 23 listopada 2005, 11:46
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: S4 i Caddy-lak:)

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 10 czerwca 2007, 17:09

170 pociągnie pompa 10??? :|
Słyszałem, że umiera już przy mniejszych mocach a ja chcę zrobić, jeśli już, to taki trwały i w miarę lightowy modzik :mrgreen:
Jak na razie by nie pachać w olbrzymie koszta to rozważam opcję pompa 10 + wtryski 216 albo 230 + turbo ASZ (ARL).
Do tego skrzynka 6 i sprzęgło 240mm więc z momentem nie trzeba się jakby co zbytnio szczypać ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez dave » 10 czerwca 2007, 23:02

jaro4444 napisał(a):170 pociągnie pompa 10?

pociagnie :wink: ale na takim poziomie koncza sie jej mozliwosci :wink:
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 10 czerwca 2007, 23:55

Ok z pompą i wtryskami już wszystko jasne.
Jeszcze jedno pytanie z gatunku "dziwnych" - czy sprzęgła i dwumasy 240 mm silników 105, 130 i 150 KM z Leona I i II różnią się? Jakie są ich nr seryjne? Czy 105 KM ma sprzęgło 228 czy 240 mm?
Drugie to: czy sprzęgła i dwumasy 240 mm z silników 2.0 TDI są takie same jak w silnikach 1,9 130 i 150 KM?
Pytanie ma swoje uzasadnienie - łatwiej ostatnio jest dostać w dobrej cenie sprzęgło od Golfa V 2,0 lub 1,9 TDI jak od Golfa IV i pokrewnych :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez mm.max » 11 czerwca 2007, 07:33

jaro4444 napisał(a):Czy 105 KM ma sprzęgło 228 czy 240 mm?

228mm


jaro4444 napisał(a):czy sprzęgła i dwumasy 240 mm z silników 2.0 TDI są takie same jak w silnikach 1,9 130 i 150 KM?

Inne
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 20 czerwca 2007, 20:30

mam 2 pytanka:

1. od czego jest sprezara o numerze: GT1749V GS4 038253019N

ORAZ


2. czym sie rozni VA od VB i samego V ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Maicroft » 20 czerwca 2007, 20:34

W skrocie

V-110KM i tym podobne
VA- 130KM
VB - 150KM
Zobacz Profil
Maicroft
Stella +
Stella +
 
Posty: 72
Dołączył(a): 20 października 2005, 19:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Octavia
Silnik: CDLD 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 20 czerwca 2007, 20:48

Maicroft, to dlaczego to V ma wieksze wirniki niz seryjne 110km ktore tez mam ?

ogolnie 2 sprezarki o takich oznaczeniach (czytaj samo V) ale roznych wirnikach dlatego sie zastanawiam
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 20 czerwca 2007, 21:07

Grzybek nie siej paniki :P

Masz przecież część zewnętrzną obudowy zimnej części turbiny od ASV (ALH, AHF) tylko tyle, że przetoczoną pod wirnik ASZ. Na niej nabity jest nr dlatego ogarnia Cię panika ;) Reszta jest od ASZ - tak zrozumiałem zawodnika :D

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 ]
Czy mi się wydaje czy wymiana turba z ASV/ALH na ARL to nie tylko dorobienie przejściówki z szybkozłączki na wąż z opaską ale też kombinacje z samym wężem?
Wyjście i wejście w turbo od ARL/ASZ jest umieszczone równolegle a w turbo od ALH pod kątem prostym do siebie. Więc albo trzeba uciąć z węża od ALH całe kolanko 90 stopni albo jakoś słabo to widzę przestrzennie???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Tonny S » 21 czerwca 2007, 06:12

jaro4444 napisał(a):trzeba uciąć z węża od ALH całe kolanko 90 stopni
No o to właśnie chodzi.
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 22 czerwca 2007, 19:40

Zanim się wymieni czasem warto powalczyć:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78603&start=0
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 26 czerwca 2007, 21:37

jaro4444, ostatnio mowiles ze kupiles ta rure do sprezarki....

PS czy ja tez bede ja potrzebowal na 100% przy wymianie ?

widziales moja sprezarke wiec jestes obeznany w temacie..... ?
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 27 czerwca 2007, 13:21

Ty Grzybek nic nie potrzebujesz, no może nową uszczelkę pod kolektor. Ja potrzebowałem bo daję turbo z ARL bez przeróbki (czyli z wyjściem ciśnieniowym na szybkozłączkę).
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 27 czerwca 2007, 14:21

Ty Grzybek nic nie potrzebujesz, no może nową uszczelkę pod kolektor. Ja potrzebowałem bo daję turbo z ARL bez przeróbki (czyli z wyjściem ciśnieniowym na szybkozłączkę).



.....jjjasne



uszczelka juz czeka takze chyba juz wsio mam poza IC ;)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 29 czerwca 2007, 19:55

PILNE!!!!

Czy turbiny ARL i BPX mają takie oznaczenia???

BPX
742614-0002 (nr Garetta)
038 253 016Q (nr VAG)

ARL
721021-0005
038 253 016G

Mogę kupić okazyjnie nowe turbo ARL w pudełku, tylko muszę upewnić się co do oznaczeń modelu.
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez bono » 29 czerwca 2007, 20:33

wrzucilem na ftp-a (jurkos.eu/katalog/programy/bono/turbo_katalog.pdf) z moto-remo, moze Ci cos pomoze, ewentualnie mozesz zweryfikowac na http://www.turbo-tec.eu/
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 29 czerwca 2007, 21:10

dzieki

[ Dodano: Sro 04 Lip, 2007 ]
Dojechała dziś nowa suszareczka :czarodziej:

Obrazek
Shot at 2007-07-04

Obrazek
Shot at 2007-07-04
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 5 lipca 2007, 20:24

jaro4444, chwal sie wiec natychmiast kiedy juz bedzie suszyc ;)
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez oczkolek » 6 lipca 2007, 12:26

jaro4444, misiu naucz się wstawiać zdjęcia w formacie 800x600, bo te sa z leka za duże.
Pozdrawiam
Oczkol

Leon, Seat Leon


MASZ PROBLEMY Z WENTYLATORAMI CHŁODNICY/KLIMY (I BIEG) -> PISZ DO MNIE NA PW
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
oczkolek
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 9296
Dołączył(a): 29 marca 2004, 19:29
Lokalizacja: Warszawa, Inowrocław
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon
Silnik: CJSA 1.8

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez leoTDI » 6 lipca 2007, 12:28

oczkolek napisał(a):jaro4444, misiu naucz się wstawiać zdjęcia w formacie 800x600, bo te sa z leka za duże.


... gdyż zapodał DUUUŻĄ sprężarkę do ALH :D
leoTDI
+++ ASV/Ali&MG Motorsport ... i kaliny ni ma ;) Moc ciut 180kM
0.230/cust.FMIC/turbo ARL/pompa 11mm/MG-płuca/śruby ARP
wiosna ... jest JM/SACHS i > moment :) + hamulce cupra R
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leoTDI
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 699
Dołączył(a): 6 kwietnia 2004, 06:53
Lokalizacja: Częstochowa
Region: śląskie
Auto: Bback ASV Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 6 lipca 2007, 16:25

oczkolek napisał(a):misiu naucz się wstawiać zdjęcia w formacie 800x600, bo te sa z leka za duże.



Oczkol jak mam piękny duży monitor i są w sam raz :P

Poważnie to mi nie chciało na imageshack przyjąć 600x800 mimo, że próbowałem chyba z 10 razy, więc poszły takie jak widać :oops:
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 6 lipca 2007, 17:27

jaro4444, nie odpowiadasz na najwazniejsze pytania :p
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 6 lipca 2007, 20:57

Grzybek turbo i wtryski 216 będą na wozie w środę dopiero :?
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 6 lipca 2007, 21:43

jaro4444, fajnie fajnie.... dzialaj i zdawaj relacje bo zadzialaaasz pierwszy wiec licze na opinie co i jak....... \

pozdrowka :piwo:
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 6 lipca 2007, 22:12

grzybek napisał(a):dzialaj i zdawaj relacje bo zadzialaaasz pierwszy wiec licze na opinie co i jak


Grzybek znaczy się mam być królik doświadczalny??? :shock: :P :mrgreen:
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 7 lipca 2007, 13:34

Irek juz nim zosta;es :mrgreen: :wink: :wink: :wink: :x
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 10 lipca 2007, 22:52

Grzybek więc turbo z ARL od dziś śmiga u mnie i oby jak najdłużej :mrgreen:

Przerzutka była absolutnie P&P ponieważ miałem słynny czerwony wąż :twisted:
Poza turbiną i wężem potrzebne byłu uszczelki pod kolektory i pod wydech. Jako, że przy okazji założyłem chłodnicę oleju od ASZ to potrzebowałem trochę oliwy na dolewki. Założyłem też od razu wtryski 216. Jak na tą chwilę silnik chodzi równiutko, spokojnie i ciszej chyba nawet jak na wtyskach ASV.

Po wymianie nie musiałem nic kombinować z odpaleniem pierwszy raz bo zanim paliwo doszło do wtrysków rozrusznik na pewno napompował pełno oleju do chłodnicy i turbiny.

Nie pałuje, jeżdzę na razie delikatnie starając się trzymać ok 2500 obr/min. Turbina cicho poświstuje i jak ciut zdecydowanie przycisnę to daje znaki życia gwałtownym nabieraniem prędkości przez wóz powyżej ok 2200 obr. Dół czuć, że chwilowo słabszy niż na ASV, ale tak od ok 2400 widać wyraźną przewagę tego turba, nawet przy delikatnej jeździe.

Przejadę jutro pewnie ok 200-250 km (dziś zrobiłem łącznie ponad 200) i w czwatrek będzie strojenie (500 km powinno styknąć na dotarcie wtrysków i turbiny)

Pozdrawiam
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez grzybek » 11 lipca 2007, 05:42

a ja nie moge dostac IC od BPX i stanalem w miejscu.....

czekamy na strojenie Irek bo zapowiada sie ciekawie
był SEAT ALTEA FR - 2.0TDi BMN
jest: S211 320CDi
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grzybek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 2192
Dołączył(a): 19 maja 2006, 07:34
Lokalizacja: Białystok
Auto: ALTEA FR TDi
Silnik: BMN 2.0

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez jaro4444 » 13 lipca 2007, 07:25

Grzybek patrz na wykresy. Całość juz zestrojona. :mrgreen:
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez vitek777 » 19 lipca 2007, 13:57

jaro4444 napisał(a):PILNE!Wykrzyknik!

Czy turbiny ARL i BPX mają takie oznaczenia?Pytajnik

BPX
742614-0002 (nr Garetta)
038 253 016Q (nr VAG)

ARL
721021-0005
038 253 016G

Mogę kupić okazyjnie nowe turbo ARL w pudełku, tylko muszę upewnić się co do oznaczeń modelu.

_________________


potrzebuje szybkiej odpowiedzi z jakim numerem brac suszare ARL bo sie troche pogubiłem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vitek777
Sport
Sport
 
Posty: 648
Dołączył(a): 23 listopada 2005, 11:46
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: S4 i Caddy-lak:)

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez leem » 19 lipca 2007, 14:14

vitek777,

038 253 016G - to jest turbo z ARL
Był Leon 210PS/410NM
Było BMW 287PS/572NM
Jest 310PS/630NM
MOTUL filtry MANNa sportowe tarcze, klocki hamulcowe i wszystkie inne części samochodowe
Zawieszenia EIBACH, KW, H&R, WEITEC, KYB, AP, BILSTEIN.
Opony nowe Continental, Dunlop, Pirelli itd..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
leem
FR
FR
 
Posty: 1952
Dołączył(a): 23 kwietnia 2006, 11:40
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: BMW 330D

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez vitek777 » 19 lipca 2007, 14:30

leem, wielkie dzieki :wink:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
vitek777
Sport
Sport
 
Posty: 648
Dołączył(a): 23 listopada 2005, 11:46
Lokalizacja: Czestochowa
Auto: S4 i Caddy-lak:)

Re: wymiana turbosprezarki

Postprzez Tommi » 14 sierpnia 2007, 14:45

w moim tolku podczas chipowania okazało sie ze przycinaja sie kierowniczki :(
zatanawiam sie nad kupnem nowej turbinki tylko nie wiem czy tej od 130 czy 150?
czy bede u mnie jakies problemy z zalozeniem tego, silnik ASV?
Jaki jest nastepny krok po wirusie i wymianie turbinki zeby podkrecic mi mocy i najlepiej w jakiej kolejnosci?
dzieki za pomoc i pozdro ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tommi
Sport
Sport
 
Posty: 679
Dołączył(a): 12 sierpnia 2007, 10:06
Region: mazowieckie
Auto: Cupra R
Silnik: CHGA 1.6

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości