Strona 1 z 1

kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

PostNapisane: 9 grudnia 2007, 23:29
przez marti
Witka

jak w temacie pasuje ?

Re: kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

PostNapisane: 10 grudnia 2007, 06:38
przez Dariuspolo
tak :nauka:

Re: kolektor ssący od ASZ/ARL pasuje do AGR/ASV ?

PostNapisane: 10 grudnia 2007, 09:53
przez jaro4444
Pasuje. W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek, musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ !!
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.

Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.

Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,

Robocizna 100-150 zł.

Ja mam tak zrobione, polecić mogę miejsca gdzie to zrobić i gdzie kupić części. Informacje na PW albo dzwoń na mój tel (jest podany w wykazie klubowiczów).

Operację warto zrobić bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.