Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] jeszcze raz EGR

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez MARCIN38 » 18 września 2015, 09:46

Maras2003 a ile dobra przepływka powinna pokazać przy pełnym bucie powiedzmy na trzecim biegu?
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Reklama

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 18 września 2015, 11:41

nawet 550.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 18 września 2015, 19:20

MARCIN38 napisał(a):Maras2003 a ile dobra przepływka powinna pokazać przy pełnym bucie powiedzmy na trzecim biegu?


w granicach 1100 dla silnika ahf
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Maras2003 » 20 września 2015, 12:57

A nie koło 850 ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 31 października 2015, 16:34

850 mg/R jest ilością minimalną wymaganą przez sterownik jednakże sprawna przepływka dla silnika ahf(bo chyba o takim jest mowa) wskazuje max w granicach 1100 mg/R

-- 31 października 2015, 16:34 --

koledzy jeszcze pytanie.czy spotkał sie ktos z flansza egr ale zeby była z klapa gaszaca.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Maras2003 » 31 października 2015, 17:03

Nie widziałem, ale da się wyciąć zaworek EGRa z tego elementu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 31 października 2015, 17:09

mam u siebie juz flansze i troche mnie drażni to zatelepanie silnikiem podczas gaszenia i mysle ze powinni wymyslec tez flansze z klapą.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez organiser » 14 marca 2016, 19:40

Witam,zaślepiłem u siebie dwoma blaszkami przy kolektorze na turbo oraz przy egr, rurkę łącząca egr z kolektorem całkiem wywaliłem, nie pasowała mi do większej turbiny ASZ KKK, (oryg 90km alh) zmniejszyłem również adaptacje w kanale 03, oraz wsadziłem kulkę z łożyska w wężyk i tak nałożyłem na króciec egr, uff trochę się rozpisałem :P ciekawi mnie jedno, jak to jest z tym spalaniem? czy zmniejszyło wam się albo pozostało takie same? na pewno zauważyłem że silnik jak by twardziej chodzi,oraz turbinka fajnie śwista,po zaślepieniu dostaje same czyste powietrze,ale jak by to miało do zmniejszenia się spalania?

Pozdroówka! :D
Zobacz Profil
organiser
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 21:58
Auto: Seat Toledo 2
Silnik: ALH 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Seba1986 » 14 marca 2016, 19:44

Siemanko. U mnie nie miało to żadnego wpływu na spalanie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba1986
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 30 maja 2015, 18:34
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez organiser » 14 marca 2016, 20:42

no a niektórzy piszą że nawet i do 0,5 l im zeszło ;) chyba świrują troszkę :D
Zobacz Profil
organiser
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 21:58
Auto: Seat Toledo 2
Silnik: ALH 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Seba1986 » 14 marca 2016, 20:47

Chyba troszkę bardzo swiruja. Silnik dostaje tylko więcej czystego tlenu do komory spalania wiec może być odczuwalny lepszy kop z niskich obrotów jak to było u mnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Seba1986
Stella +
Stella +
 
Posty: 63
Dołączył(a): 30 maja 2015, 18:34
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez organiser » 15 marca 2016, 14:32

A np po korekcie w sofcie moze cos wiecej wypluć momentu? ;)
Zobacz Profil
organiser
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 21:58
Auto: Seat Toledo 2
Silnik: ALH 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Maras2003 » 15 marca 2016, 15:56

Chodzi Ci o różnicę pomiędzy:
EGR + SOFT
brak EGR + SOFT ?
Różnica, jeżeli w ogóle będzie, to na poziomie pomiarowym, czyli raczej nie do odczucia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez organiser » 15 marca 2016, 19:00

dokładnie brak egr + soft,pytam dlatego że i tak będę robił korektę po założeniu większej turbiny
Zobacz Profil
organiser
Stella +
Stella +
 
Posty: 40
Dołączył(a): 9 lutego 2016, 21:58
Auto: Seat Toledo 2
Silnik: ALH 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Maras2003 » 15 marca 2016, 23:44

ZERO rzeczywistej różnicy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez krzylab » 21 maja 2016, 12:01

Witam, przymierzam się do wymiany egr u siebie i moje pytanie brzmi czy oryginalny zawór w arl jest firmy WAHLER ???
i ciekawi mnie taka rozbieżność cen...
mianowicie w aso podali mi 1200zł
w sklepie HART
Wahler 445zł
Pierburg 573zł
MEAT & DORIA 643zł

jakiej firmy lepszy ???
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzylab
Stella +
Stella +
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 sierpnia 2013, 21:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez kobzyr » 21 maja 2016, 12:38

wyłączyć programowo, koszt powinien oscylować ~50zl .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kobzyr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 3 lipca 2011, 18:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez transit_master » 22 maja 2016, 07:13

kobzyr, powinien...Kilka lat temu jak pytałem pewnego jegomościa z forum to mi krzyknął 2/3 nowego softa :hahaha:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez piotrassenior » 22 maja 2016, 09:58

Transiu w 2014roku dopłacałem przy robieniu softa 300zł za wyłączenie EGRa. :lol:
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez transit_master » 22 maja 2016, 10:01

Seniorita trzeba to przenieść do działu"Humor" :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawelg441 » 28 maja 2016, 20:52

Siema
Mam problem z check engine EGR - 19586
Od pewnego czasu zauważyłem że trzęsie mi silnikiem przy gaszeniu, dużo bardziej niż na zimnym. Myślałem że to klapa gasząca, więc zabrałem się za czyszczenie EGR. Zawór wyczyściłem i nic to nie dało, na zimnym ok a na rozgrzanym trzęsie i wywaliło błąd. Pomimo skasowania dalej powraca po pewnym czasie. Kupiłem zawór n18, nic to nie dało, kupiłem używany EGR z octavii 2004r z ASV z rozbitka. Nic to nie dało, na zimnym ładnie gaśnie, a na rozgrzanym zatrzęsie no i oczywiście check engine, nawet jak się check świeci to na zimnym ładnie gaśnie. Wymieniłem przewody podciśnienia do egr, założyłem nowe uszczelki do egr, skasowałem błąd. Zrobiłem dziś z 20km, zgasiłem auto, zatrzęsło, odpaliłem po 20 min. i zaświecił się dalej check ;/ pojechałem na diagnozę do tunera, bo myślę robić chiptuning, jeszcze przed wymianą egr i przewodów, powiedział ze to 2 masa, a nie bardzo w to wierzę bo bład wywala na EGR
mowił ze egr nie działa wgl albo zaslepiony, ten moj org. ale zaslepiony nie jest a ja nic nie wyłączałem.
a teraz na tym co mam to nie wiem czy działa czy nie, bo nie wiem jak to sprawdzić, ale zaślepiony na pewno nie jest
Tak jakby coś z ciśnieniem było nie tak, moze poma Vacuum ? jak się rozgrzeje to nie daje dobrze ciśnienia ? pompa do wymiany ?
na luzie ładnie silnik chodzi, nie słychać stukania żeby to była 2 masa, podczas jazdy tez cisza, żadnych drgań na budzie, z niskich obrotów tez nie słychać nic, wiec to chyba nie 2 masa a vacuum ?
jeśli wskazówka pokaze 90 stopni to trzęsie silnikiem przy gaszeniu. jesli mniej lub na zimnym, lub wskazowka się uniesie powyzej 50-70 cisza, ladnie gasnie a jak 90 to...
1.9 ASV 2004r 206000km PS. przebieg potwierdzony przez kilka osób i ASO przed kupnem sprawdzony.
2 lata było spokoju aż do teraz ;/ ten check i gaszenie
Pozdro
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Sony » 31 maja 2016, 08:29

pawelg441, a sam gaszak jest w pełni sprawny ? Przewody idące do gaszaka nie są dziurawe ? Teoretycznie przy padniętym gaszaku trzepałoby też na zimnym silniku, ale warto sprawdzić :)
Podpis niezgodny z regulaminem /usunięto admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sony
Sport
Sport
 
Posty: 476
Dołączył(a): 22 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Region: łódzkie
Auto: Toledo II
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez Pavulon87 » 31 maja 2016, 08:57

W vag-comie nie ma przypadkiem testu klapy gaszącej?
Można by jeszcze porównać gaszenie na ciepłym z gaszeniem przy wypiętym przewodzie podciśnieniowym z klapy gaszącej lub zaobserwować ciśnienie w przewodzie w trakcie gaszenia.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez piotrassenior » 31 maja 2016, 09:16

Pisałem mu że ma sprawdzić czy membrama od tego czarnego gaszaka który steruje klapą jest szczelna bo ona lubi po jakimś czasie kiedy dostanie się tam brud strzelić i już nie domyka poprawnie EGRa. Miał sprawdzić czy tam nie syczy i czy chodzi to ładnie, płynnie jak powinno :-)
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 31 maja 2016, 13:12

wystarczy by druga osoba zerkła na gaszak jak sie zachowuje.po zgaszeniu jak dociąga i jak trzyma chwile klape po zatrzymaniu silnika powinno byc z nim wszystko ok .
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez grzesiekwrc » 31 maja 2016, 15:19

Szykuję mi się czyszczenie egru i kolektora, potrzebuje komplet uszczelek do ARL'a. Szukałem na forum i znalazłem jedynie to:
Uszczelka:
pod kolektor 028 129 717 D
pod EGR 069 131 547 D i 038 131 547 A
O-Ring N 905 216 01

Czy ten komplet będzie pasował do ARL'a?
Zobacz Profil
grzesiekwrc
Signo
Signo
 
Posty: 151
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 12:19
Auto: Leon 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawelg441 » 4 czerwca 2016, 17:42

przewód vacum-serwo do wymiany, pekniecie w 2 miejscach

-- 4 czerwca 2016, 18:42 --

TDI wyleczone
Problem nie leżał po stronie tego przewodu vacum-serwo ale hamulce teraz działają elegancko :)
Ps. NIE MA TO JAK TDI :-D
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez transit_master » 4 czerwca 2016, 19:04

Może byś tak łaskawie napisał co było? Bo jak potrzebna pomoc to płacz na forum ale żeby się podzielić rozwiązaniem problemu to już nie bardzo.
Yamaha Grizzly 700 EFI EPS bighorny, dystanse x-atv, alu osłony zygo, grzane manetki bronco, przedni bumper, warn vantage 3000, ledowe ringi, wskaźnik stage6, wypala Hero 7 Black :D I jest ogień!!!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
transit_master
Cupra
Cupra
 
Posty: 4209
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 23:59
Lokalizacja: Guangzhou
Auto: w ...uj oszczedne
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawelg441 » 22 czerwca 2016, 22:27

Pomoglo to na pare dni i dalej zle gasnie na rozgrzanym. Kupilem nawet nowy org n239 i nic to nie dalo. Vacum druga tez kupilem i nic. Mialem przetarty przewod co idzie do n239. Wymienilem ten kawalek i dalej nic z tego. Jade na serwis bo juz się poddaje. Cos musi byc z zasilaniem nie tak. Bo klapa gaszaca wciaga tylko na 1s i szybko puszcza. A powinno byc z 3s i dopiero puscic klape
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez piotrassenior » 23 czerwca 2016, 05:48

pawelg441 napisał(a):Problem nie leżał po stronie tego przewodu vacum-serwo ale hamulce teraz działają elegancko

To co zrobiłeś że przez parę dni było git?
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez pawelg441 » 8 lipca 2016, 14:52

sam nie wiem jakim cudem dobrze gasnął, cos musi być nie tak chyba ze sterowaniem kalpy gaszącej, coś z napięciem
tutaj fotka kabla zasilajacego n239, wymienilem ten kawalek przewodu i dalej nic, daje auto do mechanika/elektryka trzeba dobrze posprawdzać podcisnienia i kostki zasilające zaworki
Obrazek

-- 8 lipca 2016, 15:52 --

w końcu naprawiona klapa gasząca i silnik ładnie gaśnie i klapa trzyma 3s a nie jak wcześniej 1s i nie domykało
winny był zawór ten między n18 a n75 i EGR - membrana, zaślepiony teraz jest wężyk i jest w końcu OK :)
Zobacz Profil
pawelg441
Sport
Sport
 
Posty: 204
Dołączył(a): 21 czerwca 2014, 10:28
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 26 sierpnia 2016, 15:53

witam.spotkał się ktoś z klapą gaszącą wykonaną pod wymiar,taką przelotową by wsadzić ją pomiędzy dwa silikony?np.rura fi 50 długośći 10 cm a w niej gaszak działający podciśnieniowo. może wiecie kto mógł by takie coś wykonać.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez piotrassenior » 26 sierpnia 2016, 16:04

marian +, nie pamiętam już kto, ale ktoś w show us dość odległy czas temu miał takie coś zrobione przy okazji zrobienia dolotu i icka.
Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2595
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Region: wielkopolskie
Auto: VW Golf
Silnik: benzyna inny

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 26 sierpnia 2016, 16:20

właśnie.wszystko ładnie pieknie jest z nowym dolotem ale gaszaka brakuje.poczekamy może ktoś coś......
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 19 grudnia 2016, 13:57

Trochę odkopię kotleta.
Problem tkwi w tym, że nie zawsze działa EGR a jest nowy. Czyżby sterowanie podciśnieniem?. Przy tym pewnie mi zacina klapę gaszącą bo rano przy rozruchu dostaję za mało powietrza i się dusi. Przy każdym rozruchu również delikatnie zatelepie. Nie są to wtryski ani pompy.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez PaVLo » 20 grudnia 2016, 06:43

No sprawdzenia/podmiany zaworek N18 oraz wężyki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 20 grudnia 2016, 11:27

Wężyki wymieniłem wszystkie. Odłączyłem klapę i od razu lepiej zapalił, nie przygasają światła i dawka na jałowym spadła do 0,8 a było 1,0-1,1. Co najciekawsze tak samo telepie jak telepał, więc klapa nie działała. Musze sprawdzić czy wogóle prąd tam dochodzi.
Muszę kupić vakunometr i wszytko pomierzyć.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez PaVLo » 20 grudnia 2016, 11:34

Wymieniłeś na oryginalne (lub czarne twarde) czy na silikony ?, bo jeśli silikony to wywal je bo wszystko psują, sam się przekonałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 20 grudnia 2016, 14:34

PaVLo napisał(a):bo jeśli silikony to wywal je bo wszystko psują, sam się przekonałem.

Co psują?. Przed wymianą było to samo. Nie są to chińskie sylikony.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez PaVLo » 20 grudnia 2016, 19:24

To jest układ podciśnienia i przy silikonowych wężach, najpierw są one ściskane (zasysane), a dopiero po chwili zaciągana jest sztanga (turbina). U mnie powodowało to, że turbina wstawała dopiero od 2500obr !. Jeśli dodatkowo węże wciśniesz w te fabryczne korytka to w ogóle może przestać coś działać. U mnie przy EGR powodowało to, że klapka nie otwierała się i wywalało mi wąż dolotu przy Egr (podciśnienie zassało i zacisnęło wąż). Wywaliłem niemal wszystkie silikony a zwłaszcza od turbiny i EGR, zastępując je czarnymi gumowymi i wzmocnionymi i od kilku lat mam spokój.

Ja miałem silikony z Fmic.pl

W moim linku (sygnaturka) opisałem ten problem
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
PaVLo
TopSport
TopSport
 
Posty: 1448
Dołączył(a): 14 grudnia 2010, 14:49
Lokalizacja: Miasto szybkich kobiet i pięknych aut
Auto: Seat SPORT
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez chlorek » 20 grudnia 2016, 21:46

Ja mam samco. Do turbo mam zwykły wąż.
Tylko EGR również na starych nie działał.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez sonor » 8 lutego 2017, 19:14

Czy ta flansza będzie pasować do silnika ARL http://allegro.pl/zamiennik-zaworu-egr- ... 50421.html ? Ewentualnie poproszę o jakiś namiar na sprawdzone. Dziękuję.

-- 8 lutego 2017, 20:14 --

Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 8 lutego 2017, 20:23

jeżeli moge ci coś poradzić to nie wywalaj klapy gaszącej.zostaw egr wyłącz go i tyle.bo naprawdę jest potrzebny.osobiście założyłem flansze, rok przejeżdziłem i nie wytrzymałem.musiałem coś wykombinować by samochód gasł jak należny.i udało sie sama klapa pomiędzy silikony. teraz w koncu jestem posiadaczem fury która gasnie jak książka pisze.ps podejrzewam ze przez brak klapy moja dwumasa dostała po tyłku.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez sonor » 8 lutego 2017, 20:54

A przestanie się z niego lać syf po silniku ?
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 9 lutego 2017, 08:54

jeżeli jest juz nieszczelny i maź przedostaje sie na zewnątrz to nie.
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez navoye » 9 lutego 2017, 10:54

marian +, coś rzeźbiłeś, dorabiałeś, obcinałeś z tą klapą czy po prostu założyłeś egr z wyłączoną funkcją egr ;) ?
Zobacz Profil
navoye
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11 listopada 2013, 21:36
Auto: Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 9 lutego 2017, 14:11

mam założony fmic i całe orurowanie z kwasiaka,dołożyłem samą klape gaszącą z innego samochodu którą wpasowałem pomiedzy rure fi60 a fi50
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez mistrzunio » 9 lutego 2017, 20:07

Jeśli możesz zapodaj zdjęcie jak to wygląda.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez sonor » 9 lutego 2017, 20:28

Oraz z czego ta klapa ?
Zobacz Profil
sonor
Signo
Signo
 
Posty: 182
Dołączył(a): 19 czerwca 2012, 10:26
Auto: seat leon
Silnik: ARL 1.9

Re: [1M] jeszcze raz EGR

Postprzez marian + » 10 lutego 2017, 20:52

https://zapodaj.net/1f0f1799b28fd.jpg.html
tak to wygląda u mnie.wiecej info na pw
Zobacz Profil
marian +
Sport
Sport
 
Posty: 211
Dołączył(a): 23 lutego 2014, 12:33
Auto: seat leon
Silnik: ASZ 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron