Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez jendrek1975 » 8 lipca 2017, 16:53

jendrek1975 napisał(a):Milten99
1) Bicie na pedale sprzęgła ?
sam jestem ciekaw opinii innych użytkowników bo i u mnie ono występuje,ale z tego co wyczytałem to niby takie zabezpieczenie żeby nie jeździć na pół sprzęgle :co:

Pozwole zacytować siebie :-D wymieniłem dwumasę i po wymianie bicia na pedale sprzęgła nie ma :-)
Leon II 1.9 TDI BXE
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jendrek1975
Sport
Sport
 
Posty: 280
Dołączył(a): 9 października 2014, 18:12
Auto: seat leon 2
Silnik: BXE 1.9

Reklama

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marian + » 8 lipca 2017, 17:00

ja w sumie już o nim mysle.... :evil: ale takiego testu jeszcze nie robiłem.a przy tak niskich obr i wysokim biegu sprawna d.m powinna bez żadnych szarpań to przetrzymac?
co do bicia na pedale....no coś tam troche łechce laćka
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 8 lipca 2017, 17:42

W kazdym bije lekko po nodze. I beny i diesle. Sprawdzalem na conajmniej 30 oplach podobnej ilosci chewroletach i mnustwo sprawdzan w fordach nowych uzywanych i wlasnie po wymianach. Zajmowalem sie w fordzie gwarancjami hot linem itp.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marian + » 8 lipca 2017, 19:52

panowie zrobiłem ten test i powiem ze nie było absolutnie zadnego szarpania-na zimnym silniku .az sie sam zdziwiłem ale z przodu pod maską przy 1000k i piątym biegu było coś słychac tzn coś podobnego jakbym do butelki plastikowej wrzucił mały kamyczek i potrząsał w wyższych partiach tego niema.kurde nie mam tradycyjnych objawów padniętej dwu-masy tylko to co wyżej opisałem.co tu jeszcze sprawdzic
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Robal_26 » 8 lipca 2017, 19:59

marian +, ja u siebie przed swapem na ARL-a miałem taki objaw jakby był kamień w oponie , pojechałem do kolegi z aso i jak mu to powiedziałem i się przejechał to powiedział że to początki siadającej 2massy i faktycznie ,podczas robienia swapa obejrzeliśmy koło 2massowe i miało oznaki zużycia ale jeszcze by polatało ze 30 może 50 kkm na spokojnie .ok
Rada jeździć do końca aż padnie chyba ze masz zamiar wybierać się w jakąś dłuższą wycieczkę a nie chcesz ryzykować to wymień .
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marian + » 8 lipca 2017, 20:18

Robal_26 napisał(a):masz zamiar wybierać się w jakąś dłuższą wycieczkę a nie chcesz ryzykować to wymień .

własnie wczoraj zrobiłem 700km i nie autostradą tylko krajowymi i troche mi to przeszkadzało bo jadąc takimi drogami potrzeba delikatnie jechac w przedziale 1700-1900 bo to Polska a i tak widokówka raczej przyjdzie.no ale czemu te objawy wystepują przy ciągłej jednostajnej delikatnej jeżdzie a nie tradycyjnie przy przyspieszaniu.panowie ide na kiełbe z grila i cwiortke.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 8 lipca 2017, 20:57

Jezdzic z takimi obrotami 1700-2000 to mozna z jednomasem na pokladzie. Jak sie ma dwumas to sie na takich drogach zapina 3 lub 4 bieg i trzyma na obrotach 2200-2700
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Robal_26 » 8 lipca 2017, 21:08

wesol napisał(a):Jezdzic z takimi obrotami 1700-2000 to mozna z jednomasem na pokladzie. Jak sie ma dwumas to sie na takich drogach zapina 3 lub 4 bieg i trzyma na obrotach 2200-2700


Jestem tego samego zdania :brawo:
Jest Skoda Kodiaq STYLE 4X4 DFGA 2,0TDI CR DSG 181,6KM 408,7NM

Była Skoda Octavia kombi 4x4 ARL+ 1,9TDI PD 6B 185KM 371NM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Robal_26
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 30 marca 2012, 16:57
Lokalizacja: KARSIBÓR k/WAŁCZA
Region: zachodniopomorskie
Auto: KODIAQ STYLE 4x4
Silnik: turbo diesel inny

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez marian + » 9 lipca 2017, 18:41

Panowie naprawdę przy ograniczeniu do 70 mam jechać te 70-80 km/h na trzecim biegu z obr 2700 zamiast na czwartym okolice 2000k.chyba to jest lekka przesada.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 9 lipca 2017, 19:24

jesli jedziesz z laduneczkiem jakims alo ze trzech chlopa na pokladzie lub pod gorke to tak redukcja i wtedy sandal na pedal, biegi sa nie po ty by najwiekszy wiecznie zapinac,
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez CB_Aras » 10 lipca 2017, 18:53

U mnie od czasu do czasu czuć mrowienie na pedale gazu.. Dwumas?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Maras2003 » 10 lipca 2017, 20:06

Na pedale gazu ? To jest przykręcone gdzieśtam w środku i tylko elektrycznie połączone z ECU...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez adrusek » 10 lipca 2017, 20:26

Może koła do wyważenia lub przegub wewnętrzny ma już luz
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adrusek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 750
Dołączył(a): 3 lutego 2016, 23:05
Lokalizacja: DGR
Region: dolnośląskie
Auto: Q5
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez CB_Aras » 11 lipca 2017, 14:43

Tak na pedale gazu.. Podczas przyspieszenia (niezawsze) czuje mrowienie aż czasem muszę noge zdjąć, bo mnie denerwuje :-) Koła wyważone..
Obstawiałbym może jeszcze wtryski albo poduchy..
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
CB_Aras
Sport
Sport
 
Posty: 299
Dołączył(a): 3 marca 2008, 00:27
Lokalizacja: CB
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Podkopnik » 22 marca 2019, 12:42

Jak niektórzy wiedzą miałem problemy i dalej w sumie mam z szarpnięciem po odpuszczeniu gazu przy dodawaniu czasem też. Występuje to na gazie.
viewtopic.php?f=44&t=66433
Na benzynie jednak zrobiłem taki test że jadąc 50 m/h odpusciłem gaz wcisnąłem sprzęgło i puściłem no i było łupnięcie tak jakby w silniku coś się walało. Czyli może to być dwumasa nie??
Sprawdzałem też oba amortyzatory na wale napędowym . Przedni jest spękana guma ale nie lata to luźno by wywoływało takie odgłosy wg mnie. tylni wg mnie pracuje dobrze:
https://www.youtube.com/watch?v=Np3_2xOT_cs

Na końcu widać jak ruszam obudową tego koła gumowego i ona jest zerwana ale z tego co widzę jest ona tylko ochroną dla całego mechanizmu.

Jak gaszę silnik to nic się nie tłucze. Postaram się nagrać filmik tego odgłosu.

-- 22 marca 2019, 13:00 --

To filmik: Wciskałem i szybko puszczałem sprzęgło na 4 biegu gaz nie dotykany.
https://www.youtube.com/watch?v=Idy0ChlP1cE

I pytanko czy lepiej kupić tarczę sprzegła nową czy dać swoją do regeneracji?? To samo pytanie do docisku.

Dzwoniłem do zakłądu Tar sprzęg w warszawie i gość powiedział że jeżeli chciałbym włożyć jednomas to nie mogę regenerować swojej tarczy sprzęgła bo ona nie ma sprężyn tłumiących drgania lub ma małe skoro chodziła w parze z dwumasą. Czy jest to prawda??
Oraz powiedział że istotne jest to czy mam luka czy sacha bo one niby pasują ale nie powinno się ich mieszać tj wkładać tarczy sachsa do docisku i jednomasy z luka.
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Bieznar » 4 kwietnia 2019, 07:44

To dział diesel, a nie benzyna
Zobacz Profil
Bieznar
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 12 listopada 2016, 15:07
Auto: Toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez Podkopnik » 4 kwietnia 2019, 14:23

Punkt za spostrzegawczość brawo.
Prywatny Detektyw https://bez-sladu.pl/ 501-466-215
Zobacz Profil
Podkopnik
Sport
Sport
 
Posty: 286
Dołączył(a): 1 sierpnia 2018, 14:09
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: Leon 1M
Silnik: AJQ 1.8

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 11 grudnia 2019, 15:27

75 000 km temu wymieniłem wymęczone koło dwumasowe na sztywne koło. Został założony zamach używany chyba z Passata oraz oczywiście nowy zestaw Sachs t.j tarcza, docisk, łożysko, uszczelniacz i skręcone nowymi śrubami. Teraz mianowicie martwi mnie sprawa bo czasem samochód zachowuje się tak jak w przypadku zużytego koła dwumasowego, tj przy gaszeniu metaliczny dźwięk, na wstecznym mocne puszczenie sprzęgła generuje również dźwięk. Co tu mogło pójść nie tak? Bo raczej nie ma opcji aby się zużyło, ponieważ jeżdżę mądrze. Miał być koniec problemów ze sprzęgłem po założeniu sztywnego koła a tu proszę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 11 grudnia 2019, 17:10

Sprężynki furkoczą w tarczy sprzęgłowej.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez kurex » 11 grudnia 2019, 20:40

Dają złudzenie takiego odgłosu?.
Na luzie w garażu było wjechać metaliczny podzwięk tych sprężyn, ale to już podchodzi bardziej pod luzy na tarczy bo pojawiło się to niedawno, co mam nadzieję że nie może być prawdą...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kurex
TopSport
TopSport
 
Posty: 1470
Dołączył(a): 8 grudnia 2013, 22:49
Lokalizacja: Śląskie
Auto: 1M
Silnik: ASV 1.9

Jaki dwumas do ARL-a 190KM 400Nm

Postprzez Pierski » 3 marca 2020, 19:48

Witam, moze ktos poleci cos dobrego, poniewaz dwumas LUK-a wysypał sie po roku jezdzenia, ma cie cos sprawdzonego co wytrzyma?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pierski
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 30 stycznia 2013, 11:03
Lokalizacja: Woj. opolskie
Auto: Seat Leon I
Silnik: ARL 1.9

Re: Jaki dwumas do ARL-a 190KM 400Nm

Postprzez bzykofm » 3 marca 2020, 20:02

Może Sachs, aczkolwiek słyszałem, że to ta sama fabryka tylko napisy się zmieniają. Czy to prawda nie wiem. Może miałeś jakąś trefną sztukę, u mnie LUK bez problemu od kwietnia 2016, przejechane około 70.000 km. Może mieć znaczenie też też podniesiona moc silnika.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3472
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Jaki dwumas do ARL-a 190KM 400Nm

Postprzez Jarex55 » 7 marca 2020, 16:05

U mnie Luk około 50k zrobil i nadal śmiga program 186/420 i klei bez problemu
Zobacz Profil
Jarex55
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 września 2015, 18:14
Auto: Leon 1M TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 10 marca 2020, 07:10

Kiedyś mówili że dwumas sachsa mocniejszy ale do silników słabszych TDI. Do asz arl to ponoć luka był najlepszy. Ale to też się już pozmieniało.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 10 marca 2020, 08:03

Pierski napisał(a):Witam, moze ktos poleci cos dobrego, poniewaz dwumas LUK-a wysypał sie po roku jezdzenia, ma cie cos sprawdzonego co wytrzyma?

a może problem leży gdzie indziej?. Zły montaż, złe użytkowanie, program z dupy, któryś wtrysk mocniej drga, skrzynia podmęczona...
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 10 marca 2020, 10:08

Montaż to nawet nie wiem co tam można spaprac. Program może być owszem mocno podkoksiwany z dołu i będzie zabijał każdy dwumas ale to też i kierowca musi dobrze cisnąć na ten sandał.
Niech zakłada jednomas z Valeo i może to wytrzyma. Ja miałem prawie 450 Nm i pięknie dawał radę Valeo.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 11 marca 2020, 11:33

wesol napisał(a):Montaż to nawet nie wiem co tam można spaprac

Oj wiele :). Może nie tyle co sam dwumas ale tarcza, docisk a potem dwumas dostaje po dupie.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 11 marca 2020, 12:18

Ale co możesz źle założyć? Tarczy zazwyczaj odwrotnie nie założysz bo przy jednomasie to nie ma opcji by to potem przykręcić. Mogę zdjęcia zrobić. :| Przy dwumasie i tarczy bez tłumika też nie zawsze będzie się opierać o tulekje frezowa. Zależy od producenta. Nawet gdyby to nie wbiłbys biegu absolutnie. Tak jakby nie było wcale wysprzeglenia tylko cały czas kleiło.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez chlorek » 11 marca 2020, 13:21

Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Koło dwumasowe Fakty i mity i diagnozowanie

Postprzez wesol » 12 marca 2020, 14:13

Ale asz arl btb nie miał samonastawne go. W touranie 1.6 też nie mam.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość