Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Theo » 25 września 2007, 22:01

Cześć! U mnie było podobnie, auto jechało do 3000 obrotów na trzecim biegu a potem jakby ktoś je trzymał i blokował. Wymiana N75 pomogła na krótko. W końcu auto wylądowało u mechanika i po wykluczeniu wszystkich innych przyczyn zabrał się za rozruszanie kierowniczek turbiny. Od tego czasu auto śmiga aż miło.
Zobacz Profil
Theo
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sierpnia 2006, 12:32
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez uki23 » 26 września 2007, 08:17

Chyba tez wybiore sie na wyczyszczenie turbiny bo jest niby dobrze ale nie jest to co powinno być.Autko jedzie dosyc szybko ale samo przyśpieszenie mi sie nie podoba :no:
Zobacz Profil
uki23
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3 stycznia 2007, 22:59
Lokalizacja: Ujazd(opolskie)
Auto: Toledo TDI

Moc - chyba jej brakuje?!

Postprzez endrju » 28 września 2007, 09:09

Panowie, zczytałem zawartość forum (tak na marginesie nie tylko tego) i nie znalazłem odpowiedzi. Otóż, mój motor wydaje się być zamulony, jakby coś tłamsiło go kiedy on chce rozwinąć skrzydła.
Niby auto spokojnie kręci obroty nawet do 4000, V max pewnie w granicach 180-190 (ciężko powiedzić, bo nie sprawdzałem ostatnio, ale 160-170 leci lekko), ale ja nie czuje przyspieszenia tego auta. Auto się rozpędza, ale jakoś powoli.
Np. ciągne autko na 2. biegu, obroty dochodza do 3000, później to juz tylko obroty ida do góry do 4000, a nie czuję kopa. Nadmienię, że normalnie to obroty u mnie max 2500 i zmiana biegu - nie piłuję auta na niskich biegach. Już sam nie wiem co to może być.
Przepływka wymieniona była 8 miesięcy temu, bo była padnięta. Auto kręci na wysokich obrotach więc notlauf'ów nie łapie - odpada zaworek N75. Sztanga turbiny porusza się - sprawdzane ostatnio.
Wydaje mi się, że tak było zawsze czyli od roku kiedy kupiłem auto. Raczej nie mam skali porównania bo nie jeździłem autem z takim motorem.
Dodam jeszcze, że jak 4 dorosłe osoby wpakuja się do auta, to juz w ogóle jakoś muuułowato. Jak sam jezdze to jeszcze jak cie moge...
Czy to co opisałem jest niepokojace i powinienem odwiedzić diagnostę?
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez bono » 28 września 2007, 09:20

endrju,
REGULAMIN
I. Oto zasady obowiązujące na naszym forum.
1. Zanim napiszesz nowy post sprawdź w archiwum czy temat nie był już poruszany. Do tego służy funkcja szukaj.
endrju czy wy wszyscy dzisiaj, nachlaliscie sie czegos ?? chcesz tez dostac OPR :nonono:
podobny temet masz nizej, tam pytaj ?? tematy scalam :evil:
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez endrju » 28 września 2007, 09:35

Nie no, po prostu wątek traktował raczej o spadku mocy związanym z notlaufem, wiec założyłem nowy. Sorka, będę uważał na przyszłość.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez rob555 » 28 września 2007, 23:02

endriu > stawiam na padajacy przeplywomierz.
Uszkodzenie jest na tyle male ze nie czujesz ostrego spadku mocy ani nie tnie obrotów ale na tyle juz duze ze tnie dawke o pare mg.
Moze tez byc lekko przypchany katalizator.
Tak czy siak - diagnoza VAG i bedzie wiadomo.
A co do jazdy do 2.5tys obr to pozdrawiam bo szybko bedziesz mial kierownice w turbinie do czyszczenia.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez endrju » 29 września 2007, 21:55

Panowie chyba znalazłem winowajcę moich dolegliwości. dzisiaj otwieram maskę i zacząłem sobie sprawdzać wszystkie przewody i oto co znalazłem:
Obrazek

Tak jak widać na zdjęciu. Przewód wychodzący z jakiegoś zaworka wisi sobie luzem. Gdzie powinien on być wpięty???
rob555, normalnie co jakiś czas przepalam autko i cisne nim troche mocniej, żeby nic się nie zapiekło.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez bono » 29 września 2007, 21:59

endrju, a nie jest to wezyk ktory idzie od N 75 do turbo ?? Ten podcienieniowy ??
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez endrju » 29 września 2007, 22:12

Niee, juz doszedlem. Ten wężyk wpięty był do obudowy filtra powietrza :)

[ Dodano: Sob 29 Wrz, 2007 ]
Po tym wszystkim wykonałem pomiar vag'iem. Bardzo prosze o opinie, czy jest wszystko ok.
Log1, 3.bieg i but w podłodze.

Log2, 4.bieg i but w podłodze.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Marcin_TDI » 1 października 2007, 08:34

jak to jest ten do obudowy to nie powinno byc takiej roznicy w spadku mocy...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez endrju » 1 października 2007, 09:48

W sumie chyba jest ok, ale może ktoś pokusi sie o analize załączonych logów z vag'a :)
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez KMarcel » 1 października 2007, 10:35

Powiedzcie mi panowie o co chodzi w logach endrju
To był jeden przejazd, najpierw na 3, nawrót, 4 bieg i jazda.
W logach na 3 biegu wydaje mi się że widać niedoładowanie turbiny. Przy 2500 obr zaczyna przycinac przepływka i spada doładowanie. Natomiast po wpięciu 4 przepływka w żadnym zakresie obrotów już nie przycina dawki? Co może być tego przyczyną?
Daję jeszcze jeden log endrju na 3 biegu (mam nadzieję, że się nie obrazisz) i tu też przepływka ucina.

Obrazek

Na 4 biegu nie było takich objawów.

Pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KMarcel
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 sierpnia 2007, 20:54
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Toledo 1.9 ASV+

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez rob555 » 1 października 2007, 12:33

Na III biegu turbo nie pompowalo tyle co powinno i troche dlatego przeplywka zanizala. Na IV juz wsio OK. Moze po prostu wszystko zastałe i musi sie rozruszac...
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez endrju » 1 października 2007, 13:45

rob555, dzieki za wypowiedzenie się. No mam nadzieje , że się rozrusza... Wczoraj go sprawdziłem i przegoniłem nieco po krajowej "7" - 190km/h wynik chyba niezły. Jak miałbym troche więcej mijsca to myśle, że do około 200 bym go rozbujał hehe
KMarcel, thnx za pomoc przy wykonaniu logów i za poświęcony czas.
Pozdr.
Zobacz Profil
endrju
Signo
Signo
 
Posty: 165
Dołączył(a): 19 stycznia 2007, 14:56
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: ALTEA 1.9 TDI - BJB
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez juras1976 » 14 października 2007, 20:20

Witam

Podepne się do tego tematu w tym tygodniu jadąc na trasie przy próbie wyprzedzania leon stracił moc ,poczytałem trochę na forum,na drugi dzień podjechałem do serwisu (polecanego na forum) wymienili przepływomierz i myślałem że jest po problemie.Ale dziś jechałem w drugi samochodzie za moim leonkiem i okazało się że strasznie dymi prz kazdym przyspieszaniu nawet lekkim.Co wy na to.Dodam że silnik ASV_110
Zobacz Profil
juras1976
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 lutego 2007, 23:19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: Seat Leon 1,9TDI 110

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez bono » 14 października 2007, 20:26

juras1976, scalilem poczytaj troche ten temat , a znajdziesz odpowiedz. Oprocz tego sprawdz szczelnosc w ukladzie dolotowym, czesto przyczyna czarnego dymu jest nieszczelnosc w ukladzie dolotu. Inna przyczyna moze byc walnieta przeplywka, zagadaj do MenIB on jest z Lodzi, pomoze ci napewno :) . Moze wsadzili ci walnieta ??
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez juras1976 » 14 października 2007, 20:44

Dzięki za szybką odp. a jak objawia się ta nieszczelnosc w uładzie dolotowym czy samemu mogę to jakoś stwierdzić ?
Zobacz Profil
juras1976
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 lutego 2007, 23:19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: Seat Leon 1,9TDI 110

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez bono » 14 października 2007, 20:50

juras1976,

juras1976 napisał(a):czy samemu mogę to jakoś stwierdzić ?
najlepiej organoleptycznie ;) znajdz IC i sprawdzaj polaczenia i stan rur, czy nie ma jakiegos kuku :tuptup:

mala podpowiedz :arrow: viewtopic.php?t=8184

poza tym uzyj tego search.php
lub tego viewtopic.php?t=8585
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Marcin_TDI » 15 października 2007, 09:08

otworz maske i sprawdz wszystkei laczenia tych duzych czarnych wezy... jak nei laczenia to rorka pekla moze... a silnik nie pracuje delikatnie glosniej ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez juras1976 » 15 października 2007, 21:28

Marcin_TDI napisał(a):a silnik nie pracuje delikatnie glosniej
cięszko mi to jednoznacznie stwierdzić ale jeśli tak jest to czy mam się już martwić :-( czy to może być coś powaznego ??
Zobacz Profil
juras1976
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 lutego 2007, 23:19
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Auto: Seat Leon 1,9TDI 110

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Marcin_TDI » 16 października 2007, 07:42

no jak CI spadla rura to sie wogole nie martw tylko napraw i bedzie gitara... a tak pozatym to w Lodzi jest kilku naszych klubowiczy min BONO (pomocny chlopak) wiec spotkaj sie tam z kims, napewno Ci pomoga...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez mjudu » 29 października 2007, 11:55

czy jezeli wstawie przeplywomierz od seata toledo 1.9 tdi 90KM z 2003r do Leona asv z 2000r to ona bedzie dzilac prawidlowo bo chce sprwadzic czy moja przeplywka nie jest sprawczynia moich problemow - wczoraj zlapal mi mula na 4biegu przy 2600/obr

[ Dodano: Pon 29 Paź, 2007 ]
mjudu napisał(a):czy jezeli wstawie przeplywomierz od seata toledo 1.9 tdi 90KM z 2003r do Leona asv z 2000r to ona bedzie dzilac prawidlowo bo chce sprwadzic czy moja przeplywka nie jest sprawczynia moich problemow - wczoraj zlapal mi mula na 4biegu przy 2600/obr


a i jeszcze pytanko co sadzicie o tej firmie i ich uslugach, bo na wyhazd do katowic narazie nie mam czasu

[ Dodano: Pon 29 Paź, 2007 ]
sorry zapomnialem dodac linku http://allegro.pl/show_item.php?item=25 ... %3C%2Fi%3E
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez gofer » 4 listopada 2007, 19:29

Witam,

Nie otwieram nowego wątku ponieważ mam także problem z brakiem mocy w moim całkiem od niedawna Leonem ASV 110KM/2004r/62tys km (nie udokumentowane).
Brak mocy objawia się na przykład przyspieszeniem od 0-100 km/h w ciągu 15, a nie jakiś 11 sekund. Ponadto przesiadłem się z benzynowego silnika 85 KM i nie czuję zbytniej różnicy w przyspieszeniu. Generalnie silnik działa w miarę równo, może trochę głośno, jakkolwiek jest to tylko moje subiektywne odczucie.

Po wstępnych testach z użyciem interfejsu i programu komputerowego VAG'a najbardziej prawdopodobny wydawał się być przepływomierz. Z analiz zebranych próbek wynika, że turbina nie ładuje, a nie ładuje bo przepływka pokazuje bzdury. Niestety, po testach z przepływką wyciągniętą ze sprawnej maszyny - bez różnicy.

Zawiozłem więc maszynę do mechanika, któy zajmuje się diagnostyką i naprawą silników z grupy VAG'a. On sprawdził podłączenia zaworu N75 i wszystkich wężyków podciśnieniowych, posprawdzał napięcia w przewodach sterujących, popróbował z innymi przepływkami i koniec końców doszedł do wniosków, że to musi być uszkodzony sterownik silnika.

Nie jestem do końca przekonany co do tej diagnozy. Poczytałem na forum o problemach z mocą i podejrzewam zawór N75, niestety nie znam się na tym i proszę o pomoc w analizie załączonych logów z testu. Dodam, że test polegał na zebraniu danych z interfejsu w trakcie przyspieszenia od 1000 do osiągnięcia 4000 obrotów na 3-cim biegu z gazem wciśniętym w podłogę.

Ponadto pojawia mi się błąd silnika:
Błąd EGR:
19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
P3130 - 35 - 10 - - - Intermittent

Zdaję sobię sprawę, że chłopaki z Mastersa mogą mi pomóc, jednak może uda się komuś znaleźć zależność pomiędzy dziwnym zachowaniem przypływki i błedami EGR'a.

Pozdrawiam

gofer
Załączniki
Pomiary_moja_przeplywka.zip
(8.16 KiB) Pobrane 69 razy
Pozdrawiam

Gofer
Zobacz Profil
gofer
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 14:19
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9/110KM

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez rob555 » 4 listopada 2007, 19:42

gofer uszkodzony EGR moze powodowac brak zadanego cisnienia w ukladzie dolotowym. Najlepiej zaslep (kawalek puszki po piwie) kanał doprowadzajacy spaliny z kolektora do EGR i te sprawe wtedy wyeliminujesz.
Sprawa druga- czy po odpaleniu samochodu sztanga przy turbinie zostaje wciagnieta?
Jak tak to znaczy sie ze dziala pneumatyka a np katalizator jest zapchany i blokuje odplyw spalin wskutek czego turbo sie nie rozkreca i nie ma cisnienia.
Jesli nie wciagnie sztangi to szukaj problemu w zaworkach podcisnieniowych ew. głownej magistrali przy serwie.
Nawet przy uszkodzonej albo wypietej przeplywce sprawne auto osiagnie jakies tam cisnienie doladowania.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez gofer » 4 listopada 2007, 22:48

rob555 napisał(a):gofer uszkodzony EGR moze powodowac brak zadanego cisnienia w ukladzie dolotowym. Najlepiej zaslep (kawalek puszki po piwie) kanał doprowadzajacy spaliny z kolektora do EGR i te sprawe wtedy wyeliminujesz.


EGR sprawdzałem na komputerku i wygląda na to, że działa poprawnie: na wolnych obrotach daje dużo spalin do silnika, a jak wciśnie się do dechy to zamyka zawór doprowadzający spaliny. Przynajmniej tak komputerek pokazuje.

rob555 napisał(a):Sprawa druga- czy po odpaleniu samochodu sztanga przy turbinie zostaje wciagnieta?
Jak tak to znaczy sie ze dziala pneumatyka a np katalizator jest zapchany i blokuje odplyw spalin wskutek czego turbo sie nie rozkreca i nie ma cisnienia.
Jesli nie wciagnie sztangi to szukaj problemu w zaworkach podcisnieniowych ew. głownej magistrali przy serwie.


Niestety nie wiem, gdzie tej sztangi szukać? Pytanie czy sztanga i/lub katalizator będą miały wpływ na takie zachowanie przepływomierza. Poszukam jutro tej sztangi;)

rob555 napisał(a): Nawet przy uszkodzonej albo wypietej przeplywce sprawne auto osiagnie jakies tam cisnienie doladowania.


Co więcej turbina jakieś ciśnienie pompuje. Do 140 w miarę gładko daje radę ale chyba nie wiele więcej.
Pozdrawiam

Gofer
Zobacz Profil
gofer
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 14:19
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9/110KM

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Marcin_TDI » 5 listopada 2007, 10:36

gofer napisał(a):Niestety nie wiem, gdzie tej sztangi szukać? Pytanie czy sztanga i/lub katalizator będą miały wpływ na takie zachowanie przepływomierza. Poszukam jutro tej sztangi;)

chodzi o sztange przy turbinie, sterowana jest podcisnieniowo przez N75. moze delikatnie wlasnie ona jest zapieczona ??
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez rutek-wat » 6 listopada 2007, 15:57

Witam. Zaraz Bono pojedzie mnie :killer: że nie w tym miejscu ale lepszego niestety nie znalazłem ;) .
Wczoraj z nudów podpiąłem swojego leosia pod vaga i pobawiłem się - niestety efekt jest troszkę dziwny....zdjąłem charakterystykę przepływki i turbinki. Chciałbym żeby ktoś kto się na tym zna looknął bo wg mnie coś z moją przepływką jest nie hallo.
http://img148.imageshack.us/my.php?imag ... tekam0.jpg
http://img85.imageshack.us/my.php?image ... tekdc4.jpg

[ Dodano: Wto 06 Lis, 2007 ]
Aaaa dodam że VAG nie wyrzuca żadnych błębów w silniku. :wsciekly:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rutek-wat
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 1944
Dołączył(a): 8 sierpnia 2007, 18:28
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Auto: S-max

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez gofer » 12 listopada 2007, 21:58

Marcin_TDI napisał(a):chodzi o sztange przy turbinie, sterowana jest podcisnieniowo przez N75. moze delikatnie wlasnie ona jest zapieczona ??


Udało mi się znaleźć tę sztangę ;). Przy uruchomieniu silnika ani drgnie. Jednak, gdy ją poruszyć to chodzi dość gładko. Ponadto wymieniałem dziś rozrząd i zrobiono mi diagnostykę systemu N75/sztanga. Z tego co mówił mechanik, to gdy komputer rząda zmiany ustawienia położenia sztangi, to tak się dzieje. Niestety nie zmieniło to mocy silnika, będziemy to jeszcze weryfikować na koniec tygodnia.
Co więcej błąd EGR'a wciąż się pojawia. Jakieś inne propozycje na nieprawidłowe wskazania przepływki? Przypomnę, że sprawdzono kilka dobrych i okazuje się, wskazania są zawsze nie takie jak powinne być??? Czy to rzeczywiście zwalony sterownik?
Pozdrawiam

Gofer
Zobacz Profil
gofer
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 listopada 2007, 14:19
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Seat Leon 1.9/110KM

Brak mocy. Brak momentu włączenia się turbiny. Muł - Leon.

Postprzez pawelgolab » 23 listopada 2007, 10:39

Ostatnio miałem problem z moim leonikiem i postanowiłem to opisać gdyby ktoś miał podobny problem.
Objawy:
Silniczek ASV, przebieg 125 tys, Generalnie brak mocy bez względu na obroty, nie wyczuwalny moment włączania się turbiny. Autko tankuje na prawdopodobniej najlepszych stacjach, filtry wymieniane co 15 tys.

Nie orientuje się w tym najlepiej ale spróbuje:
Po rozpoznaniu okazało się że pękło połączenie gruszki z EGR (recyrkulacja spalin).
Załączam zdjęcia aby wszystko było jasne. Jęśli ktoś ma uwagi co do tego co napisałem lub dokładniejsze objaśnienie to oczywiście zapraszam.
Pozdrawiam
Załączniki
leonik 003.jpg
leonik 002.jpg
Zobacz Profil
pawelgolab
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 18:53
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon BKD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Dariuspolo » 23 listopada 2007, 12:08

...to co ci peklo to silownik klapki gaszacej (twz. "przepustnicy") prawdopodobnie klapka zostala w pozycj nie calkiem zamknietej i tylko dlatego auto jeszcze jezdzi.
Przewaznie peka i zostaje w polozeniu zamknietym wtedy nie mozna odpalic auta, wez sprubuj ja otwozyc recznie( ta dzwignia gdzie wisi kawalek plastykowego ciegna) i sprawdz czy wtedy auto pojedzie normalnie.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez pawelgolab » 23 listopada 2007, 12:40

Oczywiście przy użyciu kropelki i połączeniu siłownika klapki z gruszką autko wróciło do wspaniałej kondycji. Turbinka chodzi jak zawsze. Pęknięcie nastąpiło w momencie zablokowania się klapki. Pozdrawiam
Zobacz Profil
pawelgolab
Stella
Stella
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 18:53
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon BKD

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Streat » 23 listopada 2007, 13:20

pawelgolab, na forum obowiązuje regulamin którego najwidoczniej nie przeczytałeś: viewtopic.php?t=1739
Leon ASV TS look powered by UNITRONIC ;-) Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Streat
Cupra
Cupra
 
Posty: 2206
Dołączył(a): 11 maja 2005, 14:33
Lokalizacja: WZ
Auto: Leon 1.9 TDi+

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez jaro4444 » 23 listopada 2007, 17:20

pawelgolab napisał(a):Jęśli ktoś ma uwagi co do tego co napisałem lub dokładniejsze objaśnienie to oczywiście zapraszam.


Kolego testujesz moją wiarygodność i moje wytłumaczenie? :nonono:
OK nikt nie jest nieomylny ale zacytuję tu moje wyjaśnienie jakie otrzymał kolega Pawelgolab na PW tydzień temu:

"Ten plastik to jest od siłowniczka klapy gaszącej silnika. Jak jest ułamany to klapa się przestawia lub całkiem zamyka i silnik się dusi.
Jak jest sprawny to klapa gasząca jest w poziomie i nie ogranicza przepływu.
Jedynie podczas gaszenia silnika siłownik sciąga klapę i w ten sposób łagodnie dusi silnik."

"Dobrze Ci się wydaje, ale jak się przymykała to nie przepuszczała powietrza. Nie ma powietrza silnik nie chodzi jak trzeba..."

Czy był sens zakładać taki post. Wytarczyło wpisać ostrzeżenie o spotkanym zjawisku w innym wątku. Ale cóż...
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez bono » 23 listopada 2007, 18:04

pawelgolab, jeszcze jeden taki numer a dostaniesz bana :evil: Jaja sobie robisz ?? Co to ma znaczyc, ze wypisujesz po PW a potem starasz sie uwiarygodnic swoje wywody ??
Do mnie tez na PRIV-a pisales ..... :nonono: Jezeli juz ktos Ci pomaga :arrow: jaro4444, to napisz to. Jak nie masz o czyms pojecia to nie pisz , albo :
jaro4444 napisał(a):Czy był sens zakładać taki post. Wytarczyło wpisać ostrzeżenie o spotkanym zjawisku w innym wątku. Ale cóż...


Twoj temat podpinam pod ten watek.....
I znowu Leon :D

Pozdrawiam
Blazej (Bono)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bono
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 6318
Dołączył(a): 31 sierpnia 2006, 21:48
Lokalizacja: Niemcy
Region: zagranica
Auto: Skoda Superb
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez mjudu » 23 listopada 2007, 22:10

sorry ze sie powtarzam ale w jednym temecie co zadalem to pytanie niktmi nie odpowiedzial poniewaz temat ten zszedl na daleki plan

z calej regeneracji wyszlo na to ze kupilem uzywke od goscia z allegro ktorego polecano na forum(regeneracja wyszla by mnie drozej niz kupno nowej), turbinka jest zalorzona i smiga do 4000\orb na 4-tym biegu, wiec mylse ze jest wporzo, tyle ze slysze teraz jakis szum jak dodoaje gazu(jak dlugo trzyam gaz do dechy szum ten jest slyszalny bardzo wyraznie nawet gdy jest wlaczone radio na 5-8 volume) podejrzeam ze jest to turbina ale nie jestem pewien, bo jak mialem swoja zamontowana to tego nie slyszalem, usprawiedliwiam to tym ze nie byla ona do konca sprawna-ta stara. ale po zalozeniu tej od 130KM szum wystepuje i to dosc glosno czy jest to normalne
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez stamber » 5 grudnia 2007, 19:59

witam,

dzisiaj rano postanowilem przegonic swoje autko i okazalo sie to niemozliwe. 80 km/h i klops przyspiesza jak maluch, stanalem pod praca (zgasilem), postal 30 minut i kumpel poradzil obejrzec przeplywomierz, wyjelismy kostke, wsadzilismy z powrotem i wszystko wrocilo do normy. Tak mi sie wydawalo bo po poludniu pojechalem na obwodnice 3city i szedl ladnie do pewnego momentu kiedy zalapal ponownie muła, od 80 km/h prawie nie przyspiesza !!!. Kolegow z trojmiasta prosze o namiary do dobrego warsztatu dla mojego diesla (nie serwis seat bo pojde z torbami)
pozdrawiam
Seat Toledo II 1,9 TDI ASV
Zobacz Profil
stamber
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Toledo II 1,9

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Tonny S » 5 grudnia 2007, 20:38

www.tune-up.pl

Nie jest to przeplywka, nawet nie trzeba bylo czekac 30 minut wystarczy zgasic i odpalic ponownie auto a znowu do pewnego momentu, zakresu obrotow byla by moc - kierownice, sztanga, N-75
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez stamber » 5 grudnia 2007, 20:44

dzieki Tonny S, jutro zajade do tune-up, akurat mam po drodze.

teraz ciekawostka,
poszedlem przed chwila utwierdzic siew przekonaniu, ze blad ustaje po zgaszeniu silnika i powraca po przekroczeniu pewnych granicznych obrotow. W tym celu zrobilem jakies 10 "interwałów" w tym 3 bieg 4500 obr i szybko 4 i tak kilka razy. Samochod bez problemu rozpedza sie do 170 (dalej zabraklo prostej :)). Co to moze byc skoro raz sie pojawia a 10 razy nie, czy w takim razie komputer wskaze jakis blad (np dla zaworu N75), zeby nie bylo tak ze niby wszystko ok, a po wyjedzie od specow znowu cos sie zamuli. Ach szkoda gadac, 2000 przejechalem seacikiem i problem goni problem :(

pozdrawiam wszystkich pomagierow
Seat Toledo II 1,9 TDI ASV
Zobacz Profil
stamber
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Toledo II 1,9

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez mjudu » 8 grudnia 2007, 19:02

powiem to tak jak tak mialem u siebie ze raz lapal mula a raz nie, za kazdym razem jak byl zimny to lapal, ale jak sie rozgrzal to nie zawsze, podmienialem przeplywke i n-75 i nic wiec zdemontowalem turbine i wyslalem do naprawy gdzie powiedziano mi ze niestety turbina do konkretnej naprawy a ta konkretna naprawa (czytaj-regeneracja) moze siegnac 2000zl. Skonczylo sie na zalozeniu uzywki ktora smiga bez problemu.

A z tym zacinaniem sie jej(czyli raz sie zacina raz nie) to ja stawiam na to ze jak sie juz silnik(olej) rozgrzeje to poprostu kierowniczki nie zawsze sie zapiekaja
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez spons » 9 grudnia 2007, 16:00

michał kozak napisał(a):
bono napisał(a):Zaworek po reanimacji smiga jak ta lala, silniczek pracuje ciszej, a turbo swiszczy mniej niz na zaworku ktory mialem

czy wymiana / regeneracja może spowodować że BKD będzie mniej gwizdał ??????


Nie sadze, zaworek czyscilem jak nie mialem jeszcze pokajdera boostu i jak sie potem okazalo zaworek ktory mialem wpiety (ten nie poddawany reanimacji) troche inaczej sterowal zaluzjami i w efekcie przeladowywal o ok 0,2b, pewnie dlatego po zmianie na ten na ktorym auto bylo strojone turbo sie uciszylo.
Zobacz Profil
spons
Stella +
Stella +
 
Posty: 60
Dołączył(a): 12 listopada 2005, 10:09
Lokalizacja: Siewierz
Auto: 330d+

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez MOOSE » 18 grudnia 2007, 13:12

stamber napisał(a):dzieki Tonny S, jutro zajade do tune-up, akurat mam po drodze.

teraz ciekawostka,
poszedlem przed chwila utwierdzic siew przekonaniu, ze blad ustaje po zgaszeniu silnika i powraca po przekroczeniu pewnych granicznych obrotow. W tym celu zrobilem jakies 10 "interwałów" w tym 3 bieg 4500 obr i szybko 4 i tak kilka razy. Samochod bez problemu rozpedza sie do 170 (dalej zabraklo prostej :)). Co to moze byc skoro raz sie pojawia a 10 razy nie, czy w takim razie komputer wskaze jakis blad (np dla zaworu N75), zeby nie bylo tak ze niby wszystko ok, a po wyjedzie od specow znowu cos sie zamuli. Ach szkoda gadac, 2000 przejechalem seacikiem i problem goni problem :(

pozdrawiam wszystkich pomagierow


I co było?

U mnie te same objawy i były zatarte kierowniczki ale po naprawie na razie śmiga choć co do zakupu Seata to mam podobne odczucia choć mam nadzieje że już koniec kłopotów tfu tfu. Jak nie - trzeba będzie się przesiąść na coś innego bo jazda Toledo na razie sie ni jak nie kalkuluje ani kasowo ani czasowo (z mechanikiem już jestem na TY :( )
TOLEDO II ASV

hmmm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MOOSE
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 lipca 2007, 17:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: PIĘKNE TOLEDO II :)

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez biloowa » 18 grudnia 2007, 13:39

MOOSE napisał(a):
stamber napisał(a):dzieki Tonny S, jutro zajade do tune-up, akurat mam po drodze.

teraz ciekawostka,
poszedlem przed chwila utwierdzic siew przekonaniu, ze blad ustaje po zgaszeniu silnika i powraca po przekroczeniu pewnych granicznych obrotow. W tym celu zrobilem jakies 10 "interwałów" w tym 3 bieg 4500 obr i szybko 4 i tak kilka razy. Samochod bez problemu rozpedza sie do 170 (dalej zabraklo prostej :)). Co to moze byc skoro raz sie pojawia a 10 razy nie, czy w takim razie komputer wskaze jakis blad (np dla zaworu N75), zeby nie bylo tak ze niby wszystko ok, a po wyjedzie od specow znowu cos sie zamuli. Ach szkoda gadac, 2000 przejechalem seacikiem i problem goni problem :(

pozdrawiam wszystkich pomagierow


I co było?

U mnie te same objawy i były zatarte kierowniczki ale po naprawie na razie śmiga choć co do zakupu Seata to mam podobne odczucia choć mam nadzieje że już koniec kłopotów tfu tfu. Jak nie - trzeba będzie się przesiąść na coś innego bo jazda Toledo na razie sie ni jak nie kalkuluje ani kasowo ani czasowo (z mechanikiem już jestem na TY :( )


Jak sie trafi na mine to niestety tak jest , ja kupiłem swoje toledo w zeszłym roku , przejechałem 40 tysięcy km i wymienilem tylko czujnik stopu , jedna jedyna awaria.
Zobacz Profil
biloowa
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 1 stycznia 2006, 14:27
Lokalizacja: Człuchów
Auto: LEON II FR TFSI

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez MOOSE » 4 stycznia 2008, 09:18

No i znowu mechanik - po naprawie turbiny to samo sie pojawiło(utrata mocy) i jeszcze grymasi przy zapalaniu. DRAMAT. SKARBONKA. Przynajmniej turbina na gwarancji. ;/
TOLEDO II ASV

hmmm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MOOSE
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 lipca 2007, 17:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: PIĘKNE TOLEDO II :)

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez sleeper » 4 stycznia 2008, 09:27

MOOSE, jak tak czytam Twoje posty to może czas zmienić mechanika, a nie kolejne części w Seaciku ;)
SKODA Octavia RS TSI
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sleeper
Ex LeonClub Team
 
Posty: 1613
Dołączył(a): 26 stycznia 2007, 21:43
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Octavia RS
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez MOOSE » 4 stycznia 2008, 10:02

Ale gostek naprawdę jest ok przecież nie on odkręcił sprzęgło klimy, nie zniszczył gum stabilizatora, nie zatarł turbiny, nie zużył świec żarowych(jeśli to to) nie licząc innych pierdół typu rozrząd bo to standard . :)

Mechanik moim zdaniem dobry - a na turbinę mam gwarancje wiec... zmieniać raczej narazie nie będę bo wina mechanika to raczej nie jest.
TOLEDO II ASV

hmmm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MOOSE
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 lipca 2007, 17:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: PIĘKNE TOLEDO II :)

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez mjudu » 13 stycznia 2008, 13:39

no dalej to samo, myslalem ze problemy z trybem awaryjnym juz sie zakonczyly a tu dalej to samo. Powiedzcie mi co moze byc powodem to ze auto przechodziw tryb awaryjny oprucz N75, przeplywki, zacinajacej sie sztangi, zapiekajacych sie kierowniczek, co jeszcze moze byc powodem tego trybu awaryjnego, objawy po wyzej 3000 obrotow na 4 auto lapie mula po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy i po przekroczeniu 3000 obrotow znowu mul
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mjudu
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 6 października 2007, 21:46
Lokalizacja: kolo krosna
Auto: seat leon asv

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez MOOSE » 13 stycznia 2008, 14:36

U mnie n75 prawdopodobnie przymarzł. Vag zgłosił błąd ciśnienia doładowania ale 0 powtórki idzie jak rakieta a specjalnie zrobiłem wycieczkę na szybkie drogi dawałem w palnik 100% i nic.

a zapalanie świece żarowe(już nowe wiec jest ok).

mjudu jak nie ma dobrego magika koło krosna zapraszam do łąki k/rzeszowa ten mój mech. jest dobry i tani.
TOLEDO II ASV

hmmm
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
MOOSE
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 5 lipca 2007, 17:39
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: PIĘKNE TOLEDO II :)

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez stamber » 17 stycznia 2008, 10:05

no i nareszcie smiga ze az miło, u mnie było zapierdzielone turbo potwornie, po wizycie w tuneup wszystko smiga jak nalezy - (autko zrobilem dopiero teraz bo w miedzy czasie probowali mi buchnąć mojego toledziaka).
pozdrawiam i zycze udanych i rzadkich naprawa :yes:
Seat Toledo II 1,9 TDI ASV
Zobacz Profil
stamber
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 23 listopada 2007, 14:54
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Seat Toledo II 1,9

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez Tonny S » 17 stycznia 2008, 10:42

Hugo26, ogarnij się chłopie bo zaraz dostaniesz ostrzeżenie !!
Nie ma litosci dla http://dziecineo.prv.pl/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tonny S
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 8148
Dołączył(a): 29 marca 2004, 18:35
Lokalizacja: Pomorze
Auto: Harley-Davidson

Re: Nie wiem juz co robić - słaby jak muł

Postprzez tomp16 » 21 stycznia 2008, 21:56

Witam.
Właśnie wracam od mojego mechanika, bo seacik muli jak nie wiem, objawy tak jak wyżej, ale mi powiedziano, że to nie zawór N75 tylko czujnik ciśnienia doładowania, bo tak mu wyszło na komputerze, i teraz nie wiem co robić czy go posłuchać i kupić czujnik czy was, bo tyle się na czytałem o tym n75. A tak na marginesie może ktoś by mi poradził czy mogę założyć czujnik ciśnienia doładowania nr katalogowy 038 906 051B a teraz mam 038 906 051 bez tej literki silnik mam 110KM ASV :olaboga: :olaboga:
tomp16
Zobacz Profil
tomp16
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 16 sierpnia 2007, 16:53
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: seat leon 110KM

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości