Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez grybski » 27 marca 2015, 12:05

Marcin_TDI napisał(a):moze chinska gruszka jest i jak zimna to gdzies sie przycina. ewidentnie wypada na to ze cos sie przycina. chyba ze nie do konca dobrze jest wyczyszczona. skad jestes ?
Gruszka chyba chińska a raczej na pewno chińska bo nie kojarzę na niej żadnych nr/logotypów. Turbina wydaje mi się, że była dokładnie wyczyszczona, wszystko działało delikatnie i reagowało dosłownie na dmuchnięcie. Przed złożeniem wyglądała tak:
Obrazek
Profil uzupełniony - z Łodzi Pzdr.
Zobacz Profil
grybski
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 września 2014, 12:18
Lokalizacja: Łódź
Auto: Leon 1M
Silnik: AUQ 1.8

Reklama

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ProfiTurbo » 5 kwietnia 2015, 09:55

Jeżeli 'na oko' ustawiłeś długość sztangi, to przypuszczam, że to może być przyczyna. Zawór podciśnieniowy/gruszka musi być skalibrowany precyzyjnie, w przeciwnym razie nawet najlepiej wyważone CHRA nie zda egzaminu. Na początek możesz się posłużyć starą gruszką i z niej zmierzyć długość sztangi. Skoro wcześniej przez 3 miesiące turbo po regeneracji spisywało się prawidłowo, można uznać, że dany serwis dobrze wyregulował jej długość. Po korekcie długości robisz test na VAG'u w grupie 011 i dużo powinno się wtedy wyjaśnić :)

Nawiasem mówiąc, to trochę nie profesjonalne wyczyścić klientowi VNT, sprawdzić CHRA i przy tym nie zamontować aktuatora, który jeżeli jest nowy, to jego kalibracja tym bardziej jest wymagana dla sprawnego działania całej turbosprężarki.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ProfiTurbo
Stella
Stella
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 kwietnia 2015, 09:16
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: A3
Silnik: TDI pompa VP

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez UberDagger » 7 kwietnia 2015, 16:46

Witam,

czy lejący EGR może powodować tryb awaryjny?

Problem jest następujący
- przy przyspieszaniu na 4 biegu powyżej 3 tys RPM sporadycznie łapie notlaufy. Mechanik zakwalifikował to jako problem z EGR-em - ponoć z turbo wszystko OK (czyszczone rok temu/30 tys km temu)
Zobacz Profil
UberDagger
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26 lutego 2014, 14:15
Auto: Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez adam1.9TDI » 7 kwietnia 2015, 22:20

nie, mi EGR leje i nadnych trybów awaryjnych nie łapie. Niech mechanik rzuci okiem na logi statyczne i dynamiczne to będzie wiedział co jest nie tak.
Zobacz Profil
adam1.9TDI
Sport
Sport
 
Posty: 467
Dołączył(a): 13 stycznia 2011, 21:42
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: leon asv+
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez UberDagger » 14 kwietnia 2015, 12:17

Witam,

znowu auto łapie mi notlauf na 3-4 biegu.
Wymienione
- EGR
- rura IC-Turbo

Co to może być? Dlaczego notlauf?
Zobacz Profil
UberDagger
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26 lutego 2014, 14:15
Auto: Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 14 kwietnia 2015, 16:25

A co pokazuje komputer ?
Zrób logi.
EGR i rura ic-turbo mają znikomy wpływ na notlaufy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez UberDagger » 14 kwietnia 2015, 16:32

robiłem logi ale w listopadzie 2014 - pokazywało przeładowanie

- http://vaglog.pl/log_196231.html
- http://vaglog.pl/log_196230.html

uwaga - logi z listopada
Zobacz Profil
UberDagger
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26 lutego 2014, 14:15
Auto: Leon
Silnik: TDI pompa VP

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Kaczar » 3 października 2015, 08:13

Witam,

Ja mam za to inny problem, przeładowanie przy trochę ponad 2k obrotów.
A przy 3k + za małe doładowanie.

http://vaglog.pl/log_234761.html
Pierwszy log jest na 3jce, drugi na 2jce, jak widać sytuacja taka sama.

Samochód nie łapie żadnych błędów, ale czuć to pod nogą przy 3 tysiącach obrotów.
Czyszczenie turbo czy stawiać na coś innego?
Zobacz Profil
Kaczar
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 września 2015, 17:44
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 3 października 2015, 16:57

Sprawdzić czy sztanga się rusza w miarę płynnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Kaczar » 17 października 2015, 13:45

Miałem w końcu czas i sprawdziłem.
Sztanga rusza się bardzo płynnie, wydaje się, że w pełnym zakresie.
Na 011BS też pracuje ładnie.

Pewnie N75? Muszę podmienić zaworki.
Zobacz Profil
Kaczar
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 września 2015, 17:44
Auto: LEON
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rafaello0016 » 2 listopada 2015, 18:46

Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak dokładnie zrobić logi w vagu? Bo u mnie też łapie przeladowanie i chciałem wam wrzucić logi do oceny tylko jeszcze nie ogarnąłem jak dokładnie zrobić te logi żeby były poprawne. Prosił bym o poradę jak co gdzie wejść aby zrobić logi
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Leon_TS_ARL » 3 listopada 2015, 08:14

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Leon_TS_ARL
Administrator LC Team
Administrator LC Team
 
Posty: 3664
Dołączył(a): 27 grudnia 2010, 14:43
Lokalizacja: MMz
Region: mazowieckie
Auto: Leon TS
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez rafaello0016 » 3 listopada 2015, 21:08

i wystarczą logi statyczne czy dynamiczne tez robić?

-- 3 listopada 2015, 22:08 --

no trochę doczytałem tematu i dynamiczne też trzeba zrobić :)
Zobacz Profil
rafaello0016
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 23 września 2012, 20:30
Lokalizacja: Mielec
Auto: Seat Leon
Silnik: ALH 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez MARCIN38 » 28 grudnia 2015, 19:20

Witajcie. W moim ahf był zanik mocy po 3,8tys.obr. Po zrobieniu logów pokazywało przeładowanie i wyskakiwał błąd od czujnika doładowania czyli map sensora. Po kasowaniu błędu odzyskiwał moc i ciągnął. Po rozpięciu gruszki faktycznie w jednym miejscu haczyło ale odkręciłem wydech napsikałem wd i udało się elegancko rozruszać kierowniczki że chodzą płynnie. Zastanawiam się na ile ten zabieg pomoże i dlaczego wyskakiwał błąd od czujnika doładowania?
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 28 grudnia 2015, 19:24

Nie mam pojęcia gdzie tam ten WD popłynął, ale gdziekolwiek przy turbo psikanie WD40 to słaby pomysł.
Nie wiadomo na ile pomoże, może po zimie będzie to samo.
Dlaczego wyskakiwał taki błąd - bo komputer nie wie ile obrotów ma turbo, czy tez na jakim poziomie ustawiły się łopatki geometrii - wie tylko na ile chciałby je ustawić i jakie jest aktualne ciśnienie w dolocie. Nie jest to "błąd czujnika", tylko informacja że ciśnienie w dolocie przekroczyło max dla tego czujnika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez MARCIN38 » 28 grudnia 2015, 19:50

Dzięki Maras2003 za odpowiedz o czujnik bo już myślałem że on jest też do wymiany. Kupiłem największe wd co było w sklepie to psikałem i ruszałem chyba z 15min aż do płynnego poruszania i narazie jest ok ale myśle że nastepnym razem wytargam je na stół i wyczyszcze porządnie. Teraz kręci się do 4,5-4,8 i jest git a przedtem zamulało go powyżej 3,8.
Zobacz Profil
MARCIN38
Stella +
Stella +
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 21:10
Auto: seat leon
Silnik: AHF 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez david15 » 28 grudnia 2015, 23:09

Czy mógłbym poprosić o analizę logów. Auto szarpie powyżej 3500 obrotów i niechce jechać vmax był 210 a teraz 170 km/h. Na komputerze błąd:
17656 - Start of injection timing regulation: control deviation
ASV zchipowany 140 km

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_244953.html

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_244952.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_244951.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_244950.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_244949.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_244948.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_244947.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_244946.html

Dziękuję
Zobacz Profil
david15
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 marca 2014, 16:59
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 28 grudnia 2015, 23:37

Kąt wtrysku na rozgrzanym jałowym do sprawdzenia,
przepływka do sprawdzenia.
Ale po logach coś nie halo z kątem wtryski - niestety nie jestem alfą i omegą :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez michal3m » 7 lipca 2018, 18:47

Proszę Pany pomocy jak ten przewód który wychodzi z tego zaworu co zaznaczyłem nr 1 powinien być mocowany bo przypalił mi sie od silnika jest w peszelu to przewód elektryczny wchodzi pod egr gdzieś tam zaznaczyłem kółkiem i 2, powinien być zamocowany jakoś czy tak sobie wisieć? jeśli byłby ktoś życzliwy i zrobił zdjęcie. https://www.fotosik.pl/zdjecie/7565eb3338840448
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
michal3m
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 4 czerwca 2010, 22:20
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Seat Leon

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez mistrzunio » 9 lipca 2018, 11:11

Wpisz w google "schemat podciśnienia tdi" i zobaczysz jak ma być to podłączone. Na pewno nie powinien wisieć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kichol89 » 24 września 2018, 09:34

Panowie proszę o pomoc :cry: . Autko do ok 3 tyś. przyspiesza ale szału nie ma potem dopiero dostaje "kopa".
Sztanga chodzi bez przycięć, błędów w pamięci brak. Po logach widzę ze ciśnienie doładowania przy 3 tyś dopiero się normuje ale chciałbym żeby ktoś to zobaczył fachowym okiem. Co może być przyczyną i od czego zacząć. wszelkie sugestie mile widziane.
Dynamiczny:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_baHgmp.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_a4D96.html
Zobacz Profil
kichol89
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 17:27
Lokalizacja: Paniowy
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez mistrzunio » 24 września 2018, 19:20

Sprawdziłeś wszystkie przewody podciśnienia?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mistrzunio
Sport
Sport
 
Posty: 581
Dołączył(a): 27 stycznia 2013, 22:31
Region: łódzkie
Auto: Audi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez kichol89 » 15 października 2018, 12:14

Przewody wymienione na nowe, ale dziś zauważyłem luźny króciec pompy vacum, czego wcześniej nie sprawdziłem :| . W wolnym czasie to zreperuje i zobaczymy czy się poprawi.

-- 15 października 2018, 13:14 --

Króciec zreperowany ale problem dalej występuje.
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_k1u5C.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_8LRA7.html
Czy może to być sprawką przycinającego się N75? Przewody podciśnienia dla pewności sprawdziłem jeszcze raz.
Zobacz Profil
kichol89
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 17:27
Lokalizacja: Paniowy
Auto: Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez [gypsymh] » 16 października 2018, 06:39

Kolego kichol89 coś ciężko to turbo wstaje z dołu. Owszem osiąga cicnienie a nawet je przekracza. szukał bym problemu na lini geometria, sztangi, aktuator. Zaworek widać pracuje lecz ma trochę jak by pod górkę
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA 280 2.0TFSI/DSG/BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 505
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez sławek » 7 lutego 2019, 17:05

Panowie, dałem turbawkę do czyszczenia bo geometria zaczęła się przycinać po 2 latach jazdy. Wyczyścili, założyli, nie przejechałem nawet 300km i znowu zapieczona, podciśnienie działa prawidłowo, wszystko w aucie sprawdzone, fachowiec upiera się, że wina leży po mojej stronie. Przecież to jest niemożliwe aby przez 300km zajebać łopatki sadzą tak aby się zakleiły. Możliwe, że coś spierdzielił?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sławek
FR
FR
 
Posty: 1715
Dołączył(a): 11 sierpnia 2009, 20:14
Lokalizacja: Piła
Auto: Leon TS ARL+
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Maras2003 » 11 lutego 2019, 08:24

Oczywiście że tak, to się często zdarza.
Ja posiadając samochód od początku 2013r ani razu nie miałem problemu z zapieczonymi łopatkami, mam już trzecią trubinę, poprzednie sprawne, ale wymieniałem na większe.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 11 lutego 2019, 13:12

Marcin_TDI napisał(a):tak bedzie jak piszesz. jesli vacum pompa daje dobre podcisnienie to musi byc wina po stronie turbo ew gruszki. w 70% przypadkow raczej turbo. a u ciebie jest tak ze sie zagrzeje i nitlauf. to potwierdza diagnoze vnt gdyz metal pod wplymem duzej temperatury sie rozszerza i zmienna geometria wtedy sie zaczyna zacinac. standard. zeby juz zjadlem na czyszczeniu tych sprezarek


Ja w większości przypadków wymieniam geometrię na nową razem z talerzykiem ;), święty spokój jest na dłużej, i też zębów już nie mam :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 26 lutego 2019, 15:34

GruchaARL napisał(a):
Ja w większości przypadków wymieniam geometrię na nową razem z talerzykiem ;), święty spokój jest na dłużej, i też zębów już nie mam :-D :-D :-D :-D :-D :-D


miales moze stycznosc z tymi z aliexpres?
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 26 lutego 2019, 19:44

nie ja nie kupuje części na takich portalach
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 26 lutego 2019, 20:01

rozumiem, dziekuje za odpowiedz. słyszałem że w arl były montowane 2 rodzaje turbosprezarek o niemal identycznych parametrach, czy zmienna geometria dla obu jest taka sama? czy moge wymienieć samą geometrę bez wyważania?
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez GruchaARL » 26 lutego 2019, 20:25

możesz wymienić, tylko jak będzie turbo pompowało to już zależy od twojego farta na jaką geometrię trafisz. Nie ruszaj tylko zderzaka na kadłubie :!:
Jak ktoś coś chce od Gruchy, to Grucha pomoże :). PW lub 606-65-93-92.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
GruchaARL
Sport
Sport
 
Posty: 635
Dołączył(a): 7 sierpnia 2005, 20:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: VW Golf IV TDI
Silnik: CBZB 1.2

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 26 lutego 2019, 22:10

Geometria nie ma nic wspólnego z wyważaniem turbiny. To inne elementy. Ja tam wyciągam geometrię i pierścień w kolektorze, ładnie szlifuje i chodzi to jak nowe. Rekord odchyłek w ciśnieniu zadanym a rzeczywistym to 11 mbar. Uważam że oryginał to jednak najlepszy jest.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 26 lutego 2019, 22:19

Zostawił bym oryginał ale mam już znaczne wzery na kierownicach, nie wiem czy jest sens to szlifować.
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 27 lutego 2019, 11:02

Przeszlifuj pierścień, tam gdzie łopatki też ladnie poszlifuj. Wymocz to w benzynie. Szifuje pierścień i te łopatki na płaskim stole z papierem ściernym. Wpierw 120 potem 250 i chodzi to jak brzytwa.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 27 lutego 2019, 15:51

http://vaglogi.pl/log-008_011_4JtyN5.html

to jesl log z pracy po jakims 1000 km po czyszczeniu w zakladzie, zastanawia mnie wysoki stopien wysterowania n75, sztanga ustawiona poprawnie, przed czyszczeniem bylo identyczenie a po czyszczeniu bezposredniu cisnienie bylo wzglednie ok, przeladowywalo tylko o 50 mb ale i tak przy 4 k obr zamykalo zakres pracy n 75.
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 27 lutego 2019, 17:07

Turbo przeładowuje. Kto robi chip tuning?
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 27 lutego 2019, 17:37

kupiłem z programem, moge też przełączyć podczas jazdy na program seryjny i wtedy sprawa ma się nastepująco:

http://vaglogi.pl/log-011_ZTj1M6N.html
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 27 lutego 2019, 17:58

Turbo do wyciągnięcia i wyczyszczenia geometria.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 27 lutego 2019, 19:54

obowiązkowo trzeba wyciagac z kolektorem wydechowym czy jest opcja wyjecia samego rdzenie ze zmienną geometrią?
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 27 lutego 2019, 22:11

Musisz wyciągnąć całość. Żeby odkręcić srubki trzeba palnikiem grzać i młotkiem stukać. 10 czy 12 lat nie ruszane to nie puści tak łatwo. Raz ściągałem turbo po paru miechach i musiałem grzać. Zresztą jak później byś to złożył.
Turbo aut i wyczyścić i po temacie. Robota na 3 godziny jak się ktoś postara.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 28 lutego 2019, 08:32

turbo czyszczone było jakies 3 miesiace temu
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 7 marca 2019, 19:01

czy zmienna geometria w gt1749v i gt1749vb jest taka sama? gdzie mozna kupić owe utrojstwo?
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 8 marca 2019, 05:54

Są różne gt1749v. Ale jeśli będzie to turbo od TDI PD np ajm auy czyli 115 konnego czy też od 130 konnego asz to będzie pasować geo bo część gorąca jest taka sama.
Ale swoją wrz dobrze wymocz w benzynie i ładnie przeszlifuj na stole z papierkiem ściernym i będzie chodzić.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez ffsapher » 9 marca 2019, 10:28

Może być też nafta ?
Zobacz Profil
ffsapher
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 16 listopada 2018, 13:54
Region: łódzkie
Auto: 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 9 marca 2019, 18:16

Benzyna ładnie rozpuszcza sądzę, węgiel. Nafta tak jak ropa troszkę słabiej ale też może być. Każda żaluzje w tym pierścieniu musisz sprawdzić czy ładnie luźno chodzi.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez crimm » 9 marca 2019, 23:20

Siemka, mógłby ktoś rzucić okiem na moje logi?

Statyczny:
http://vaglogi.pl/log-000_iv1bkn.html
Dynamiczne:
003
http://vaglogi.pl/log-003_9Y9S9z.html
008
http://vaglogi.pl/log-008_2GPLqtd.html
011
http://vaglogi.pl/log-011_YDqd7tC.html

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

#edit
mam jeszcze 1 log od 011, wcześniej robiony niż tamten o kilkanascie minut
http://vaglogi.pl/log-011_jyh2U03.html
Zobacz Profil
crimm
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 7 sierpnia 2016, 05:18
Auto: Seat Leon
Silnik: ARL 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 10 marca 2019, 02:54

Turbo szaleje. Do wyczyszczenia. Przeplywka zdrowa.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Interphace » 13 stycznia 2020, 15:10

Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu mam problem z Seatem Leonem 1.9 tdi ASV - wpada w tryb awaryjny. Turbo czyszczone miałem około pół roku temu - mechanik twierdzi że wyczyścił turbo, gruszka sprawna (sztanga ładnie chodzi nie zacina się),wymieniony IC. Od jakiegoś czasu auto traci moc jak się nagrzeje. Po sprawdzeniu wywala błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

Zrobiłem logi:
statyczny grupa 000:
http://vaglogi.pl/log-011_3VvMpK8.html

i dynamiczny
grupa 010
http://vaglogi.pl/log-010_0v5a3yD.html

grupa 011
http://vaglogi.pl/log-011_3VvMpK8.html

Bardzo proszę doświadczonych kolegów o pomoc. Autko mam już 5 rok i wcześniej nie miałem raczej żadnych problemów. [url][/url]
Zobacz Profil
Interphace
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 lutego 2014, 17:15
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez wesol » 14 stycznia 2020, 19:59

Przeładowuje. Albo kiepsko zrobił ten mechanik albo EZ dziabniety choć wątpię.
Brak polskich znakow na klawiaturze.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wesol
TopSport
TopSport
 
Posty: 1482
Dołączył(a): 1 stycznia 2017, 14:47
Auto: Bmw
Silnik: CJXA 2.0

Re: Notlauf, przeładowanie turbiny - 17563, 17965

Postprzez Interphace » 16 stycznia 2020, 09:34

Wydaje mi się ze jednak sztanga od turbo zacięzko chodzi. Sprawdziłem również wszystkie wężyki, podmieniałem zaworki. dalej tak samo.
Robiąc logi nie dojedzie do 4tys obrotów - odcina zawsze. Przy normalnej jeździe jeszcze jak się wkręci na obroty to jeszcze jeszcze, ale przyszpieszając tak od 40 do góry to przy około 2tys łapie strasznego muła. Czy czyszczenie łopatek coś w tym przypadku pomoże? Czy nastawiać się na regenerację/wymianę turo?
Zobacz Profil
Interphace
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 24 lutego 2014, 17:15
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1.9 TDI
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość